samia
door samia Oct 27, 2011 om 23:06
Winkels & webshops

mag ik de gratis actiezegels achter de kassa meenemen

de boodschappen zijn betaald en in de vakken achter de kassa beland. Nu de vraag van de kassiere - wilt u de gratis actiezegels, antwoord ja. Ik neem ze en sta nu achter de kaasa en ga mijn boodschappen inpakken (weer terug in de winkelwagen of tas. Ik zie dat er nog een paar gratis actiezegels in het vak van mijn boodschappen liggen en wil deze ook meenemen. Ineens kreeg ik te horen van de kassiere: dit mag niet, geef u deze maar aan mijn. Heb ook al zegels achter de kassa op de grond gevonden, ook dit mocht ik niet meenemen. Is dit waar? of mag ik de gratis actiezegels achter de kassa wel meenemen? wie weet hier de antwoord op?

5259 108 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Oct 27, 2011 om 23:15
16829 Antwoorden / 108 Vragen

samia, ligt aan de cassière. Sommige zijn gemakkelijker dan de ander. In werkelijkheid zijn het niet jouw gratis actiezegels. En als je ze op de grond vind zou ik de (als ik ze spaarde) zegels gewoon oprapen en doorlopen. Het ligt er eigenlijk maar net aan wat de bedrijfsleider als opdracht heeft gegeven. Een antwoord waar of niet waar is niet echt te geven. Bij de PLUS waar ik boodschappen doe varieert het ook van de dame aan de kassa.

bewustekoper
door bewustekoper - Oct 28, 2011 om 07:26
59 Antwoorden / 1 Vragen

Waarom zou het niet mogen? Je pakt ze toch niet bij de kassa van de rol weg. Ze zijn duidelijk achtergelaten door iemand die er geen belang bij had en dus zijn ze van niemand.
Overigens vind ik het een merkwaardige reactie van deze kassiere.

pino123
door pino123 - Oct 28, 2011 om 08:44
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Waarom zou het wel mogen? Aangezien het niet van TS is, is het misschien van iemand anders. Je geeft aan dat het duidelijk van iemand is die er geen belang bij heeft, dat hoeft niet waar te zijn, iemand kan de zegels vergeten zijn.

tenormin
door tenormin - Oct 28, 2011 om 09:01
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=pino123 schreef op vrijdag 28 okt 2011, 08:44]Waarom zou het wel mogen? Aangezien het niet van TS is, is het misschien van iemand anders. Je geeft aan dat het duidelijk van iemand is die er geen belang bij heeft, dat hoeft niet waar te zijn, iemand kan de zegels vergeten zijn.
en pino123 kat mij af op kopie gdrag? Balk en spinter.

rj
door rjw - Oct 28, 2011 om 09:35
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Als iemand per ongeluk iets van zijn boodschappen heeft laten liggen neem je dat toch ook niet mee? Dus waarom zou je per ongeluk vergeten zegels wel meenemen?

stacey
door stacey - Oct 28, 2011 om 09:54
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=tenormin schreef op vrijdag 28 okt 2011, 09:01][quote=pino123 schreef op vrijdag 28 okt 2011, 08:44]Waarom zou het wel mogen? Aangezien het niet van TS is, is het misschien van iemand anders. Je geeft aan dat het duidelijk van iemand is die er geen belang bij heeft, dat hoeft niet waar te zijn, iemand kan de zegels vergeten zijn.
en pino123 kat mij af op kopie gdrag? Balk en spinter.

Pino zegt heel wat anders en reageert op een bovenstaande reactie.

Geen gevalletje balk splinter maar betonblok voor je kop............
Hou je off topic geleuter verder voor je, zoals al herhaaldelijk gevraagd muts.............

zwemmer
door zwemmer - Oct 28, 2011 om 11:04
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Jeetje, toch bijna een discussie geworden? Ik dacht dat het een grapje was. Maar Samia, bij mensen werkt geweten soms verschillend. Daar is geen wetboek voor. Je kunt nu we toch bezig zijn verschillende interpretaties hieraan geven. Bijvoorbeeld: Als iemand iets verloren heeft wat blijkbaar niets gekost heeft en het komt jou goed uit om dat te hebben dan is het aan jou om hierin een meeneem- beslissing in te nemen (even goed omkijken...).Maar is het wel van iemand of is het er rondslingerend nog van de winkel? Enz, enz. Voor wie er zin in heeft.

zwemmer
door zwemmer - Oct 28, 2011 om 11:11
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Mijn oplossing:
De zegels zijn van iemand en van de winkel, maar daar ze gratis zijn.....en daar gaan we weer!

zinook
door zinook - Oct 28, 2011 om 13:31
261 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=zwemmer schreef op vrijdag 28 okt 2011, 11:11]Mijn oplossing:
De zegels zijn van iemand en van de winkel, maar daar ze gratis zijn.....en daar gaan we weer!

De zegels zijn gratis voor de klant maar niet voor de ondernemer. Die betaalt aan de groothandel voor het aantal uitgegeven zegels. Komt de vorige klant terug met de vraag of dat er zegels gevonden zijn en een andere klant heeft deze dus meegenomen, dan zal de supermarkt echt niet te beroerd zijn om nog een keer de zegels mee te geven. Maar hier dient de ondernemer dus wel voor te betalen.

Dus ik snap de reactie van de caissière wel. Ze moeten vaak ook op de kassa aangeven of ze zegels meegeven of niet. Zo wordt er gecontroleerd hoeveel zegels er uitgegeven zijn en of dit overeenkomt met wat er ook daadwerkelijk uitgegeven dient te zijn.

Dus komt de klant terug dat ze haar zegels verloren heeft, dan hebben ze al een kasverschil te pakken in zegels omdat ze deze extra meegeven zonder dat dit geregistreerd staat. De ondernemer draait dan dus op voor de extra zegels die uitgegeven zijn.
En dan kun je wel zeggen dat er ook klanten zijn die ze niet willen, maar daarom moet de caissière aangeven op de kassa dat de klant geen zegels wil. Daarbij wordt er bij een actie altijd rekening gehouden dat een percentage klanten 'nee' zeggen en daar wordt ook de actie op rondgerekend.

Diefstal? Het is maar net wat je normen en waarden zijn. Diefstal is voor mij: je iets toe eigenen wat niet van jou is of waar je geen recht op hebt. 'Gratis' of niet.

Vriendelijke groet,

Zinook

li
door lizmol - Oct 28, 2011 om 14:22
61 Antwoorden / 5 Vragen

Wat een gedoe zeg en dat om een paar 'gratis' zegels.
Bij ons krijg je de zegels in je hand, dus doet zich dit probleem niet voor.
Maar als ik ergens boodschappen ga doen, en in mijn bak liggen zegeltjes van de vorige klant, dan neem ik ze gewoon mee. En al helemaal als ze op de grond liggen.

sonjaatje
door sonjaatje - Oct 28, 2011 om 14:40
1961 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=zwemmer schreef op vrijdag 28 okt 2011, 11:11]Mijn oplossing:
De zegels zijn van iemand en van de winkel, maar daar ze gratis zijn.....en daar gaan we weer!

Ze zijn niet van de winkel, ze zijn van de klant die ze niet meegenomen heeft.
Rara reactie van de cassiere, daar heeft zij niks over te zeggen.

zwemmer
door zwemmer - Oct 28, 2011 om 15:40
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Ik moet Sonja gelijk geven. En, misschien komt de klant de zegels nog halen. Je weet maar nooit. Het gaat dan niet om de zegels maar om het principe en in dit licht is de cassiere te begrijpen. Blijft het de vraag of de cassiere dit licht voor ogen had.....

sonjaatje
door sonjaatje - Oct 28, 2011 om 17:20
1961 Antwoorden / 1 Vragen

De klant moet ze gewoon laten liggen want ze zijn niet van hem/haar, maar de cassiere moet ook niet doen alsof ze nog eigendom van de winkel zijn.

Wil je het helemaal fair spelen dan moet je ze laten liggen tot na sluitingstijd, en als er dan niemand is teruggekomen, dan moeten ze worden weggegooid. Dus niet verdwijnen in de zakken van de cassiere of de winkel.

sonjaatje
door sonjaatje - Oct 28, 2011 om 19:47
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Mee eens dat ze niet meer van de supermarkt zijn.

Als het om een groot aantal zegels gaat zou het heel goed kunnen zijn dat iemand op de parkeerplaats ontdekt dat hij ze vergeten is en alsnog even terugloopt.

Of een volgende klant ze meeneemt is dus niet de zaak van de supermarkt.

zinook
door zinook - Oct 28, 2011 om 20:04
261 Antwoorden / 7 Vragen

Wat een aannames allemaal. De caissière zou ze zelf in de zak stoppen....nee hoor, geen sprake van. Bij ons in de supermarkt wordt er netjes in de agenda gezet dat er dan zegels gevonden zijn bij kassa 2. De zegeltjes gaan terug in de lade.

Stel de klant komt terug voor zijn zegels, maar dit kan ook voor een product zijn wat is blijven liggen na de kassa, dan wordt er gekeken in de agenda en ja hoor daar staat dat er zegels zijn blijven liggen. Dan worden de zegels/product netjes aan de klant teruggegeven.

En de reactie: "Als de supermarkt dat wil voorkomen, dan moeten ze maar een ander spaarsysteem verzinnen." Dat kan, dan wordt alles alleen nog duurder dan het is, of moet je meer zegels sparen voor iets...

zinook
door zinook - Oct 28, 2011 om 20:06
261 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=sonjaatje schreef op vrijdag 28 okt 2011, 19:47]Mee eens dat ze niet meer van de supermarkt zijn.

Als het om een groot aantal zegels gaat zou het heel goed kunnen zijn dat iemand op de parkeerplaats ontdekt dat hij ze vergeten is en alsnog even terugloopt.

Of een volgende klant ze meeneemt is dus niet de zaak van de supermarkt.

De zegels zijn wel degelijk van de winkel. De ondernemer betaalt voor deze zegels. Volgens mij heb jij mijn eerste verhaal niet goed begrepen.

diumenge
door diumenge - Oct 28, 2011 om 20:34
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=zinook schreef op vrijdag 28 okt 2011, 20:06]De zegels zijn wel degelijk van de winkel. De ondernemer betaalt voor deze zegels. Volgens mij heb jij mijn eerste verhaal niet goed begrepen. Nee, dat waren ze tot ze werden weggegeven.

Verder netjes dat in jouw supermarkt dat allemaal wordt bijgehouden, maar ik denk dat zat mensen die zegels die ze gratis (en soms ongevraagd) krijgen ze gewoon niet willen hebben en dus laten liggen. Wat is dan het probleem als iemand anders die zegels meeneemt?

zinook
door zinook - Oct 28, 2011 om 20:44
261 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=diumenge schreef op vrijdag 28 okt 2011, 20:34][quote=zinook schreef op vrijdag 28 okt 2011, 20:06]De zegels zijn wel degelijk van de winkel. De ondernemer betaalt voor deze zegels. Volgens mij heb jij mijn eerste verhaal niet goed begrepen. Nee, dat waren ze tot ze werden weggegeven.

Verder netjes dat in jouw supermarkt dat allemaal wordt bijgehouden, maar ik denk dat zat mensen die zegels die ze gratis (en soms ongevraagd) krijgen ze gewoon niet willen hebben en dus laten liggen. Wat is dan het probleem als iemand anders die zegels meeneemt?

Omdat het de ondernemer geld kost. De caissière dient op de kassa aan te geven of de klant ze wil hebben of niet. Ze stelt ook die vraag aan de klant: Spaart u zegels? En waarom stelt ze die vraag? Omdat iedere zegel geld kost....blijkbaar heeft u ook mijn verhaal op de vorige pagina niet begrepen.

U heeft in zoverre gelijk dat de zegels niet meer van de supermarkt zijn, maar zijn ze dan wel van degene die ze ongevraagd vindt en meeneemt? Volgens mij ook niet. En als dan een klant terugkomt in de supermarkt, dan zijn ze dus echt verdwenen of in dit geval gestolen. Komt de klant terug en ze zijn netjes afgegeven door een klant die ze gevonden heeft, dan worden deze netjes meegegeven aan de klant en kost de ondernemer geen extra geld.

Maar dat is al wat ik eerder aangaf: voor mij is diefstal: iets meenemen wat niet aan jou toebehoort. En of dat nu zegels zijn of een pen van je werkgever.

diumenge
door diumenge - Oct 28, 2011 om 20:52
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Oke, zinook, u bent zo te zien goed op de hoogte. Kunt u dan deze vraag beantwoorden. Wanneer kosten die zegels geld? Als ze worden weggeven of als ze worden ingeleverd?

Dus moet de ondernemer betalen voor het aantal uitgeven zegels of voor de retour ontvangen spaarkaarten waar iets voor wordt weggeven?

zinook
door zinook - Oct 28, 2011 om 20:57
261 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=diumenge schreef op vrijdag 28 okt 2011, 20:52]Oke, zinook, u bent zo te zien goed op de hoogte. Kunt u dan deze vraag beantwoorden. Wanneer kosten die zegels geld? Als ze worden weggeven of als ze worden ingeleverd?

Dus moet de ondernemer betalen voor het aantal uitgeven zegels of voor de retour ontvangen spaarkaarten waar iets voor wordt weggeven?

Er wordt naar beide gekeken. Ze rekenen af over de uitgegeven zegels. De kaarten die ze terugkrijgen dient de caissiere te scannen. Maar dit kunnen ook kaarten zijn van andere supermarkten of hier kunnen zegels opzitten die van een zelfde andere supermarkt opzit. Krijgt de klant bijv. een gratis produkt bij inlevering van de spaarkaart en de caissiere vergeet de spaarkaart te scannen, dan moet de ondernemer het 'gratis' meegegeven produkt voor de volle mep terugbetalen aan de groothandel. Wordt de spaarkaart gescand, dan betaalt de ondernemer de kortingsprijs aan de groothandel.

Maar de zegels die uitgegeven zijn aan de kassa, daar dient de ondernemer sowieso voor te betalen. Zomaar zegels meegeven, kost dus geld...

diumenge
door diumenge - Oct 28, 2011 om 21:05
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wat een onzin zeg, alsof mensen terug zouden komen voor een paar zegels. De supermarkt geeft ze weg, daarna zijn ze niet maar van de supermarkt. Als iemand ze niet wil hebben en achterlaat dan mag iemand anders die gewoon meenemen. Als de supermarkt dat wil voorkomen, dan moeten ze maar een ander spaarsysteem verzinnen.

zinook
door zinook - Oct 28, 2011 om 21:05
261 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=diumenge schreef op vrijdag 28 okt 2011, 20:52]Oke, zinook, u bent zo te zien goed op de hoogte. Kunt u dan deze vraag beantwoorden. Wanneer kosten die zegels geld? Als ze worden weggeven of als ze worden ingeleverd?

Dus moet de ondernemer betalen voor het aantal uitgeven zegels of voor de retour ontvangen spaarkaarten waar iets voor wordt weggeven?

Dus bij het uitgeven van de zegels kost het geld, niet als ze ingeleverd worden. Daarom dient de caissiere op de kassa in te geven of ze zegels meegeeft of niet. Aan het eind van de dag, geeft een programma aan hoeveel er uitgegeven zijn bij Truusje aan de kassa. Dat wordt gecontroleerd met de hoeveelheid zegels wat ze nog heeft in haar lade. Dus ze is met 1000 zegels begonnen in haar lade. Er waren 150 klanten die zegels wilden. Totaal van deze uitgegeven zegels was 480, dus hoort er in haar lade aan het eind van de dag 520 zegels in haar lade te zitten. Zit hier minder in, dan heeft ze zegels teveel meegegeven. Ze mag dan uitleg geven hoe of wat. Heeft ze teveel, dan mag ze ook uitleggen hoe of wat of staat er bij ons in de agenda dat er iemand zegels is vergeten mee te nemen.

Aan het eind van de week dient de supermarkt de totale hoeveelheid zegels door te geven aan het hoofdkantoor. Deze kijken of dit overeenkomt met wat er aangeslagen is aan de kassa. Vaak zit hier verschil in. Soms verdwijnen er hele rollen zegels...... De ondernemer dient de uitgegeven zegels te betalen aan het hoofdkantoor en dit wordt berekend aan de hand van de opgegeven aantal zegels samen met de scanninggegevens van de kassa's.

Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is.

sonjaatje
door sonjaatje - Oct 28, 2011 om 21:08
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Eens gegeven blijft gegeven dus niks van de supermarkt. Ze zijn van de klant die ze vergeten is mee te nemen.

Volgens mij heb jij mijn berichten niet goed begrepen :-)

zinook
door zinook - Oct 28, 2011 om 21:10
261 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=sonjaatje schreef op vrijdag 28 okt 2011, 21:08]Eens gegeven blijft gegeven dus niks van de supermarkt. Ze zijn van de klant die ze vergeten is mee te nemen.

Volgens mij heb jij mijn berichten niet goed begrepen :-)

Maar ze zijn niet aan jou gegeven.....

samia
door samia - Oct 28, 2011 om 21:12
22 Antwoorden / 11 Vragen

Ik zie heel veel antwoorden, maar het is tot nu toe nog niet duidelijk of ik de zegels wel of niet mag meenemen.
Hier is vaak te lezen wel -- maar net zovaak niet?
wat is het nou???

zinook
door zinook - Oct 28, 2011 om 21:23
261 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=samia schreef op vrijdag 28 okt 2011, 21:12]Ik zie heel veel antwoorden, maar het is tot nu toe nog niet duidelijk of ik de zegels wel of niet mag meenemen.
Hier is vaak te lezen wel -- maar net zovaak niet?
wat is het nou???

Laat ik de vraag eens omdraaien. U heeft een volle actiekaart gespaard met de gratis zegeltjes. Het product waar u voor kon sparen was voor uw (klein)kind bedoelt. U bent heel blij dat u de kaart vol heeft en geeft de kaart aan het kind mee om zelf uit te zoeken wat deze graag wil. Onderweg verliest hij de kaart. Het adres van u staat ingevuld op de spaarkaart, maar helaas iemand anders heeft deze gevonden en ach het waren gratis zegels, gratis spaarkaart, zal niemand missen. Uw (klein)kind komt terug met de mededeling kaart kwijt...op wie zou u dan boos zijn....

Degene die hem vindt? Ach ja, het zijn gratis zegels, heeft u niets gekost, dus u heeft pech. En ja, eens verloren altijd verloren? Ja, dat is hoe de maatschappij tegenwoordig in elkaar steekt.

Ik weet, een beetje overtrokken. Maar U heeft het helemaal niets gekost. Ja, boodschappen kopen die u waarschijnlijk toch nodig had, misschien een produktje extra erbij om eerder de spaarkaart vol te krijgen.
Zou de eerlijke vinder teruggekomen zijn, dan zou u blij zijn of niet.

Nogmaals: wat zijn uw normen en waarden? U eigent zich iets toe wat niet van u is.

stacey
door stacey - Oct 28, 2011 om 22:33
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=samia schreef op vrijdag 28 okt 2011, 21:12]Ik zie heel veel antwoorden, maar het is tot nu toe nog niet duidelijk of ik de zegels wel of niet mag meenemen.
Hier is vaak te lezen wel -- maar net zovaak niet?
wat is het nou???

Om het simpel te houden.......
Je bent nog In de winkel en alles wat Jij niet betaald Of gekregen hebt is dan feitelijk niet van jou maar van de winkelier en die bepaald wat er in Zijn winkel dan wel of niet (mee) gebeurd......
Dus als winkelier/personeel zegt Nee dan lijkt het mij Nee..........

sonjaatje
door sonjaatje - Oct 28, 2011 om 22:40
1961 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=zinook schreef op vrijdag 28 okt 2011, 21:10][quote=sonjaatje schreef op vrijdag 28 okt 2011, 21:08]Eens gegeven blijft gegeven dus niks van de supermarkt. Ze zijn van de klant die ze vergeten is mee te nemen.

Volgens mij heb jij mijn berichten niet goed begrepen :-)

Maar ze zijn niet aan jou gegeven.....

Dat hoor je mij ook niet zeggen.

tenormin
door tenormin - Oct 28, 2011 om 22:54
16829 Antwoorden / 108 Vragen

samia, mag ik een voorbeeld geven. Een tijd geleden bij PLUS gratis zegels voor Pyrex schalen. Bij iedere te besteden €10 (of €15, ben ik vergeten) kreeg je een zegel. Was je kaart vol kreeg je de schaal. Op kassabon stond ook duidelijk: gratis zegels: 2 of meer, wat je had besteedt, dus het wordt wel geregistreert. Ik heb er wel eens een paar op de grond zien liggen en opgepakt, maar realiseer me nu eigenlijk, hoewel je er niet voor betaald, het toch niet van mij was, dus eigenlijk "pikken". Om kort te gaan zijn ze dus wel degelijk van de supermarkt. Net als de Flippo's, voetbalplaatjes en noem maar op, alles stond óók op de kassabon.
Is ook logisch want zo kan men ook registreren hoeveel er in omloop waren en zijn en of ze moeten bijbestellen.

samia
door samia - Oct 29, 2011 om 07:40
22 Antwoorden / 11 Vragen

aan zinnook
ik had het niet over volle spaarkaarten, maar als er zegeltjes
in de bak van de boodschappen of op de grond achter de kassa in de supermarkt liggen, dit is toch wel anders dan volle spaarkaarten .

diumenge
door diumenge - Oct 29, 2011 om 07:42
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Als de ondernemer dus al betaald op het moment dat ze worden weggegeven, dan maakt het daarna niet meer uit wat er met de zegels gebeurd. Als de klant ze in vuilnisbak gooit kost het, volgens jou informatie, ook geld. Lijkt me eigenlijk dus ook sterk, ze rekenen er op dat niet iedereen z'n spaarkaart vol krijgt. Als Samia nou bijvoorbeeld nog twee zegels nodig heeft om een spaarkaart vol te krijgen en ze zie er twee liggen, dan is de winkelier daar niet blij mee, want moet weer iets gratis weggeven.

Een aantal antwoorden gaat er van uit dat iemand de zegels is vergeten en er nog voor terugkomt, ik denk dat dat alleen maar 'misbruikt' wordt door de winkeliers om zo te voorkomen dat men zegels krijgt zonder boodschappen. Ik ga er van uit dat de klant die zegels gewoon niet wil hebben en (on)bewust achterlaat voor een andere klant die er wel wat aan heeft.

Ik zou dus zeggen dat het wel mag. En ze wel meenemen zie ik ook absoluut niet als diefstal.

De vergelijking met een volle en verloren spaarkaart gaat m.i. niet op, daar heeft iemand duidelijk moeite voor gedaan...

abarth
door abarth - Oct 29, 2011 om 09:47
845 Antwoorden / 19 Vragen

Om een goed antwoord te formuleren zou er naar de algemene voorwaarden van de actiezegels worden gekeken.

In principe heeft de supermarkt zeggenschap over de zegels zolang u in het pand bent.
U heeft de zegels niet gekregen van de supermarkt dus heeft u er geen recht op.

zinook
door zinook - Oct 29, 2011 om 10:17
261 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=diumenge schreef op vrijdag 28 okt 2011, 22:32]Als de ondernemer dus al betaald op het moment dat ze worden weggegeven, dan maakt het daarna niet meer uit wat er met de zegels gebeurd. Als de klant ze in vuilnisbak gooit kost het, volgens jou informatie, ook geld. Lijkt me eigenlijk dus ook sterk, ze rekenen er op dat niet iedereen z'n spaarkaart vol krijgt. Als Samia nou bijvoorbeeld nog twee zegels nodig heeft om een spaarkaart vol te krijgen en ze zie er twee liggen, dan is de winkelier daar niet blij mee, want moet weer iets gratis weggeven.

Een aantal antwoorden gaat er van uit dat iemand de zegels is vergeten en er nog voor terugkomt, ik denk dat dat alleen maar 'misbruikt' wordt door de winkeliers om zo te voorkomen dat men zegels krijgt zonder boodschappen. Ik ga er van uit dat de klant die zegels gewoon niet wil hebben en (on)bewust achterlaat voor een andere klant die er wel wat aan heeft.

Ik zou dus zeggen dat het wel mag. En ze wel meenemen zie ik ook absoluut niet als diefstal.

De vergelijking met een volle en verloren spaarkaart gaat m.i. niet op, daar heeft iemand duidelijk moeite voor gedaan...

En daarom vraagt de caissière of de klant de zegels spaart. Zodat deze dus niet in de prullenbak belanden en het de ondernemer sowieso geld kost. De klant die ze in de prullenbak gooit geeft natuurlijk als antwoord op de vraag 'spaart u zegels' geen ' ja' als hij deze daarna keihard in de prullenbak gooit. Spaart de klant geen zegels dan geeft de caissière dit aan op haar kassa zodat deze zegels ook niet uitgegeven worden en geregistreerd wordt.

Maar dit verhaal heb ik al verschillende keren uitgelegd. Er zijn altijd mensen die willen lezen, wat ze willen lezen.

zinook
door zinook - Oct 29, 2011 om 10:17
261 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=diumenge schreef op vrijdag 28 okt 2011, 22:32]Als de ondernemer dus al betaald op het moment dat ze worden weggegeven, dan maakt het daarna niet meer uit wat er met de zegels gebeurd. Als de klant ze in vuilnisbak gooit kost het, volgens jou informatie, ook geld. Lijkt me eigenlijk dus ook sterk, ze rekenen er op dat niet iedereen z'n spaarkaart vol krijgt. Als Samia nou bijvoorbeeld nog twee zegels nodig heeft om een spaarkaart vol te krijgen en ze zie er twee liggen, dan is de winkelier daar niet blij mee, want moet weer iets gratis weggeven.

Een aantal antwoorden gaat er van uit dat iemand de zegels is vergeten en er nog voor terugkomt, ik denk dat dat alleen maar 'misbruikt' wordt door de winkeliers om zo te voorkomen dat men zegels krijgt zonder boodschappen. Ik ga er van uit dat de klant die zegels gewoon niet wil hebben en (on)bewust achterlaat voor een andere klant die er wel wat aan heeft.

Ik zou dus zeggen dat het wel mag. En ze wel meenemen zie ik ook absoluut niet als diefstal.

De vergelijking met een volle en verloren spaarkaart gaat m.i. niet op, daar heeft iemand duidelijk moeite voor gedaan...

zinook
door zinook - Oct 29, 2011 om 10:18
261 Antwoorden / 7 Vragen

Sorry, dubbel....

zinook
door zinook - Oct 29, 2011 om 10:25
261 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=samia schreef op zaterdag 29 okt 2011, 07:40]aan zinnook
ik had het niet over volle spaarkaarten, maar als er zegeltjes
in de bak van de boodschappen of op de grond achter de kassa in de supermarkt liggen, dit is toch wel anders dan volle spaarkaarten .

Nee, maar misschien waren deze verloren zegels wel net de laatste zegeltjes voor de klant om haar spaarkaart vol te krijgen....en ze herinnert zich dat ze deze heeft laten liggen bij de kassa / inpaktafel.... en dan zijn ze weg. Toch wel sneu hoor, want waar gaan ze dan klagen, juist in de winkel. En de supermarkt zal echt niet te flauw zijn om er een paar mee te geven maar het is veel fijner als dat de vinder van de zegels deze afgegeven heeft aan de infobalie/caissière zodat we deze klant blij kunnen maken met de mededeling dat ze gevonden zijn door een eerlijke klant.

stacey
door stacey - Oct 29, 2011 om 10:30
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=samia schreef op zaterdag 29 okt 2011, 07:40]aan zinnook
ik had het niet over volle spaarkaarten, maar als er zegeltjes
in de bak van de boodschappen of op de grond achter de kassa in de supermarkt liggen, dit is toch wel anders dan volle spaarkaarten .

Op de vorige pagina vraag je hoe het nou zit, daar krijg je antwoord maar blijkbaar niet het antwoord dat je horen wilt .............

Alles in de winkel wat JIJ NIET gekocht of gekregen hebt is Niet van jou..........maar van de winkelier.
Of het nu op de grond ligt of in de prullebak, het is van winkelier, het is zijn winkel en geen openbare gelegenheid en jij bent te Gast als Bezoeker en als hij zegt Afblijven dan heb je daar maar naar te luisteren.
Je hebt Geen enkel recht iets op te rapen of mee te nemen als het Niet van jou is of aan jou gegeven was,
zo simpel is het.
Wel beschouwd mag je niet eens iets uit de prullenbak halen zolang die IN de winkel staat.............
Want de prullenbak + inhoud is van de winkelier.............

samia
door samia - Oct 29, 2011 om 14:31
22 Antwoorden / 11 Vragen

stacy, ik vind dat je hier nou een beetje onzin verkoopt met deze antwoord

tdehond
door tdehond - Oct 29, 2011 om 14:43
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=stacey schreef op zaterdag 29 okt 2011, 10:30][quote=samia schreef op zaterdag 29 okt 2011, 07:40]aan zinnook
ik had het niet over volle spaarkaarten, maar als er zegeltjes
in de bak van de boodschappen of op de grond achter de kassa in de supermarkt liggen, dit is toch wel anders dan volle spaarkaarten .

Op de vorige pagina vraag je hoe het nou zit, daar krijg je antwoord maar blijkbaar niet het antwoord dat je horen wilt .............

Alles in de winkel wat JIJ NIET gekocht of gekregen hebt is Niet van jou..........maar van de winkelier.
Of het nu op de grond ligt of in de prullebak, het is van winkelier, het is zijn winkel en geen openbare gelegenheid en jij bent te Gast als Bezoeker en als hij zegt Afblijven dan heb je daar maar naar te luisteren.
J....

Ik ben te gast als klant. En als ik als gast onbeschoft door de bedrijfsleider behandeld wordt ga ik naar een andere zaak waar het personeel wel op een behoorlijke manier met de klant om gaat.

Als de bedrijfsleider uitlegt dat de zegeltjes de rapende klant niet toekomen omdat daar geen gekochte artikelen tegenover staan, dan heb ik daar begrip voor.

birdies
door birdies - Oct 29, 2011 om 14:44
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=samia schreef op zaterdag 29 okt 2011, 14:31]stacy, ik vind dat je hier nou een beetje onzin verkoopt met deze antwoord

Eerlijk gezegd, vind ik je hele vraag onzinnig. Waar gaat het helemaal over? Zegeltjes van de grond rapen, lekker belangrijk.

samia
door samia - Oct 29, 2011 om 14:56
22 Antwoorden / 11 Vragen

bierdis, maar je vond het blijkbar wel interessant genoeg om toch erop te
klikken en dit te lezen, want het staat er duidelijk op waarover het gaat, dus je was
niet verplicht om het te openen, of toch nieuwsgierig????
En dan reageer je er ook nog op, ???? als het voor jou onzinnig was dan had je ook geen reactie gegeven???

samia
door samia - Oct 29, 2011 om 14:59
22 Antwoorden / 11 Vragen

bierdis, ook ooit een keer gehoord dat veel arme mensen deze zegels wel verzamelen en ook worden deze
buiten gevraagd of voor goede doelen, tijd geleden was het nog bij super de boer,
dus waar heb jij het eigenlijk over, laat de mensen hun zegels die gratis zijn wel verzamelen en gelukkig zijn, dat ze iets gratis kunnen krijgen, ik geef mijn zegels altijd weg en jij???

birdies
door birdies - Oct 29, 2011 om 15:03
6104 Antwoorden / 31 Vragen

...... ik geef mijn zegels altijd weg en jij........Ik gooi ze altijd op de grond achter de kassa.

gr
door grootvader_1 - Oct 29, 2011 om 15:26
153 Antwoorden / 44 Vragen

Ik heb niet alle beantwoorders gelezen maar..................... de volgende zin is FOUT:

"Of het nu op de grond ligt of in de prullebak, het is van winkelier".

Immers, die zegels behoren bij de koopovereenkomst en zijn dus na het betalen van die desbetreffende klant !!
En die mag ermee doen wat hij/zij wil! Weggooien, aan een ander geven of zelf behouden maar........... het is dan NIET meer van die winkelier.
Dat zo'n cassiére die gevallen zegels terug eist is dus FOUT.

En zo is dat en niet anders!

De Vrije Vogel

pino123
door pino123 - Oct 29, 2011 om 15:46
2763 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=samia schreef op zaterdag 29 okt 2011, 14:31]stacy, ik vind dat je hier nou een beetje onzin verkoopt met deze antwoord

Waarom? Omdat het je niet uitkomt? Geef maar aan wat er onzinnig aan is?

pino123
door pino123 - Oct 29, 2011 om 15:48
2763 Antwoorden / 14 Vragen

@grootvader,

Klopt niet.....Indien hij het weggooit, ligt het in de vuilinasbak van de winkelier. De winkelier is er dan eigenaar van geworden! Indien de klant het heeft laten liggen, blijft de klant eigenaar en niet degenen die het op ruimt. Pas als het buiten (openbare weg) in een vuilnisbak wordt gegooid is het een ander verhaal.

bewustekoper
door bewustekoper - Oct 29, 2011 om 15:49
59 Antwoorden / 1 Vragen

Het juridische vraagstuk rondom de eigendom van de zegels is erg interessant.

Maar blijft toch ook nog het klantvriendelijke deel over. Ik ken toch ook wel een andere klantenbenadering, namelijk dat klant die op dat moment aan het betalen is, bedankt voor de zegels maar voorstelt deze aan de volgende klant te geven. Hierop heb ik nog nooit van een kassiere gehoord dat dit niet zou mogen. Juridisch gezien hoeft de kassiere niet aan deze constructie mee te werken, als bovenstaande feiten kloppen. Maar het is wel zo klantvriendelijk.

Overigens vind ik het wel mooi te lezen hoe zo'n hoog eerlijkheidsgehalte en hoog moraal er blijkbaar onder de schrijvers alhier leeft.

stacey
door stacey - Oct 29, 2011 om 15:55
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=samia schreef op zaterdag 29 okt 2011, 14:31]stacy, ik vind dat je hier nou een beetje onzin verkoopt met deze antwoord

Dat is het niet.......

Een winkel is Geen Openbare gelegenheid en zodra jij daar binnen stapt heb jij je als bezoeker te houden aan de regels/voorwaarden van de winkelier.
Als die zegt dat jij geen zegels mag rapen op zijn terrein/in zijn eigendom, achter de kassa of uit de prullenbak dan is dat gewoon zo.
En dan heb jij zijn regels gewoon te RESPECTEREN.
Of het nu stomme regels zijn of niet......
Dat jou dat niet bevalt is een ander verhaal ........je bent vrij ergens anders te gaan winkelen in dat geval.

bewustekoper
door bewustekoper - Oct 29, 2011 om 16:03
59 Antwoorden / 1 Vragen

@stacey: dan is de vraag waar de winkel en dus het terrein van de winkel begint en waar deze eindigt. Hier in de buurt zit een supermarkt in een winkelcentrum. De karretjes en servicebalie staan buiten de lijn van het ingangspoortje en de kassa's en dus al in het winkelcentrum. Als daar de zegels liggen dan is het maar de vraag aan wiens regels je gebonden bent. En waar kan een consument deze regels vinden? Zijn deze regels openbaar en kenbaar, want dat is toch wel een must voor regels! Denk bijvoorbeeld aan de regel dat er bij de ingang al duidelijk aangegeven moet zijn dat een klant niet zonder winkelmandje of -karretje mag winkelen.

Erg specifieke vragen van mijn kant, maar ik probeer aan te geven dat het niet zo'n duidelijk 'het mag wel' of 'het mag niet' is.

stacey
door stacey - Oct 29, 2011 om 16:15
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=bewustekoper schreef op zaterdag 29 okt 2011, 16:03]@stacey: dan is de vraag waar de winkel en dus het terrein van de winkel begint en waar deze eindigt. Hier in de buurt zit een supermarkt in een winkelcentrum. De karretjes en servicebalie staan buiten de lijn van het ingangspoortje en de kassa's en dus al in het winkelcentrum. Als daar de zegels liggen dan is het maar de vraag aan wiens regels je gebonden bent. En waar kan een consument deze regels vinden? Zijn deze regels openbaar en kenbaar, want dat is toch wel een must voor regels! Denk bijvoorbeeld aan de regel dat er bij de ingang al duidelijk aangegeven moet zijn dat een klant niet zonder winkelmandje of -karretje mag winkelen.

Erg specifieke vragen van mijn kant, maar ik probeer aan te geven dat het niet zo'n duidelijk 'het mag wel' of 'het mag niet' is.

Het is nogal simpel, de winkel is eigenaar van (alles op zijn) terrein..........
Gooi je ze buiten de deur op de stoep dan zijn ze van `iedereen`
zou je ze op parkeerterrien Van bedrijf gooien zou het feitelijk ook nog van bedrijf zijn maar daar zullen ze wel niet moeilijk meer over doen lijkt me.
Dus grens in winkelcentrum zal liggen bij deel winkel dat afsluitbaar (eigendom) is.
Hoewel ze wellicht betalen voor gebruik plek in de hal voor karren ed zullen ze op dat gedeelte wel niet moeilijk doen lijkt me.

Maar wat voor regel bedoel je ?
Winkel heeft veelal huisregels, feit is dat alles binnen de winkel van de winkelier is hoeven ze niet aan te geven, dat is gewoon een feit, winkel is net al een cafe of restaurant Geen Openbare Gelegenheid, dus als eigenaar zegt Nee dan is het gewoon nee............bevalt het je niet dan ben je vrij er niet meer te komen...........

En nog even voor Grootvader, als jij je zegel IN de winkel op de grond weggooit vervalt hij daarmee dus ook weer aan de winkelier...........

tenormin
door tenormin - Oct 29, 2011 om 16:34
16829 Antwoorden / 108 Vragen

4 pagina's over gratis spaarzegels? Van wie zijn ze. Van mij als ik ze hebben wil; voor de klant die ik ze geef als ik ze niet spaar? Ik neem de koopzegels wel, weet ik zeker dat ze van mij zijn.

bewustekoper
door bewustekoper - Oct 29, 2011 om 16:36
59 Antwoorden / 1 Vragen

@stacey: je herhaalt jezelf maar legt niet verder uit.

Het is niet zo simpel, want dat is geen enkel juridisch vraagstuk.
Niet alle supermarkten zijn afsluitbaar, maar onderdeel van een winkelcentrum. Zoals ik al uitlegde ligt het deel voorbij de kassa dan in het winkelcentrum (en daar heeft de kassiere dan niets over te zeggen).

En de regel die ik bedoel, zijn de huisregels waar jij het over hebt in je eerdere bericht (citaat: "heb jij je als bezoeker te houden aan de regels/voorwaarden van de winkelier")
Natuurlijk zijn er huisregels, maar deze moeten wel openbaar zijn en vantevoren duidelijk voor de klant (net als wetten en andere besluiten, regeltjes e.d.)

Voor de verdere discussie: de kassiere heeft de zegels in eigendom overgedragen aan de vorige klant. De vorige klant heeft ze bewust dan wel onbewust laten liggen bij de kassa. Vervalt de eigendom dan terug aan de winkelier?
Zo ja, dan geldt dit ook voor vergeten boodschappen (overigens ook leuk om te bedenken hoe een winkelier daarmee om hoort te gaan).

bewustekoper
door bewustekoper - Oct 29, 2011 om 16:41
59 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tenormin schreef op zaterdag 29 okt 2011, 16:34]4 pagina's over gratis spaarzegels?
Wat bedoel je daarmee? Is zo'n vraag niet belangrijk genoeg? Zegels vertegenwoordigen waarde (boodschappenpakket, korting, etc.) en dit kan voor mensen van belang zijn. En het is toch wel fijn om te weten waar je als consumen staat op het moment dat een kassiere je verbiedt gevonden zegels mee te nemen.

Ik bedenk me overigens net dat ik vaak zegels (poppetjes en al dat soort hebbedingen) op de inpaktafel liet liggen voor de vinders die ze wel spaarden. Het overkomt mij namelijk vaak genoeg dat ik deze ongevraagd krijg. Ik zou het dan toch wel erg sneu vinden als de winkelier deze opeist als zijn eigendom en ze daardoor niet in handen kwamen van mensen die er wat aan hebben.

stacey
door stacey - Oct 29, 2011 om 16:49
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=bewustekoper schreef op zaterdag 29 okt 2011, 16:36]@stacey: je herhaalt jezelf maar legt niet verder uit.

Het is niet zo simpel, want dat is geen enkel juridisch vraagstuk.
Niet alle supermarkten zijn afsluitbaar, maar onderdeel van een winkelcentrum. Zoals ik al uitlegde ligt het deel voorbij de kassa dan in het winkelcentrum (en daar heeft de kassiere dan niets over te zeggen).

En de regel die ik bedoel, zijn de huisregels waar jij het over hebt in je eerdere bericht (citaat: "heb jij je als bezoeker te houden aan de regels/voorwaarden van de winkelier")
Natuurlijk zijn er huisregels, maar deze moeten wel openbaar zijn en vantevoren duidelijk voor de klant (net als wetten en andere besluiten, regeltjes e.d.)

Voor de verdere discussie: de kassiere heeft de zegels in eigendom overgedragen aan de vorige klant. De vorige klant heeft ze bewust dan wel onbewust laten liggen bij de kassa. Vervalt de eigendom dan terug aan de winkelier?
Zo ja, dan geldt dit ook voor vergeten boodschappen (overigens ook leuk om te bedenken hoe een winkelier daarmee om hoort te gaan).

Ja het vervalt dan weer aan de winkelier, die zal het eventueel in bewaring houden voor als degene die iets kocht of kreeg er voor terugkomt, gebeurd dat niet dan wordt winkelier weer eigenaar en gaat het de winkel weer in.
Gestolen fietsen die bij de politie staan bv gaan na een X-periode in de verkoop via veiling, zelfde feitelijk, komt er niemand om in de periode ervoor dan vervalt eigendomsrecht....stond al die tijd `in bewaring` op hun terrein.

Ik leg wel verder uit maar dat wil je niet lezen wellicht ?

Winkelier hoeft geen bord in zijn winkel te hangen dat het zijn winkel is en alles binnen die winkel van hem is.............dat is normaal/vanzelfsprekend en dat geldt zo overal, dat hoef je dus niet uit te spellen.
Wil hij je verplichten met een kar te winkelen dan geeft hij dat aan via de huisregels, want dat is geen vanzelfsprekendheid, de een heeft mandjes de ander kar.....

Over winkelcentrum zei ik, de grens Van bedrijf is de grens van zijn eigendom..........heel simpel, en dat is veelal waar hij zijn deur kan afsluiten maar anders kan je het opvragen bij kadaster wellicht ;-)

Maar voor vraagsteller is het simpel, het ligt nog in het boodschappenvak van/bij de kassa en dat is dus gewoon nog eigendom van winkelier

bewustekoper
door bewustekoper - Oct 29, 2011 om 17:09
59 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=stacey schreef op zaterdag 29 okt 2011, 16:49]
Ik leg wel verder uit maar dat wil je niet lezen wellicht ?

Ik kom erachter dat dit een veel gebruikt argument hier in deze rubriek vraag/antwoord is. Alleen zie ik niet in waarom ik het niet zou willen lezen.

Ik zie geen juridische onderbouwing van de argumenten namelijk. Wat is bijvoorbeeld de juridische onderbouwing voor uw stelling dat de eigendom terug valt aan de winkelier? Het bezit is nog in handen van de winkelier, maar de eigendom m.i. niet.

Overigens lees ik vaak in je berichten dat het simpel is. Maar als het zo simpel is, waarom stellen diverse mensen hier dan nog de vragen? Ik heb wel het antwoord: het is namelijk allemaal niet zo simpel.

stacey
door stacey - Oct 29, 2011 om 17:38
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=bewustekoper schreef op zaterdag 29 okt 2011, 17:09]Ik zie geen juridische onderbouwing van de argumenten namelijk. Wat is bijvoorbeeld de juridische onderbouwing voor uw stelling dat de eigendom terug valt aan de winkelier? Het bezit is nog in handen van de winkelier, maar de eigendom m.i. niet.

Juridische onderbouwing ?

Winkel is Geen Openbare Gelegenheid, alles wat zich daar dus bevind is Niet Openbaar en van Eigenaar/Winkelier, dat is een juridisch feit.
Dat het vervalt aan hem als het daar achterblijft en `eigenaar`/koper niet bekend is is dus een logisch feit, vraag de precies onderbouwing eens bij de politie die jouw gestolen fiets gaat veilen.............
Ik ga er van uit dat die geen strafbaar feit plegen met die opnebare veilingen.
Zal ingewikkeld verhaal gaan houden over verjaringen eigendomsrecht enzo........

Maar wat in winkel achterblijft is dus van winkelier, al dan niet tijdelijk in bewaring, als het om een gekocht of verloren persoonlijk eigendom betreft...........
Komt er niemand om dan is hij geen `prive bewaarservice ` en is hij vrij er mee te doen wat hij juist acht of wenst.......

Hoe moeilijk is dat te begrijpen ?

Het is simpel en dat zijn veel dingen feitelijk is, maar feit is dat veel vraagstellers hier de waarheid Niet willen horen omdat dat Niet het antwoord is dat ze willen horen...........daarom stellen mensen 4 pagina`s lang dezelfde vragen en gaan ze door tot iemand zegt `je hebt gelijk hoor het is je recht ze te pakken`.........
En helaas voor vraagsteller, laat dat nu in dit geval dus nu ff niet zo te zijn..........

ab
door abcdefe - Oct 29, 2011 om 18:02
23 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe zo zou het de winkelier geld kosten consument heb nog steeds niet in de gaten dat ze deze zelf betalen ik ben toch niet gek.
Wie de zegel niet neemt betaald ook mee daaraan.

bewustekoper
door bewustekoper - Oct 29, 2011 om 18:46
59 Antwoorden / 1 Vragen

@stacey: ik begrijp prima wat je zegt, alleen zie ik in je berichten alleen jouw stellige mening dat het zó is, en niet anders. De onderbouwing mist, of schiet in ieder geval tekort.
Ook ga je niet in op mijn argumentatie, je herhaalt slechts je eigen mening.

Je schrijft:
"Winkel is Geen Openbare Gelegenheid, alles wat zich daar dus bevind is Niet Openbaar en van Eigenaar/Winkelier, dat is een juridisch feit.
Dat het vervalt aan hem als het daar achterblijft en `eigenaar`/koper niet bekend is is dus een logisch feit, vraag de precies onderbouwing eens bij de politie die jouw gestolen fiets gaat veilen.............
Ik ga er van uit dat die geen strafbaar feit plegen met die opnebare veilingen.
Zal ingewikkeld verhaal gaan houden over verjaringen eigendomsrecht enzo........

Maar wat in winkel achterblijft is dus van winkelier, al dan niet tijdelijk in bewaring, als het om een gekocht of verloren persoonlijk eigendom betreft...........
Komt er niemand om dan is hij geen `prive bewaarservice ` en is hij vrij er mee te doen wat hij juist acht of wenst.......

Hoe moeilijk is dat te begrijpen ?"

Dat is heel moeilijk te begrijpen, dus misschien is het beter als je eens dat stuk over verjaring schrijft (en eerst een opzoekt). En begin dan bij de termijn van overgang van gevonden voorwerp naar eigendom van de vinder. Want zoals jij het schrijft vervalt de eigendom van een voorwerp aan de winkelier als het voorwerp zich op zijn eigendom bevindt.
En als je het anders bedoelt, wat ik wel mag hopen, dan wil ik je vragen het anders op te schrijven. Want zoals je het nu opschrijft klopt het niet.

Maar ik laat het hierbij. Het is niet de bedoeling om hier ellenlange juridische verhandelingen te houden.

Ik wil TS adviseren om toch eens op google meer over dit onderwerp te zoeken.

stacey
door stacey - Oct 29, 2011 om 19:04
10352 Antwoorden / 12 Vragen

--Artikel 6

1. De vinder die aan de hem in artikel 5 lid 1 gestelde eisen heeft voldaan, verkrijgt de eigendom van de zaak één jaar na de in artikel 5 lid 1 onder a bedoelde aangifte of mededeling, mits de zaak zich op dat tijdstip nog bevindt in de macht van de vinder of van de gemeente.

2. Is de zaak anders dan op haar vordering aan de gemeente in bewaring gegeven en valt zij onder de niet-kostbare zaken, aangewezen bij of krachtens een algemene maatregel van bestuur als bedoeld in artikel 12 onder b, dan is lid 1 niet van toepassing en is de burgemeester drie maanden na de inbewaringgeving bevoegd de zaak voor rekening van de gemeente te verkopen of haar om niet aan een derde over te dragen of te vernietigen.--BW5

Pot groente of een zegel valt niet onder de noemer kostbaar dus bepaald bedrijf zelf een redelijke termijn , zal bij de super een week zijn verwacht ik omdat men daar veelal (minimaal) wel een keer per week zal komen….
Bovendien is het `eigendom` van deze vergeten pot groente feitelijk ook niet te bewijzen, zelfs niet met bon tenzij caissière zich herinnert dat jij hem net vergat……dus is het daarmee onderdeel van waar het op dat moment is en dat is In de winkelier en onder de verantwoording van winkelier.......
Die en die alleen bepaald dus wat er met die zegel die is blijven liggen in zijn `huis `gebeurt.

Bij deze hotelier is bewaartermijn 3 maanden.
--“Het is ongelooflijk hoe vaak gasten bezittingen vergeten die vervolgens niet geclaimd worden of waarvan gasten aangeven dat men ze niet terug hoeven te hebben ondanks dat deze een bepaalde waarde vertegenwoordigen. Wij bewaren al deze spullen 3 maanden vooraleer deze meegenomen konden worden door de huisdames--Artikel

Simpele uitleg dan :
Als ik mijn tas bij jou thuis vergeet dan is het geen geval van vinden voor jou, als ik me dan nooit meer meld voor mijn tas kun je hem Of achter m`n kont aan komen brengen (kan winkelier niet, `eigenaar/koper` niet bekend........
Of je kunt de tas zelf houden of wegknikkeren...........
Zelfde geldt voor winkelier en spullen in zijn `huis`

Maar je wilt van alles horen maar wat je hoort staat je niet aan en nu wil je geen juridische verhandelingen meer ?
Heb je enige kennis op juridisch gebied ?

stacey
door stacey - Oct 29, 2011 om 19:12
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=bewustekoper schreef op zaterdag 29 okt 2011, 18:46]@ Want zoals jij het schrijft vervalt de eigendom van een voorwerp aan de winkelier als het voorwerp zich op zijn eigendom bevindt.

Begrijpend lezen is overigens ook een vak, eigendom heeft geen eigenaar (meer) als het blijft liggen,
vraagsteller is geen eigenaar want die heeft ze niet gekregen en die mag het zich dus niet zomaar toeëigenen.......dus is/blijft het eigendom van degene van wie pand is en waar het artikel `verblijft`.......eventueel tot `eigenaar` zich meld...
Als jij ze hebt gekocht of gekregen dan zijn en blijven ze gewoon van jou Tot je ze weggeeft Of weggooit.......

bewustekoper
door bewustekoper - Oct 29, 2011 om 19:17
59 Antwoorden / 1 Vragen

Dank je wel stacey voor je laatste artikel. Nu is het eindelijk voor iedereen duidelijk. Het gaat er namelijk niet om wat ik begrijp of weet, maar of je artikelen wel duidelijk zijn voor iedereen die het leest. En nu ook kom je -eindelijk- met een onderbouwing die meer solide is dan eerst, want toen leek het meer op jouw mening.
Nu mag iedereen van mij meningen spuien, maar daar heb je rechtsgeldig zo weinig aan.

Ja, ik heb kennis op juridisch gebied. En het gaat er niet om dat ik geen juridische verhandelingen wil houden, dat wil ik maar al te graag. Het gaat erom dat het niet ellenlange verhandelingen moeten worden. Een kort, krachtig, en goed onderbouwd argument is meer op zijn plaats in deze rubriek. Lange juridische verhandelingen lijkt me meer op zijn plaats onder de 'discussies'.

Alleen vind ik het jammer te moeten constateren dat je toonzetting mij wat tegenstaat. Ik wil je aanraden je berichten inhoudelijk te houden en niet telkens te schrijven over wat mensen wel of niet -volgens jou- willen. En dat is eigenlijk meer de reden waarom ik deze discussie tussen jou en mij wil stoppen.

stacey
door stacey - Oct 29, 2011 om 19:25
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=bewustekoper schreef op zaterdag 29 okt 2011, 19:17]. Het gaat erom dat het niet ellenlange verhandelingen moeten worden. Een kort, krachtig, en goed onderbouwd argument is meer op zijn plaats in deze rubriek. Lange juridische verhandelingen lijkt me meer op zijn plaats onder de 'discussies'.

Hoe het zat had ik op pagina 1 al gezet, leek me duidelijke zaak.
Maar nu het dan volgens jou duidelijk en goed onderbouwd is vraag ik mij af of dit voor vraagsteller ook het geval is.............
Jarenlange ervaring hier heeft mij helaas geleerd dat zelfs goed onderbouwd, een vraagsteller die overtuigd is van zijn gelijk, dat ongeacht alles zo zal willen houden en iets ander gewoon niet wil horen....... ;-)
Maar als jij juridische kennis hebt had jij toch ook zelf kunnen vertellen aan vraagsteller hoe het zit......?
ipv van te verwijzen naar Google.......
Wat zo simpel te vinden op google is dat nog niet is want dan moet je al weten waar je naar zoekt, met `eigendom zegel` zal je niet veel vinden.....

pino123
door pino123 - Oct 29, 2011 om 19:34
2763 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=tenormin schreef op zaterdag 29 okt 2011, 16:34]4 pagina's over gratis spaarzegels? Van wie zijn ze. Van mij als ik ze hebben wil; voor de klant die ik ze geef als ik ze niet spaar? Ik neem de koopzegels wel, weet ik zeker dat ze van mij zijn.

Gaat wel over de inhoud en niet over de kletspraatjes van jou! Is kennelijk aan jou niet besteed.

pino123
door pino123 - Oct 29, 2011 om 19:39
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Alleen vind ik het jammer te moeten constateren dat je toonzetting mij wat tegenstaat. Ik wil je aanraden je berichten inhoudelijk te houden en niet telkens te schrijven over wat mensen wel of niet -volgens jou- willen. En dat is eigenlijk meer de reden waarom ik deze discussie tussen jou en mij wil stoppen.

Helaas was dit al gedaan, dan krijg je van TS te horen dat de reactie haar niet aanstaat......

bewustekoper
door bewustekoper - Oct 29, 2011 om 19:41
59 Antwoorden / 1 Vragen

:-@ Schrijf ik een heel stuk, is het weer verdwenen.

Afijn, in de herkansing.

Je hebt gelijk stacey dat ik ook zelf een inhoudelijke reactie had kunnen geven. Maar juridische kennis of niet, dat wil nog niet zeggen dat ik altijd gelijk heb!
Zoals je op de 1e pagina kunt zien was (!) ik het namelijk al die tijd niet met je eens en vandaar dat ik telkens bij je aandrong op onderbouwing en uitleg.
En ik geef toe dat ik het zelf beter had moeten uitzoeken.

Blijft voor mij wel staan dat ik de reactie van de kassiere onvriendelijk vind. Maar dat is slechts mijn mening, en dat was de vraag van TS niet ;-)

stacey
door stacey - Oct 29, 2011 om 20:00
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=bewustekoper schreef op zaterdag 29 okt 2011, 19:41]Blijft voor mij wel staan dat ik de reactie van de kassiere onvriendelijk vind. Maar dat is slechts mijn mening, en dat was de vraag van TS niet ;-)

Dat hoeft niet perse, wellicht wil ze het gewoon liever teruggeven aan degene van wie het was/die ze vergat.
Dat is dan weer vriendelijk voor de `verliezer` .. ;-)
Of had ze het op prijs gesteld als het netjes was gevraagd ipv zomaar weggegraaid
en ging ze daarom op haar `strepen` staan / actie is reactie veelal.......
Met netjes vragen kom je vaak ver.........

samia
door samia - Oct 29, 2011 om 20:01
22 Antwoorden / 11 Vragen

hallo, ik heb naar 2 verschillende supermarkten gebeld om de bedrijfsleider zelf te vragen hoe dit nou zit. In een supermarkt was tegen me gezegd, alles wat achter de kassa is is-zegels gratis- niet meer van de supermarkt en je mag ze meenemen ook wat op de grond ligt. Zelf weten wat je ermee doet, ben tot niets verplicht: teruggeven, houden, weggooien ecc.De ander supermarkt wilde niet echt een uitspraak doen, de meneer heeft gezegd dit is een discussie zonder een oplossing, dus eindelos.....? Volgens mij weten ze het zelf niet en hebben hier ook geen enkel interesse in zulke belanglose, voor hun, dingen. Tevens was me verteld dat de supermarkt de gratis zegels niet koopt, ook voor hun zijn ze gratis, dus ---hebben ze hier ook geen onkosten.

birdies
door birdies - Oct 29, 2011 om 20:03
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.........Je hebt gelijk stacey dat ik ook zelf een inhoudelijke reactie had kunnen geven........

Bovendien had je ook zelf het betreffende artikel op kunnen zoeken, als je dan zo aan de kennis van een ander twijfelt.

stacey
door stacey - Oct 29, 2011 om 20:05
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=samia schreef op zaterdag 29 okt 2011, 20:01]hallo, ik heb naar 2 verschillende supermarkten gebeld om de bedrijfsleider zelf te vragen hoe dit nou zit. .

Het is nogal simpel, elke supermarkt kan hierover zijn eigen beleid bepalen..........
de ene zal het allemaal worst zijn een ander denkt er anders over........
Dus hoe ze ermee omgaan bepaalt een ieder zelf, dat is hun Recht, Maar dat bepaal JIJ dus Niet......
en dat is waar het hele verhaal feitelijk om draait.....
Jou super zegt Nee, dus voor jou is het daar dan ook gewoon NEE

pino123
door pino123 - Oct 29, 2011 om 21:08
2763 Antwoorden / 14 Vragen

hallo, ik heb naar 2 verschillende supermarkten gebeld om de bedrijfsleider zelf te vragen hoe dit nou zit. In een supermarkt was tegen me gezegd, alles wat achter de kassa is is-zegels gratis- niet meer van de supermarkt en je mag ze meenemen ook wat op de grond ligt.

Haha, ga je naar twee supermarkten bellen met zo'n vraag?

zinook
door zinook - Oct 29, 2011 om 21:16
261 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=samia schreef op zaterdag 29 okt 2011, 20:01]hallo, ik heb naar 2 verschillende supermarkten gebeld om de bedrijfsleider zelf te vragen hoe dit nou zit. In een supermarkt was tegen me gezegd, alles wat achter de kassa is is-zegels gratis- niet meer van de supermarkt en je mag ze meenemen ook wat op de grond ligt. Zelf weten wat je ermee doet, ben tot niets verplicht: teruggeven, houden, weggooien ecc.De ander supermarkt wilde niet echt een uitspraak doen, de meneer heeft gezegd dit is een discussie zonder een oplossing, dus eindelos.....? Volgens mij weten ze het zelf niet en hebben hier ook geen enkel interesse in zulke belanglose, voor hun, dingen. Tevens was me verteld dat de supermarkt de gratis zegels niet koopt, ook voor hun zijn ze gratis, dus ---hebben ze hier ook geen onkosten.

Ja, je zult gebeld hebben met een filiaalbedrijf van een supermarktketen en niet met een zelfstandige supermarktondernemer. Toevallig hebben mijn man en ik 2 supermarkten en reken maar dat we de zegels moeten betalen. Dus ja, we hebben wel zeker onkosten, laat ik je hierbij maar even uit je droom halen.

stacey
door stacey - Oct 29, 2011 om 21:19
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=pino123 schreef op zaterdag 29 okt 2011, 21:08]hallo, ik heb naar 2 verschillende supermarkten gebeld om de bedrijfsleider zelf te vragen hoe dit nou zit. In een supermarkt was tegen me gezegd, alles wat achter de kassa is is-zegels gratis- niet meer van de supermarkt en je mag ze meenemen ook wat op de grond ligt.

Haha, ga je naar twee supermarkten bellen met zo'n vraag?

Ja natuurlijk, belt vast net zoveel supers tot er een zegt `tuurlijk mag je die zo meenemen` waarmee het voor vraagsteller dan gelijk een bewezen feit is dat ze dat dus overal mag omdat dat `haar recht` zou zijn...............
En als ze het nog eens weigeren zou ik dan ook maar gelijk advocaat inschakelen in dat geval...... ;-)

pino123
door pino123 - Oct 29, 2011 om 21:31
2763 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=stacey schreef op zaterdag 29 okt 2011, 21:19][quote=pino123 schreef op zaterdag 29 okt 2011, 21:08]hallo, ik heb naar 2 verschillende supermarkten gebeld om de bedrijfsleider zelf te vragen hoe dit nou zit. In een supermarkt was tegen me gezegd, alles wat achter de kassa is is-zegels gratis- niet meer van de supermarkt en je mag ze meenemen ook wat op de grond ligt.

Haha, ga je naar twee supermarkten bellen met zo'n vraag?

En als ze het nog eens weigeren zou ik dan ook maar gelijk advocaat inschakelen in dat geval...... ;-)

Kan ze weer een nieuw topic starten :-)

stacey
door stacey - Oct 29, 2011 om 21:38
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=pino123 schreef op zaterdag 29 okt 2011, 21:31]

Kan ze weer een nieuw topic starten :-)

'Ik heb veel geld betaald voor een advocaat maar hij geeft me geen gelijk.....' ?
:-)

diumenge
door diumenge - Oct 29, 2011 om 22:02
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=stacey schreef op zaterdag 29 okt 2011, 21:19]Ja natuurlijk, belt vast net zoveel supers tot er een zegt `tuurlijk mag je die zo meenemen` waarmee het voor vraagsteller dan gelijk een bewezen feit is dat ze dat dus overal mag omdat dat `haar recht` zou zijn...............
En als ze het nog eens weigeren zou ik dan ook maar gelijk advocaat inschakelen in dat geval...... ;-)

Je maakt er wel erg een lolletje van hè? Voor de vraagstelster is dit een serieuze vraag en gezien het aantal reacties niet een met een kant en klaar antwoord.

En ik kan me ook best wel vinden in jouw antwoord dat alle zegels die achterblijven weer eigendom van de supermarkt worden. Hoewel ik me afvraag of de door jou aangehaalde artikels wel van toepassing zijn op zegeltjes. Maar ik ben geen jurist en wil me er verder ook niet in verdiepen, dus ik neem van je aan dat je gelijk hebt.

Overigens, volgens jouw stelling moet de supermarkt dan dus ook een bewaartermijn hanteren? Dus de eerlijke vinder mag ze na die periode komen ophalen als de rechtmatig eigenaar ze niet heeft opgehaald, of zit ik er nu naast? Zou het allemaal wel heel lastig maken voor een paar zegeltjes...

Want er zit ook een andere kant aan. Ik ben namelijk van mening dat de reden dat supermarkten niet willen dat mensen zegels meenemen is omdat ze die zegels gebruiken om extra omzet te creëren. Als iemand extra zegels krijgt zonder er aankopen voor te moeten doen dan is zo'n supermarkt daar niet blij mee (nog begrijpelijk ook). Maar die supermarkt zicht dus heel mooi verschuilen achter een of ander gevonden voorwerpen artikel ipv gewoon te zeggen we willen niet dat u onze zegels echt gratis krijgt, dus zonder aankoop.

diumenge
door diumenge - Oct 29, 2011 om 22:08
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=stacey schreef op zaterdag 29 okt 2011, 21:38][quote=pino123 schreef op zaterdag 29 okt 2011, 21:31]

Kan ze weer een nieuw topic starten :-)

'Ik heb veel geld betaald voor een advocaat maar hij geeft me geen gelijk.....' ?
:-)

Trouwens, over off topic geleuter gesproken...

samia
door samia - Oct 29, 2011 om 22:24
22 Antwoorden / 11 Vragen

hoi stacy, ja bent wel vakker hier als ???opgevallen, gaat het nog???
ik heb 2 gebeld en niet net zolang wat jij ervan maakt...Kun je niet goed begrijpend lezen, jou antwoorden zijn net als een ballon--met veel lucht, en als je niet oppasst ontploffen ze en je hebt niets, hoe heb je het toch kunnen raden met de advocaat, diep nagedacht zeker. Aanschijnend begrijp jij nog niet eens een eenvoudige vraag, moeilijk he, ... beter opletten volg. keer, maar ik help je graag en zou het weer 10x aan je uitleggen tot dat het zit en je weet wat ik bedoel--Vraag en antwoord, meer niet

stacey
door stacey - Oct 29, 2011 om 22:34
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=diumenge schreef op zaterdag 29 okt 2011, 22:02]Je maakt er wel erg een lolletje van hè? Voor de vraagstelster is dit een serieuze vraag en gezien het aantal reacties niet een met een kant en klaar antwoord.

En ik kan me ook best wel vinden in jouw antwoord dat alle zegels die achterblijven weer eigendom van de supermarkt worden. Hoewel ik me afvraag of de door jou aangehaalde artikels wel van toepassing zijn op zegeltjes. Maar ik ben geen jurist en wil me er verder ook niet in verdiepen, dus ik neem van je aan dat je gelijk hebt.

Overigens, volgens jouw stelling moet de supermarkt dan dus ook een bewaartermijn hanteren? Dus de eerlijke vinder mag ze na die periode komen ophalen als de rechtmatig eigenaar ze niet heeft opgehaald, of zit ik er nu naast? Zou het allemaal wel heel lastig maken voor een paar zegeltjes...

Want er zit ook een andere kant aan. Ik ben namelijk van mening dat de reden dat supermarkten niet willen dat mensen zegels meenemen is omdat ze die zegels gebruiken om extra omzet te creëren. Als iemand extra zegels krijgt zonder er aankopen voor te moeten doen dan is zo'n supermarkt daar niet blij mee (nog begrijpelijk ook). Maar die supermarkt zicht dus heel mooi verschuilen achter een of ander gevonden voorwerpen artikel ipv gewoon te zeggen we willen niet dat u onze zegels echt gratis krijgt, dus zonder aankoop.

Ja, als vraagsteller weigert te lezen wat er geschreven is en maar door blijft gaan in een poging haar gelijk te halen en het hele verhaal in het belachelijk onredelijke trekt kun je dat verwachten………dan kan ik het ook zo belachelijk doorredeneren dat vraagsteler wellicht het licht ziet......

Die artikelen zijn niet echt van toepassing nee, simpelweg omdat het niet zo beschreven in de wet staat dat wat in jou huis staat van jou staat En wat je moet als een ander dat mee wil nemen………..
Dan worden het feitelijk weer artikelen over bezit/diefstal verwacht ik ipv verloren en verjaring………..

Feit is wel dat als het simpelweg Niet van jou is het dus ook Niet van jou is en je niet zomaar het recht hebt het mee te nemen.....

Simpele voorbeeld wat ik gaf met de tas gaat voor winkelier ook gewoon op, laat ik tas bij jou staan dan valt hij (ongevraagd) onder jou verantwoording, wil je kwaad kun je hem gewoon houden, maar komt er ander bij je langs die hem wel leuk vind en mee wil nemen omdat hij toch ook niet van jou zou zijn zeg jij nee natuurlijk (net als winkelier feitelijk), hij staat tenslotte in jou huis of hij nu van jou is of niet (jouw verantwoording) van die ander is hij ook niet………en de eigenaar komt hem wellicht nog halen.....dus ook niet aan jou het zomaar weer uit te delen feitelijk

In principe geldt er een bewaarperiode voor gevonden spullen, maar omdat er geen ( bewijsbare) eigenaar bestaat voor een boodschp gaat dat hier niet echt op, bovendien is het niet echt gevonden maar achtergelaten/vergeten en kan er nog iemand voor terug komen.
Een winkelier zal iets tijdje apart houden wellicht en op goed vertrouwen meegeven aan iemand die meld iets vergeten te zijn (= feitelijk onbewijsbaar als het geen persoonlijke spullen betreft) ……..
Er bestaat namelijk niet iets als bewijs van eigendom voor je boodschappen en daarom is en blijft het in de winkel gewoon nog eigendom van de winkelier als niet bekend is van wie het dan zou zijn als het daar om wat voor reden dan ook blijft staan……
Feitelijk bewijst een aankoopbon ook niets meer zodra je de winkel verlaten hebt.....

Maar supermarkt staat gewoon in zijn recht te weigeren en bepaald zelf beleid hieromtrent, want zoals gezegd het is zijn `huis ` en alles wat daar zonder eigenaar `rondslingert` is van feitelijk gewoon van hem.......(tot tegendeel bewezen feitelijk)

stacey
door stacey - Oct 29, 2011 om 22:42
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=samia schreef op zaterdag 29 okt 2011, 22:24], jou antwoorden zijn net als een ballon--met veel lucht, en als je niet oppasst ontploffen ze en je hebt niets,

Weet je wat zo triest is, dat je je gelijk wilt halen terwijl je dat niet hebt en dat om een zegeltje.............
Zou je veel moeite doen voor een echt probleem zou ik zeggen, go girl ......

Maar dit is echt diep triest.

Ik zal je nog een tip geven, ga maandag even langs bij Juridisch Loket die geven je gratis advies, dan kunnen ze het je wellicht nog een keer uitleggen.

Enige wat van belang is en waar veel mensen moeite mee hebben is dat een winkel Geen Openbare gelegenheid is .......en je daar dus niet kunt bepalen wat jij redelijk vind of wilt maar dat de Eigenaar dat bepaald........
En jij hebt blijkbaar Geen Enkel Respect voor de regels van de eigenaar.......
Als het mijn winkel was zou je een winkelverbod aan je broek krijgen met je onredelijke gedrag !

Want had je netjes Gevraagd of je de zegels zou mogen meenemen hadden ze het misschien niet eens een probleem gevonden......

bewustekoper
door bewustekoper - Oct 29, 2011 om 22:45
59 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=birdies schreef op zaterdag 29 okt 2011, 20:03].........Je hebt gelijk stacey dat ik ook zelf een inhoudelijke reactie had kunnen geven........

Bovendien had je ook zelf het betreffende artikel op kunnen zoeken, als je dan zo aan de kennis van een ander twijfelt.

Mooi heh, hoe je door in een reactie te knippen een reactie kan vervormen.
Het gaat er niet om dat ik niet het artikel op had kunnen zoeken, het gaat erom dat ik het niet eens was met wat stacey schreef, en ook niet zoals ze het schreef. Ik miste de onderbouwing.

En ik twijfel en twijfelde niet aan de kennis van een ander, maar ik vraag om nader uitleg. Dat mag toch? :-)

samia
door samia - Oct 29, 2011 om 22:47
22 Antwoorden / 11 Vragen

stacey, blijkbar weet je meer dan de bedrijfsleider van de winkels, knapp hoor, ik zeg het je nog een keer, ik wil mijn glijk hier niet halen, ik wou gewoon een antwoord, je maakt er een heele boek van, jij bent op zoek naar een befestiging van je antwoorden, maar die krijg je blijkbar ook niet echt

diumenge
door diumenge - Oct 29, 2011 om 22:47
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ja, gezien al je argument heb je volgens mij helemaal gelijk Stacey. Dus daarvan uitgaande is het antwoord op de vraag dus dat je inderdaad deze zegels niet mee mag nemen als de caissière dat op dat moment zegt. Ik vind het wel kinderachtig, maar dat doe niet ter zake.

samia
door samia - Oct 29, 2011 om 22:55
22 Antwoorden / 11 Vragen

stacey, je moet nou echt ophouden met verkeerde dingen te zeggen, dat ik geen respect voor de eigenaar heb en mijn een winkelverbod geven, ben je nog helemaal goed, je was er nog niet eens bij, jij gedrag is hier onredelijk om zo over iemand blijven vertellen, leugens ecc., als ik naar het juridisch loket stap dan wel met het verhal van jou, je hebt het hier heel goed schriftelijk achtergelaten, lees maar jou antwoorden, ieder keer weer.
En nu stop je met je onzin, anders schrijf ik wel even na kassa, ga ergens anders ruzie maken, slaap lekker

stacey
door stacey - Oct 29, 2011 om 23:10
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=samia schreef op zaterdag 29 okt 2011, 22:47]stacey, blijkbar weet je meer dan de bedrijfsleider van de winkels, knapp hoor, ik zeg het je nog een keer, ik wil mijn glijk hier niet halen, ik wou gewoon een antwoord, je maakt er een heele boek van, jij bent op zoek naar een befestiging van je antwoorden, maar die krijg je blijkbar ook niet echt

Ik zoek geen bevestiging, die had ik al...........
Maar jij wilt het blijkbaar ongeacht hoe duidelijk ik het ook aan je probeer uit te leggen Niet begrijpen............

Ik weet niet meer dan bedrijfsleider, dat heb ik ook nooit gezegd, en wel niet om de doodeenvoudige reden dat elke bedrijfsleider Zijn Eigen regels mag bepalen, afwijkend van zijn Wettelijk Recht jou te weigeren iets mee te nemen uit Zijn Winkel, of het nu gratis was of niet, waarvan jij Niet de eigenaar bent............
En dat was je vraag, mag hij me dat weigeren en het antwoord is ( als hij dat wil; ) JA.

[quote=samia schreef op zaterdag 29 okt 2011, 22:55]stacey, je moet nou echt ophouden met verkeerde dingen te zeggen, dat ik geen respect voor de eigenaar heb en mijn een winkelverbod geven, ben je nog helemaal goed, je was er nog niet eens bij, jij gedrag is hier onredelijk om zo over iemand blijven vertellen, leugens ecc., als ik naar het juridisch loket stap dan wel met het verhal van jou, je hebt het hier heel goed schriftelijk achtergelaten, lees maar jou antwoorden, ieder keer weer.
En nu stop je met je onzin, anders schrijf ik wel even na kassa, ga ergens anders ruzie maken, slaap lekker

Als jij de regel van winkelier die nee zegt niet wenst te accepteren dan respecteer je zijn wens/regel dus blijkbaar niet.........

En ik maak geen ruzie ik probeer je wat aan je verstand te brengen, jij maakt `ruzie` omdat je de waarheid niet wilt horen blijkbaar...

tenormin
door tenormin - Oct 29, 2011 om 23:39
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=stacey schreef op vrijdag 28 okt 2011, 09:54][quote=tenormin schreef op vrijdag 28 okt 2011, 09:01][quote=pino123 schreef op vrijdag 28 okt 2011, 08:44]Waarom zou het wel mogen? Aangezien het niet van TS is, is het misschien van iemand anders. Je geeft aan dat het duidelijk van iemand is die er geen belang bij heeft, dat hoeft niet waar te zijn, iemand kan de zegels vergeten zijn.
en pino123 kat mij af op kopie gdrag? Balk en spinter.

Pino zegt heel wat anders en reageert op een bovenstaande reactie.

Geen gevalletje balk splinter maar betonblok voor je kop............
Hou je off topic geleuter verder voor je, zoals al herhaaldelijk gevraagd muts.............[quote=stacey schreef op vrijdag 28 okt 2011, 09:54][quote=tenormin schreef op vrijdag 28 okt 2011, 09:01][quote=pino123 schreef op vrijdag 28 okt 2011, 08:44]Waarom zou het wel mogen? Aangezien het niet van TS is, is het misschien van iemand anders. Je geeft aan dat het duidelijk van iemand is die er geen belang bij heeft, dat hoeft niet waar te zijn, iemand kan de zegels vergeten zijn.
en pino123 kat mij af op kopie gdrag? Balk en spinter.

Pino zegt heel wat anders en reageert op een bovenstaande reactie.

Geen gevalletje balk splinter maar betonblok voor je kop............
Hou je off topic geleuter verder voor je, zoals al herhaaldelijk gevraagd muts.............

In deze topic heb je jezelf overtroffen in off topic en leuter je zelf er ook aardig op los. Ik wens je een ander hoofddeksel. Oh ja pino, vergeet ook niet samen met stacey weer te gaan samenklonteren.

bewustekoper
door bewustekoper - Oct 29, 2011 om 23:49
59 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben heel erg nieuw op deze vraag en antwoord site en schrik enorm van de toon die hier gezet word. De berichten zijn veel te hatelijk en persoonlijk. Dit is toch niet waar deze site voor bedoeld is?! Laten we het inhoudelijk houden en de vraag van TS proberen te beantwoorden.

stacey
door stacey - Oct 29, 2011 om 23:51
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=tenormin schreef op zaterdag 29 okt 2011, 23:39][In deze topic heb je jezelf overtroffen in off topic en leuter je zelf er ook aardig op los. Ik wens je een ander hoofddeksel. Oh ja pino, vergeet ook niet samen met stacey weer te gaan samenklonteren.

Oh ja, was ik vergeten, begrijpend lezen is voor jou heeel erg moeilijk, we hadden het namelijk hier over een vraag en dat heeft dus niets met off topic te maken, anders dan jou geleuter over etentjes met je zoon en schoondochter ed..........
Hier bij dit topic had je overigens ook al niet veel zinnigs te melden ........
En misschien is een (lees)bril ook wel handig, ik heb namelijk geen hoofddeksel.........
En duurt het lang voor je pilletje gaat werken ofzo ?
Waar je nu nog weer over zanikt stond er al gisteren...........

stacey
door stacey - Oct 29, 2011 om 23:54
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=bewustekoper schreef op zaterdag 29 okt 2011, 23:49]Laten we het inhoudelijk houden en de vraag van TS proberen te beantwoorden.

Dat hebben we die Tenormin helaas al allemaal herhaaldelijk verzocht............
Zonder resultaat helaas............
ze schijnt te denken dat het hier een gezellig Chatclubje is ;-(
En veel mensen zijn dat nu onderhand Goed Beu, waaronder ook ik.

bewustekoper
door bewustekoper - Oct 30, 2011 om 08:34
59 Antwoorden / 1 Vragen

Helaas zijn er hier meerdere personen die al te hatelijk en persoonlijk berichten. Wie de schoen past trekke deze aan.
Als je iemand zat bent kan je ook de reactie negeren. Je hoeft hier niet te reageren. Het is altijd een onderwerp van TS, niet van degene die reageert.

stacey
door stacey - Oct 30, 2011 om 11:40
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Moeilijk te negeren als je bij elke vraag `gezellige kattenbelletjes a la MSN` tegenkomt…..
Dit was een serieus forum dat onderhand vervalt tot een babbelsite…….
Vraagstellers zoeken hier naar een serieus antwoord en niet naar kletspraatjes.

Het is nogal storend te zien dat serieuze antwoorden steeds vaker uitblijven en vaste beantwoorders door het kletsgehalte of afhaken of een vraag maar negeren om irritaties maar te voorkomen als er weer een pagina `gezellig geklets` staat waar vraagsteller niets aan heeft…..
Om dan ook nog al die pagina`s onzin geklets te moeten doorspitten om te kijken of er nu al een serieus antwoord geschreven staat ergens en dit dan achteraf nog te moeten doen omdat dat niet het geval is en vraagsteller tenslotte wel naar een antwoord op zoek is... is ook mega irritant………

En Juist omdat veel mensen hier zitten om Wel Serieus Vraagstellers te helpen wekt dit onzin geleuter steeds behoorlijk wat irritatie….
De zin vergaat mensen omdat ze zich onderhand groen en geel ergeren aan het slappe onzin en off topic geklets over wat iemand allemaal wel niet heeft meegemaakt en oe en ah……
Dat gaat ten koste van de vraagstellers en dat is niet de bedoeling want vraag/vraagsteller is waar het hier tenslotte enkel om gaat.

Sommige idiote en onware adviezen zijn ook niet zomaar te negeren,
Het is immers Niet de bedoeling de vraagstellers van de wal in de sloot te helpen………….
We zitten hier om de vraagstellers te Helpen en niet om gezellig te kletsen over wat we allemaal zelf meemaken …..

Maar jij zit hier net, ik al jaar of 5 , jij hoeft hier ook niet te zijn of te reageren als het je niet bevalt…..
Dus meng je zelf dan ook niet in dingen die al langer spelen en waar je geen weet van hebt, negeer het zelf dan ook zou ik zeggen, maar blijkbaar is dat moeilijk want je gaat na een week al commentaar geven en het dan vreemd vinden dat wij dat deden na veel langere tijd de irritaties al te hebben ondergaan………..

Maar laten we er verder maar over ophouden, vraagsteller heeft haar antwoord, al was het niet het antwoord wat ze zocht en dat daar 6 pagina`s voor nodig waren is al vervelend genoeg.

bewustekoper
door bewustekoper - Oct 30, 2011 om 11:57
59 Antwoorden / 1 Vragen

@stacey: je schrijft: "Maar jij zit hier net, ik al jaar of 5 , jij hoeft hier ook niet te zijn of te reageren als het je niet bevalt…..
Dus meng je zelf dan ook niet in dingen die al langer spelen en waar je geen weet van hebt, negeer het zelf dan ook zou ik zeggen, maar blijkbaar is dat moeilijk want je gaat na een week al commentaar geven en het dan vreemd vinden dat wij dat deden na veel langere tijd de irritaties al te hebben ondergaan……….."

Ik begrijp deze hatelijke toon jegens mij niet. Ik heb hier alleen gezegd dat ik terugschrik van de toon en de niet-inhoudelijke, bijna persoonlijke reacties hier. Dit is niet om me ergens mee te bemoeien, maar een poging te boel wat te sussen. Probeer niet alles als negatief commentaar te zien stacey ;-) Mijn opmerkingen zijn opbouwend bedoeld. Ze zijn bedoeld om de negatieve toon te sussen, althans een poging daartoe. Vat dit ajb niet zo persoonlijk op.

bewustekoper
door bewustekoper - Oct 30, 2011 om 12:06
59 Antwoorden / 1 Vragen

Ter aanvulling: mijn bericht dat ik als newbie terugschrik van de toon van de berichten hier is bedoeld als algemeen signaal. Een signaal dat de schrijvers hier nieuwe mensen wel eens kunnen afschrikken door deze toonzetting, wat de inhoud van deze site niet ten goede komt. Want hoe meer mensen hier lezen en schrijven, hoe meer kennis er gedeeld kan worden. Het is jammer als deze potentiële kennis verdwijnt door niet-inhoudelijke en onvriendelijke reacties.

