ev
door evertjan60 Jan 18, 2024 om 09:48
Winkels & webshops

Maximaal 6 per klant in supermarkt

Vaak staat bij een aanbieding in de supermarkt: maximaal 6 per klant. Mag dat??

5324 14 Rapporteer
sira
door sira - Jan 18, 2024 om 09:52
2337 Antwoorden / 24 Vragen

Ja, waarom niet?

Er zijn misschien meer belangstellenden. Het is een kwestie van een ander iets gunnen.

Stel, het wc-papier is (wel/of niet) in de aanbieding en er komt een klant die de hele voorraad meeneemt. Ik denk dat er hier dan nog meer topics worden geopend.

Anders gaat u 6x terug als u zo ontzettend graag de aanbieding wilt.

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 18, 2024 om 09:53
7189 Antwoorden / 3 Vragen

Ja zeker mag dat, de laatsten  moeten ook een kans hebben toe te slaan en zes is een aardig aantal.

Thecla58
door Thecla58 - Jan 18, 2024 om 09:55
854 Antwoorden / 3 Vragen

Ja dat mag.

Ik zou me voor kunnen stellen dat een dergelijk, in mijn ogen terecht, besluit uit noodzaak genomen is. Er heerst hier in Nederland een tendens, denk aan de aanbieding van de week van page wc-papier voor 1 euro, om vooral heel veel van een aanbieding te nemen en daarbij geen rekening te houden met de ander. Dus ja, dan neem als winkelier het besluit om een maximum aantal stuks van de aanbieding per persoon in te stellen. Zo hebben meer klanten die van de aanbieding gebruik kunnen maken.

Nog even over die aanbieding van het page wc-papier bij de plus... Heb je dat filmpje gezien? Persoonlijk had ik last van plaatsvervangend schaamtegevoel... de rolcontainers waren nog niet uit het magazijn of ze waren alweer leeg. Ik zag mensen vijf pakken mee nemen, agressief worden tegen andere klanten en het personeel. Pffffffffffffffffff

Franske1958
door Franske1958 - Jan 18, 2024 om 10:16
426 Antwoorden / 2 Vragen

Simpel op te lossen. Ga samen met uw partner boodschappen doen.  Ga alleen naar binnen en koop er zes
en breng die naar uw auto en vervolgens gaat uw partner alleen naar binnen om er weer zes te gaan halen.
Niet genoeg aan die 12??   stuur ow zoon of dochter dan alleen naar binnen voor de volgende zes etc...

Topantwoord

ju
door juliomariner - Jan 18, 2024 om 10:18
1328 Antwoorden / 2 Vragen

Welke wetgeving zou dit moeten verbieden?

Dit soort aanbiedingen worden door de winkels gedaan om de mensen in de winkel te krijgen. Aan de aanbieding verdienen ze (bijna) niets of er moet zelfs geld bij echter als je de klant in de winkel hebt kopen ze meestal ook andere dingen die wel een goede marge hebben.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 18, 2024 om 10:36
16849 Antwoorden / 202 Vragen

Ja, dat mag. Waarom zou dat dan niet mogen? Men voorkomt daarmee dat er klanten zijn die mogelijk 'alles'kopen en dan worden anderen teleurgesteld. Er is soms wel sprake van slechts één of twee artikelen.

vd
door vdlieuw - Jan 18, 2024 om 11:23
212 Antwoorden / 6 Vragen

Winkelier mag uiteraard zelf bepalen welk produkt hij in de aanbieding doet, voor welke prijs en evt. het maximum per klant en wanneer aanbieding afloopt. Gelukkig heeft de winkelier, naast de 1001 wettelijke regels, zelf nog wat te beslissen.

rj
door rjw - Jan 18, 2024 om 11:48
3262 Antwoorden / 5 Vragen

Als het mag dan wordt het tijd dat er extra wetten komen. En heel veel controleurs natuurlijk om te handhaven.

mahadma
door mahadma - Jan 18, 2024 om 11:54
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Als bewoner van een seniorenflat neem ik voor ons buurtje ook wel eens "een aanbieding" mee, dan reken ik onze artikelen af, mijn partner voor het buurtje. Als er kleine potjes groente oid max 3 per klant zijn, en niemand doet moeilijk, en buurtje is blij. En we waren er toch.

De Comiday Capers filmplje van "het toiletpapier", kijk dat is nu Holland op zijn smalst.

Off topic: Weet u hoe het koperdraard is uitgevonden? Twee Hollanders die om een cent vochten.

mo
door mof - Jan 19, 2024 om 13:02
3619 Antwoorden / 3 Vragen
mo
door mof - Jan 19, 2024 om 13:03
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Maar u kunt wel meerdere malen de winkel inlopen en weer uitlopen en zo uw autootje volladen. Er staat niet dat u maar 1 keer van de aanbieding mag gebruikmaken.

agapon1951
door agapon1951 - Jan 19, 2024 om 13:41
171 Antwoorden / Vragen

Waarom eigenlijk niet, je hebt toch een voordeel, echter het zijn lokkertjes om je winkel in te lokken zodat je andere boodschappen ook doet. ga gewoon langs steeds andere kassa"s met andere personen. Schakel anderen in. Zelfscan ..wie controleerd dat???  EDIT REDACTIE: Onnodige opmerking over 'hoofddoekjes' verwijderd.

le
door lennykr Jan 19, 2024 om 15:56
8 Antwoorden / Vragen

ach de nederlanders zonder hoofddoek zijn bij dit soort acties ook net sprinkhanen. Want in deze "ik ik ik" maatschappij intersseert het velen geboren Nederlanders niks of er nog iets blijft staan voor een ander, als zij t maar hebben. En t wordt helaas steeds erger. En niet zo sneu direct naar de medelanders wijzen.

Thecla58
door Thecla58 Jan 19, 2024 om 18:26
854 Antwoorden / 3 Vragen

@Agapon1951,

jij bent, vind ik, een verachterlijk figuur.

rj
door rjw Jan 20, 2024 om 09:43
3262 Antwoorden / 5 Vragen

Fucking racists.

Analoog
door Analoog - Jan 19, 2024 om 14:42
137 Antwoorden / Vragen

Heeft natuurlijk ook met fatsoen te maken dat een ander de kans ook krijgt, al was dat fatsoen laatst met dat wc papier ver te zoeken, want dan komt het oer instinct in de mens naar boven.
Je hoeft mensen niet meer op te voeden zou je denken, maar om zoiets gaan ze op de vuist, ja echt ze bestaan....

rudilobo
door rudilobo - Jan 19, 2024 om 14:44
13 Antwoorden / 1 Vragen

Ja dat mag, maarrrrr . Mag ik er dan 6 neerzetten bordje volgende klant 6 neerzetten bordje volgende klant en weer 6 neerzetten.

Ozymandias
door Ozymandias Jan 19, 2024 om 17:54
167 Antwoorden / Vragen

Wat denk je zelf? Dat ze achterlijk zijn achter de kassa?