Ev
door EvanR Jul 18, 2016 om 11:39
Winkels & webshops

Icepay verandert abonnement en verhoogt de kosten, stuurt alleen een nieuwsbrief

Anderhalf jaar geleden startte ik met mijn vader een webshop op, waarbij we de betalingen afhandelden via Icepay.
Een klein jaar later besloten we er wegens tijdgebrek en tegenvallende prestaties weer mee te stoppen.
Alle contracten omtrent domeinnaam en hosting hebben we direct opgezegd.

Ook Icepay wilden we opzeggen, hier kregen we echter bericht terug dat we dit jaarcontract pas aan het einde van het contract konden opzeggen door middel van een aangetekende brief, minimaal 3 maanden voor einddatum.
Prima, zo dachten wij. De kosten bedroegen slechts 15 euro per maand, dus dat zingen we wel uit.

Tót we na een maand of 3 bericht kregen dat Icepay rond de €80 zou gaan incasseren.
Ik heb er toen weinig achter gezocht en gedacht dat, omdat we de zakelijke rekening al hadden op geheven, er niet geïncasseerd kon worden.
In het Icepay account heb ik het zakelijk rekeningnummer toen gewijzigd naar mijn privé rekeningnummer.
Er verstreek weer wat tijd. Inmiddels is het te incasseren bedrag opgelopen tot in de €300,-. Na navraag bij Icepay krijgen we te horen dat een particulier rekeningnummer niet wordt geaccepteerd en dat we het maar zo moeten overmaken.

Toen kwam de bal aan het rollen en ben ik de facturen eens gaan nakijken. Het blijkt dat Icepay ons abonnement heeft aangepast van een standaard abonnementje van €15,- per maand, naar een abonnementsstructuur  waarbij minimaal 400 'transaction brackets' per maand worden afgerekend, a €0,10 per stuk.

Bij Icepay heb ik aangegeven dat dit echt niet door de beugel kan en dat ik niet zoveel extra geld wil gaan betalen voor een dienst die ik niet gebruik.
Ik krijg daarop enkel als reactie terug dat ze best mijn contract willen stopzetten, maar dat ik het geld gewoon moet betalen omdat 'er in februari via een nieuwsbrief is gecommuniceerd over de gewijzigde abonnementsstructuur'.

Kan dit zomaar? Kan een bedrijf een nieuwsbriefje naar buiten sturen dat de abonnementen zijn gewijzigd en men hierdoor meer laten betalen. Ook al blijft de nieuwsbrief in bijvoorbeeld een spamfilter hangen?

Ik betaal Icepay met alle liefde de initiele €15,- per maand, waarbij we nu uitkomen op een kleine €90,-. Ik vind echter bedragen tot in de €300,- te ver gaan.

Wie kan mij helpen?

2387 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Jul 18, 2016 om 11:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

U hebt een zakelijk conflict en dit is een forum voor consumenten. U had een bevestiging van de opzegging moeten vragen.

Ev
door EvanR - Jul 18, 2016 om 12:10
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Bedankt voor uw reactie.
Ik heb inmiddels een bevestiging van de opzegging, maar ik kon deze pas opzeggen na herhaaldelijk klagen over de gewijzigde abonnementsstructuur.
Het enige antwoord dat zij mij nu nog geven is 'als u hier een probleem mee had, had u dit na de nieuwsbrief in februari moeten aangeven'.
Die heb ik nooit ontvangen.

Gerry1969
door Gerry1969 - Jul 18, 2016 om 12:43
3449 Antwoorden / 25 Vragen
0

Als ze u per nieuwsbrief informeren lijkt me dat afdoende, ze gaan natuurlijk geen persoonlijke brieven sturen of alle klanten bellen.  
Een nieuwsbrief bevat nieuws, in dit geval dus over een prijsverhoging. Dat uw spamfilter wat strak is afgesteld is geen excuus. Je voegt tenslotte uitzonderingen toe zoals bedrijven waar je zaken mee doet. 
Diewilik

Ev
door EvanR - Jul 18, 2016 om 13:05
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Dank voor uw reactie.
Daar zit inderdaad wat in. Echter bevat de gemiddelde nieuwsbrief slechts informatie omtrent nieuw aangeboden diensten en aanbiedingen. Het lijkt dan ook vreemd om er een prijswijziging die voor alle leden van toepassing is in te vermelden. Een schriftelijke melding was prettig geweest.

jo
door jorisw Jul 18, 2016 om 15:07
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Schriftelijk als "op papier" en in een dure envelop met postzegel? Het is 2016 en je had nota bene een webwinkel.

ja
door jackyh - Jul 18, 2016 om 15:27
953 Antwoorden / 4 Vragen
0

Ziggo verhoogde ook de prijzen middels een nieuwsmail, zo ook kranten en verzekeringsmaatschappijen etc. Mag dus.

Pe
door Peetje8 Jul 19, 2016 om 09:47
1 Antwoorden / Vragen

@Jackyh; Van Ziggo kreeg ik netjes een aparte mail dat de prijzen zouden stijgen en er werd ook in vermeld dat ik kosteloos mijn abonnement kon wijzigen of opzeggen

ja
door jackyh Jul 19, 2016 om 12:19
953 Antwoorden / 4 Vragen

Uitzonderingen bevestigen nog geen regels.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Mu
Murp - May 19, 2024 om 15:32
Garantie & verzekeringen

Verkeerd framenummer van (gestolen) fiets doorgegeven bij verzekering

Hoi iedereen,

Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen.
Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.

Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterk verbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie. ... Lees meer

Iv
Ivone - May 18, 2024 om 19:07
Huishouden & energie

Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?

Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer

wi
witteke - Mar 5, 2024 om 14:40
Voeding & gezondheid

Extreme tandarts angst

Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry

Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit

Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
... Lees meer