T.
door T. de Vries Nov 6, 2020 om 13:44
Winkels & webshops

Ik mag een product niet retourneren

Ik heb een IPL ontharingsapparaatje besteld bij Silkskinn.com. Ik heb me echter bedacht en wil het ongebruikte pakket retour zenden. Nu zie ik op de website van het bedrijf dat zij geen retourzendingen accepteren. Alleen als je via Klarna hebt besteld (dat heb ik niet). Of je moet na een 90-daagse proefperiode aangeven dat het apparaat voor jou niet werkt. Je moet je dan o.a. aan allerlei voorwaarden houden en foto's meezenden van de behandelde gebieden. Het bedrijf reageert niet op mijn mail met vragen hierover. Ik vrees dat ik voor het eerst een negatieve ervaring heb met online shoppen. Ik had ook beter moeten opletten.. Wat kan ik nu nog doen? Is het wel wettelijk juist zoals zij handelen?

5116 11 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Topantwoord

tenormin
door tenormin - Nov 6, 2020 om 13:52
16942 Antwoorden / 108 Vragen
13

Het lijkt me een hygiëne product maar als je het helemaal intact hebt gelaten, dus niet hebt opengemaakt kan men je er ook niet van "beschuldigen" dat het apparaat gebruikt is. Dus seal verbroken: nee, niet verbroken: zou het teruggestuurd mogen worden. Maar dan kan ik hun Klarna betalingen weer niet volgen.

 

 

T.
door T. de Vries Nov 7, 2020 om 16:34
Antwoorden / 1 Vragen

Inderdaad vreemd dat het als ik met Klarna had besteld, het wel retour zou kunnen. Het lijkt erop dat er een oplossing is trouwens. Bedankt voor uw reactie

tenormin
door tenormin Nov 7, 2020 om 17:21
16942 Antwoorden / 108 Vragen

Hoop dat het inderdaad dan in orde komt.

ne
door neodutchio - Nov 6, 2020 om 13:57
5256 Antwoorden / 12 Vragen
2

De volgende keer maar bij een echte winkel kopen. Onvolledige algemene voorwaarden die ook nog eens tegen de wet in gaan, contact via een formulier en geen naw gegevens. Hoeveel rode vlaggen moeten er zijn om ergens niet te gaan bestellen?

T.
door T. de Vries Nov 6, 2020 om 15:18
Antwoorden / 1 Vragen

Laten we zo zeggen dat dit inderdaad een goede, maar enigszins pijnlijke les voor me is.

ne
door neodutchio Nov 6, 2020 om 15:32
5256 Antwoorden / 12 Vragen

Enige troost voor u is dat u echt de enige niet bent. Ergens rond de 120 anderen gingen u dit jaar al voor op een soortgelijke site. Procederen kan, maar dat zal meer kosten dan opleveren. Blijft Marktplaats nog over.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Nov 6, 2020 om 14:01
11662 Antwoorden / 15 Vragen
15

Hallo T.De vries , 

Silkskinn.com is een Dropshipper , het product komt uit China . 
Adres is een woonhuis , klik op de rode regels . 

De voorwaarden : 

Wij verzenden overal ter wereld, tenzij anders vermeld. Uw product wordt binnen 15 werkdagen op uw genomineerde adres afgeleverd, beginnend op de dag nadat de bestelling is geplaatst.
Houd er rekening mee dat we geen controle hebben over douane- of invoerrechten die in rekening kunnen worden gebracht wanneer uw bestelling uw land bereikt. Deze douanekosten kunnen vertragingen veroorzaken en u bent verplicht deze te betalen. 

https://silkskinn.com/pages/algemene-voorwaarden 

https://www.google.com/maps/place/Ruisvoorn+75,+4007+NG+Tiel/@51.8692302,5.3963885,3a,75y,291.13h,90t/data=!3m6!1e1!3m4!1s6e-MmeTucc9TQEgNCqisVw!2e0!7i16384!8i8192!4m5!3m4!1s0x47c6f791c999c23b:0x80c1c0302174ddbc!8m2!3d51.8692832!4d5.3962189  

https://www.kvk.nl/zoeken/?source=all&q=73285331&start=0&site=kvk2014

https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/dropshipping-check-goed-waar-je-bestelt  

Plaats een klacht op klachtenkompas , 

https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/silkskinn.com/details?companyId=f5f11f2e-d5cb-4cdd-a650-51297905b52c

Controleren of een site betrouwbaar is , 

https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/checklist-veilig-online-winkelen 

https://www.consumentenbond.nl/online-kopen

T.
door T. de Vries Nov 6, 2020 om 15:20
Antwoorden / 1 Vragen

Dank je wel voor je uitgebreide en bruikbare antwoord!

Topantwoord

1paul
door 1paul - Nov 6, 2020 om 15:35
3339 Antwoorden / 0 Vragen
11

u heeft gewoon 14 dagen om retour te sturen, voorwaarden zijn in staat met de wet....

T.
door T. de Vries Nov 7, 2020 om 16:30
Antwoorden / 1 Vragen

Dank je wel voor je reactie!

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 6, 2020 om 16:18
16977 Antwoorden / 202 Vragen
0

Er ging iets niet goed en bleek hetgeen ik eerst schreef ongemerkt te zijn verzonden.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 6, 2020 om 16:28
16977 Antwoorden / 202 Vragen
0

Merkwaardige zaak omdat wettelijk terugzenden altijd moet kunnen en ik in hun website https://silkskinn.com/ zie dan men nota bene wel een terugzendgarantie noemt bij ontevredenheid van 90 dagen. 
Ik neem aan dat u deze info kent https://www.consumentenbond.nl/online-kopen en in ieder geval is het zinvol om van de reactie van deze verzender melding te doen bij: de ACM www.consuwijzer.nl en ook kan dit u van nut zijn: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/hoe-kan-ik-een-klacht-indienen-over-een-product-of-dienst  

Het is daarbij van belanfg dat u de klacht ook (eerst) schriftelijk doet bij de verkoper waarbij u bijv. een ingebre stelling kunt doen op basis van het niet naleven van de wetgeving in deze. Zie daarvoor bijv. http://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en voor een voorbeeldbrief: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/
U kunt separaat een melding doen bij de ACM www.consuwijzer.nl waar men actie kan doen nemen indien er meer klachten over deze verkoper komen door de site te doen verwijderen. Ik zie in hun website dat zij geen (erkend) keurmerk hebben waardoor het indienen can een klacht bij de geschillencommisse lastiger zal zijn.

Aanvullend : https://ictrecht.nl/2011/06/20/een-klacht-over-een-webwinkel-ga-naar-consuwijzer/ en nu men kennelijk terugzenden niet wenst te acceptere (onrechtmatig) kunt u hoe dan ook zich beroepen op de terugzendgarantie de ze geven! En dat niet nakomen betekent ook in gebreke blijven en tevens ook misleidende advertentie info.

T.
door T. de Vries Nov 7, 2020 om 16:31
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor het uitgebreide antwoord! Fijn dat u daar tijd aan hebt besteed voor mij!

sira
door sira - Nov 6, 2020 om 17:33
2551 Antwoorden / 24 Vragen
0

[Edit redactie: woonadres verwijderd] in Tiel is al eens een keer eerder voorbij gekomen, hier of op het forum van Radar en ik meen dat de klacht toen over sieraden ging. Hij (naar ik mij herinner van Marokkaanse of Turkse afkomst) heeft ook nog een ander bedrijf, te weten: homefit4you

T.
door T. de Vries Nov 7, 2020 om 16:31
Antwoorden / 1 Vragen

Goed om te weten. Ik zal voortaan wel beter uitkijken....

rj
door rjw - Nov 7, 2020 om 15:09
3379 Antwoorden / 5 Vragen
0

Wettelijk heb je het recht om het terug te sturen, maar waarom bestellen zo veel mensen tegenwoordig spullen om er achteraf spijt van te krijgen. Nu wordt er nutteloos energie verspild (zowel bij het bedrijf dat levert, de bezorger, en de klant zelf). Nadenken voor handelen scheelt een hoop gedoe.

