L.S., Ik heb op woensdag 24 mei 2017 een apple watch bij coolblue besteld. en ik heb het nu nog niet. na contact te hebben opgenomen met coolblue wordt de schuld bij PosNL gelegd en vv. Kunt u mij helpen?
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
Nee, ik zou het graag willen maar ik kan u niet helpen. Even wachten nog misschien? Coolblue heeft best wel een goede reputatie op dit gebied maar er kan uiteraard altijd iets fout gaan. Kan me niet voorstellen dat ze dit niet netjes gaan oplossen.
Bij Coolblue zit het wel safe denk ik het is nog maar 6 dagen geleden maar sorry hoor een Apple Watch koop je daar toch niet. En ik hoop voor je dat je ook een iMac, iPhone of een iPad hebt anders heb je er niet zo veel aan.
Ik kreeg gisteren in de PostNL app een bericht, dat pakketjes vertraagd kunnen zijn i.v.m. grote drukte. Veel mensen bestellen nu b.v. tuinmeubelen en dan zit de wagen snel vol.
Als u het pakje niet ontvangt, is Coolblue verantwoordelijk. Terwijl PostNL misschien schuldig is, omdat ze niet geleverd hebben. Misschien nog even geduld. Anders moet Coolblue een nieuwe zenden of geld terug storten.
door audbMay 31, 2017 om 14:35
1668 Antwoorden / 5 Vragen
De vraag steller heeft totaal niets met post.nl te maken daar is het niet bij bestald maar bij coolblue en die zijn voor 100% verandwoordelijk dat de vraag steller het pakket krijgt.
Dit geld ook als een partuculier iets toestuurt en het raakt (weer eens) kwijt bij Post.nl dan is de verzender aansprakelijk.
Wordt het pakket niet gevonden dan mag je het geld terug vragen.
Heeft u een track and trace nummer? Dan is in elk geval zeker dat het verstuurd is en kan de post gaan zoeken. Het is inderdaad zo geregeld dat Post.NL door U niet aansprakelijk gesteld kan worden. Coolblue is de partij waarmee u te maken heeft en Coolblue zal moeten zorgen dat u uw bestelde artikel thuis krijgt. Wat Coolblue -die als grotere speler ongetwijfeld speciale afspraken heeft- met 'de post' gaat doen dat is aan hen.
Het is heel makkelijk Als coolblue iets verzend en u krijgt het niet dan is het aan coolblue om te bewijzen dat u het wel hebt ontvangen kunnen ze of willen ze dat niet dan kan u heel gemakkelijk de koop ontbinden (wat ik meteen al had gedaan er zijn goedkopere winkels).
Het is dan aan coolblue om het uit te zoekken waar de pakket is gebleven en daar heeft u niets mee te maken.
Ik mag aannemen dat CoolBlue er Track & Trace heeft op gedaan zodat u het pakket kon/kan volgen. En het was afgelopen week erg druk vanwege een actie van Bol.com en daardoor meer pakketten als anders. Ikzelf had ook iets besteld bij CoolBlue op woensdag en zou ivm hemelvaart op vrijdag komen. ja jammer dan het werd dus zaterdag. En als het goed is ontvang je een mail waarin staat dat het pakket verzonden is naar TPG post. En daar staat ook de Track & Tracecode in.
postnl is regelmatig poststukken kwijt en verschuilen zich dan achter smoezen dus wens U veel succes maar verwacht via postnl niks misschien is coolblue nog wel coulant
Om te beginnnen is de kop verkeerd want het is geen kwestie van het niet nakomen van afspraken (waarover zometeen meer). Hoofdzaak is dat uw bestelling vorige week door CoolBlue is aangeboden bij PostNL ter aflevering, maar dat dat pakje door een enorme drukte bij PostNL (tijdelijk) is zoekgeraakt. Die enorme drukte is overigens in hoofdlijnen veroorzaakt doordat Jan en alleman ineens na het binnenkomen van het vakantiegeld van alles is gaan bestellen. Goed, door die drukte raakt dat pakje - naar alle waarschijnlijkheid - tijdelijk zoek. Het is dan voor u zaak om dat te melden bij Coolblue want die zijn als enige gerechtigd om bij PostNL een navraagprocedure op te starten. Het blijkt overigens dat van alle bestellingen van eind mei 99% gewoon weer bij PostNL boven water komt en - zij het met vertraging - wordt afgeleverd. Nu voor dat kleine percentage dat zoek blijft, oftewel manco gemeld wordt. Een bedrijf met de reputatie van Coolblue zal ongetwijfeld - nadat het manco blijven van de zending door PostNL aan hen bevestigd is - de bestelling opnieuw laten uitvoeren of de aankoopsom (incl. eventuele transportkosten) aan u terugstorten. Voordat dit bevestiging van de kant van PostNL een hen gedaan is zal er geen verdere aktie door CoolBlue kunnen worden ondernomen, hoe spijtig dat ook is. Nu even terugkomen op het begin, namelijk het zgn. "niet nakomen van afspraken". Er wordt hooguit beloofd dat uw bestelling de volgende dag wordt afgeleverd. Faalt PostNL daarin, dan is dat jammer, maar u heeft letterlijk geen poot om op te staan omdat het slechts een belofte is en geen garantie. Wettelijk gezien is de termijn waarin CoolBlue uw bestelling moet leveren 30 dagen (met wat uitzonderingen, maar daar hebben we het nu niet over). Kunnen zij niet binnen die termijn leveren, dan moeten zij u daarvan op de hoogte stellen en uw aankoopbedrag binnen diezelfde termijn terugstorten. Al met al heeft u dus op 23 juni a.s. pas enig recht om het te hebben over het niet nakomen van afspraken, en geen dag eerder.
Die webwinkel heeft een goede naam, dus het zal vast wel goed komen. Bij de Post is het inderdaad druk. Maar aangezien ze normaal gesproken de volgende dag leveren mag u best hier of daar aan de bel trekken.
Gaat allemaal goed komen. Coolblue is n uitstekend bedrijf met goede reputatie. Ik heb 1 juni 2017 artikel besteld en jawel hoor dag erna om 11.30 uur in huis. Alles komt op z n pootjes terecht, soms de kat niet maar dat maakt niets uit
Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen. Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.
Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterk verbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie.
...
Lees meer
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar Wat ik vind is
...
Lees meer
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest
...
Lees meer
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst. Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij. Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer