Po
door Polliwop Nov 5, 2020 om 09:44
Winkels & webshops

Mogen actievoorwaarden na akkoord te zijn gegaan nog veranderd worden?

Regelmatig zie ik bij punt 3 in de actievoorwaarden staan dat je ermee akkoord moet gaan voor deelname en vervolgens staat er bij punt 4 doodleuk dat de organisatie de actievoorwaarden mag veranderen.
Waarmee ga je dan akkoord?!? Je hebt geen idee.

2511 10 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Nov 5, 2020 om 09:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Over welke actie hebt u het dan?

sw
door swat1500 - Nov 5, 2020 om 10:59
3792 Antwoorden / 0 Vragen

Als je met voorwaarden akkoord gaat dan ben je dus aan die voorwaarden gebonden.
Soms kan een voorwaarde onredelijk verbindend zijn. De rechter moet dat echter vaststellen.

lo
door lovewinnie - Nov 5, 2020 om 11:02
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Organisatie mag actievoorwaarden veranderen maar als ze dit doen mag je overeenkomst ontbinden. Verder kun je er weinig aan doen

rj
door rjw - Nov 5, 2020 om 11:19
3271 Antwoorden / 5 Vragen

Je gaat akkoord met artikel 3 en 4 (en alle andere artikelen in de voorwaarden. Door artikel 4 te accepteren ga je er mee akkoord dat de organisatie de voorwaarden mag veranderen.

En als je je niet gemakkelijk voelt bij de voorwaarden: gewoon niet meedoen.

Hoe moeilijk kan het zijn?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 5, 2020 om 15:23
16878 Antwoorden / 202 Vragen

Als u op basis van actievoorwaarden iets koopt mag men daar geen wijziging in aanbrengen. Als u echter op dat moment niets koop kunnen en mogen voorwaarden altijd worden aangepast.  'Opruimingsaanbiedingen' zijn daar bijv. een voorbeeld van.

Uit uw vraag is niet duidelijk of de prijsstelling ineens andrs blijkt te zijn als u wel heeft gekocht en dan een andere prijs moet betalen. Dat mag, herhaald, dus niet maar zult u een in gebreke stelling moete doen om dat gecorrigeerd te krijgen. http://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/  gebasserd op http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/74.html maar dan is wel alijd het probleem dat u dan ook relevant schade zou hebben moeten ondervinden wol het tot succes leiden.

Indien dat onverhoopt wel het geval is, dan vooralsnog sinpelweg de afgesproken prijs voldoen. (En als men daar dan op reageert in voor u negatieve zin wijzen op het gestelde in BW6 art 74, eenzijdige wijziging.

rj
door rjw Nov 6, 2020 om 14:56
3271 Antwoorden / 5 Vragen

Ik denk dat dit topic meer over bepaalde kortingsacties o.i.d. gaan. Dus de actie is bijvoorbeeld 1+1 gratis maar de actie kan worden aangepast naar 2+1 gratis en dan vervallen de eerdere voorwaarden. Als klant die nog volgens 1+1 heeft gekocht veranderd er niets, maar nieuwe klanten kunnen dan niet op basis van de oude voorwaarden iets claimen.

heremietkreeft
door heremietkreeft Nov 6, 2020 om 16:43
16878 Antwoorden / 202 Vragen

@RJW, u denkt!?  De vraag is dan wat de vraagsteller meer expliciet bedoelt of dacht bij het stellen van de vraag terwijl dat op zich niets afdoet aan de door mij (en ook door anderen) gegeven reactie aangezien dat algemeen alle wijzigingen m.b.t. actieprijsstelling betreft.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Nov 6, 2020 om 09:41
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Punt 3 prima,  maar nr 4?

Als ik contract voor  3 jaren tekende reken ik op 3 jaren lang zelfde voorwaarden en geen aanpassingen!
Dan gelijk weglopen en elders normale voorwaarden zoeken zonder deze onzin.

Na  de contract periode  doorgaan mogen ze per einddatum altijd de voorwaarden aanpassen maar tijdens vast contract,
dan is het niet meer vast contract of kun je dan weg wegens slechtere voorwaarden?

In Uw nadeel aanpassen betekende normaal dat je gelijk weg mag!

gerbera
door gerbera - Nov 6, 2020 om 11:28
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Wat bedoeld u met actievoorwaarden? gaat het om iets waarbij geregeld bepaalde actie's worden aangeboden. In dat geval kunnen de voorwaarden per actie verschillenen mogen ze die aanpassen. Gaat het om algemene voorwaarden, deze mogen ook aangepast worden echter moet u dan de gelegenheid hebben uw deelname stop te zetten. Dus om wat gaat het en wie of wat is de aanbieder.

mo
door mof - Nov 6, 2020 om 11:39
3619 Antwoorden / 3 Vragen

U gaat akkoord met de aktievoorwaarden, en die kunnen veranderen, u hoeft niet met de aktie mee te doen toch?

mi
door miennaamishaaz - Nov 6, 2020 om 20:49
725 Antwoorden / 1 Vragen

Ja dat mag, maar dan moeten ze u wel erop wijzen dat de actievoorwaarden zijn gewijzigd.
Teven als u betaald heeft  {voor een dienst} moeten ze het volledige bedrag terug geven indien u niet met de nieuwe vooraarden akkoord gaat.

Po
door Polliwop - Nov 7, 2020 om 18:03
4 Antwoorden / 4 Vragen

Vanzelfsprekend heb ik niet aan deze actie mee gedaan, maar was het al vaker tegen gekomen. Soms is het niet eens een actie, staat het gewoon in de algemene voorwaarden. Ik wil gewoon mensen waarschuwen hier op te letten, maar vroeg me oprecht af hoeveel waarde punt 4 heeft mocht het tot een zaak komen.