MB
door MB84 Jan 19, 2019 om 09:55
Winkels & webshops

Onlygoodies.nl zijn oplichters

Via Instagram op www.onlygoodies.nl gekomen voor een fitness apparaat. Site zag er betrouwbaar uit, alles in het Nederlands en kon betalen met iDeal. Verzending binnen 24 uur en na verzending zou je het binnen 3 tot 8 dagen in huis moeten hebben. Vind ik wat lang als het binnen NL is maar oké. Nu bijna 2 weken verder en niks ontvangen. 3x een e-mail gestuurd naar een Yahoo mail adres wat ik ook wat vreemd vind en geen reactie. Oftewel opgelicht!

3437 9 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 19, 2019 om 10:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En wat zag er dan betrouwbaar uit? Geen telefoonnummer, geen adres, geen KvK nummer, geen algemene voorwaarden. Nergens bij aangesloten.

Oftewel helemaal niets.

ne
door neodutchio - Jan 19, 2019 om 10:11
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Betrouwbaar? Geen adresgegevens, geen verplichte kvk gegevens, contact enkel per mail of facebook, geen algemene voorwaarden en een tekst die lijkt op een lagere school leerling die winkeltje speelt. En dan vergeet ik nog helemaal de enorme kortingen die gehanteerd worden.

Het lijkt mij meer op een zolderkamerhobbiest die via dropshipping uit China laat versturen. Maar ja, oplichting is dat niet. De verkoper blijft in gebreke en dat is heel iets anders.

Foei, ga uw mond spoelen en neem daarna een cursus hoe te bestellen op internet.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 19, 2019 om 10:20
16846 Antwoorden / 202 Vragen

Re-edit: na zoeken via Bing zag ik een zelfde vraag met datum 26-11-2018. Bij nader zoeken blijkt het deze vraag van TS te zijn terwijl Ts. ook eerst sedert vandaag actief is op deze site.
Dit wat ik zag:

Onlygoodies.nl zijn oplichters - Kassa

https://kassa.bnnvara.nl/.../onlygoodies-nl-zijn-oplichters

26-11-2018 · Via Instagram op www.onlygoodies.nl gekomen voor een fitness apparaat. Site zag er betrouwbaar uit, alles in het Nederlands en kon betalen met iDeal. Ve...

Wel zeer merkwaardig.

In navolging van de al gegeven reacties: verder is er niets over te vinden dus waar baseert u de betrouwbaarheid op?

Meld uw klacht bij www.consuwijzer.nl

Ik zie inmiddels, na re-edit, ook al een reactie van @MARITA5

diumenge
door diumenge Jan 19, 2019 om 12:05
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat van die post in 26-11-2018 lijkt mij een hick-up van Bing, want verwijst wel degelijk naar deze post. Hoewel sinds vandaag actief zijn en eerder posten wel degelijk mogelijk is, zo blijkt uit mijn eigen account ;-).

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 19, 2019 om 12:43
16846 Antwoorden / 202 Vragen

@DIUMENGE, mee eens. Frappant is dat ik bij een andere zoekmachine bij ingeven als zoeknaam onlygoodies.nl o.a.dit zie:

  1. https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/winkels-webshops/ervaring-met-www-dresslily-com Deze site is niet betrouwbaar , Nederland gebaseerd , maar de spullen komen uit .... Via Instagram op www.onlygoodies.nl gekomen voor een fitness apparaat.
  2. https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/computers-telefonie/veiligheid-reimage-repair Via Instagram op www.onlygoodies.nl gekomen voor een fitness apparaat. Site zag er betrouwbaar uit, alles in het Nederlands en kon betalen met iDeal.
Er wordt dus klaarblijkelijk 'ergens' een koppeling gelegd met deze site.

diumenge
door diumenge Jan 19, 2019 om 13:42
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Inderdaad, er lijkt een koppeling te worden gemaakt met de 'populaire vragen' onderdaan de pagina, die zijn momenteel allemaal van rond die datum... kennelijk zijn er rond 26-11-18 heel veel populaire vragen gesteld ;-)

marita5
door marita5 - Jan 19, 2019 om 10:27
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Mb84 ,

Deze site is geregistreerd op 28 - 6 - 2018 , GoDaddy.com 14455 N. Hayden Rd Suite 219 85260 ,  Scottsdale Verenigde Staten .
Contactpersoon : spopa***1@gmail.com .
Geen Kvk nr . tel.nr / adres /  voorwaarden niks .

Controleren of een site betrouwbaar is , klik op de rode regels .

https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/checklist-veilig-online-winkelen

https://www.consumentenbond.nl/online-kopen/veilig-online-shoppen-checklist

jo
door jorisw Jan 20, 2019 om 16:45
4340 Antwoorden / 1 Vragen

GoDaddy is dan gelukkig een gerenomeerd bedrijf. Dus tot zover zal het in ieder geval goed zijn....

marita5
door marita5 Jan 20, 2019 om 16:48
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Geweldige reactie , daar is Ts echt mee geholpen , dus niet .

diumenge
door diumenge - Jan 19, 2019 om 12:11
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Gratis website gemaakt via wix.com, ja die centen ben je kwijt.

Werkelijk alle alarmbellen hadden moet afgaan bij het bekijken van deze webshop.

Je kan dit e-mail adres nog eens proberen: *****05*@gmail.com ;-)

jo
door jorisw Jan 20, 2019 om 16:47
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Niet helemaal gratis. Ze hebben wel hun eigen domeinnaam. Verder hoeft een bedrijf ook niet slecht te zijn als ze op die manier een website maken. Als alle bedrijven die zo een website maken onbetrouwbaar zouden zijn kan de helft van de winkeliers in Nederland wel de deuren sluiten.

Het probleem zit wel in wat ze op die website zetten. Of beter: wat ze er niet op hebben gezet.

diumenge
door diumenge Jan 20, 2019 om 16:55
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Inderdaad, maar een domein registreren zijn de kosten niet. Maar oke, niet volledig gratis en het gebruik van een service als wix.com is ook niet noodzakelijk een signaal voor mogelijke oplichting. De inhoud van de site geeft wel echter wél voldoende signalen daarvoor.

costnix
door costnix - Jan 20, 2019 om 17:39
2874 Antwoorden / 1 Vragen
Thijs12
door Thijs12 - Jan 20, 2019 om 17:58
538 Antwoorden / Vragen

Duidelijk maar voor only een persoon goodies. De ideal betaling werkte ook prima! Zeer tevreden betaler!

ch
door christel@prokonpack.nl - Jan 29, 2019 om 17:01
1 Antwoorden / Vragen

helaas zit ik er ook bij, ik dacht ook een mooie site. vreselijk dit soort mensne. en ja, niet slim van mezlef, maar ja.

newmikey
door newmikey Jan 30, 2019 om 09:12
830 Antwoorden / 0 Vragen

En u bent nog wel Financieel Directeur bij een middelgroot bedrijf. Wat vindt Ben (uw directeur) er van dat u zo met naam en toenaam op een consumentensite plaatst dat u prive niet zo geweldig met geld omgaat waarbij u gebruik maakt van een zakelijk emailadres als herkenbare forumnaam? Doe uzelf een plezier en mail de redactie even om uw naam aan te passen.

tijger1
door tijger1 Jan 30, 2019 om 10:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Compleet onbegrijpelijk.

edrick3
door edrick3 Jan 30, 2019 om 10:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Zou m'n gebruikersnaam even wijzigen!
Of heb je graag spam?

Als je ingelogd bent klik je op Profiel
Klik dan op Bewerk profiel.
Klik dan op mijn.bnnvara.nl
Klik dan op Accountinstellingen
Klik op Gebruikersnaam en emailadres
Klik op wijzigen
Wijzig je gebruiksnaam
Klik op Opslaan.