T.
door T. de Vries Nov 7, 2020 om 16:32
Antwoorden / 1 Vragen

Tja, soms loopt het net een beetje anders. Bedankt in ieder geval voor uw reactie!

St
door Steinmann - Nov 9, 2020 om 11:06
2 Antwoorden / Vragen
0

Mijn advies aan u is, 'bestel alleen bij grote en bekende websites'. Mijn ervaring is dat deze grote ondernemingen nóóit moelijk doen met relatief kleine consumentenproducten! Zelf heb ik hele goede ervaringen met Coolblue voor wat betreft artikelen als een keukenmixer of een electrisch oventje!

ma
door marleenvanh - Nov 9, 2020 om 12:07
463 Antwoorden / 1 Vragen
0

In een echte winkel is het gewoon KOOP IS KOOP en bent u ALTIJD afhankelijk van de winkelier of u iets mag ruilen (over geld terug heb ik het dan al helemaal niet). U had inderdaad VAN TE VOREN alles moeten lezen. NU is het te laat, al zou het zo kunnen zijn dat dit soort 'regels' op zich al helemaal niet rechtsgeldig zijn. Vraag dat eens aan een juridisch loket.

hutch
door hutch - Nov 10, 2020 om 16:21
4521 Antwoorden / 29 Vragen
1

Ik heb dat 'bedrijfje' / die dropshipper verzocht om hier(op) te reageren.
En zoals ik al verwachtte, durft hij hier (uiteraard) niet te reageren.

Dit gebeurt doorgaans bij malafide 'bedrijfjes', die wat te verbergen hebben.
Deel uw ervaring zoveel mogelijk, zodat anderen gewaarschuwd zijn voor dit soort 'bedrijfjes'.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Di
Dimitri21081982 - Oct 8, 2024 om 16:04
Winkels & webshops

Meer dan 10 euro statiegeld

Beste Kassa,

In de JUMBO hangt sinds kort bij de flessen automaat een briefje waarop staat dat indien je meer dan 10 euro aan statiegeld inlevert je dit niet apart mag laten uitbetalen maar moet verrekenen met boodschappen doen.
Laatst sotnden mijn kinderen met gespaarde statiegeld bonnetjes, en werd de uitbetaling geweigd, omdat het totaal bedrag 20 euro was en zij geen aankoop in ... Lees meer

Dr
Driftig - Oct 14, 2024 om 18:34
Auto & vervoer
Drift trike

Drift trike

Geachte heer/mevrouw,

Mijn zoon wil van zijn spaargeld een drift trike kopen, alleen ben ik niet bekend met de wetgeving omtrend deze elektrische voertuigen.
Ook het zoeken op de pagina van de rijksoverheid en RDW heeft mij niet verder geholpen. Waar kan ik teruglezen welke voertuigen toegestaan zijn op de weg of stoep? Op de pagina van de rijksoverheid staat wel een overzicht van ... Lees meer

ve
vermeulen.marijke - Oct 14, 2024 om 13:56
Winkels & webshops
Heb een 10 maanden oude koelkast Lekt enorm water,blijkt niet nieuw te zijn,al G

Heb een 10 maanden oude koelkast Lekt enorm water,blijkt niet nieuw te zijn,al G

Koop nieuwe koelkast bij een witgoedfirma, na 10 maanden kom ik terug van een weekje vakantie en het water stroomt uit mijn koelkast. De lade eronder staat al open gebarsten. Dan moet ik meer dan een maand wachten op een AEG expert. Die zegt dit is niet meer te repareren deze koelkast is niet nieuw en is al eens gerepareerd. Krijg wel  een nieuwe koelkast,maar de schade willen ze niets van wete ... Lees meer