na
door naomi1603 May 10, 2018 om 15:40
Winkels & webshops

Matras gekocht kan ik die annuleren daar ik een hogere prijs heb moeten betalen

Ik deze negen dagen geleden gekocht bij Boshbedding en die staat nu in de deal nu goedkoper of ik heb besteld. Kan ik van de koop afzien en nu terug bestellen aan een fikse korting. Reed gebeld werd afgescheept en moet een mail sturen maar nog steed geen antwoord op mijn vraag. wat moet ik doen kan ik deze annuleren

5961 13 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - May 10, 2018 om 15:44
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Het komt vaker voor dat een product afgeprijsd wordt en is het sneu voor de klant die even tevoren hetzelfde kocht voor een hogere prijs. Om deze reden kunt u de koop niet ongedaan maken.

na
door naomi1603 May 10, 2018 om 16:08
9 Antwoorden / 15 Vragen

kan ik de bestelling nog annuleren ik hed nog niets betaald en ook nog niets gehoord van Boshbedding alles gaat via messiger maar geen antwoord voor de levering

sjjoppy
door sjjoppy May 10, 2018 om 16:42
7210 Antwoorden / 3 Vragen

U kunt proberen of u de koop kan annuleren maar als u als reden opgeeft dat u annuleert vanwege de korting weet ik niet of het kosteloos lukt.

tenormin
door tenormin May 10, 2018 om 16:52
16849 Antwoorden / 108 Vragen

U heeft nog niets gehoord van ze? Maar het kan natuurlijk zijn dat ze met Hemelvaartdag dicht zijn. Meeste winkels, op de supers na, zijn gesloten. Stenen winkels dan.

Gr
door Grunn1 - May 10, 2018 om 16:03
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Gisteren kilo vlees gekocht voor 10 euro en lees nu dat dat het volgende week in de aanbieding is voor 5 euro kan ik het nu terugbrengen?

Je kan het proberen maar als de winkel er niet aan mee wil werken dat heb je pech. Altijd is er wel iets in de aanbieding en bijna alles wordt wel eens goedkoper verkocht. 9 Dagen geleden was je tevreden met de prijs en je aankoop en wat zou je doen als het nu duurder was geworden? Lachen en zeggen, kijk heb ik het toch mooi goedkoper gekocht, of ook terug gaan en vragen of je extra mag betalen.

tenormin
door tenormin - May 10, 2018 om 16:03
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Dat noemt men pech hebben. Is immers met alles wat te koop staat? Als het een winkel is waar je mocht proefslapen op matras kan je zeggen dat je niet lekker ligt, maar ja, dan wel voor de voordeliger prijs het alsnog kopen. Dan is het voor de verkoper natuurlijk vrij ongeloofwaardig.

tijger1
door tijger1 - May 10, 2018 om 16:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hebt u die bij Bosbedding in een winkel gekocht? Wat een raar bedrijf. Alles is daar nu zogenaamd meer dan de helft goedkoper. Zal de kwaliteit ook wel naar zijn.

Als u via de webshop hebt gekocht, kunt u annuleren en die goedkope bestellen. Maar weet u wel zeker dat het dezelfde is?

na
door naomi1603 May 10, 2018 om 16:13
9 Antwoorden / 15 Vragen

Neen via de webwinkel

na
door naomi1603 May 10, 2018 om 16:14
9 Antwoorden / 15 Vragen

Ja ik weet het zeker het was met koningsdag

tijger1
door tijger1 May 10, 2018 om 16:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou dan maar simpel annuleren en die goedkope bestellen.

hutch
door hutch - May 10, 2018 om 17:05
4515 Antwoorden / 29 Vragen

U geeft aan dat u de matras via de webwinkel heeft besteld op 27 april 2018.

U heeft dan het recht op een bedenktermijn van 14 dagen, dus t/m morgen. Dat deze webwinkel geen antwoord geeft, geeft mij de indruk dat zij het antwoord over die 14 dagen willen hevelen, om vervolgens te melden dat u niet meer van de koop af kunt.

Bij de voorwaarden lees ik o.a. het volgende:
"MATRASSEN RETOURNEREN
Omruilgarantie, dus mag retour maar geen geld terug, wordt geruild voor een gelijkwaardig vervangend artikel."

Uiteraard heeft u, indien de matras ongebruikt is, wel recht op geld terug als u al betaald en de matras ontvangen heeft.
BW6 en BW7 sluiten matrassen niet uit van het recht op (ongebruikt) retourneren binnen 14 dagen.
Bij de voorwaarden staat heel duidelijk: "Betalen bij afleveren". Komt men bij u aan de deur: de matras weigeren en vooral niets (!) betalen, met verwijzing naar het contact met de webwinkel dat u aan hen doorgegeven heeft dat u geen matras meer wenst te ontvangen.

Laat u ook niet gek maken, indien zij gaan dreigen met bijv. een incassobureau. Bewaar alle mails e.d. als bewijs. Beter nog is om morgenvroeg telefonisch contact op te nemen en aan te geven dat u die matras niet meer te willen hebben en dat gesprek op te nemen.

Succes.

hutch
door hutch May 10, 2018 om 17:15
4515 Antwoorden / 29 Vragen

En wat in artikel 14 van de Algemene Voorwaarden van dit bedrijfje beschreven staat, is onzin en in strijd met de wet.

tijger1
door tijger1 May 10, 2018 om 17:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Volgens mij heeft de Ts nog niets ontvangen. Maar die bedenktermijn gaat lopen na ontvangst van de goederen.

Nu bestelling gewoon annuleren.

tijger1
door tijger1 May 10, 2018 om 17:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar ik denk als de Ts nu annuleert, zij geen goedkopere gaan leveren.

tijger1
door tijger1 - May 10, 2018 om 17:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hebt u wel gezien dat men bij die “koopjes” maar één jaar garantie heeft? Kwaliteit kan dus niets zijn.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 10, 2018 om 17:36
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Bij aankoop in een winkel is 'koop is koop'. Bij aankoop in webwinkel heeft u bedenktijd als al gemeld.

panter22
door panter22 - May 10, 2018 om 18:24
6599 Antwoorden / Vragen

Lees de info van de Consumentenbond:
https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/rechten-bij-aankoop/online-telefonische-aankopen/online-telefonische-aankopen
Hierin staat: Let op: je mag ook al voordat het product geleverd is gebruikmaken van de bedenktijd en van de koop afzien!

Gebruik van het herroepingsformulier of de voorbeeldbrief die je kunt dowloaden van de site van de Consumentenbond.
Een pakket weigeren aan te nemen zonder dat je de verkoper hebt gemeld dat je je bedacht hebt is niet de juiste manier.
Of je daarna dezelfde matras weer kunt kopen voor een lagere prijs, hangt af van de winkelier.

na
door naomi1603 May 11, 2018 om 14:28
9 Antwoorden / 15 Vragen

hallo, ik deze matras maar juist besteld en nog niet ontvangen en ook niet betaald juist een factuur gekregen betalen bij levering. kan de koop ongedaan worden nu nog besteld op 1 mei en factuur ontvangen op 2 mei dus kan dit nu nog
Graag een antwoord want ik heb niet maar veel tijd gekocht via messenger.
Bedankt

panter22
door panter22 May 11, 2018 om 16:13
6599 Antwoorden / Vragen

Je hebt nog geen bericht gehad wanneer de matras komt en je wilt de koop annuleren?
Kun je nu direct doen. Anders staat er maandag misschien de chauffeur voor de deur.

marita5
door marita5 - May 10, 2018 om 19:04
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Naomi1603 ,

Lees hier de voorwaarden , zie onder art 22 , het herroepingsformulier ,

http://boschbedding.nl/algemene-voorwaarden

U heeft het moeilijk met het vinden van een matras / of bed  , zie ook uw vorige vragen .

Le
door LeCorbeau - May 11, 2018 om 16:09
38 Antwoorden / Vragen

Gewoon pech, ooit een ledikant aanbetaald 575 euro kostte die zonder matras, precies dezelde laten in een andere winkel voor 530, liet dat zien bij ophalen en kreeg zonder blikken of blozen die voor 535 mee, plus flesje voor onderhoud van hout. Zo kan het ook. Je hebt gewoon pech, neem je verlies en verder met leven, you win some you lose some.Je kan het proberen wie weet kan je een paar kussens erbij krijgen gratis, wie niet waagt blijft maagt

ne
door neodutchio - May 13, 2018 om 19:41
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Een gratis tip: De koop annuleren en elders gaan kopen. Een webwinkel die het juridisch niet netjes doet zou ik links laten liggen. Heeft u wel eerst proefgelegen op het matras? Of kan het alsnog aangepast worden als het niet lekker ligt? Dat zijn de zaken waar u zich druk over moet maken.

na
door naomi1603 - May 18, 2018 om 14:14
9 Antwoorden / 15 Vragen

ik heb de bestelling kunnen annuleren daar ik na de vele mails en tefonisch contact geen antwoord kreeg ook niet via Messenger. Uiteindelijk heb ik bestelling kunnen ongedaan maken wegens het prijsverschil. Koop op afstand binnen de 14 dagen. Ik had de mails ik verzonden binnen 14 dagen en volgens de wet hen dit kunnen ongedaan maken. Nadien nog eens al mijn mails naar hen nogmaals opgestuurd en dan een antwoord gekregen na lang wachten.
Bedankt voor uw voor uw antwoord

hutch
door hutch May 18, 2018 om 19:25
4515 Antwoorden / 29 Vragen

sjjoppy
door sjjoppy May 18, 2018 om 19:34
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Fijn dat u hebt kunnen annuleren, dank voor het melden.

tijger1
door tijger1 - May 18, 2018 om 14:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En dan nou weer vragen over Droomidee? Koop een matras en dan klaar.

Gr
door Grunn1 May 18, 2018 om 23:58
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Of een luchtbed kan die zo hard of zacht als je zelf wil.