Onrecht?
Brugman heeft onze (hoek)keuken ingemeten. Helaas bleek het composiete aanrechtblad tekort te zijn, namelijk ongeveer 17mm aan de ene kant en 12mm aan de andere kant. Nu zegt Brugman dat wij ons aan de muurmaten moeten houden van het inmeetrapport. Het gekke is dat de oude keuken is verwijderd, hierna zelfs nog de muur gestuct is en alsnog is het blad te kort.
Er is dus een inmeetfout gemaakt door Brugman. Het is mensenwerk, dat begrijpen wij. Niet prettig, onhandig, maar het kan gebeuren. Het is alleen niet eerlijk om ons hiervan de schuld in schoenen te schuiven.
Brugman zegt dat wij zelf moeten opdraaien voor een nieuw blad, een spatrand kunnen nemen of een extra laag kunnen laten stucen (17mm!) op de muur ... DIT OP EIGEN KOSTEN! Dit is de wereld op zijn kop. Brugman heeft de keuken in laten meten en is daar dus zelf verantwoordelijk voor.
Wij hebben dit eerst aangegeven bij de klantenservice. Hier kregen wij de genoemde opties en gingen hiermee natuurlijk niet akkoord. Omdat we dit niet erger wilde maken dan het al is (publiciteit/procedure) hebben we (naïef) besloten om gewoon het verhaal te doen in de winkel. Ook zij moesten ons laten weten dat Brugman niet op zou draaien voor haar eigen fout en gaven ons weer dezelfde mogelijkheden, waarbij Brugman zelf niet voor haar fout op hoefde te draaien.
Wat voelen wij ons enorm in de steek gelaten als klant, die hard hebben gespaard voor hun keuken en normaal geholpen willen worden als iets daadwerkelijk niet klopt.????????
Geachte Simon,
Wat een slechte service van Brugman keukens....
Wat kost een nieuw aanrechtblad?
Wat kostte de totale keuken?
Wat doet dat ertoe? Al is het een keuken van een tientje... Blad moet gewoon goed ingemeten zijn en dat is niet gebeurd.
@GBA u vergeet te vragen hoelang de TS gespaard heeft, wat heeft dat alles met de lengte van het blad te maken.
@Gerbera en Pino,
Als het aanrechtblad maar 100 euro kost en de hele keuken 5000 euro, zou ik mij er niet zo druk om maken.
En welk blad kost maar €100,00?
U vraagt alweer naar allerlei irrelevante onzin
@Julio Mariner,
Voor een goed antwoord, is het belangrijk om de prijzen te weten.
@GA het gaat niet om wat u hiervan vindt het gaat erom wat ts ervan vindt. Nogmaals u vraagt om informatie die niets veranderen aan of ts wel of niet in zijn recht staat.
@GBA, als u het dan zo graag wilt weten, composietbladen kosten tussen de €100 en € 250 per strekkende meter e.e.a. afhankelijk de dikte, kleur en kwaliteit van het blad. En aangezien u ook niet naar de lengte van het hoekblad heeft gevraagd vraag ik mij af hoe u dan een goed antwoordt kan geven op het feit dat het hoekblad aan weerszijde te kort is en hoe de TS dat met de keukenboer moet oplossen.
@Gerbera,
Qua materiaal kosten valt het mee gelukkig.....
Zo vindt u dat, ff uitgaande dat een gem. keukenblad 3,5 mtr is en de hoek 2 mtr is € 550 tot € 1375, exclusief zaag en plaatsingskosten toch wel een behoorlijk bedrag lijkt mij. En dat zou de TS dan moeten betalen omdat de keukenboer een fout heeft gemaakt. U maakt eengrapje.
Ze zijn aangesloten bij een geschillencommissie. Dien daar een klacht in.
Brugman is al jaren een puinhoop.
Pure nieuwsgierigheid!
Doet helemaal niets terzake.
hoebedoelu deze reactie, is die voor iemand bestemd kunt u dat bij betreffende persoon schrijven door op "Toon reacties"te klikken.☺
Ik neem aan dat dit op de reactie van geboren amsterdammer was
Dat vermoeden had ik al☺
Zoals Tijger aangeeft, nu een klacht gaan neerleggen bij de geschillencommissie. Op de wijze van klantenservice gaan ze waarschijnlijk hun oordeel niet bijstellen.
Brugman heeft de keuken laten inmeten zijn hier dus verantwoordelijk voor.
Een extra stucklaag is maar 3 tot 4 mm en dat worden wel erg veel lagen!
En meten is hun verantwoording.... voor stuckwerk of tegels iets korter blad mag maar niet na die laag nog 17 mm tekort....
Niet gehele bedrag betalen, hoe meer ze te goed zijn des te harder ze lopen.
Betaal pas na foutloze keuken.
