Jo
door Joep_136 Jan 6, 2019 om 16:15
Winkels & webshops
KLM flying blue levert product

Op 29 november heb ik op de site van KLM Flying blue een mobile projector besteld voor 14.481 miles. Ik ontvang meteen een mail dat de miles van mijn account zijn. Als ik na 2 weken nog steeds niets heb ontvangen controleer ik op de site de beschikbaarheid van het product, en dat is nog steeds te bestellen voor 14.481 miles. Op 19 december ontvang ik een email dat het product verkeerd geprijst was, ik de miles terug krijg en het product niet geleverd zal worden.

  Omdat het product onder de categorie "Gadgets", tussen producten van rond de 13.000 miles staat, kon ik niet weten dat dit een verkeerde prijzing was, het is ook niet duidelijk welk merk het is waardoor je niet kun googelen naar een rieele prijs. De email, was een "no-reply"mail, maar in de mail stond een email adres van partnermaam Sparco. Een mail naar hun met een verwijzing naar (https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/rechten-bij-aankoop/prijs/de-kassa-geeft-een-hogere-prijs-aan-dan-het-prijskaartje-van-het-artikel) levert tot op heden niets op.

  KLM flying blue is per mail onbereikbaar, ze reageren niet op mails die via hun site gestuur worden. Telefonisch laten ze je meer dan een half uur wachten waarna de verbinding wordt verbroken. Na terugbellen zeggen ze niet bereikbaar te zijn, terwijl ik op een doordeweekse dag, overdag bel.

  In de algemene voorwaarden valt niets te lezen over "verkeerd" geprijsde artikelen.

  Ik wil dat KLM Flying Blue mij alsnog de mobile project stuurt voor 14.481 airmiles en NIET voor de huidige prijs van 130.035 airmiles.

3053 11 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Jan 6, 2019 om 16:22
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Artikel staat voor 130.035 airmiles aangeboden http://store.flyingblue.com/catalog/product/view/id/42295/s/sony-mobile-projector/

Ik zie dat deze Sony voor zo'n 350,- euro te koop is, dan kun je dus wel spreken van een overduidelijke vergissing in de "prijs" en dan hoeft een shop niet te leveren. https://tweakers.net/pricewatch/1162617/sony-mp-cd1-mobile-projector.html

Je hebt dus zeker geen recht op levering.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 6, 2019 om 16:24
16875 Antwoorden / 202 Vragen

U zult dan toch echt bij de KLM moeten zijn met deze klacht. Als vrijwillige vraagbeantwoorders kunnen wij niets voor u doen (lijkt mij) dan boven genoemd adviseren.
Houd er rekening mee dat indien er echt sprake was van ren grote fout u geen rechten heeft.

(@N.. is mijn net voor, ik keek eerst even of de site wel ok is.)

edrick3
door edrick3 - Jan 6, 2019 om 16:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Dat kun je nu wel willen, maar ik geef je geen kans.
Als er sprake is van een duidelijke vergissing in de prijsstelling - zoals hier m.i. het geval is - dan hoeft de verkoper niet te leveren. En dat staat ook in de door jou aangehaalde link van de consumentenbond.

Ka
door Kassagebruiker - Jan 6, 2019 om 16:31
683 Antwoorden / 5 Vragen

Dit verschil is zo groot, dat dit overduidelijk een prijsfout is, zelfs dik onder de inkoopprijs. Dus u heeft geen been om op te staan. Uw "wil" is nui even geen "wet".

tijger1
door tijger1 - Jan 6, 2019 om 16:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zal het aan KLM doorgeven hoor.

Jo
door Joep_136 - Jan 6, 2019 om 17:04
2 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor jullie reactes en ik ben het helemaal met jullie eens dat als ik had kunnen weten dat het een fout was ik geen rechten heb, echter er stond en staat nog steeds niet op dat het een SONY apparaat is, er staat alleen een nummer. Daarbij komt dat het destijds tussen memoriesticks van 13.000 miles stond waardoor ik ervan overtuigd was dat ook een echte gadget is.

