Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 5, 2023 om 03:59
Winkels & webshops
Mag een supermarkt een bank worden?

Banken vragen steeds meer geld voor hun "service".
Veel bankfilialen sluiten hun deuren en pinautomaten verdwijnen.
Maar niet in een supermarkt.
Is het niet handig als supermarkten ook banken worden?
Je bonuskaart bijvoorbeeld wordt dan ook je pinpas....
Kortom : Mag een supermarkt een bank worden?

4030 21 Rapporteer
Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jul 5, 2023 om 04:03
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Het is een chaos bij de geld-automaten.

Gisteren een hele file in zo'n "pinautomaat-winkel".....

Er werkte maar 1 pinautomaat waar biljetten uit kwamen....

Dit kan toch niet langer zo?

rj
door rjw Jul 5, 2023 om 13:23
3262 Antwoorden / 5 Vragen

Waarom wil je biljetten uit zo'n machine halen die je vervolgens ergens gaat uitgeven waar je ook direct met je pinpas kan betalen? Dan kan je bovendien in de bank-app ook nog eens precies zien waar je je geld aan hebt uitgegeven zonder dat je overal bonnetjes van moet hebben waarvan je de bedragen in een schriftje moet opschrijven om bij te houden waar het geld is gebleven....

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 5, 2023 om 20:40
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte RJW,

Als je alles betaalt met je pinpas ,dan voel je niet je geld verdwijnen uit je portemonnee.....

Met andere woorden : je geeft je geld veel sneller uit.

Het gaat bij mij zelfs zover,dat ik kleingeld van mijn partner ruil met mijn biljetten.

Hoe meer kleingeld ik heb,hoe zuiniger ik leef.

Topantwoord

Ho
door Hommer - Jul 5, 2023 om 06:18
30 Antwoorden / Vragen

Dat lijkt me super onhandig en ook onnodig. Dat er al dan niet incidenteel problemen zijn bij de geldautomaten is totaal wat anders dan van supermarkten ook banken maken.

Hoe ziet u dat voor zich? 16 jarige vakkenvullers die ook hypotheekadviseur zijn of moeten er schappen verdwijnen voor balies of iets dergelijks?

Ik dacht dat u banken wilden nationaliseren? Hoe gaat dat dan met die supermarktkanalen?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 5, 2023 om 11:23
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Hommer,

Ik bedoel bijvoorbeeld, dat Ahold de ING -bank overneemt.....

Ho
door Hommer Jul 5, 2023 om 11:56
30 Antwoorden / Vragen

Dat lijkt me een uitermate slecht idee. Ahold staat nou niet echt bekend om hun boekhoudkundige kwaliteiten.

Het runnen van een bank is compleet wat anders dan het runnen van een supermarkt. De enige overeenkomst is dat u graag een bank binnen korte afstand van uw huis zou willen hebben.

Gelukkig is de bankenmarkt gereguleerd door de AFM dus kan niet zomaar iedere supermarkt of drogisterij zich als bank gaan gedragen.

rj
door rjw Jul 5, 2023 om 13:18
3262 Antwoorden / 5 Vragen

ING is minstens anderhalf keer zoveel waard als Ahold. Als er al iets overgenomen zal worden is het eerder andersom. Maar de structuur en bedrijfsprocessen van beide organisaties zijn zo ontzettend verschillend dat een overname, of zelfs een fusie, totaal niet gaat werken.

Topantwoord

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 5, 2023 om 06:47
7189 Antwoorden / 3 Vragen

Het zou wel handig zijn als supermarkten ook bankzaken beheren, nu moet men een hele reis ondernemen om een hoofdkantoor te bereiken als je persoonlijk contact wil omdat er geen Bank in de buurt is.

Er moet wel een ruimte gecreëerd worden hiervoor.

Bonuskaart die pinpas vervangt, dat zal wennen zijn.
Denk zelf dat cash geld in de toekomst nog minder gebruikt zal worden maar hopelijk niet helemaal verdwijnt.
Zoals het nu gaat kan ik er mee leven en pin wel als het minder druk is.

pe
door pebk Jul 5, 2023 om 11:45
581 Antwoorden / 0 Vragen

Dus u verwacht dat de gemiddelde cassiere van net 18 u van goed advies kan voorzien op het gebied van financien?

sjjoppy
door sjjoppy Jul 5, 2023 om 12:05
7189 Antwoorden / 3 Vragen

Nee geen caissière maar als het zover zou komen zullen de geschoolde krachten mee verhuizen naar de super want waar moeten die anders heen?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 5, 2023 om 12:49
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Pebk,

Ik denk ook aan voordelen voor AH-bank-klanten : zoals gratis bezorging.

rj
door rjw Jul 5, 2023 om 13:19
3262 Antwoorden / 5 Vragen

Als er al zoiets zal komen zal het eerder een shop-in-shop van een bank in een AH winkel zijn.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 5, 2023 om 21:06
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@RJW,

Dat is een start.

Topantwoord

Thecla58
door Thecla58 - Jul 5, 2023 om 07:22
854 Antwoorden / 3 Vragen

Nee, dat kan niet zomaar. Daarvoor is toestemming nodig van DNB en het ministerie van Financiën. Verder is het onnodig dat er in veel supermarkten niet eens meer pinautomaten staan. Niet iedereen heeft een bonuskaart he.

