Ik mag een product niet retourneren
Ik heb een IPL ontharingsapparaatje besteld bij Silkskinn.com. Ik heb me echter bedacht en wil het ongebruikte pakket retour zenden. Nu zie ik op de website van het bedrijf dat zij geen retourzendingen accepteren. Alleen als je via Klarna hebt besteld (dat heb ik niet). Of je moet na een 90-daagse proefperiode aangeven dat het apparaat voor jou niet werkt. Je moet je dan o.a. aan allerlei voorwaarden houden en foto's meezenden van de behandelde gebieden. Het bedrijf reageert niet op mijn mail met vragen hierover. Ik vrees dat ik voor het eerst een negatieve ervaring heb met online shoppen. Ik had ook beter moeten opletten.. Wat kan ik nu nog doen? Is het wel wettelijk juist zoals zij handelen?
Topantwoord
Het lijkt me een hygiëne product maar als je het helemaal intact hebt gelaten, dus niet hebt opengemaakt kan men je er ook niet van "beschuldigen" dat het apparaat gebruikt is. Dus seal verbroken: nee, niet verbroken: zou het teruggestuurd mogen worden. Maar dan kan ik hun Klarna betalingen weer niet volgen.
Inderdaad vreemd dat het als ik met Klarna had besteld, het wel retour zou kunnen. Het lijkt erop dat er een oplossing is trouwens. Bedankt voor uw reactie
Hoop dat het inderdaad dan in orde komt.
De volgende keer maar bij een echte winkel kopen. Onvolledige algemene voorwaarden die ook nog eens tegen de wet in gaan, contact via een formulier en geen naw gegevens. Hoeveel rode vlaggen moeten er zijn om ergens niet te gaan bestellen?
Laten we zo zeggen dat dit inderdaad een goede, maar enigszins pijnlijke les voor me is.
Enige troost voor u is dat u echt de enige niet bent. Ergens rond de 120 anderen gingen u dit jaar al voor op een soortgelijke site. Procederen kan, maar dat zal meer kosten dan opleveren. Blijft Marktplaats nog over.
Topantwoord
Hallo T.De vries ,
Silkskinn.com is een Dropshipper , het product komt uit China .
Adres is een woonhuis , klik op de rode regels .
De voorwaarden :
Wij verzenden overal ter wereld, tenzij anders vermeld. Uw product wordt binnen 15 werkdagen op uw genomineerde adres afgeleverd, beginnend op de dag nadat de bestelling is geplaatst.
Houd er rekening mee dat we geen controle hebben over douane- of invoerrechten die in rekening kunnen worden gebracht wanneer uw bestelling uw land bereikt. Deze douanekosten kunnen vertragingen veroorzaken en u bent verplicht deze te betalen.
https://silkskinn.com/pages/algemene-voorwaarden
https://www.google.com/maps/place/Ruisvoorn+75,+4007+NG+Tiel/@51.8692302,5.3963885,3a,75y,291.13h,90t/data=!3m6!1e1!3m4!1s6e-MmeTucc9TQEgNCqisVw!2e0!7i16384!8i8192!4m5!3m4!1s0x47c6f791c999c23b:0x80c1c0302174ddbc!8m2!3d51.8692832!4d5.3962189
https://www.kvk.nl/zoeken/?source=all&q=73285331&start=0&site=kvk2014
https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/dropshipping-check-goed-waar-je-bestelt
Plaats een klacht op klachtenkompas ,
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/silkskinn.com/details?companyId=f5f11f2e-d5cb-4cdd-a650-51297905b52c
Controleren of een site betrouwbaar is ,
https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/checklist-veilig-online-winkelen
https://www.consumentenbond.nl/online-kopen
Dank je wel voor je uitgebreide en bruikbare antwoord!
Topantwoord
u heeft gewoon 14 dagen om retour te sturen, voorwaarden zijn in staat met de wet....
Dank je wel voor je reactie!
Merkwaardige zaak omdat wettelijk terugzenden altijd moet kunnen en ik in hun website https://silkskinn.com/ zie dan men nota bene wel een terugzendgarantie noemt bij ontevredenheid van 90 dagen.
Ik neem aan dat u deze info kent https://www.consumentenbond.nl/online-kopen en in ieder geval is het zinvol om van de reactie van deze verzender melding te doen bij: de ACM www.consuwijzer.nl en ook kan dit u van nut zijn: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/hoe-kan-ik-een-klacht-indienen-over-een-product-of-dienst
Het is daarbij van belanfg dat u de klacht ook (eerst) schriftelijk doet bij de verkoper waarbij u bijv. een ingebre stelling kunt doen op basis van het niet naleven van de wetgeving in deze. Zie daarvoor bijv. http://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en voor een voorbeeldbrief: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/
U kunt separaat een melding doen bij de ACM www.consuwijzer.nl waar men actie kan doen nemen indien er meer klachten over deze verkoper komen door de site te doen verwijderen. Ik zie in hun website dat zij geen (erkend) keurmerk hebben waardoor het indienen can een klacht bij de geschillencommisse lastiger zal zijn.
Aanvullend : https://ictrecht.nl/2011/06/20/een-klacht-over-een-webwinkel-ga-naar-consuwijzer/ en nu men kennelijk terugzenden niet wenst te acceptere (onrechtmatig) kunt u hoe dan ook zich beroepen op de terugzendgarantie de ze geven! En dat niet nakomen betekent ook in gebreke blijven en tevens ook misleidende advertentie info.
Bedankt voor het uitgebreide antwoord! Fijn dat u daar tijd aan hebt besteed voor mij!
[Edit redactie: woonadres verwijderd] in Tiel is al eens een keer eerder voorbij gekomen, hier of op het forum van Radar en ik meen dat de klacht toen over sieraden ging. Hij (naar ik mij herinner van Marokkaanse of Turkse afkomst) heeft ook nog een ander bedrijf, te weten: homefit4you
Goed om te weten. Ik zal voortaan wel beter uitkijken....
Wettelijk heb je het recht om het terug te sturen, maar waarom bestellen zo veel mensen tegenwoordig spullen om er achteraf spijt van te krijgen. Nu wordt er nutteloos energie verspild (zowel bij het bedrijf dat levert, de bezorger, en de klant zelf). Nadenken voor handelen scheelt een hoop gedoe.
Tja, soms loopt het net een beetje anders. Bedankt in ieder geval voor uw reactie!
Mijn advies aan u is, 'bestel alleen bij grote en bekende websites'. Mijn ervaring is dat deze grote ondernemingen nóóit moelijk doen met relatief kleine consumentenproducten! Zelf heb ik hele goede ervaringen met Coolblue voor wat betreft artikelen als een keukenmixer of een electrisch oventje!
In een echte winkel is het gewoon KOOP IS KOOP en bent u ALTIJD afhankelijk van de winkelier of u iets mag ruilen (over geld terug heb ik het dan al helemaal niet). U had inderdaad VAN TE VOREN alles moeten lezen. NU is het te laat, al zou het zo kunnen zijn dat dit soort 'regels' op zich al helemaal niet rechtsgeldig zijn. Vraag dat eens aan een juridisch loket.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Hoeveel vloeibaar wasmiddel gebruiken dopjes
Hoeveel fijne was per dopje van het flacon te gebruiken? Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer