Ir
door IreenvA Jan 17, 2016 om 16:56
Winkels & webshops

Offerte PVC-vloer klopt niet

Voor het leggen van een PVC-vloer in het nieuwe appartement van mijn moeder is er een offerte uitgebracht. Deze is geaccordeerd per e-mail. Tijdens het leggen van de vloer, kwam het bedrijf er achter dat er een verkeerd aantal m2 is berekend in de offerte (slaapkamer niet meegeteld). In de offerte staat wel in de tekst aangegeven dat het gaat om het leggen van de vloer in woonkamer, keuken, hal, slaapkamer en berging. De vloer is wel volledig gelegd. Nu komt het bedrijf dus achteraf met een offerte voor de extra gelegde m2 in de slaapkamer voor €900,-. Deze is mondeling verlaagd naar €750,-.
Als wij hadden geweten dat het totaalbedrag nog eens €900/€750 hoger zou worden, hadden wij zeker nog verder gekeken en elders een offerte opgevraagd. In hoeverre is de oorspronkelijke, geaccordeerde offerte bindend?

1604 8 Rapporteer

Topantwoord

tenormin
door tenormin - Jan 17, 2016 om 17:21
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Lijkt me in ieder geval in zoverre bindend; de pvc vloer ligt er al; de prijs is verlaagd. Denk niet echt dat de pvc-vloeren er weer uitgehaald gaan worden door het bedrijf. Maar n.m.m. kan de aangeboden verlaging nog wel wat lager; probeert u tot een regeling van €500,00 te komen. Komen u en het bedrijf elkaar samen wat tegemoet. 't Is naar, natuurlijk.

Topantwoord

hansje klein
door hansje klein - Jan 17, 2016 om 17:26
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Probeer eerst de prijs verder naar beneden te verhandelen......een leverancier wil snel z'n geld hebben.

Ergens zullen de vertrekken, het aantal m2, materiaalverbruik en aantal uren opgeschreven staan en (voor een geschillencommissie) kunnen worden uitgelegd en u worden verteld, dat het inderdaad om een (begrijpelijke) administratieve/rekenfout gaat.

Wanneer tevens nog blijkt, dat u de foutieve m2-opgave zelf al had kunnen zien in de offerte.....dan.....doei!

(Zie achteraf, dat mijn voorgangster @Tenormin in dezelfde richting heeft gereageerd)

Cookies
door Cookies - Jan 17, 2016 om 17:28
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als er te weinig m2 zijn berekend, hoe kan het dan dat er voldoende was om ook in de slaapkamer de vloer te leggen?

Ir
door IreenvA Jan 18, 2016 om 09:45
Antwoorden / 1 Vragen

Daar kwamen ze tijdens het leggen achter inderdaad, is toen bijgehaald.

tijger1
door tijger1 - Jan 17, 2016 om 17:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dwaas verhaal. Zijn ze dan onderwijl bij gaan halen om die slaapkamer ook te voorzien? Zoveel extra nemen ze niet mee.

Cookies
door Cookies - Jan 18, 2016 om 10:06
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Oké, duidelijk, Dan klopt in ieder geval hun verhaal dus. Vermoed dat zakken van 900,- naar 500,- euro teveel van het goede is, maar dat ze een voorstel van jou voor 600,- euro zeker wel zullen accepteren.

DOOR IREENVA 18 JAN 2016 OM 09:45
ANTWOORDEN / VRAGEN

Daar kwamen ze tijdens het leggen achter inderdaad, is toen bijgehaald.

ph
door philip36 - Jan 18, 2016 om 10:31
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Ze zijn, neem ik aan, de vloeren op komen meten.
Het aantal m2 zal wel niet in de offerte gestaan hebben, als ze dat wel vermeld hadden, was het voor u duidelijk geweest dat er een fout gemaakt was.
Nu dat ze dat niet vermeld hebben kunt u niet beoordelen of hun offerte gebaseerd was op het correcte aantal m2.

Als ze achteraf hun fout altijd maar kunnen corrigeren door een extra rekening te presenteren is het makkelijk zaken doen.

Zij hebben de fout gemaakt, ik zou dus fifty fifty voorstellen en niet meer.
U moet daarbij wel bedenken dat u misschien nog een beroep op hun moet doen bij garantie op de vloer.

ph
door philip36 - Jan 18, 2016 om 11:30
2275 Antwoorden / 4 Vragen

U moet nu ook even controleren of de m2 meter prijs die ze nu in rekening willen brengen voor de 'vergeten' slaapkamer overeenkomt met de m2 prijs van de overige vertrekken.
Een keer een fout is genoeg.

uwjurist
door uwjurist - Jan 18, 2016 om 14:08
1043 Antwoorden / 0 Vragen

De vraag is wat er precies in de offerte staat en of u kon weten dat deze een zogenaamde 'kennelijke verschrijving' bevatte of niet.
Staan er geen vierkante meters en alleen de ruimten genoemd, dan is dat in uw voordeel. En is sprake van 1 totaalprijs, prijzen per ruimte? Zit er - in het laatste geval - een telfout in de optelling?
Kortom, geeft u s.v.p. meer informatie.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik