at
door atzepostma Apr 16, 2017 om 19:25
Winkels & webshops

Meer klachten over Nr1 Cashback?

Na 4 maanden van rust ineens weer een mail nu van de Nederlandse Incasso Centrale. In opdracht van Nr1 Cashback  willen ze nu ineens E 112.-- euro hebben. Dit was E 69.--. Echt hopeloos om hier van af te komen. De zogenaamde hotelbonnen nooit gekregen en al zeker 6 keer contact gezocht om te stoppen met hun mail en vervelende verzoeken om te betalen. Nu wordt gedreigd  met een dagvaarding. Volgens de consumentenbond gewoon negeren. Toch is het erg vervelend allemaal. Kan KASSA hier iets aan doen om dit bedrijf (lees oplichters)  te stoppen? Hier moet toch iets tegen te doen zijn?

1892 6 Rapporteer

marita5
door marita5 - Apr 16, 2017 om 19:35
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo AtzePostma ,

 Hier moet toch iets tegen te doen zijn?

Lees hier eens de gegeven antwoorden , klik op de rode regels .

https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/winkels-webshops/waarom-kunnen-instanties-zoals-nr-1-cashback-ongestraft-hun-gang-gaan

Ook een incassobureau kan niks , dreigen met een dagvaarding is bluf :

Dreigende toon

Incassobrieven kunnen zeer dreigend van toon zijn. Weet dat dit in veel gevallen bluf is. Een incassobureau kan niet zomaar dagvaarden. Is de dagvaarding per brief of per mail binnengekomen? Dan is dit geen dagvaarding. Een dagvaarding kan enkel afgegeven worden door een deurwaarder, die in persoon langskomt.

Hetzelfde geldt voor beslaglegging. Een incassobureau kan nooit beslag leggen. Voor beslaglegging moet een rechter toestemming geven. Dit gebeurt wederom via een deurwaarder. Een incassobureau kan hoogstens aangeven dat ze deurwaarder gaan inschakelen.

Voor verder informatie , zie hier "wat mogen incassobureaus wel / wat mogen ze niet ( blauwe balk )

https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/14-11-2016/incassobureaus-1/

tijger1
door tijger1 - Apr 16, 2017 om 19:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt er zelf iets tegen doen. Gewoon negeren. En voortaan die telefoontjes afkappen. Klaar. Waarom moet een ander dat voor u opknappen?

ne
door neodutchio - Apr 16, 2017 om 19:51
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Kassa is een consumentenprogramma, geen helpdesk voor uw problemen en gestuntel. Schijnbaar bent u zelf in contact gekomen met dit malafide clubje, het is dan ook uw taak om er weer van af te komen.

fa
door familyman - Apr 16, 2017 om 20:16
888 Antwoorden / 1 Vragen

Er is een advies gegeven door velen om niet te betalen. Dus wat is eenvoudiger als niet betalen.
Dreigen met een dagvaarding mogen ze, maar dan moeten ze eerst met de juiste papieren, getekend door u, naar een deurwaarder. Geen getekend papier? Geen dagvaarding.

cr
door criticus13 - Jul 17, 2017 om 10:48
8 Antwoorden / 1 Vragen

Zie Radar Tros/Avro over de Nederlandse Incasso Centrale en ACM Contact Center. Kort geleden ook nog besproken. Zoek op linkedin naar de eigenaar van ACM Contact Center. Volgens mij een charlatan. Zoek ook op wieheeftgebeld.nl met het telefoonnummer van de Nederlandse Incasso Centrale. Daar zie je dat er ook andere gelijksoortige bedrijfjes aan gelinkt zijn zoals AllenVoor1. En op linkedin zie je dat de eigenaar van ACM contact center bevriend is met de CEO van AllenVoor1. Het zou mij niet verbazen als zij zouden samenwerken! Allemaal 1 pot nat. Vermoedelijk is hun geldschieter een zgn. miljonair uit Wassenaar die meer van dit soort callcenters en praktijken hanteert. De wet mag dan wel geen regels bevatten om dit aan te pakken, maar elk normaal denkend mens snapt dat dit niet kan en niet hoort!

costnix
door costnix Jul 17, 2017 om 13:38
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Dat is nu allemaal "Moutarde après le repas"
Verder is het totaal onduidelijk relaas. Ik probeerde er een touw aan te knopen, maar dat is jammerlijk mislukt :-(

tijger1
door tijger1 - Jul 17, 2017 om 11:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@criticus13

Wat moeten we met die reactie drie maanden later over wie met wie bevriend is? De Ts reageerde niet eens na zijn topic geplaatst te hebben.

Als u problemen hebt met een callcenter moet u dat zelf uitvechten,