Ro
door Rootring Mar 28, 2020 om 17:04
Winkels & webshops
Niet bestelde MysteryBox

Geachte heer, mevrouw,
Wij ontvingen deze week een niet bestelde MysteryBox en separaat een mail via AfterPay om deze box te betalen.
Wij hebben via de mail aan MysteryBox laten weten dat wij niets besteld hadden en hebben verzocht het pakket op te halen en het betaalverzoek te storneren.
Het bedrijf reageert met de mededeling dat wij het retour moeten sturen maar dat lijkt ons niet de normale gang van zaken. Tevens noemt men ons IP-adres ter 'bewijs van bestelling'...
Wat te doen en hoe te reageren is onze vraag.
Wij vernemen graag, waarvoor dank.

5174 9 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 28, 2020 om 17:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Betaalverzoek storneren? Wat een gekkigheid. Gewoon negeren.

Stuur ze nog één keer een mail dat ze het op moeten halen en zet die zooi op zolder. Verder klaar.

Ik ga er tenminste van uit dat niemand in uw gezin daar een bestelling gedaan heeft, want het is sowieso weggegooid geld.

tenormin
door tenormin - Mar 28, 2020 om 17:15
16933 Antwoorden / 108 Vragen

Als u zeker weet niets te hebben besteld, ook niet 1 van uw familieleden, hoeft u, wettelijk gezien, niets te doen. Ongevraagde dingen mag men zelfs behouden. Maar een IP adres als bewijs van bestelling? Laat men u maar tonen waar uw bestelling is, daar kunnen ze een print screen van maken en aan u sturen en verder zou ik hen nog 1 keer benaderen om ze de gelegenheid te geven het pakket zelf op te halen. Niet zelf kosten gaan maken om iets wat u niet besteld heeft gaan betalen.

marita5
door marita5 - Mar 28, 2020 om 17:44
11649 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Rootring ,

Tevens noemt men ons IP-adres ter 'bewijs van bestelling'...

De grootste onzin .

Ik zie dat u een klacht heeft geplaatst op klachtenkompas , het gaat over Mysteryboxshop.nl

Volledig negeren en vooral niet betalen , deze site is geregistreerd op 15 - 1- 2020 , site is niet actief .

Retouradres is Amsterdam :
Postbus 22065
1100 CB Amsterdam
Power Digital marketing LTD

Kantoor : 27 Old Glouchester Street , London United Kingdom .

https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/mysteryboxshop.nl/klachten/conflict-niet-bestelde-mysterybox-/details?complaintId=5d070df2-b93c-428d-aff6-4aca5332fbe0

panter22
door panter22 - Mar 28, 2020 om 17:55
6599 Antwoorden / Vragen

Als je niets besteld hebt, waarom maak je de doos dan open?
De naam en het adres op de doos is correct?
En het emailadres dus ook, want anders krijg je geen mail van AfterPay. En het IP adres waarmee besteld is klopt ook.
Mysterieus.
Je kunt volgens hun algemene voorwaarden niet herroepen, dus de doos om die reden niet terugsturen
Zie artikel 8:
https://www.mysterybox.nl/algemene-voorwaarden/
K
un je de box op hun kosten terugsturen?

marita5
door marita5 Mar 28, 2020 om 18:02
11649 Antwoorden / 15 Vragen

@panter22 , De site is niet actief . Het gaat over Mysteryboxshop.nl , niet de site die u noemt .

diumenge
door diumenge Mar 28, 2020 om 18:05
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Site niet actief? Hier wel hoor.

marita5
door marita5 Mar 28, 2020 om 18:10
11649 Antwoorden / 15 Vragen

@diumenge , de site mysterybox.nl is wel actief , maar niet de site Mysteryboxshop.nl , zie de klacht van Ts op klachtenkompas .

panter22
door panter22 Mar 28, 2020 om 18:28
6599 Antwoorden / Vragen

@Marita5, Nu zie ik het,Op de site staat alleen het herroepingsrecht. En als je de box terugstuurt moet je de verzendkosten betalen. Dat kan toch nooit de bedoeling zijn voor een pakket dat je niet hebt besteld.

diumenge
door diumenge Mar 28, 2020 om 18:37
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Vaag, TS heeft het over Mysterybox (zonder shop). Maar die staat niet op klachtkompas, dus wellicht klacht bij de verkeerde aanbieder geplaatst?

