Te
door Terpenthijn Feb 27, 2020 om 15:07
Winkels & webshops

Is facesocks.nl betrouwbaar?

Ik heb op 5 februari custom sokken besteld bij facesocks.nl. Op hun website staat dat ze een leverttijd hebben van 6 dagen.
In de bevestigingsmail die ik heb ontvangen staat vervolgens dat ze een levertijd hebben van 17 dagen. Ik heb hierover gemaild met hen maar helaas leverde dit niets op.
Nu is het 27 februari en heb ik nog steeds niets ontvangen. Ik heb ze gemaild met de vraag wat de status is van mijn order maar hier wordt niet op gereageerd.
Op trustpilot lees ik dat er inmiddels meer mensen zijn met dezelfde ervaring. Het lijkt er ook op dat er geen KvK registratie is van dit bedrijf.

ZIjn er meer mensen met dezelfde ervaring op dit forum? En wat zijn mijn mogelijkheden? Kan ik aangifte doen?

5707 9 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 27, 2020 om 15:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Aangifte? Waarvan?

De Chinezen hebben nu wel wat anders aan hun hoofd dan het breien van uw sokken. Dus gaat nog wel tijdje duren.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 27, 2020 om 15:19
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Als ik naar de site zoek die u aangeeft met zoeknaam facesocks.nl zie ik dit en dat zegt m.i. al voldoende. En hoe dan ook vrees ik dus dat u 'naar de sokken kunt fluiten' omdat vorderen dan ook zinloos lijkt. Ik zoek nog even verder en zie inmiddels wel deze en dat is in ieder geval een 'shop'zonder Nederlands keurmerk.

Kan deze pagina niet bereiken

Probeer dit

Privacyverklaring
 Inmiddels lijkt het erop dat mijn virusbeschermer een verbinding naar de door u genoemde website met .nl heeft geblokkeerd als niet veilig.

marita5
door marita5 Feb 27, 2020 om 15:42
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@heremietkreeft , is deze site https://facesocks.nl/

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 27, 2020 om 15:59
16885 Antwoorden / 202 Vragen

@MARITA5, welke zoekmachine? Als ik nu uw link aanklik zie ik, niet verassend voor mij, ook dit (en mijn virusscanner - Mc Afee - zal dat niet maar zo resp. zonder reden doen)

e toegang tot internet wordt geblokkeerd

De verbinding is mogelijk geblokkeerd door de firewall of antivirussoftware.

ERR_NETWORK_ACCESS_DENIED

marita5
door marita5 Feb 27, 2020 om 16:06
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Zoekmachine Google , bij mij wordt niks geblokkeerd , dit zal te maken hebben met de antivirus McAfee

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 27, 2020 om 16:08
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Frappant, via safesearch van Norton gebeurt hetzelfde.

marita5
door marita5 Feb 27, 2020 om 16:15
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Schakel de antivirus eens uit . Bij Virus Total de link gecontroleerd , zie hier het resultaat  https://www.virustotal.com/gui/url/9e4d1bf2694d6b148cf8a0d626993f145ab91e3c8fc639f154f0d5bcac057d75/detection

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 27, 2020 om 16:19
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Frappant, maar als al gemeld, via google (sec) kom ik wel op de site en dus met ingeschakelede McAfee. Blijft merkwaardig. Als al gemeld, via Norton safe search kom ik er ook niet in.

marita5
door marita5 Feb 27, 2020 om 16:22
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Persoonlijk vind ik de zoekmachine Bing 10x niks .

marita5
door marita5 - Feb 27, 2020 om 15:39
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Terpenthijn ,

Adres is een kantoorgebouw , zijn nergens bij aangesloten
Deze site is geregistreerd op 29 - 10 - 2019 . geen kvk nr / tel .nr , contact alleen via e - mail .
De sokken komen uit China , wegens coranavirus langere levertijd .

Het lijkt er ook op dat er geen KvK registratie is van dit bedrijf

Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer

Facesocks

Herengracht 208, 1016BS, Amsterdam

E-mailadres: info@facesocks.nl

KvK-nummer: Op aanvraag

Btw-identificatienummer: Op aanvraag

Controleren of een site betrouwbaar is , klik op de rode regels .

https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/checklist-veilig-online-winkelen

https://www.consumentenbond.nl/online-kopen

hutch
door hutch - Feb 27, 2020 om 17:29
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Op genoemd adres staan 2 bedrijven ingeschreven. Een advocatenkantoor en...... (openbare gegevens)

Probeert u dat tel.nr. eens. Hoogstwaarschijnlijk zult u dan ene 'Rick' aan de telefoon krijgen, o.a. van 'Funny Rick Face Socks'

(Het is trouwens wel een gewone Nederlandse website, dus geen Chinese eigenaar.)

tijger1
door tijger1 Feb 27, 2020 om 17:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar die Rick zal dat spul dus waarschijnlijk wel in China bestellen.

hutch
door hutch Feb 27, 2020 om 17:43
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Dat zou inderdaad kunnen.

Topantwoord

hutch
door hutch - Feb 27, 2020 om 17:42
4515 Antwoorden / 29 Vragen

In hun 'algemene voorwaarden' staat o.a. (in artikel 14) de volgende regel m.b.t. klachten:

"Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling."

Dit is m.i. een vorm van misleiding, daar deze website niet (!) is aangesloten bij een branchevereniging. De klant zal dan, in voorkomend geval, niet kunnen terugvallen op een geschillencommissie. In dat geval zal de klant dus naar de kantonrechter moeten gaan, met alle kosten van dien.

Waarom zetten zij dat dan ook niet gewoon in die algemene voorwaarden?

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 27, 2020 om 17:59
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Dit bevestigt m.i. ook mijn twijfel m.b.t,. betrouwbaarheid.
en groet.

aurora1
door aurora1 - Feb 27, 2020 om 20:56
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Huh? Aangifte doen? Waarvan? Van dat ze het in China drukker hebben met dat virus dan met uw sokken?
En wat denkt u te kunnen doen met de ervaringen van mensen op dit forum? U heeft toch al over ervaringen gelezen?
Het is altijd verstandig om éérst te controleren en niet achteraf.
Als u koude voeten heeft kunt u voor prettige prijsjes sokken bij bijv. Zeeman en Wibra kopen en als het meezit heeft de Hema ook nog wel wat. Dat is dan ook nog beter voor de Nederlandse economie, onze middenstand en onze werkgelegenheid, denk u ook niet?

Te
door Terpenthijn Feb 28, 2020 om 09:15
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dankjewel voor het meedenken :(

panter22
door panter22 - Feb 28, 2020 om 08:59
6599 Antwoorden / Vragen

Wachten, je hebt sokken met een eigen foto besteld. Die kun je niet annuleren.
Aliexpress heeft het druk en de productie in China (bijna) ligt bijna stil.
Of dacht je dat facesocks die sokken zelf ging maken?

Jo
door John_!@! - Mar 9, 2020 om 16:09
1 Antwoorden / Vragen

Haha, ben bang dat je nog heeeeel lang kan wachten. Zijn een stelletje oplichters, ben er zelf ook ingetrapt. Adres klopt ook niet, en komt rechtstreeks van AliExpress.