rosa 60
door rosa 60 Apr 17, 2024 om 21:02
Winkels & webshops

Mag iemand na retour zending en blijkbaar wat stuk gegaan maar eist nu de helft

heb een pakket teruggestuurd binnen 1 uur na levering  heb het naar eer en geweten goed verpakt maar tijdens vervoer is er waarschijnlijk een klein haakje waar op een klein pankje moet rusten stuk gegaan ze zeggen dat ze het nu niet meer kunnen verkopen nou nu een nieuw hangertje met 2 kleine spijkertjes erin en hij is als nieuw  maar hij eist nu de helft van de aankoop 54 euro vindt het nogal wat  sanifun hoef ik dus nooit meer maar mogen ze dat eisen?

813 6 Rapporteer
mahadma
door mahadma - Apr 17, 2024 om 21:16
11544 Antwoorden / 51 Vragen

In basis is de verzender, u dus, verantwoordelijk voor de verpakking enz. Dit kan anders zijn als de verkoper een antwoordnummer heeft verstuurd naar u.
Een en ander kan dus deels voor rekening van u als koper. Maar voor nu kunnen wij niet stellen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 17, 2024 om 21:53
16858 Antwoorden / 202 Vragen

In aanvulling op hetgeen @MAHADMA als telt: u bent verantwoordelijk voor de verzending en goed arriveren en het lastige is hier dat in feite de ontvanger u ook letterlijk dient te bewijzen dat u het niet goed resp. goed ingepakt heeft verzonden. In de origibnele verpakking zoals feitelijk min of meer vereist is zou het niet stuk mogen gaan. De remedie is in dit geval om dan altijd te zorgen voor bewijs dat het heel goed is ingepakt en er geen schade kan ontstaan of verzekerd retourneren.

Allemaal erg lastig en helaas adviseer ik u om maar aan hun vraag om betaling te voldoen. Indien niet kan het u nog meer kosten (helaas) ominderdaad uw gelijk te krijgen. Voor alle zekerheid kunt u zich wenden tot - Het Juridisch Loket, tel. 0800-8020 (gratis), zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl doch ik vrees dat het antwoord dan niet anders zal zijn.

ne
door neodutchio - Apr 17, 2024 om 22:58
5154 Antwoorden / 12 Vragen

Maar nu even andersom, wat als u een beschadigd artikel ontvangen zou hebben, zou u daar dan wel de volle prijs voor willen betalen?
U als verzender bent verantwoordelijk en de waardevermindering komt voor uw rekening.

1paul
door 1paul - Apr 18, 2024 om 07:36
3152 Antwoorden / 0 Vragen

verzender is verantwoordelijk mits en dat mits zorgt nogal eens voor verwarring, als de shop een retourlabel verstrekt aan u blijft u verantwoordelijk bijvoorbeeld, krijgt u een antwoordnummer ook dan blijft u verantwoordelijk voor de zending.

zijn er door de winkel specifieke verzend instructies opgelegd dan kan het juist weer andersom zijn maar zoals u het in uw vraag stelt lijkt het erop dat u zelf verantwoordelijk bent in dit geval..

betekent dus dat u mag betalen en als iets niet verkoopbaar is dan is de helft betalen nog een meevaller!!

marita5
door marita5 - Apr 18, 2024 om 09:25
11515 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Rosa 60 ,

heb een pakket teruggestuurd binnen 1 uur na levering

De webshop mag de schade bij u in rekening brengen .

  • Producten met een beschadiging (Heb je het product beschadigd tijdens je bedenktijd? Dan mag de winkel de schade bij jou in rekening brengen. Terugname weigeren mag echter niet.)
Zie deze links ,

https://radar.avrotros.nl/artikel/herroepingsrecht-bij-online-bestellingen-wat-kun-je-wel-en-niet-terugsturen-21711

https://www.achmearechtsbijstand.nl/kopen/wie-verantwoordelijk-beschadiging-bij-retourzending

rj
door rjw - Apr 18, 2024 om 15:17
3264 Antwoorden / 5 Vragen

Inpakken is een vak.

En als een klein haakje op een klein plankje moet rusten klinkt het als iets fragiels. En "als nieuw" is niet te verkopen als mensen "nieuw" willen.