Je kunt, als het echt nodig is, bij heel veel supermarkten extra geld pinnen.

ne
door neodutchio - Jul 5, 2023 om 08:13
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Gisteravond nog een bankrekening geopend, gewoon met mijn telefoon. Hoef ik ook niet naar de supermarkt om een vakkenvullen al mijn persoonlijke gegevens te geven.
Vroeger, u weet wel, toen je moe nog met een korte oe schreef en drempels nog kuilen waren, had je hier en daar een Postbank zitten in winkels. Duur en in deze tijd niet meer te doen.

Het is heel simpel, de klant bepaald. Wil jij als klant een bank hebben die om de hoek zit, dan moet je daar naar gaan zoeken. Dus niet de hele bankwereld proberen te veranderen, want dat is verspilde energie.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 5, 2023 om 11:24
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Neodutchio,

Ik bedoel bijvoorbeeld ,dat Ahold de ING-bank overneemt.

ne
door neodutchio Jul 5, 2023 om 12:18
5152 Antwoorden / 12 Vragen

En dan?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 5, 2023 om 12:45
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@Neodutchio,

Ik denk aan voordelen voor AH-bank klanten : gratis bezorging bijvoorbeeld.

ne
door neodutchio Jul 5, 2023 om 13:17
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Gratis bestaat niet. En nu word ook regelmatig "gratis" bezorgd. Wat is het nut dan?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 5, 2023 om 21:05
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Neodutchio,

Het nut is ,dat de bestaande banken kunnnen worden opgedoekt en een betere service bij bijvoorbeeld een AH-bank-supermarkt.

In Frankrijk heb je mega supermarkten, net zo groot als een Makro.

ne
door neodutchio Jul 5, 2023 om 21:41
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Paar uitdagingen:

*Er is nu al een overschot aan supermarkten, in de komende jaren gaan er een hoop van sluiten.
*Hoe kom je aan ruimte in een supermarkt waar je bankje kan gaan spelen?
*Waar komt het personeel vandaan die in die bank gaan werken?
*Als de banken opgedoekt worden, waar moet ik dan met mijn zakelijk adviseur zitten, in de koffiehoek van een supermarkt?
*Welke bank gaat in welke supermarkt komen? Als Nettorama en Dirk liefhebber wil ik niet naar de AH om daar mijn bankzaken te doen.

Hebt u ook al gekeken waar die megasupermarkten zitten in Frankrijk? Niet in een woonwijk en je hebt er altijd een auto voor nodig. Wat voor nut heeft dat dan nog?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 5, 2023 om 21:52
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Neodutchio,

Hoe komt u erbij,dat er een overschot is aan supermarkten?

Voorlopig kan de AH-bank eerst nog in een apart gebouw gaan of bij een bestaande ING lokatie.

Het personeel van ING kan worden overgenomen.

In de toekomst zullen er kantoorruimtes komen bij de supermarkt-bank

Misschien komt er ook een Dirk-bank of Nettorama-bank

De Makro in Amsterdam zit dicht bij een metro halte.

ne
door neodutchio Jul 5, 2023 om 22:12
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Door veranderende markten en teveel concurrentie zijn er teveel supermarkten. De verwachting is dat er in 2030 1.000 supermarkten minder zullen zijn. Zelfs in Amsterdam zijn er nu 250 supermarkten. De grote jongens nemen de kleinere over. Deen is aan het verdwijnen, Coop is volgend jaar verdwenen, Jan Linders is al niet meer te zien. Voor elke 10.000 inwoners zijn er nu 2,5 supermarkten. Oftewel, 4.000 klanten per supermarkt. De plaatselijke Jumbo hier is 97 uur per week open. Als je eenmaal per week je boodschappen gaat doen is dat dus gemiddeld 41 klanten per uur. Dat is te weinig. In Amsterdam een willekeurige supermarkt aangeklikt, 101 uur per week open. Oftewel gemiddeld 39 klanten per uur
De grote jongens blijven over en zullen straks behoorlijk wat filialen gaan sluiten omdat ze zichzelf beconcurreren.

U denkt dat financieel analysten, zakelijke klantenadviseurs, hypotheekmedewerkers, managers, enz achter de balie gaan zitten? Heeft u enig idee hoeveel verschillende onderdelen er zijn in een bank? Heeft u dan ook enig idee hoeveel personeel er nodig is om al die filialen bezet te krijgen?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 5, 2023 om 22:30
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Neodutchio,

Kunt u uw bewering ,dat er teveel supermarkten zijn ook onderbouwen met links?

Ik pleit voor een langzaam proces.

Dus eerst alleen een kleine ING balie in een Albert Heijn supermarkt bij voorbeeld.

ne
door neodutchio Jul 5, 2023 om 22:39
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Weet u wat uw probleem is, u gooit regelmatig wensen en gedachtes het internet op waarbij anderen links moeten geven die aangeven dat uw gedachtes onmogelijk zijn. U kunt dat ook heel goed zelf opzoeken. Als u dus weer een gedachtekronkel krijgt, ga dan eerst zelf kijken naar de zaken waar je tegenaan loopt. Kom dan met een gedegen plan en wie weet werkt het dan wel.

U verzwakt nu naar een kleine ING balie, maar welke service ga je daar aanbieden? Gewoon een simpele vraag waar ik een concreet antwoord op wil hebben. Wat kan er aan die balie voor bankzaken geregeld worden wat dus niet op een andere locatie kan, waar personeel voor te vinden is, wat betaalbaar blijft voor de klant en wat nodig is?
Wat zijn nu die particuliere bankzaken die zo simpel zijn dat ze in een supermarkt uitvoerbaar zijn.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 6, 2023 om 03:16
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Neodutchio,

U vindt mijn gedachten onmogelijk omdat u genoeg heeft aan de huidige banken.

Blijf dan gewoon bij uw eigen bank.

