Simone van der Linde
door Simone van der Linde Jan 15, 2021 om 12:12
Winkels & webshops

Onrecht?

Brugman heeft onze (hoek)keuken ingemeten. Helaas bleek het composiete aanrechtblad tekort te zijn, namelijk ongeveer 17mm aan de ene kant en 12mm aan de andere kant. Nu zegt Brugman dat wij ons aan de muurmaten moeten houden van het inmeetrapport. Het gekke is dat de oude keuken is verwijderd, hierna zelfs nog de muur gestuct is en alsnog is het blad te kort.
Er is dus een inmeetfout gemaakt door Brugman. Het is mensenwerk, dat begrijpen wij. Niet prettig, onhandig, maar het kan gebeuren. Het is alleen niet eerlijk om ons hiervan de schuld in schoenen te schuiven.

Brugman zegt dat wij zelf moeten opdraaien voor een nieuw blad, een spatrand kunnen nemen of een extra laag kunnen laten stucen (17mm!) op de muur ... DIT OP EIGEN KOSTEN! Dit is de wereld op zijn kop. Brugman heeft de keuken in laten meten en is daar dus zelf verantwoordelijk voor.

Wij hebben dit eerst aangegeven bij de klantenservice. Hier kregen wij de genoemde opties en gingen hiermee natuurlijk niet akkoord. Omdat we dit niet erger wilde maken dan het al is (publiciteit/procedure) hebben we (naïef) besloten om gewoon het verhaal te doen in de winkel. Ook zij moesten ons laten weten dat Brugman niet op zou draaien voor haar eigen fout en gaven ons weer dezelfde mogelijkheden, waarbij Brugman zelf niet voor haar fout op hoefde te draaien.

Wat voelen wij ons enorm in de steek gelaten als klant, die hard hebben gespaard voor hun keuken en normaal geholpen willen worden als iets daadwerkelijk niet klopt.????????

6523 14 Rapporteer

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jan 15, 2021 om 12:18
1781 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Simon,

Wat een slechte service van Brugman keukens....

Wat kost een nieuw aanrechtblad?

Wat kostte de totale keuken?

pino123
door pino123 Jan 15, 2021 om 13:00
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Wat doet dat ertoe? Al is het een keuken van een tientje... Blad moet gewoon goed ingemeten zijn en dat is niet gebeurd.

gerbera
door gerbera Jan 15, 2021 om 15:04
7372 Antwoorden / 14 Vragen

@GBA u vergeet te vragen hoelang de TS gespaard heeft, wat heeft dat alles met de lengte van het blad te maken.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jan 15, 2021 om 18:36
1781 Antwoorden / 31 Vragen

@Gerbera en Pino,

Als het aanrechtblad maar 100 euro kost en de hele keuken 5000 euro, zou ik mij er niet zo druk om maken.

ju
door juliomariner Jan 15, 2021 om 19:03
1330 Antwoorden / 2 Vragen

En welk blad kost maar €100,00?
U vraagt alweer naar allerlei irrelevante onzin

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jan 15, 2021 om 19:15
1781 Antwoorden / 31 Vragen

@Julio Mariner,

Voor een goed antwoord, is het belangrijk om de prijzen te weten.

pino123
door pino123 Jan 15, 2021 om 19:41
2763 Antwoorden / 14 Vragen

@GA het gaat niet om wat u hiervan vindt het gaat erom wat ts ervan vindt. Nogmaals u vraagt om informatie die niets veranderen aan of ts wel of niet in zijn recht staat.

gerbera
door gerbera Jan 15, 2021 om 22:10
7372 Antwoorden / 14 Vragen

@GBA, als u het dan  zo graag wilt weten, composietbladen kosten tussen de €100 en € 250 per strekkende meter e.e.a. afhankelijk de dikte, kleur en kwaliteit van het blad. En aangezien u ook niet naar de lengte van het hoekblad heeft gevraagd vraag ik mij af hoe u dan een goed antwoordt kan geven op het feit dat het hoekblad aan weerszijde te kort is en hoe de TS dat met de keukenboer moet oplossen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jan 16, 2021 om 00:01
1781 Antwoorden / 31 Vragen

@Gerbera,

Qua materiaal kosten valt het mee gelukkig.....

gerbera
door gerbera Jan 16, 2021 om 11:34
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Zo vindt u dat, ff uitgaande dat een gem. keukenblad 3,5 mtr is en de hoek 2 mtr is € 550 tot € 1375, exclusief zaag en plaatsingskosten  toch wel een behoorlijk bedrag lijkt mij. En dat zou de TS dan moeten betalen omdat de keukenboer een fout heeft gemaakt. U maakt eengrapje.

tijger1
door tijger1 - Jan 15, 2021 om 12:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ze zijn aangesloten bij een geschillencommissie. Dien daar een klacht in.

Brugman is al jaren een puinhoop.

Ka
door Kazuri - Jan 15, 2021 om 13:13
3 Antwoorden / Vragen

Pure nieuwsgierigheid!
Doet helemaal niets terzake.

gerbera
door gerbera Jan 15, 2021 om 15:54
7372 Antwoorden / 14 Vragen

hoebedoelu deze reactie, is die voor iemand bestemd kunt u dat bij betreffende persoon schrijven door op "Toon reacties"te klikken.☺

ju
door juliomariner Jan 15, 2021 om 19:04
1330 Antwoorden / 2 Vragen

Ik neem aan dat dit op de reactie van geboren amsterdammer was

gerbera
door gerbera Jan 15, 2021 om 22:11
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Dat vermoeden had ik al☺

pino123
door pino123 - Jan 15, 2021 om 13:16
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Zoals Tijger aangeeft, nu een klacht gaan neerleggen bij de geschillencommissie. Op de wijze van klantenservice gaan ze waarschijnlijk hun oordeel niet bijstellen.

Brugman heeft de keuken laten inmeten zijn hier dus verantwoordelijk voor.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Jan 15, 2021 om 15:26
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Een extra stucklaag is maar 3 tot 4 mm en dat worden wel erg veel lagen!

En meten is hun verantwoording.... voor stuckwerk of tegels iets  korter blad mag maar  niet  na  die laag nog 17 mm tekort....
Niet gehele bedrag betalen, hoe meer ze te goed zijn des te harder ze lopen.

Betaal pas na foutloze keuken.
Er is niet geleverd waar je vanuit mag gaan.

De  maker van de fout moet betalen en als Brugman foute inmeters heeft, hun probleem.

panter22
door panter22 - Jan 15, 2021 om 17:32
6599 Antwoorden / Vragen

Kijk in de algemene voorwaarden onder artikel 20 de geschillenregeling
https://www.brugman.nl/over-brugman/voorwaarden/algemene-voorwaarden/

ro
door ronny530 - Jan 15, 2021 om 18:42
2794 Antwoorden / 41 Vragen

U heeft uw klacht ook op klachtenkompas geplaatst en Brugman keukens heeft een reactie op uw klacht geplaatst. In die reactie staat dat u de maten van het werkblad aan de stucadoor die muren zou stucen door diende te geven om het werkblad passend te maken. Daarbij stelt Brugman dat het om een paar milimeters gaat en niet om meer dan een centimeter per kant. Dan rijst bij mij de vraag of Brugman keukens wel verantwoordelijk is voor de onjuiste inmeting want die inmeting is voordat de stucadoor aan de gang ging ingemeten. Het is heel goed mogelijk dat de stucadoor de maten niet heeft geweten omdat u ze niet doorgegeven heeft en de muren enkel met een stuclaagje glad heeft gemaakt of dat de stucadoor zich niet aan de maten van het werkblad heeft gehouden. Als u de maten wel aan de stucadoor heeft doorgegeven dan is de stucadoor degene die aansprakelijk is voor het niet passen van het werkblad. Hieronder een link van de klacht zoals die op klachtenkompas geplaatst is https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/brugman-keukens-en-badkamers/klachten/brugman-wil-ons-laten-opdraaien-voor-eigen-fout%2C-namelijk-door-hun-ingemeten-te-kort-aanrechtblad./details?complaintId=d182a288-6dd1-4523-aa28-20d14dfcd2e3

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jan 15, 2021 om 19:21
1781 Antwoorden / 31 Vragen

@Ronny,

Goed opgemerkt.

Wat ik mij afvraag, waarom niet eerst alles goed door de stukadoor hebben gedaan.

En daarna pas opgemeten.

pino123
door pino123 - Jan 15, 2021 om 19:45
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Door het antwoord van Ronny en het antwoord wat te vinden is vanuit Brugman keukens, worden we hier door TS toch wel op het verkeerde been gezet. Blad is niet tekort, uw muur is niet op de juiste maat gestuukt.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jan 15, 2021 om 21:48
1781 Antwoorden / 31 Vragen

@Pino,

U kunt uw reacties onder mijn antwoord ook best aanpassen.