marita5
door marita5 Mar 28, 2020 om 18:54
11649 Antwoorden / 15 Vragen

@panter22 , ik zou sowieso niet betalen , een bestelling is nooit geldig via een I.P. adres . zie hier alle klachten over de site , klikt u op een klacht dan staat er rechtsbovenaan Mysteryboxshop.nl inactief https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/mysteryboxshop.nl/details?companyId=921b809a-cd34-4873-a3ba-84b1081bfad3 zie ook deze klacht vanuit Weesp , daarvan is bekend dat dit bedrog is https://meldnu.nl/meldingen/5249-ongevraagde-pakket-mysteryboxshop-weesp/ @diumenge kan zijn , kunnen we alleen weten als Ts nog reageert .

panter22
door panter22 Mar 28, 2020 om 19:17
6599 Antwoorden / Vragen

@Marita5, vreemd dat meer mensen zo'n box hebben gekregen. Ik zou het pakket best terug willen sturen, maar niet op eigen kosten.

marita5
door marita5 Mar 28, 2020 om 19:24
11649 Antwoorden / 15 Vragen

@panter22 , Wat ik ongevraagd krijg en niet besteld heb , doe ik nog niet eens de moeite voor om terug te sturen .

aurora1
door aurora1 - Mar 28, 2020 om 21:08
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Waarom heeft u het pakket aangenomen en heeft u die doos open gemaakt terwijl u die niet had besteld?

ju
door juliomariner Mar 29, 2020 om 20:35
1375 Antwoorden / 2 Vragen

Wasrom zou het pakket niet opengemsakt mogen worden. Sterker nog het pakket mag kostenloos behouden worden en hoeft niet te worden teruggestuurd.

Ro
door RomanaBreda - Apr 23, 2020 om 10:46
1 Antwoorden / Vragen

Hier is hetzelfde gebeurd.

Op 3 maart 2020 een 'niet-thuis' briefje in de bus, pakketje op andere naam (ene Roy van Dijk) maar ons adres. Ophaalnaam was wel mijn eigen naam. Ik ben zwanger dus bij de 'suprise box' niet heel verrast, kan een cadeau zijn. Bij thuiskomst bleek het een bijzonder pakket, zeker niet voor mij bestemd. Geen contactgegevens op bijgevoegde formulier, retour postbus leek volgens google.nl niet te bestaan - geen idee wat ik er mee moest. Doos compleet in de schuur gezet. Zie vandaag (23-4) dat er een afterpay rekening onderweg is, wederom op naam van Roy van Dijk en op ons adres. Heb de politie gebeld en zij geven  aan dat we niet hoeven te betalen. Mochten ze gaan dreigen aangifte doen van identiteitsfraude. Als ik het met een retourtje van een paar euro kan oplossen vind ik het prima, officieel hoef ik deze retourkosten niet te maken maar dan ben ik er wel vanaf.

gerbera
door gerbera Apr 23, 2020 om 10:56
7459 Antwoorden / 14 Vragen

Mochten ze gaan dreigen aangifte doen van identiteitsfraude.

Verder hoeft u niets te doen en zeker niet betalen. Rekening retour zenden met de mededeling "naam' onbekend op dit adres. Het ongevraagde pakket hoeft u niet retour te zenden, mag u zelf mee doen wat u wilt.

bo
door bowie16 - Aug 3, 2020 om 13:29
1 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn moeder krijgt steeds weer een mail om de box te betalen is in middels € 75;00 geworden ze is dement en woont in een verpleeghuis wat moeten we hier mee ik ben niet vanplan ooit iets te betalen ,reageren doen ze niet nergens op heb U een telf nr dat ik kan bellen
gr. Johan. Vos

tijger1
door tijger1 Aug 3, 2020 om 13:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Compleet negeren.

me
door mein33 - Aug 3, 2020 om 13:45
5658 Antwoorden / 28 Vragen

DOOR ROOTRING 28 MRT. 2020  Wij ontvingen deze week een niet bestelde MysteryBox .

Als ik niets besteld heb, dan neem ik geen pakket aan als dat wordt aangeboden !
Ik begrijp werkelijk niet dat/waarom iemand dat wel aanneemt en het dan ook nog eens openmaakt.?

Niets besteld, maar wel ontvangen, dan hoeft en moet u helemaal niets !
U heeft wel gereageerd en het bedrijf wil het pakket graag terug, laat ze dan maar een retouretiket met antwoordnummer naar uw (e.mail) adres sturen, het adres is immers al bij hen bekend.
Doen ze dat niet, pakeet netjes wegzetten en wachten op wat komen gaat !