Sp
door Splash1958 Dec 27, 2016 om 17:42
Winkels & webshops
Onderhandel over uw prijs

Electroworld Tummers in Roermond adverteert op dit moment (t/m 31/12/2016) met hetvolgende:

onderhandel zelf met onze verkopers over uw prijs !!

maar als je in de winkel aangeeft dat je de onderhandeling wilt beginnen, kijken ze je vreemd aan en krijg je als antwoord dat ze daar echt niet aan kunnen gaan beginnen. Maar daar adverteren ze toch mee ?

op mijn klacht via Facebook krijg ik hetvolgende antwoord: Beste meneer, bedankt voor uw reactie. Ik kan begrijpen dat het misschien wat onduidelijk is, maar in de folder staan producten die al extra scherp geprijsd zijn en waar dus al de enorme kortingen op verrekend zijn. Op de Dyson zit bijvoorbeeld al 37% korting. Onze excuses dat het niet duidelijk omschreven staat.

wat kan ik verder nog ondernemen tegen deze winkelier, die duidelijk zijn klanten voor de gek houdt !?!

1165 8 Rapporteer

Topantwoord

Cookies
door Cookies - Dec 27, 2016 om 17:50
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je kan een klacht indienen bij de https://www.reclamecode.nl/consument/ Niet dat het voor de prijs wat uit maakt, zoveel invloed heeft die commissie namelijk niet.

Overigens is dit 'maar als je in de winkel aangeeft dat je de onderhandeling wilt beginnen' niet de juiste methode om te gaan onderhandelen over de prijs.

hansje klein
door hansje klein - Dec 27, 2016 om 17:52
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Inderdaad een absurde advertentie.....ik zou het eens letterlijk nemen! en een print naar de winkel méénemen.

Zoek uw gewenste artikel uit in de winkel en geef bij de kassa aan dat u de maximale 52% korting wilt. Er kan niet veel anders gebeuren dan dat ze dan bij voorbeeld 30% aanbieden of u laat het artikel gewoon aan de kassa staan/liggen. Een rechtsstrijd ervan maken ...? Misschien wanneer u verder niets nuttigers te doen heeft. De adverteerder pocht erop dat niemand deze uitspraak letterlijk durft te nemen, maar bepaalt de eindprijs uiteindelijk wèl.

TEKST: Wij hebben veel producten zeer scherp geprijsd met kortingen die oplopen tot wel 52%!

U kunt ook beginnen met eerst te vragen waar al de artikelen met de 52% korting staan .....

Gerry1969
door Gerry1969 Dec 27, 2016 om 19:48
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Die actie had een ander electronica bedrijf ook eens, tot 75% korting.
Toen we daar om vroegen konden we een scart kabel voor 2,50 krijgen.
Inmiddels zijn ze ter ziele misschien wel vanwege dit soort misleidende acties.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Dec 27, 2016 om 17:56
11535 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Splash1958 ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/thema/misleidende-reclame

Topantwoord

diumenge
door diumenge - Dec 27, 2016 om 18:11
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dan maak je toch je keuze en noem het bedrag dat je wenst te betalen, daar gaan ze dan wellicht niet op in en dan loop je weg. Dan ben je toch aan het onderhandelen, zonder succes weliswaar...

Cookies
door Cookies Dec 27, 2016 om 18:45
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Inderdaad.;-) Maar blijkbaar gaat TS er van uit dat onderhandelen altijd leidt tot een lagere prijs.

reflecs
door reflecs - Dec 27, 2016 om 19:15
1859 Antwoorden / 4 Vragen

En staat er in de folder ook "Meeneemprijs"?:https://electroworldtummers.nl/eindejaarsactie

hansje klein
door hansje klein - Dec 27, 2016 om 22:03
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Waarschijnlijk woont u in Limburg en kent deze winkels van kinds af aan. Dan weet u óók of dit een Limburgse manier van klanten-voor-de-gek-houden is. M.a.w. of er tegen jaarseinde altijd al deze knallende actie was. Mij ontgaat de reden, dat alles weg moet vanwegen de boekhouding echter volkomen. Het kan namelijk óók einde bedrijf heten eind 2016 en dat is dan ook einde garantie en service door de verkopende partij.

costnix
door costnix - Dec 27, 2016 om 23:44
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn mantra over reclame is bij de vaste gasten bekend :-)
Bij reclame wordt altijd op de waarheid bezuinigd.

pi
door pieterwolters Dec 28, 2016 om 09:36
3610 Antwoorden / 0 Vragen

It takes one, to know one.... Kennelijk usance bij jou op het werk....

costnix
door costnix Dec 28, 2016 om 14:54
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@pietwolters: Heb ik met u geknikkerd?
Bij de weg: ik werk niet meer!

akkerdistel
door akkerdistel - Dec 28, 2016 om 13:04
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Gewoon niets meer kopen in deze winkel, dat is eigenlijk het enige wat u kunt doen wat wel werkt.