Mijn bedoelingen zijn goed.

pino123
door pino123 Jan 18, 2021 om 10:13
2763 Antwoorden / 14 Vragen

@GA,
Waarom zou ik dat doen als u allerlei irrelevante vragen stelt?

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Jan 15, 2021 om 20:01
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Ik heb nu ook die  klacht en antwoord gelezen.....

Maar 17 mm   en 12 mm  is wel erg dikke stuck laag....
Ik weet dat precies op maat vaak er net niet tussen lukte...
Jammer dat slopen en stuck laag door andere is gedaan.....

Altijd door 1 firma laten uitvoeren,  nu schuiven ze dit af....
Eerst Stuck laagje,  niet te dik want er moet  keuken tussen en later nogmaals?

Dit is weer  van (keuken) kastje naar de muur probleem.

Ook de voorwaarden even doorgenomen,    als ik daar  die vooraf moet lezen  heb ik als klant  meer als uur nodig... of ze dat leuk gaan
vinden...  heel verhaal  en ik zie niets over maat verschil zelf moeten oplossen.....

Voor mijn geen Brugman.

rj
door rjw Jan 16, 2021 om 09:16
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Voor investering van duizenden euro's lijkt het een uurtje investeren in het lezen van de voorwaarden niet zo'n probleem. En het is nog altijd beter om complete voorwaarden te hebben dan een op het oog "makkelijk" bedrijf met beknopte voorwaarden waarmee de leverancier achteraf alle kanten mee op kan.

ro
door ronny530 - Jan 16, 2021 om 11:32
2794 Antwoorden / 41 Vragen

Hoe dit ook afloopt een droomkeuken wordt het niet meer en dat is triest. Brugman heeft het keukenblad laten inmeten op basis van de situatie zoals die was en kon dus geen rekening houden met de situatie die in de toekomst zou ontstaan. Zo te lezen zijn de muren opnieuw gestuct maar waarom want normaliter is dat niet noodzakelijk tenzij dat voor het plaatsen van een nieuwe achterwand noodzakelijk is om bijvoorbeeld een tegelwand aan te brengen. Brugman kan niet weten wat de exacte maten zouden kunnen zijn en geeft het advies om die maten ook aan de stucadoor door te geven om er rekening mee te houden. Er van uitgaande dat Brugman wel het juiste keukenblad heeft geleverd en wellicht heeft de stucadoor zich niet aan de maten gehouden die door Brugman geadviseerd werden. Het wordt echt touwtrekken om te bewijzen wie wat verkeerd heeft gedaan want er zijn drie partijen bij betrokken de koper, Brugman en de stucadoor. In mijn optiek treft Brugman geen blaam maar als de stucadoor wel op de hoogte van de maten was en van die maten afgeweken is dan zal die stucadoor moeten zorgen voor een oplossing van dit probleem.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Jan 16, 2021 om 14:46
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Als ik  met een Brugman opgeve een laagdikte moet aanbrengen....?
Leg eens een liniaal tegen stuckwerk aan!

Dan zie je vaak minimale  hobbels en kuilen  en  dan  is 1 mm teveel  past het niet....
Op de mm nauwkeurig werken is mijn nooit gelukt....
Wel achteraf aansmeren maar  dat  wilde je niet.
Mijn DHZ keuken heeft een 9mm te klein blad,   2x 4½ mm van gemaakt en met tegels  deze kier  onzichtbaar weggetegeld...

Maar voor 17 mm moet ik dan wel  meerdere over elkaar doen,  word erg dikke stuck laag en  wat doe je met de overgang naar rest keuken?
Ik zou geen 17 mm bobbel  willen op de muur omdat zij fout opmeten!

pino123
door pino123 Jan 18, 2021 om 10:14
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Dan had TS daar niet mee akkoord moeten gaan, of eerst dit moeten overleggen met de stucadoor.

mo
door mof - Jan 18, 2021 om 11:25
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Als Brugman de meetfout heeft gemaakt en u kunt dat redelijkerwijs aantonen dan moet Brugman opkomen met een redelijke oplossing. Het beste zou een bijna drie centimeter lang blad zijn, maar in overleg met u kunnen andere oplossingen worden geboden. U heeft niet gekregen wat u heeft besteld.

re
door red1 - Jan 18, 2021 om 11:42
329 Antwoorden / 1 Vragen

!7 MM ? die moet je geen schip of vliegtuig laten bouwen !!!!!!!

re
door red1 - Jan 18, 2021 om 11:42
329 Antwoorden / 1 Vragen

!7 MM ? die moet je geen schip of vliegtuig laten bouwen !!!!!!!