Het gaat mij niet zo zeer erom dat ik dit product hoe dan ook voor dit aantal milies wil hebben, maar KLM en KLM Flying BLue blinken al jaren uit is zeer slechte klanten service. Als je Gold member bent helpen ze je telefonisch best goed. Val je om wat voor redenen weer een keer een stap terug ben je ineens niets meer voor ze. Dat stoort mij het meeste aan deze club.

Desondanks geld onderstaande ook voor hun:
https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/rechten-bij-aankoop/prijs/de-kassa-geeft-een-hogere-prijs-aan-dan-het-prijskaartje-van-het-artikel

edrick3
door edrick3 Jan 6, 2019 om 17:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Nog maar een keertje dan: in die link staat duidelijk aangegeven dat als er sprake is van een duidelijke fout er niet geleverd hoeft te worden.:

De webwinkel wil je het bestelde product niet voor de getoonde prijs leveren, omdat er een foute prijs was vermeld.

Als je bestelling is bevestigd mag je ervan uitgaan dat de prijs op de website klopt. Maar ook hiervoor geldt dat dit anders ligt als je redelijkerwijs kon weten dat die prijs niet kan kloppen, bijvoorbeeld als de prijs die op de website staat veel te laag is. Dan had je kunnen weten dat de verkoper een foutieve prijs heeft aangegeven (kennelijke vergissing)

Cookies
door Cookies - Jan 6, 2019 om 17:10
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.....echter er stond en staat nog steeds niet op dat het een SONY apparaat is, er staat alleen een nummer.......

Dan toch maar eens goed kijken. Welk woord zie je staan in deze link? Juist ja...
http://store.flyingblue.com/catalog/product/view/id/42295/s/sony-mobile-projector/

Sony staat overigens ook op de afbeelding vermeld.

panter22
door panter22 - Jan 6, 2019 om 17:48
6599 Antwoorden / Vragen

Voor dat aantal miles kun je nog niet eens een waardebon van Ikea lopen voor €25. Laat staan een mobile projector,
Je kunt wel veel willen, maar kunnen krijgen is wat anders.
Wat heeft het voor nut om aan Flying blue mee te doen als je je toch maar zit te ergeren, De service, de klantenservice, nu weer de miles.
Stop er mee, dan heb je rust.

aurora1
door aurora1 - Jan 6, 2019 om 18:20
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Deze site is niet van de KLM. Wij kunnen dus niet aan uw eis voldoen, daarvoor moet u toch echt bij de KLM zijn.
Anders dan @tijger1 ga ik niets doorgeven.

diumenge
door diumenge - Jan 6, 2019 om 18:20
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Goed argument.... dus als je iets niet weet dan heb je ineens meer rechten dan wanneer je het wel weet?

DOOR JOEP_136 - 6 JAN. 2019 OM 17:04
2 ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Bedankt voor jullie reactes en ik ben het helemaal met jullie eens dat als ik had kunnen weten dat het een fout was ik geen rechten heb, echter er stond en staat nog steeds niet op dat het een SONY apparaat is, er staat alleen een nummer. Daarbij komt dat het destijds tussen memoriesticks van 13.000 miles stond waardoor ik ervan overtuigd was dat ook een echte gadget is.

Cookies
door Cookies Jan 6, 2019 om 18:25
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik weet vanaf nu helemaal niets meer. Mijn naam is haas.;-))

ne
door neodutchio - Jan 6, 2019 om 18:27
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Gaat het u om het product, of om de gadget? U laat het voorkomen dat u een hebbedingetje wilde kopen terwijl u best wel weet wat u besteld heeft. In uw verhalen spreekt u uzelf tegen en laat u duidelijk genoeg merken dat u perse dit artikel wilde hebben.
En zoals ondertussen wel bekend hebt u geen rechten.