ti
door tien Nov 25, 2013 om 11:53
Winkels & webshops

Lidl weegschalen vaak incorrect

Bij de Lidl wordt je groente/fruit bij de kassa afgewogen maar vaak zijn deze weegschalen niet correct ingesteld. Deze maand ben ik 8 x bij de Lidl geweest en 5 x stond de weegschaal niet op de beginwaarde 0, de laatste keer stond deze zelfs op 242 gram. Kassaaaaaaaaaaa!!!

3340 11 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Nov 25, 2013 om 12:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En hebt u Lidl daarover aangesproken?

komsja
door komsja - Nov 25, 2013 om 21:22
1064 Antwoorden / 218 Vragen

Kan me het haast niet voorstellen want het zijn geen huis tuin en keuken weegschalen,maar een afwijking van 242 gram lijkt me al helemaal onmogelijk.
Wat wel mogelijk zou kunnen zijn is dat het komt omdat je vaak ziet dat ze de plastic zak vast houden tijdens het wegen en daardoor er meer gewicht word aangegeven dan wat erin zit.

komsja
door komsja - Nov 25, 2013 om 21:26
1064 Antwoorden / 218 Vragen

Plus u zegt dat u dit al 5 keer vast heeft gesteld ik had bij de eerste keer er al wat van gezegd.

tot15karakters
door tot15karakters - Nov 26, 2013 om 15:13
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Met de digitale weegschaal van de Action kun je tot 5 Kg controleren na aankoop...
Neem deze mee in de auto en ga nawegen!
Dan kun je terug gaan als het in jou nadeel is.

Ook vooraf wegen bij de groente afdeling en gewicht onthouden mag.
Ik test de weegschalen vaak met mijn mobieltje, die 92,6 gram moet wegen.
Alles tussen de 91 en 94 is acceptabel maar 92 of 93 is beter....
Vol of leeg, de accu blijft hetzelfde dus weeg eens je mobiel voor controle en elke supermarkt zal bij regelmatige steekproeven zorgen voor betrouwbare apparaten.

De kassa die tekort weegt zal het druk krijgen.....
Bij een onbemande Tango 6x getankt...
Na 6x 2 liters diesel gewogen en pak nu de voor mij voordeligste pomp..
Gewoon dus in gieter 2 liters getapt en dan wegen...
Ja, als ik normaal 50 liter tank is de besparing wel 25x hoger dan ik toen getest heb.
Allen als Eik sticker nieuw is deze herhalen....
Het verschil is na vrijdag 18 Oktober gedaald van 5,5 naar 4,2%... maar toch nog rendabel.
Mijn vaste pomp is ondanks die controle toch hetzelfde gebleven....!

ti
door tien - Nov 28, 2013 om 13:19
32 Antwoorden / 21 Vragen

Dit probleem had ik van de zomer opgemerkt en heb toen 2 x het hoofdkantoor hierover gebeld. Verder een aantal keren tegen de medewerkers/managers van de winkel gezegd en elke keer corrigeerden ze dan de weegschaal maar blijkbaar wordt dat niet dagelijks bij het opstarten van de kassa's gedaan.
Het wordt zéker niet veroorzaakt doordat de cassiere de plastic zak vasthoudt of zo maar je kunt het zelf overigens checken want bij elke kassa is er ook een digitaal schermpje waar je dit kunt aflezen. Als deze op 0 staat voordat ze gaan wegen is het goed. De afgelopen maanden heb ik zó vaak er een opmerking over gemaakt dat ik de moed heb opgegeven dus nu check ik als ik iets te wegen heb eerst dat schermpje en als deze niet op 0 staat dan vraag ik de cassiere deze op 0 te zetten.

pi
door pieterwolters - Nov 28, 2013 om 23:11
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Je moet wat doen om de goedkoopste te lijken....

tot15karakters
door tot15karakters - Nov 29, 2013 om 18:34
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Naast de reset knop die ook op mijn Action weegschaal zit kun je toch gewoon je telefoon geven om te controleren of die wel het juiste gewicht geeft....?
U alleen weet het gewicht uit je hoofd en dan moeten ze wel een betrouwbare weegschaal hebben...

1 gram afwijking mag omdat 92,6 zowel 92 als 93 gram kan worden maar voor jou telefoon zal dat anders zijn...
Die heb ik altijd bij me en zo contoleer ik altijd de weegschalen overal.

Als de weegschaal niet op 0 staat maar op -5 krijg je het dus cadeau dus alleen bij een + gewicht moet je protesteren.

he
door hermanss - Jul 12, 2014 om 23:02
3 Antwoorden / 0 Vragen

Het is altijd na te wegen bij de lidl. Zorgt u er wel voor dat de verpakking nog gesloten is?

door 1953 - Jul 13, 2014 om 01:14
3725 Antwoorden / 95 Vragen

De weegschalen moeten periodiek worden geijkt.

alfatrion
door alfatrion - Jul 13, 2014 om 11:52
1659 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=komsja schreef op maandag 25 nov 2013, 21:22]Wat wel mogelijk zou kunnen zijn is dat het komt omdat je vaak ziet dat ze de plastic zak vast houden tijdens het wegen en daardoor er meer gewicht word aangegeven dan wat erin zit.
Dus dan maar diefstal plegen van de eerlijke consument?

pi
door pieterwolters - Jul 13, 2014 om 11:55
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Maar als dat ding niet op nul staat dan moet er bij die "eerlijke" consument toch ook een belletje gaan rinkelen? Dan roep je of iemand erbij, of je laat je spullen staan (bij voorkeur een volle winkelwagen) en je gaat voortaan ergens anders je boodschappen doen.