Er is niet geleverd waar je vanuit mag gaan.
De maker van de fout moet betalen en als Brugman foute inmeters heeft, hun probleem.
Kijk in de algemene voorwaarden onder artikel 20 de geschillenregeling
https://www.brugman.nl/over-brugman/voorwaarden/algemene-voorwaarden/
U heeft uw klacht ook op klachtenkompas geplaatst en Brugman keukens heeft een reactie op uw klacht geplaatst. In die reactie staat dat u de maten van het werkblad aan de stucadoor die muren zou stucen door diende te geven om het werkblad passend te maken. Daarbij stelt Brugman dat het om een paar milimeters gaat en niet om meer dan een centimeter per kant. Dan rijst bij mij de vraag of Brugman keukens wel verantwoordelijk is voor de onjuiste inmeting want die inmeting is voordat de stucadoor aan de gang ging ingemeten. Het is heel goed mogelijk dat de stucadoor de maten niet heeft geweten omdat u ze niet doorgegeven heeft en de muren enkel met een stuclaagje glad heeft gemaakt of dat de stucadoor zich niet aan de maten van het werkblad heeft gehouden. Als u de maten wel aan de stucadoor heeft doorgegeven dan is de stucadoor degene die aansprakelijk is voor het niet passen van het werkblad. Hieronder een link van de klacht zoals die op klachtenkompas geplaatst is https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/brugman-keukens-en-badkamers/klachten/brugman-wil-ons-laten-opdraaien-voor-eigen-fout%2C-namelijk-door-hun-ingemeten-te-kort-aanrechtblad./details?complaintId=d182a288-6dd1-4523-aa28-20d14dfcd2e3
@Ronny,
Goed opgemerkt.
Wat ik mij afvraag, waarom niet eerst alles goed door de stukadoor hebben gedaan.
En daarna pas opgemeten.
Door het antwoord van Ronny en het antwoord wat te vinden is vanuit Brugman keukens, worden we hier door TS toch wel op het verkeerde been gezet. Blad is niet tekort, uw muur is niet op de juiste maat gestuukt.
@Pino,
U kunt uw reacties onder mijn antwoord ook best aanpassen.
Mijn bedoelingen zijn goed.
@GA,
Waarom zou ik dat doen als u allerlei irrelevante vragen stelt?
Ik heb nu ook die klacht en antwoord gelezen.....
Maar 17 mm en 12 mm is wel erg dikke stuck laag....
Ik weet dat precies op maat vaak er net niet tussen lukte...
Jammer dat slopen en stuck laag door andere is gedaan.....
Altijd door 1 firma laten uitvoeren, nu schuiven ze dit af....
Eerst Stuck laagje, niet te dik want er moet keuken tussen en later nogmaals?
Dit is weer van (keuken) kastje naar de muur probleem.
Ook de voorwaarden even doorgenomen, als ik daar die vooraf moet lezen heb ik als klant meer als uur nodig... of ze dat leuk gaan
vinden... heel verhaal en ik zie niets over maat verschil zelf moeten oplossen.....
Voor mijn geen Brugman.
Voor investering van duizenden euro's lijkt het een uurtje investeren in het lezen van de voorwaarden niet zo'n probleem. En het is nog altijd beter om complete voorwaarden te hebben dan een op het oog "makkelijk" bedrijf met beknopte voorwaarden waarmee de leverancier achteraf alle kanten mee op kan.
Hoe dit ook afloopt een droomkeuken wordt het niet meer en dat is triest. Brugman heeft het keukenblad laten inmeten op basis van de situatie zoals die was en kon dus geen rekening houden met de situatie die in de toekomst zou ontstaan. Zo te lezen zijn de muren opnieuw gestuct maar waarom want normaliter is dat niet noodzakelijk tenzij dat voor het plaatsen van een nieuwe achterwand noodzakelijk is om bijvoorbeeld een tegelwand aan te brengen. Brugman kan niet weten wat de exacte maten zouden kunnen zijn en geeft het advies om die maten ook aan de stucadoor door te geven om er rekening mee te houden. Er van uitgaande dat Brugman wel het juiste keukenblad heeft geleverd en wellicht heeft de stucadoor zich niet aan de maten gehouden die door Brugman geadviseerd werden. Het wordt echt touwtrekken om te bewijzen wie wat verkeerd heeft gedaan want er zijn drie partijen bij betrokken de koper, Brugman en de stucadoor. In mijn optiek treft Brugman geen blaam maar als de stucadoor wel op de hoogte van de maten was en van die maten afgeweken is dan zal die stucadoor moeten zorgen voor een oplossing van dit probleem.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Hoeveel vloeibaar wasmiddel gebruiken dopjes
Hoeveel fijne was per dopje van het flacon te gebruiken? Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer