Ra
door RachelvR9999 Apr 26, 2021 om 16:28
Winkels & webshops
In de winkel gekocht eetkamerstoel niet retourneren?

Op 10 april bij Goossens 4 eetkamerstoelen Emma gekocht. Op 15 april bij levering van 1 stoel vind ik de kleur anders dan in de winkel en ik wil de stoelen retourneren. Ik heb meteen de klantenservice gebeld en contactformulier gestuurd. Omdat ik de bestelling in de winkel heb gedaan mogen de stoelen niet retour. Wanneer ik het zelf online had besteld had ik het wel retour mogen sturen. Goossens heeft een CBW keurmerk, tijdens de koop is mij niet verteld dat een product niet retour mag. Ik ben naar de winkel geweest voor het kleurverschil. Verkoper zegt er is een kleur nuances want mijn stoel is nieuw en de stoel van de winkel is gebruikt. Mag ik daadwerkelijk een eetkamerstoel in de winkel gekocht niet retourneren?

6160 16 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 26, 2021 om 16:32
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Ja, helaas is dat zo. Dat is geheel volgens de wetgeving. En de vraag is bovendien wat het probleem is al alle 4 stoelen hetzelfde zijn. Als er één anders is dan heeft u recht op vervanging van die ene.

Dan toch ook de wetgeving: https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product

en m.b.t. online: https://www.consumentenbond.nl/online-kopen waain recht op bedenktijd is geregeld (en dat dan vooral omdat het alsdan gekochet artikel/producct niet vooraf, dus in een winkel. is gezien.

En u kunt indien u een en ander toch klachtwaardig vindt terecht bij https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/wonen/

tijger1
door tijger1 Apr 26, 2021 om 19:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

X

tijger1
door tijger1 - Apr 26, 2021 om 16:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

In de winkel is koop/koop. Heel simpel. Als u de uwe gebruikt, krijgen ze misschien wel dezelfde kleur als in de winkel.

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 26, 2021 om 16:46
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Als alles volgens afspraak geleverd is en in goede staat verkeert kan er in een winkel gekochte artikelen niet geroutineerd worden.
https://www.goossenswonen.nl/klantenservice/retourneren-winkelaankoop

Ar
door AriEllis Apr 27, 2021 om 00:44
57 Antwoorden / Vragen

Klopt. Geroutineerde stoelen krijg je thuis pas door herhaaldelijk gebruik ;-)

sjjoppy
door sjjoppy Apr 27, 2021 om 08:40
7210 Antwoorden / 3 Vragen

@arielus,
:-))

tenormin
door tenormin Apr 27, 2021 om 12:27
16849 Antwoorden / 108 Vragen

@ariellis, "geroutineerde stoelen"? Vertel, wat weten ze allemaal? ;-))

panter22
door panter22 - Apr 26, 2021 om 17:17
6599 Antwoorden / Vragen

Het is een heel andere kleur dan die stoel in de winkel. Die je gekocht hebt is oud rose en die in de winkel is oranje.
Als je op de website kijkt, dan wordt die kleur van de winkel niet meer verkocht.
Wat staat er voor kleur op de bon?
Je mag een stoel niet terugbrengen als hij je niet aanstaat, maar als het een heel andere kleur is, dan weer wel. Want dan heb je niet gekregen wat je besteld hebt.
https://www.goossenswonen.nl/p/goossens-eetkamerstoel-emma-roze-microvezel/39278/

mahadma
door mahadma - Apr 26, 2021 om 18:43
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Mag ik daadwerkelijk een eetkamerstoel in de winkel gekocht niet retourneren?

Ja, tenzij er een zeer zeer zeer vriendelijke en coulance gevoelige verkoper betreft, u heeft geen enkel recht, in een winkel koop=koop.

tijger1
door tijger1 - Apr 26, 2021 om 19:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@heremietkreeft

Wat hebben al die garantielinks er mee van doen?

me
door mein33 - Apr 26, 2021 om 21:07
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Ts heeft 4 stoelen gekocht en 1 stoel heeft een afwijkende kleur !!

De winkelier heeft er dus zorg voor te dragen dat de stoel met de afwijkende kleur wordt vervangen door een stoel met de juiste kleur, zodat alle 4 de stoelen dezelfde kleur hebben.

Als de winkelier niet voor een stoel met dezelfde kleur als de overigen  3 stoelen kan zorgen, dan  mag/kan de aankoop ongedaan worden gemaakt en heeft Ts recht op teruggave van het aankoopbedrag.

tenormin
door tenormin Apr 26, 2021 om 22:33
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Helemaal met @mein eens. Maar Goossens heeft een goede naam, dus ik zou de TS toch adviseren nogmaals in conclaaf te gaan, want dit is natuurlijk geen "zonafwijking". Kom ik weer met mijn Wordt u al geholpen. Maar ik zie zo vaak dat een simpel telefoontje met een desbetreffend bedrijf een goede afloop heeft, dat ik zoiets weer zou adviseren. In mijn ogen is dit werkelijk dat een goede reden voor ontbinding van de koop is.

tijger1
door tijger1 Apr 28, 2021 om 20:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Volgens mij zijn de vier stoelen anders van kleur dan het showroom model.

tijger1
door tijger1 - Apr 26, 2021 om 21:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als die fot van de stoelen bij u thuis zijn, is u dan niets opgevallen aan de poten?

Maar verschillen, volgens u nou de stoelen met de kleur van de stoelen in de winkel, of hebt u EEN stoel ontvangen in een andere kleur en met andere poten?

me
door mein33 Apr 26, 2021 om 22:12
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Zouden de witte stoelpoten misschien nog zijn omwikkeld met een beschermend papier of i.d. laagje ?  ;-))

Donuts
door Donuts Apr 26, 2021 om 22:15
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Oh, ik dacht dat ze in het gips zaten.;-)) Tijger1 adviseer ik een uitje naar Specsavers...

tijger1
door tijger1 Apr 26, 2021 om 22:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De stoelpoten van de stoelen die ik ooit gekocht heb, waren zeker niet omwikkeld met een laagje papier. Dus ik hebgeen Specsaevers nodig.

tenormin
door tenormin Apr 26, 2021 om 23:41
16849 Antwoorden / 108 Vragen

@tijger1, maar de stoelen die u ooit gekocht heeft, nou ja, geen tig jaar geleden als ik me goed herinner;-)): levering is nu anders, zoals alles anders is. Daar blijven veel oudjes in hangen: hoe het vroeger was: deze poten zijn wel omwikkeld: en niet eens met een 'laagje' papier maar iets sterkers. U weet dat ik vroeger in de Meubelhandel zat, maar ik kan daar tegenwoordig ook niet goed meer op reageren, dat alles is anders geworden.

tijger1
door tijger1 Apr 26, 2021 om 23:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Om mijn stoelen zat een "verhuisdeken" ter bescherming. Maar wat heeft de kleur van de stoel in de winkel er dan mee van doen? De Ts schrijft niet dat één stoel van de vier die geleverd zijn, afwijkend is.

me
door mein33 Apr 27, 2021 om 10:40
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@tijger1,

Toch maar de eerste twee zinnen van het topic even herlezen !    ;-))

tijger1
door tijger1 Apr 27, 2021 om 10:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als die vier stoelen onderling van kleur verschillen, heeft de Ts gelijk, maar als die vier stoelen afwijken van die stoel in de winkel, ligt het anders.

Dus zo duidelijk is het verhaal niet.

marita5
door marita5 - Apr 26, 2021 om 23:19
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Halo Rachelvr999 ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-niet-tevreden/anders-dan-verwacht

1paul
door 1paul - Apr 27, 2021 om 08:48
3173 Antwoorden / 0 Vragen

in principe is koop koop in een stenen winkel, er kan altijd iets van kleurverschil in de stof zitten al is het maar door een ander verfbad....

me
door mein33 Apr 27, 2021 om 10:44
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@ 1paul,

Het rechter voorspatbord van uw nieuwe auto heeft bij aflevering een afwijkende kleur tenopzichte van de rest van de auto.
De verkoper verteld u dat dit komt door een ander verfbad en is daarmee dan de kous voor u afgedaan ?

1paul
door 1paul Apr 29, 2021 om 09:10
3173 Antwoorden / 0 Vragen

leuk voorbeeld....

panter22
door panter22 - Apr 27, 2021 om 10:39
6599 Antwoorden / Vragen

De foto is toch in de toonzaal gemaakt van Goossens?
De linkse is de stoel uit de winkel en de rechtse de stoel met de afwijkende kleur.
En je hebt niet een van de drie stoelen  die wel dezelfde kleur hebben meegenomen ter vergelijking?
In dat geval krijg je het antwoord dat de stoelen in de winkel niet precies dezelfde kleur kunnen hebben dan die je gekocht hebt.
Daar heb je niets aan. Het gaat om de kleur van de 4 stoelen die je thuis hebt.
Als dit het geval is dan maar even opnieuw naar Goosens. En neem ook foto's mee waarop het kleurverschil duidelijk wordt.
Of stuur die foto's op naar de kantenservice.

rj
door rjw - Apr 27, 2021 om 11:00
3280 Antwoorden / 5 Vragen

"Verkoper zegt er is een kleur nuances want mijn stoel is nieuw en de stoel van de winkel is gebruikt."

Wist je dat 1 van de 4 een demomodel was?

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Apr 27, 2021 om 15:45
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Als ze geen 4 uit de winkel maar magazijn verkopen?

De  Show stoel dient repensatief te zijn voor de rest in magazijn.
Je probeerde  te zitten, en bekeek de kleur.
Wel is er vaak  speciale verlichting in de winkel,  in de buurt super is veel ook vaak mooi rood
tot je wegliep naar de bananen...  weg mooie kleur!

Maar als jou stoel een totaal andere  tint/ verfbad heeft   moeten  ze Showmodel  vervangen en ik wil graag een koopje voor  kantoor....

Zelf ervaring met Ikea Delft,  in de opruimhoek een  Bureaustoel omdat  de nieuwe  een iets andere stof hadden gekregen... 40% korting maar als ik 2e  stoel wilde  wel kleurverschil.

Showmodel  moet gelijk zijn aan  geleverde!
Als ze dat niet doen mag je altijd de koop ontbinden.

le
door leenpres - Apr 28, 2021 om 12:13
79 Antwoorden / 7 Vragen

Nee ze hebben gelijk ruilen is een gunst geen plicht .

mo
door mof - Apr 28, 2021 om 12:24
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Nee, dat is iets dat u bij de koop moet afspreken.

pe
door pebk - Apr 28, 2021 om 15:37
583 Antwoorden / 0 Vragen

Zegt u nu dat drie van de vier stoelen dezelfde kleur hebben en er een anders is?