ja
door jacquelineberg Nov 24, 2016 om 20:46
Winkels & webshops

Kan ik mijn geld terug krijgen

ik heb bij footlocker een paar witte nike airmax 2016 gekocht. Na de schoenen ingespoten te hebben met spray die ze zelf aan me verkochten voor het beschermen van de schoenen verkleurde de ene schoen van wit naar geel. Ik ben met de schoenen terug gegaan en het bleek dat de ene schoen een showmodel is geweest en niet verkocht had mogen worden. De schoenen werden ingenomen en ik kreeg na 2 weken nieuwe schoenen die ik in de winkel te Enschede op kon halen. Na een paar weken was 1 van de schoenen lek. Ik moest de schoenen inleveren om te kijken of de lek in de zool door eigen gebruik kwam of door een fabrieks fout. Na een week zeiden ze me dat het een fabrieks fout was en dat ik een nieuw paar uit kon zoeken. Helaas was de witte die mijn dochter graag wou niet meer leverbaar in haar maat en omdat de nike 2017 er aan zat te komen was het advies om even te wachten tot de nieuwe collectie binnen was. Ik kreeg een tegoed bon, die ik eigenlijk niet wou maar ik kreeg geen geld terug. We zijn nu 2 maanden verder en van de nieuwe collectie hebben ze maar 3 kleuren beschikbaar. Via de klantenservice die ik gebeld heb vertellen ze me dat elke kleur te bestellen is ookal is die niet in de winkel. De jongen in de winkel, Abdul Sahin, die verschrikkelijk onbeschoft was, en die me duidelijk zei dat ik niet zo moest zeuren, zei dat die alleen de kleur kon geven die in de winkel was. ongeacht wat de mevrouw aan de klantenservice zei. Ik heb dus nu een bon van 190 euro waar ik niks mee kan. Schoenen heb ik niet door hun toedoen. En aan de 190 euro heb ik ook niks. Hoe krijg ik alsnog de schoenen naar keus, of mijn geld terug.

21262 9 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Nov 25, 2016 om 01:13
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dacht u uit kwaadheid maar even een winkelbediende te namen en shamen op een openbaar forum?
Lees de spelregels eens. Shame on you zou ik denken.

costnix
door costnix - Nov 25, 2016 om 03:22
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Gewoon kiezen uit één van die drie kleuren. Waar niets is, verliest zelfs de keizer zijn recht!

edrick3
door edrick3 - Nov 25, 2016 om 12:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Neem weer contact op met de klantenservice.
Vraag in de winkel naar de manager.
Ga naar een ander filiaal.

ha
door halex - Nov 25, 2016 om 13:12
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Dramt uw dochter zo over de kleur, of bent u het kleine kind? Footlocker biedt degelijke service, maar nog bent u niet tevreden. De beste optie die u nu nog hebt, is schoenen voor uzelf kopen bij Footlocker en witte Nikes voor uw dochter bij een andere winkel. Maar waarschijnlijk gaat u daarop reageren dat u zelf helemaal geen nieuwe schoenen nodig hebt.

ronaldvw
door ronaldvw Nov 25, 2016 om 13:32
19 Antwoorden / 1 Vragen

@Halex,
"Dramt uw dochter zo over de kleur, of bent u het kleine kind?" Wat is dat nou voor onzin? De schoenen hadden een fabrikagefout.
Hier heeft Footlocker helemaal niets mee te maken. Ze kunnen dit gewoon claimen bij hun distributeur of rechtstreeks bij Nike.
.
Als de klant dan zelf nog informeert of de kleur wit leverbaar is, is het wel duidelijk dat wit de favorite kleur is. Ik heb ook het liefst witte schoenen omdat die kleur bij alle kleding past. Wanneer de verkoper laat weten alleen de schoenen uit zijn voorraad te willen verkopen en niet bereid is deze voor zijn klant in een andere dan de voorraad kleuren te willen bestellen zegt dit iets over de "service" van Footlocker en niet over de klant want die moet toch iedere keer weer naar die winkel voor slechts één paar schoenen.
.
Ik zou me wel twee keer bedenken voordat ik ooit nog iets van die winkel zou willen hebben.
.
Het lijkt dus de beste oplossing wat anders te kopen in deze winkel dan die witte Nike's en er nooit meer terug te gaan. Met dank aan hun service gevoel.......

edrick3
door edrick3 - Nov 25, 2016 om 13:20
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@halex,

Als je witte schoenen koopt voor zo'n bedrag, dan neem je toch zeker geen genoegen met een andere kleur als blijkt dat er iets fout gegaan is.
Dat heeft niets met 'drammen/zeuren' te maken.
TS heeft gewoon recht op haar geld terug!

cdi
door cdi - Nov 25, 2016 om 13:21
16 Antwoorden / 3 Vragen

nou zeg....waarom iemand zo afserveren?  footlocker maakt 2 x een fout en kan of wil dan de gevraagde schoenen niet leveren. logisch dat mevrouw pissig wordt . het is simpel voor footlocker om de gevraagde schoenen bij een ander filiaal op te vragen en te leveren en anders gewoon het geld terug geven. het is HUN fout. heeft niks met een drammerig kind te maken. je hoeft je niet alles te laten aansmeren of wijsmaken.

Cookies
door Cookies - Nov 25, 2016 om 13:25
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik ben het eens met @edrick dat topicstarter gewoon recht heeft op haar geld terug. Tenslotte is tot 2x toe een ondeugdelijk produkt geleverd door Footlocker. Zij hoeft zeker GEEN genoegen te nemen met een tegoedbon.

Ja
door Jazekerrr - Mar 13, 2017 om 17:45
1 Antwoorden / Vragen

Ik ben zelf werkzaam bij een sportzaak dus ik weet dat klachten serieus moeten nemen. Ik denk wel dat een medewerker niet gauw zal zeggen dat u niet zo moet zeuren dus ik neem het met een korreltje zout.
Bij een defect aan de schoenen heeft u recht op een nieuw product of uw geld terug. Informeer altijd naar uw rechten voor u uw aankoop doet. Als u eerst genoegen neemt met een tegoed kaart is het lastig als u achteraf wil veranderen.

tijger1
door tijger1 Mar 13, 2017 om 18:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De nieuwe schoenen zijn al zowat versleten. Het topic is van nobember.