Ik wil graag een bank ,waar je niet hoeft te betalen voor hun service,zoals vroeger bij de Postbank.

ne
door neodutchio Jul 6, 2023 om 08:21
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Niet willen betalen voor service, hoe ziet u dat voor u? Niemand werkt voor niets.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 6, 2023 om 10:30
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@Neodutchio,

Heeft u bovenstaande link gelezen en wat is uw antwoord daarop?

ne
door neodutchio Jul 6, 2023 om 11:47
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Mijn antwoord is dat als je een specifiek probleem hebt dat het dan niet uitmaakt of je naar een bankgebouw moet of de supermarkt. Wanneer komt uw antwoord?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 6, 2023 om 18:57
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@Neodutchio,

Mijn link zegt ,dat er behoefte is aan meer service van xe banken,desnoods bij een supermarkt.

Kijk dus niet alleen naar uw eigen situatie.

ju
door juliomariner Jul 6, 2023 om 19:02
1328 Antwoorden / 2 Vragen

Nooit. Precies zoals u zegt. GA gooit een vreemde gedachtenkronkel op de site maar heeft geen idee of het uitvoerbaar is. Nu de banken eerder al pasfoto's die niets mogen kosten
Ik denk dat GA beter zijn heil in Noord Korea kan gaan zoeken Dat is een van de weinige landen waar ze nog een communistisch systeem hebben waar hij zo gek op is. ( goh en waarom is dat nog een van de weinige oanden waar ze een soort communistisch systeem. Hebben .............

Topantwoord

rj
door rjw - Jul 5, 2023 om 08:55
3262 Antwoorden / 5 Vragen

Er zijn landen waar supermarkten ook bankdiensten leveren. Dus theoretisch moet het kunnen. Maar welk probleem zou het oplossen in Nederland?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 5, 2023 om 11:20
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte RJW,

Heeft u een link voor ons?

ju
door juliomariner Jul 6, 2023 om 19:03
1328 Antwoorden / 2 Vragen

https://letmegooglethat.com/?q=in+welk+land+hebbrn+ze+bankfilialen+in+supermarkten%3F

marita5
door marita5 - Jul 5, 2023 om 12:27
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo GA,

Volgens Jumbo dragen de automaten niet meer bij tot een veilige winkel. Sinds het verdwijnen van veel pinautomaten bij banken, worden supermarkten ook steeds vaker het slachtoffer van ramkrakers.

https://www.rtlnieuws.nl/geld-en-werk/artikel/3859621/doei-geldautomaat-na-de-banken-haalt-de-jumbo-ze-ook-weg

https://www.coop.nl/pagina/geldautomaten-supermarkten-niet-meer-verantwoord

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 5, 2023 om 12:35
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Marita5,

Uw eerste link is al van 2018.

Van de Coop supermarkten zijn de meeste overgenomen door Plus-supermarkt.

marita5
door marita5 Jul 5, 2023 om 12:38
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Maakt niks uit , is niet veilig .

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 5, 2023 om 12:56
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Marita5,

Dat het niet veilig is,is een maatschappelijk probleem : zoals te weinig politie op straat .

Maar dat banken hun tarieven steeds duurder maken en hun service slechter kan echt niet meer voor de consument.......:<((

atlas1302
door atlas1302 Jul 5, 2023 om 13:27
341 Antwoorden / 13 Vragen

Straks de verzekeringen ook, na het uitbetalen van de stormschade die Nederland teistert.

Topantwoord

atlas1302
door atlas1302 - Jul 5, 2023 om 13:03
341 Antwoorden / 13 Vragen

Van mij mag het hoor, waarom ook niet? Extra service bij een supermarkt moet altijd welkom zijn toch? Zou appie daar zelf al niet aan gedacht hebben, het lijkt me niet een nieuw idee, maar wel een goeie.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 5, 2023 om 21:02
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Atlas1302,

Ik erger mij aan de houding van de Nederlandse banken en hun dure en slechte service.

atlas1302
door atlas1302 Jul 6, 2023 om 00:43
341 Antwoorden / 13 Vragen

Ik ook, daarom heb ik 2 gratis banken die werken perfect, Zelfs overschrijvingen naar Cabo Verde geheel gratis, daar kunnen Nederlandse banken alleen maar naar kijken. En dan nog eens supersnel, gegarandeerd binnen 24h op de rekening. En I.P. in Europa.
Waarom nog een Nederlandse bank aanhouden? Hypotheek...ja dat is ff lastig, maar volgens mij toch mogelijk op een of andere manier.
Je hebt dan ook meteen een spreiding van 2 banken, zodat je lekker gratis kan schuiven.

Toppie, man.

Topantwoord

ro
door ronny530 - Jul 5, 2023 om 13:09
2780 Antwoorden / 41 Vragen

Het blijft eigenlijk lood om oud ijzer want als supermarktketens ook bankzaken gaan doen dan moet er ook voor betaald worden. Het aangehaalde voorbeeld 'je bonuskaart wordt je pinpas' werkt een grote mate van belangenverstrengeling in de hand want ik zie de kortingen voor rekeninghouders al gebeuren 'open een rekening en krijg extra korting op uw boodschappen'. In bijna alle supermarkten kun je aan de kassa een bedrag extra pinnen maar dan wel als optie van de met pin betaalde boodschappen. Er zullen blijvend mensen zijn met die contant geld willen betalen en daar zal vast wel een reden voor zijn maar om voor die groep een supermarkt/bank constructie op te tuigen kost meer geld dan het oplevert.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 5, 2023 om 21:00
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Ronny530,

Ik zie inderdaad veel voordelen voor AH-bankrekeninghouders.

Het voordeel van pinautomaten in de supermarkt, is dat dat geld grotendeels ook in de supermarkt wordt uitgegeven.

In Frankrijk heb je megasupermarkten,de grootte van een Makro.

ne
door neodutchio Jul 5, 2023 om 21:49
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Wat is het verschil of je nu nutteloos bij een Geldmaat geld afhaalt en de supermarkt binnenloopt of dat je binnen in de supermarkt geld pint en daar uitgeeft?
Zoals gewoonlijk verandert uw verhaal durende het topic.

En die supermarkten in Frankrijk verkopen veel meer als de supermarkten hier. Ik zie hier niet zo snel een combinatie van AH, ING en Mediamarkt. Er is al een tijd geweest van megasupermarkten, Maxis, en die is niet voor niets gestopt.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 5, 2023 om 21:55
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@Neodutchio,

Maxis bestaat nog steeds in Muiden.

Het is alleen opgedeeld in aparte winkels: wel met een Albert Heijn XL.

En contant geld pinnen is niet nutteloos: zo houd je overzicht over je uitgaven.

Bij pinnen voel je niet hoeveel je uitgeeft : de verleidingen zijn dan te groot.

ne
door neodutchio Jul 5, 2023 om 22:16
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Maxis Muiden lijkt in niets meer op de Maxis wat het ooit was. Het is nu een verzamelplek van diverse winkelketens en geen grote one stop supermarkt meer.
Of je nu geld pint bij de Geldmaat aan de buitenkant van de supermarkt of binnen in de supermarkt bij een door u zo gewenst bankkantoor maakt dus niet uit. In beide gevallen heb je cash geld in handen. Daar hoef je dus geen duizenden medewerkers voor aan te nemen en verkoop vloeroppervlak voor te laten verdwijnen.

Topantwoord

Thijs12
door Thijs12 - Jul 5, 2023 om 13:41
538 Antwoorden / Vragen

Geweldig, hypotheek bij de Aldi en spaargeld bij AH. Hoeven ze er ook geen pinautomaat meer neer te zetten, ze kunnen je automatisch de spullen al afrekenen terwijl je ze scant. Als je de scanner pakt staat al meteen op het display hoeveel je nog kunt kopen.
Geen portemonnee meer nodig.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 5, 2023 om 20:56
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Thijs12,

U heeft goede ideeën hierover.

Topantwoord

me
door mein33 - Jul 5, 2023 om 14:25
5658 Antwoorden / 28 Vragen

De supermarkt als bankfiliaal ?

Lijkt mij Super, dan heeft Nederland plotsklaps 6648 bankfilialen bij de supermarktketens en daarbij nog opgeteld alle Bruna en gelijksoortige winkels, dat maakt het bankennetwerk toch wel zeer compleet.

Persoonlijk kies ik, mocht het nodig zijn, toch maar voor een bankkantoor van een 'echte' bank waar ik op afspraak welkom ben.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 5, 2023 om 20:54
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Mein33,

Helaas sluiten veel bankfilialen,zelfs hier in de Randstad.

Dat is toch geen service voor de consument?

mahadma
door mahadma - Jul 5, 2023 om 15:31
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Ik heb een andere vraag, is het @GA, geen goed idee om in elke supermarkt een gemeentehuis(je) te zetten zodat we ook rijbewijzen kunnen aanvragen in de supermarkt, met natuurlijk een pasfoto-optie die binnen de prijs van €  1,00 blijft? Op die manier kunnen veel gemeentehuiswerkers het veel rustiger krijgen en mogelijk zouden daar dan ook ontslagen kunnen gaan vallen.

Thijs12
door Thijs12 Jul 5, 2023 om 16:31
538 Antwoorden / Vragen

Misschien kunnen ze ook meteen cartridges verkopen bij de de Amsterdamse gemeentelijke Aldi hypotheek bank. En meteen ook Spaar en beleggingsbank, investeren in cartridges en pasfotorolletjes.

mahadma
door mahadma Jul 5, 2023 om 17:37
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Goed idee Thijs12! En wie controleert de echtheid van de persoon die een Gratis anonieme bonuskaart besteld?

Thijs12
door Thijs12 Jul 5, 2023 om 18:40
538 Antwoorden / Vragen

De fotograaf met zijn fotografisch geheugen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 5, 2023 om 20:49
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Mahadma,

Ik ken uw leeftijd niet ,maar er zijn veel mensen,die geen internetbankieren hebben.

Er zijn trouwens sigarenwinkels met een klein "postkantoor" voor het overschrijven van kentekenbewijzen.

mahadma
door mahadma Jul 5, 2023 om 21:50
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Mijn leeftijd = aow gerechtigd om uw vraag te beantwoorden. Ben best wel handig met pc's en ben zelfs actief op internet radio, ergo, je kan alles leren en doen. Als je maar wil. Echter zullen er altijd een (zeer)kleine minderheid zijn die iets niet heeft/kan. Is echter ook een verschil tussen niet willen of iets niet kunnen. Niet kunnen zijn vaak oplossingen voor, niet willen doe je niks aan, maar om de tijd stil te zetten/terug te draaien voor een minderheid zal in deze tijd niet meer voorkomen. Er zijn inderdaad kleine zaken of zelfs grotere winkels die (weet ik zeker, eigen ervaring) waar de kassa medewerker even na controle van alles inderdaad correct overschrijft. Niks nieuws, maar dit heeft weinig te maken met bankzaken zoals u vraagt. Bij een bank kan ik geen auto overschrijven.

mahadma
door mahadma Jul 6, 2023 om 13:10
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Met de huidige (en toekomstige) nationaliteiten en talen van alle in nl wonende mensen is dat aantal mensen dat "hulp" nodig heeft alleen maar meer. Op alle fronten. Mijn laatste bank bezoek kan ik mij niet eens meer herinneren overigens.

Topantwoord

Ozymandias
door Ozymandias - Jul 5, 2023 om 18:51
167 Antwoorden / Vragen

Gaat niet gebeuren. Daar zitten te veel regels aan vast. Medewerkers zullen een dure WFT moeten halen om ook maar advies te mogen geven. Er is geen ruimte voor zo veel contanten, de servicebalie is al druk genoeg, etcetera... en dit is nog maar het topje van de ijsberg.

No way dat een supermarkt daar ook maar aan wil beginnen. Daar zitten veel te veel ogen en haken aan.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 5, 2023 om 20:37
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Ozymandias,

Sommige Primera winkels hebben ook een ING-loket.....

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jul 5, 2023 om 21:45
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte forumleden,

Er is nog een belangrijke reden om een van een supermarkt een bank te maken :

Nederlanders,die recht hebben op en  afhankelijk zijn van de voedselbank, kunnen dan bijvoorbeeld met hun bonuskaart iedere dag gratis een brood halen of wat groente en vlees.

Dus in plaats van iedere week in een lange rij te gaan staan om je voedselpakket op te halen.

ne
door neodutchio Jul 5, 2023 om 21:54
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Belangenverstrengeling, en dat is verboden. U verplicht de gebruikers van de voedselbank om een rekening te openen bij een bepaalde bank en u verplicht ze ook nog eens om naar die specifieke supermarkt te gaan.
Nu kunnen mensen eenmaal per week een pakket ophalen, u wilt dat ze dagelijks naar de supermarkt gaan. Ook mensen die werken kunnen afhankelijk zijn van de voedselbank. En wie gaat het organisatorisch regelen dat er elke dag genoeg voorraad is?

Een gebruiker van de voedselbank zal niet bij AH komen hoor, veel te dure supermarkt.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 5, 2023 om 21:59
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Neodutchio,

Het is veel efficiënter om cliënten van een voedselbank direct hun eten te laten halen bij een supermarktbank.

Albert Heijn is slechts een voorbeeld.

Ik weet niet of Ahold erop zit te wachten ,maar het is een slim idee om te concurreren met de andere banken.

ne
door neodutchio Jul 5, 2023 om 22:29
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Waar zit die slimheid dan in? AH moet een startkapitaal hebben om als bank te mogen werken, ze moeten ruimte hebben, ze moeten personeel hebben en ze moeten de kennis hebben. Heeft u enig idee wat dat allemaal kost en op wiens bordje die kosten komen?

En waarom een bankagentschap in de buurt? Wat zijn de zaken die daar gedaan kunnen worden? De laatste keer dat ik op een bankkantoor zat was voor een zakelijke rekening en om fysiek akkoord te geven om al onze rekeningen in 1 app te kunnen inzien. Geld pinnen doe ik bij de Geldmaat, geld storten kan in theorie bij de Geldmaat maar ik wissel het in winkels. En verder heb ik niets met een bank te maken.

Dus een bankkantoor in de AH, 14 uur per dag open, dus 2 man personeel, kosten voor verlichting en verwarming, er moet kennelijk geld binnen handbereik zijn. Wie gaat voor die kosten opdraaien? Hoe denkt u dat rendabel te maken?
Huurprijs €150,- per m2 per jaar, oftewel voor een klein bankkantoor €10,- per werkdag. Personeel €130,- per persoon per dag. Electra €1,50 per dag. Kosten en afschrijving apparatuur: geen idee. En dan hebben we het nu enkel nog over de directe kosten, vergeet niet de opleidingskosten, inrichting, beveiliging, extra personeel ivm ziektes en vakanties, geldtransporten. Bij elkaar kom je minimaal uit op €350,- per dag om enkel de bank open te hebben. Dan moet je wel een hele hoop klanten hebben waar je aan kan verdienen om uit die kosten te komen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 5, 2023 om 22:31
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Neodutchio,

U haalt er allerlei zaken onnodig bij.

Denk aan een ING loket bij een Primera.

ne
door neodutchio Jul 5, 2023 om 22:49
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Dus het bestaat al? Wat voor nut heeft het dan om het op nog meer plekken te doen?

En wat kan je dan op een servicepunt:
*Geld storten en afhalen. Geldmaat zit overal, afhalen is geen probleem. Ouderen zie ik niet zo snel geld storten.
*Bankrekening openen. Doe je dat aan een balie in een drukke supermarkt? Hoe vaak open je een bankrekening dat daar een balie voor moet zijn?
*Gegevens aanpassen van je rekening. Bij een verhuizing hoef je echt niet alles zelf te doen. Veel personeel inzetten voor die eenzame oudere die online niet meer kan meekomen en geen hulp krijgt loont niet. Hoe hard ook, het moet wel betaalbaar blijven.
*Vragen stellen. Maar dat kan ook aan de telefoon.

Wat voor nut heeft het om een balie of een compleet kantoor (u verandert nog wel eens van doel) in een supermarkt te zetten?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 5, 2023 om 22:53
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Neodutchio,

Het gaat mij erom ,dat er een betere service van banken komt.

U bent nog vrij jong en u heeft een auto.

Maar dat is helaas niet voor iedereen weggelegd.

ne
door neodutchio Jul 5, 2023 om 22:59
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Welke service is er nodig? Kom nu eens met een concreet iets waaruit zou blijken dat uw idee nodig is. Is er behoefte aan contant geld opnemen zonder Geldmaat? Zijn er zoveel mensen die hun pasje of activeringscode niet thuis willen hebben en dat op een openbare locatie willen regelen?
Wat word het doel van een servicepunt? En hoe krijg je dat kostendekkend?

Thijs12
door Thijs12 Jul 5, 2023 om 22:59
538 Antwoorden / Vragen

En Primera telt geen uurtarief voor het als bankmedewerker opgeleide personeel,geen m2 kosten voor de ruimte en geen onkosten. Primera voor nieuwe hypotheek of beleggingsadvies? Cash is sowieso te duur en onnodig. Alleen pinbetalingen mogelijk is ondertussen standaard bij apotheek, bus, trein, gemeentehuis, audicien, fotograaf en opticien.
En wat zij bij Primera kunnen kan ook per telefoon, app of video verbinding met een callcenter in Zuid Afrika en nog veel meer maar dan veel goedkoper en 24 op 7 bereikbaar.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 6, 2023 om 00:10
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Tja,er valt niet te discussiëren met mensen, die online alles doen ,maar vergeten, dat er ook mensen zijn ,die dat niet kunnen.....

ne
door neodutchio Jul 6, 2023 om 08:23
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Geef nu gewoon eens concreet antwoord. Wat voor zaken moeten er geregeld worden aan zo'n loket/balie. Wat voor bankzaken moeten regelmatig gedaan worden waarbij je hulp nodig hebt?

ne
door neodutchio Jul 6, 2023 om 11:50
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Geeft u zelf nu eens antwoord.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 6, 2023 om 11:55
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@Neodutchio,

De link is mijn antwoord .

ju
door juliomariner Jul 7, 2023 om 12:48
1328 Antwoorden / 2 Vragen

GA u haalt er telkens nieuwe dingen bij om uw vermeende gelijk te halen. Alleen heeft u gewoon ongelijk en is het extreem duur nutteloos waanidee dat u hebt.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 7, 2023 om 20:27
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Juliomariner,

Kunt u ook onderbouwen waarom u mij ongelijk geeft en het "een extreem duur nutteloos waanidee" is van mij?

Albert Heijn werkt immers al samen met de voedselbank.....

ju
door juliomariner Jul 9, 2023 om 12:44
1328 Antwoorden / 2 Vragen

U hebt echt een betonnen plaat voor uw kop of niet?
Lees de reacties door dan ziet u waarom het een onzinnig idee is. (Onzinnig is de uiteindelijke versie van de zin, er stond eerst wat anders)

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jul 5, 2023 om 22:41
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Speciaal voor Neodutchio,

Ik zie dat het al bestaat : het is wel een oude foto.

ne
door neodutchio Jul 5, 2023 om 22:55
5152 Antwoorden / 12 Vragen

En wat is dan de connectie met AH als bank, bonuskaart als bankpas, voedselbankgebruikers die gratis eten kunnen afhalen en al die andere fratsen die u verzint?

En wat is nu daadwerkelijk het doel? Wie maakt er gebruik van en wat willen die klanten? Is het lonend om voor €130,- per dag (minimumloon) iemand neer te zetten? Of gaat dat toch op de grote hoop en betaald elke ING klant hieraan mee? U klaagt over de kosten, maar deze dames staan er niet gratis. Hoe denkt u dit lonend te krijgen?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 6, 2023 om 00:07
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Neodutchio,

U haalt er weer allerlei zaken bij ,maar mist het doel : betere service van banken.

ne
door neodutchio Jul 6, 2023 om 08:24
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Iemand een hele dag bij een balie laten staan wortel schieten is service? Hoe vaak hebt u hulp van een bank nodig?

ne
door neodutchio Jul 6, 2023 om 11:50
5152 Antwoorden / 12 Vragen

1 keer was wel genoeg hoor. Maar wanneer gaat u eens antwoorden?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 6, 2023 om 11:54
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@Neodutchio,

De link is mijn antwoord.

ne
door neodutchio Jul 6, 2023 om 12:12
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Uw link is geen antwoord. Wat voor bankzaken doet u allemaal? Geld afhalen is geen probleem, geld storten gebeurd niet zo vaak, idem voor het openen van een nieuwe rekening. Een bankpas vervangen is ook maar eenmaal in de zoveel jaar.

Wat voor zaken komen er dagelijks/wekelijks voorbij waar hulp voor nodig zou zijn? En dan ook nog hulp waarvoor niet naar een bankgebouw gegaan kan worden? Voor het aangaan van een lening of specifieke zaken moet je sowieso naar een regiokantoor toe. Wat blijft er dan nog over waarvoor een duur systeem voor opgezet moet worden waar u niet voor wilt betalen?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 6, 2023 om 19:05
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Neodutchio,

Een bankloket in een supermarkt is gewoon een service.

Denk niet alleen aan uzelf.

Veel bankfilialen worden gesloten.

Dit is toch geen service voor de consument?(ik bedoel de consument uit bovenstaande link).

ne
door neodutchio Jul 6, 2023 om 21:17
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Nogmaals, en hopelijk gaat u eens antwoord geven, wat zou er aan die balie geregeld moeten gaan worden? Wat voor zaken zijn zo allerdaags dat men er niet verder voor wil rijden en het op een lager niveau behandeld kan worden?
Met daarbij de vraag, loont het om een hoop van die servicepoints te maken?