Zoals gezegd, wie de schoen past trekt deze aan en doe je voordeel met mijn bericht.

zwemmer
door zwemmer - Oct 30, 2011 om 12:11
2638 Antwoorden / 35 Vragen

En het gaat maar door......Is het misschien een idee om een blokje "laatste" in te voegen bij de paginablokjes hierboven. Ben je wat sneller up-to-date.

zwemmer
door zwemmer - Oct 30, 2011 om 12:20
2638 Antwoorden / 35 Vragen

(of topic)
Ter verduidelijking van de tekst van 12:11, sommige sites hebben "laatste" als keuzeoptie bij de antwoorden zodat niet alle pagina's steeds doorlopen hoeven worden als je er zelf geen vroeg antwoord op de vraag hebt gegeven.

stacey
door stacey - Oct 30, 2011 om 12:45
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=zwemmer schreef op zondag 30 okt 2011, 12:20](of topic)
Ter verduidelijking van de tekst van 12:11, sommige sites hebben "laatste" als keuzeoptie bij de antwoorden zodat niet alle pagina's steeds doorlopen hoeven worden als je er zelf geen vroeg antwoord op de vraag hebt gegeven.

OT
@zwemmer
Er staat dan wellicht niet letterlijk `laatste` maar de laatste pagina (nummer) is Wel altijd direct aanklikbaar........dus je hoeft je niet een weg naar achter te spitten met bladeren door de antwoorden.

En nog een tip wellicht voor nieuwkomers, kopieer je geschreven antwoord Voor je op verzend drukt even
( of doe het in word en kopieer het hierheen) de site is soms erg instabiel
en dan ben je je tekst als je pech hebt soms zomaar kwijt en kun je overnieuw beginnen........

En @ bewuste koper, niet hatelijk bedoeld en heb niets tegen jou, probeer je alleen iets uit te leggen,
voor opbouwende kritiek is het beetje te laat ik ben al meer dan half buiten de deur.....
Maar zoals ik feitelijk zei `Practice What You Preach` en negeer het zelf dan ook
en doe je best de vraagsteller naar best vermogen te helpen.
Succes verder.

bewustekoper
door bewustekoper - Oct 30, 2011 om 12:59
59 Antwoorden / 1 Vragen

Je hebt gelijk stacey dat ik zelf moet uitvoeren wat ik predik. Het is echter makkelijker berichten te negeren welke algemeen zijn, het wordt wat moeilijker de toonzetting midden in een discussie te negeren ;-)
Het zij zo. Deze newbie zal haar deelname op deze site nog eens heroverwegen.

Dan nog maar weer eens ontopic: ik concludeer uit bovenstaande dat het geen zinvolle actie is als ik zegels op de inpaktafel laat liggen voor de eerlijke vinder. De tendens van dit draadje is dat de winkelier hiermee kan doen wat hij wil. Zelfs dat het zover gaat dat de winkelier een vinder kan verbieden mijn achtergelaten zegels op te pakken. Daar heb ik dan uit geleerd dat ik de zegels maar niet meer achterlaat. Best jammer.

stacey
door stacey - Oct 30, 2011 om 13:10
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=bewustekoper schreef op zondag 30 okt 2011, 12:59]Dan nog maar weer eens ontopic: ik concludeer uit bovenstaande dat het geen zinvolle actie is als ik zegels op de inpaktafel laat liggen voor de eerlijke vinder. De tendens van dit draadje is dat de winkelier hiermee kan doen wat hij wil. Zelfs dat het zover gaat dat de winkelier een vinder kan verbieden mijn achtergelaten zegels op te pakken. Daar heb ik dan uit geleerd dat ik de zegels maar niet meer achterlaat. Best jammer.

Dat zal aan de winkelier liggen, maar ik verwacht dat ze zich niet al te druk zullen maken over wat er op de inpaktafel ligt of blijft liggen of op de grond en wie dat eventueel meeneemt als het een kleinigheid betreft ............

Maar je kunt ze toch gewoon vragen hoe ze hiermee omgaan.
Bij vraagsteller lag het nog in de verzamelbak voor de boodschappen, lijkt me toch iets andere situatie en ze pakte ze het zonder even iets te zeggen of te vragen wat wellicht ook meegespeeld zal hebben in reactie van cassiere......Actie=Reactie.......

samia
door samia - Oct 30, 2011 om 17:59
22 Antwoorden / 11 Vragen

He STACEY, heb je nog niet genoeg gekletst hier, zoek je aandacht???
ik hoef je antwoorden niet meer, die zijn voor mijn belanglos. A.U.B. verlaat de site met mijn vraagstelling, ik heb je al bij kassa gemeld, je gaat te veer. Zoals je ziet kom je met je praatjes er toch niet doorheen.

samia
door samia - Oct 30, 2011 om 18:07
22 Antwoorden / 11 Vragen

voor STACEY, was nog vergeten dat ik een nieuwe vraag zou stellen en hoop je daar te zien met je antwoord, daar kun je verder gaan is echt iets voor jou
---Hoe ver mag een beantwoorder gaan en blijfen kletsten, beledigen en lastig vallen, ieder keer weer op nieuw, tenzij deze ook al van andere bezoekers aan de das getrokken wordt, en wat kun je er aan doen???
klik maar hierop

stacey
door stacey - Oct 30, 2011 om 19:45
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=samia schreef op zondag 30 okt 2011, 18:07]voor STACEY, was nog vergeten dat ik een nieuwe vraag zou stellen en hoop je daar te zien met je antwoord, daar kun je verder gaan is echt iets voor jou
---Hoe ver mag een beantwoorder gaan en blijfen kletsten, beledigen en lastig vallen, ieder keer weer op nieuw, tenzij deze ook al van andere bezoekers aan de das getrokken wordt, en wat kun je er aan doen???
klik maar hierop

Bijdehandte oorworm ben, om nog door te blijven zeiken terwijl ik het helemaal niet meer tegen jou heb
maar netjes antwoord op iets anders.......
Hopen dat je nog eens een echt probleem hebt en echt hulp zoekt, ik zal je met genoegen overslaan
Wat een haatdragend onbeleefd stuk vreten ben jij zeg en dat enkel omdat Juiste antwoord je niet aanstaat.........
Niet gek dat ze de zegels uit je hebberige graaigrage jatten terug wilde. ;-)
Sal?m.

pino123
door pino123 - Oct 30, 2011 om 21:07
2763 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=samia schreef op zondag 30 okt 2011, 17:59]He STACEY, heb je nog niet genoeg gekletst hier, zoek je aandacht???
ik hoef je antwoorden niet meer, die zijn voor mijn belanglos. A.U.B. verlaat de site met mijn vraagstelling, ik heb je al bij kassa gemeld, je gaat te veer. Zoals je ziet kom je met je praatjes er toch niet doorheen.

Belachelijke reactie! Stacey heeft geloof ik als enige het antwoord van voor naar achter onderbouwt (als enige), daarnaast heeft ze meermaals aangegeven hoe het in elkaar steekt. Jij bent degene die dat constant in twijfel trekt en er kennelijk een eigen mening op nahoudt. Dat is je goed recht, maar stel de vraag dan niet binnen dit forum.

voor STACEY, was nog vergeten dat ik een nieuwe vraag zou stellen en hoop je daar te zien met je antwoord, daar kun je verder gaan is echt iets voor jou
---Hoe ver mag een beantwoorder gaan en blijfen kletsten, beledigen en lastig vallen, ieder keer weer op nieuw, tenzij deze ook al van andere bezoekers aan de das getrokken wordt, en wat kun je er aan doen???
klik maar hierop

Steek je ook hand in eigen broekzak hierbij? Het is best moeilijk leren lezen, aangezien 99% van het betoog niet eens naar jouw gericht is, maar naar een aantal personen die het in de lucht zwammen en onzin antwoorden tot een sport hebben verheven op deze site.

In deze topic heb je jezelf overtroffen in off topic en leuter je zelf er ook aardig op los. Ik wens je een ander hoofddeksel. Oh ja pino, vergeet ook niet samen met stacey weer te gaan samenklonteren.

Ik klonter niet samen met Stacey, maar ik deel haar inzicht wel, net zoals een paar andere die hier al enkele jaren op deze site zitten. Het onzinnige geleuter viert hier weer hoogtij.

samia
door samia - Oct 30, 2011 om 22:28
22 Antwoorden / 11 Vragen

weet je Stacey dat zulke viese worden van jou komen is wel heel duidelijk, gewoon is veel te moeilijk, maar
ik ga me niet meer op jou niveau verlagen
en als

IK HULP NODIG ZOU HEBBEN, DAN GA IK ZEKER NIET JOU VRAGEN
hier waren voldoende antwoorden van andere bezoekers waar iemand iets mee kan

birdies
door birdies - Oct 30, 2011 om 23:47
6104 Antwoorden / 31 Vragen

..........hier waren voldoende antwoorden van andere bezoekers waar iemand iets mee kan........

Grappig, de goede antwoorden werden door stacey gegeven.

valerius-2
door valerius-2 - Oct 31, 2011 om 00:07
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=rjw schreef op vrijdag 28 okt 2011, 09:35]Als iemand per ongeluk iets van zijn boodschappen heeft laten liggen neem je dat toch ook niet mee? Dus waarom zou je per ongeluk vergeten zegels wel meenemen?
Dat kan n.l. ook met 1 van boodschap gebeuren die vergeten is om er mtenemen, dan is dit dus ook niet logisch dat u hem mag meenemen. Ik vind al zijn ze gratis dan toch laten liggen. Zou ik dus wel doen.

nb
door nbw - Oct 31, 2011 om 02:03
521 Antwoorden / 24 Vragen

Waar in godsnaam praten we over? Zegeltjes sparen bij supermarkten.En mensen doen massaal mee. En kopen en plakken allemaal eerlijk en het personeel moet erop toezien. Als je wilt bedriegen is het zo eenvoudig. Zie mensen met gratis boodschappenpakket uit de supermarkten komen met trots . En de supermarkt met de producenten lachen zich dood. Ze hebben die gratis doos al 10 keer terugverdiend omdat men zegeltjes wenst.

En nog erger is vermeende spiegeling van mensen aan status. Waar wil je gezien worden.

Ik haal boodschappen goedkoop bij Aldi/Lidl . Maar dat kun je beter niet zeggen onder vrinden en collegae.

diumenge
door diumenge - Oct 31, 2011 om 07:31
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=nbw schreef op maandag 31 okt 2011, 02:03]...
Ik haal boodschappen goedkoop bij Aldi/Lidl . Maar dat kun je beter niet zeggen onder vrinden en collegae.Dat is allang niet meer zo, althans ik merk daar niets van.

pino123
door pino123 - Oct 31, 2011 om 08:27
2763 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=samia schreef op zondag 30 okt 2011, 22:28]weet je Stacey dat zulke viese worden van jou komen is wel heel duidelijk, gewoon is veel te moeilijk, maar
ik ga me niet meer op jou niveau verlagen
en als

IK HULP NODIG ZOU HEBBEN, DAN GA IK ZEKER NIET JOU VRAGEN
hier waren voldoende antwoorden van andere bezoekers waar iemand iets mee kan

Even een vraag, welke antwoorden zijn dat?

tenormin
door tenormin - Oct 31, 2011 om 11:00
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=nbw schreef op maandag 31 okt 2011, 02:03]Waar in godsnaam praten we over? Zegeltjes sparen bij supermarkten.En mensen doen massaal mee. En kopen en plakken allemaal eerlijk en het personeel moet erop toezien. Als je wilt bedriegen is het zo eenvoudig. Zie mensen met gratis boodschappenpakket uit de supermarkten komen met trots . En de supermarkt met de producenten lachen zich dood. Ze hebben die gratis doos al 10 keer terugverdiend omdat men zegeltjes wenst.

En nog erger is vermeende spiegeling van mensen aan status. Waar wil je gezien worden.

Ik haal boodschappen goedkoop bij Aldi/Lidl . Maar dat kun je beter niet zeggen onder vrinden en collegae.

Waarom kun je dat niet zeggen. Ik kan niet wachten tot de nieuw te bouwen Aldi hier opengaat, zal de PLUS hier best klanten kosten. Vind het juist een sport om zo goedkoop mogelijk te kunnen kopen en hoef je je heus niet voor te schamen, naar mijn idee. Werken ze bij Aldi zonder gratis zegeltjes? Is dat probleem ook opgelost.