U begon met een wild verhaal, zwakt het nu enorm af om het passend te maken aan een artikel maar kan zelf totaal niet zeggen wat het nut er van is. U blijft maar hameren op service. Ik hoop ook dat mijn autodealer elke ochtend naast mijn auto staat om de autodeur te openen, gaat niet gebeuren.
Hoe vaak moet een nieuwe bankrekening geopend worden en in hoeveel gevallen is daar externe hulp voor nodig? Hoe vaak per week moet u uw pasje vervangen en wilt dat niet thuisbezorgd hebben? Hoe vaak wil men aan een balie cashgeld opnemen en hoe ga je dat aanvliegen? En het belangrijkste van alles, wat kost het allemaal?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 6, 2023 om 22:10
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Neodutchio,

Kijk even onderaan....;<))

Topantwoord

JMA2
door JMA2 - Jul 6, 2023 om 00:00
116 Antwoorden / 2 Vragen

Leuke discussie maar tijdens het nadenken over mijn antwoord bedacht ik me wat ik in hemelsnaam bij een bank zou moeten doen.
De laatste keer dat ik een ABN filiaal bezocht is 13 jaar terug. Alles is prima online te regelen. In onze stad is nog steeds het ABN filiaal maar ik zie er zelden iemand binnen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 6, 2023 om 00:05
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte JMA2,

U bent gezegend ,dat u alles online kunt doen.

Maar er zijn duizenden mensen,die dat niet kunnen.

ne
door neodutchio Jul 6, 2023 om 08:25
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Amsterdammer, u bent een kei in het niet antwoord geven. Wat moet er geregeld worden bij zo'n balie/loket.

Topantwoord

1paul
door 1paul - Jul 6, 2023 om 09:12
3148 Antwoorden / 0 Vragen

als ze een bankvergunning aanvragen en ze krijgen deze dan JA, anders niet.

Smokeysnake
door Smokeysnake - Jul 6, 2023 om 10:22
1 Antwoorden / Vragen

ja goed idee. maar ze verkopen ook tandpasta zullen we er ook een paar stoelen neer zetten en een tandarts praktijk van maken, tevens zag ik ook pleisters dus dan kunnen ze ook wel een blindedarm verwijderen aangezien in gangpad 4 een dun schiller en aardappel mesje ligt ..........

gelukkig hebben we geen scholen in nederland en kan iedereen elk beroep

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 6, 2023 om 10:29
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Erg flauw Smokey Snake,

Staat er "Sligro" op uw shirt?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jul 6, 2023 om 22:08
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Speciaal voor Neodutchio: uitleg over een bank service punt.

Klik ook op de volgende link:

https://www.ing.nl/particulier/klantenservice/servicepunten

Thijs12
door Thijs12 Jul 6, 2023 om 22:45
538 Antwoorden / Vragen

GA, een ING servicepunt dient alleen als zoethoudertje.
Zodra er weer een ING kantoor gesloten wordt zetten ze in de buurt een servicepunt op. Na een of twee jaren is duidelijk dat dit ook niet lonend is en gaat de zaak weer stilletjes dicht  Alles kan online. Telefonisch, per app, videoverbinding, mail. Hier zijn alle servicepunten inmiddels dicht. Bankkantoren gemiddeld op 40 kilometer onderling. Ze hebben nieuwe callcenters in Zuid Afrika opgezet. Daar konden de mensen het snelst Nederlands leren.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 6, 2023 om 22:53
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Thijs12,

Mijn punt is , dat banken zo schandalig omgaan met hun klanten : er is een grote groep consumenten, die behoefte hebben aan zo'n servicepunt.

Mijn hoop ,is dat de supermarkten deze taak op zich nemen, in ruil voor nog meer verkoop en binding van hun klanten,

Ook voedselbank-gerechtigden kunnen dan zonder schaamte dagelijks hun brood, vleesbeleg en stukje fruit halen bij deze bank-supermarkt met hun "bonus-kaart''.....

ne
door neodutchio Jul 7, 2023 om 08:06
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Maar kom nu toch eens met een onderbouwing. Hoe vaak gaat er gebruik van gemaakt worden? Hoe vaak gaat er cash geld opgenomen worden wat niet bij een Geldmaat of kassa van een supermarkt kan/mag? Hoe vaak gaat men nieuwe rekeningen openen? Hoe vaak moeten pasjes vervangen worden?
Je kan niet een balie openhouden voor een paar honderd euro per dag als dat er niet uitgehaald word. Die kosten komen op het bordje van de klant die vervolgens weer gaat klagen dat de bank zo duur word. Daarnaast moet ik gaan betalen voor zaken waar een kleine minderheid gebruik van maakt.

Waarom denkt u dat mensen die afhankelijk zijn van de voedselbank ook gebruik maken van een dergelijke bank? Waarom verplichten dat voedselbank klanten naar een bepaalde winkel moeten? De winkels waar ze komen zijn low budget of ze lopen de acties na in verschillende winkels. En waarom dan een supermarkt voor de kosten laten opdraaien voor de voedselbank? Dat is een compleet andere organisatie.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 7, 2023 om 09:13
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Goeiemorgen Neodutchio,

U maakt zich zorgen om niets.

Ik ben benieuwd of u ook overstapt op de gratis supermarkt-bank of blijft bij uw huidge bank met slechte service.....

ne
door neodutchio Jul 7, 2023 om 09:34
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Waarom geeft u niet gewoon antwoord?
En heeft mijn bank een slechte service? U weet niet bij welke bank ik klant ben en wat mijn verwachtingen zijn. Daarnaast heeft mijn bank 2 vestigingen in de stad waar ik woon. Een groot kantoor met bushalte voor de deur en gratis parkeermogelijkheid. Nog nooit geweest overigens, de tweede zit midden in het centrum op loopafstand van bushalte en treinstation. Iedereen gaat wel eens naar de stad. Ook daar ben ik nog nooit binnen geweest.

De laatste keer was 8 jaar geleden dat ik bij een bank binnen was. Dat was voor een zakelijke rekening, dat doe je niet bij een supermarkt. Voor de rest heb ik de bank nie nodig gehad.

En die gratis bank gaat echt niet komen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 7, 2023 om 09:48
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Neodutchio,

Dus u vindt het normaal om ieder jaar meer te betalen voor uw bankrekening ?

Ik niet.

ne
door neodutchio Jul 7, 2023 om 09:58
5152 Antwoorden / 12 Vragen

U vindt het niet normaal om elk jaar meer geld te verdienen? U vindt het normaal om op Windows 95 te werken? U vindt het normaal om de beveiliging niet aan te passen aan de huidige tijd?

Buiten het roepen om, kom nu eens met een onderbouwing. Hoe kan een gratis bank overleven? Hoe zou het anders kunnen?

Thijs12
door Thijs12 - Jul 7, 2023 om 09:17
538 Antwoorden / Vragen

GA wil van Nederland een soort alternatieve DDR maken waar we allemaal dezelfde producten halen bij dezelfde Konsum. Allemaal hetzelfde inkomen, allemaal hetzelfde ,even weinig verdienen. Geen marktwerking , dat is een vies woord. Alles op de leest van de voorloper van de SP, de CPN. Gelukkig is de SP daar al meer dan veertig jaar geleden van teruggekomen. Dus niemand met de behoefte om iets meer te werken of te verdienen, we krijgen toch allemaal hetzelfde. Allemaal naar dezelfde genationaliseerde bank wat tevens het uitgiftepunt van de steun en de voedselbank is.
Een beetje DDR, Cuba en Noord Korea .

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 7, 2023 om 09:24
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Goeiemorgen Thijs12,

Heeft de marktwerking in de zorg goed uitgepakt?......

En denk eens aan de NS en Post NL......

Bent u wel lid van een vakbond of van de VVD?

ne
door neodutchio Jul 7, 2023 om 09:41
5152 Antwoorden / 12 Vragen

GA, als u naar links kijkt, ziet u rechts niets. Vraagje, wat zou er gebeuren als salarissen gelijk getrokken zouden worden en de zorg goedkoper word? Artsen gaan naar het buitenland omdat ze daar meer kunnen verdienen.

Naar 1 punt wijzen en dat afkraken kan iedereen. We leven niet meer in de jaren 80 en niemand weet hoe het gelopen was als de zorg niet veranderd was. Het zou in ieder geval niet hetzelfde geweest zijn als 40 jaar terug.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 7, 2023 om 09:51
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Neodutchio,

Vindt u marktwerking wenselijk bij nutsbedrijven?

Ik niet.....

Bent u wel lid van een vakbond of van de VVD?

ne
door neodutchio Jul 7, 2023 om 10:01
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Een vrije keuze hebben, zelf mogen nadenken, zelf alles in de hand hebben. Hmmmm, nee, vreselijk natuurlijk. Liever 1 maatschappij met eenheidsworsten, geen keuze, geen loonsverhogingen en medewerkers die emigreren. Voordeel is natuurlijk wel dat er meer ruimte komt voor nieuwe Nederlanders.

ju
door juliomariner Jul 7, 2023 om 12:53
1328 Antwoorden / 2 Vragen

Geen marktwerking in de zorg pakt ook nirt goed uit. Kijk maar naar het VK waar de zorg gratis is maar nu wel technisch failliet is. Of wilt u wel 4 uur op een ambulance wachten als je hem nodig hebt GA

Thijs12
door Thijs12 Jul 7, 2023 om 20:40
538 Antwoorden / Vragen

GA weet je nog van het ziekenfonds? Toen de fondspatienten naar de tweede of derde klasse werden verwezen? Wij hebben zo ongeveer de beste gezondheidszorg van de hele wereld. Wil je het gratis hebben? Ergens moet het geld vandaan komen. Nederlanders met een iets minder inkomen kunnen vrijwel de hele zorgkosten betalen van de zorgtoeslag. Je bent nog wel zelf verantwoordelijk of die aangevraagd is. Dat wil je zeker ook gaan doen in jouw combinatie supermarkt voedselbank steunuitkering rijbewijs fotograaf bank

Re
door Reinier182 - Jul 7, 2023 om 10:00
160 Antwoorden / Vragen

Nee waarom zou een supermarkt nog meer macht geven over klanten? Het probleem is juist dat bepaalde bedrijven teveel macht krijgen en dat moeten we niet willen? Banken horen de service te verlenen wat ze moeten doen en niet anders.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 7, 2023 om 20:31
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Reinier182,

Helaas is de service van banken verslechterd en duur geworden.

ne
door neodutchio Jul 7, 2023 om 21:03
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Het is uw mening van de service slecht is en duur is relatief. Het zal nog duurder zijn als alle lokale bankkantoren waren blijven bestaan. En ja, een bank maakt winst (zoals elk commercieel bedrijf), maar voor het geld dat de klant betaald word ook een hoop gedaan. Dat gaat namelijk op de grote hoop en word alles van betaald. Personeel, materieel, beveiliging, enz. Je kan niet simpelweg 1 onderdeel er uit halen om daar meer mee te gaan doen. Een bank is meer dan alleen de particuliere klant.

ju
door juliomariner Jul 9, 2023 om 12:45
1328 Antwoorden / 2 Vragen

Winst is een vies woord voor GA