Ro
door RodneyRodey Dec 20, 2018 om 18:27
Winkels & webshops

Op zoek naar vertrouwde dieren (fokkers?)

Goedendag,

Ik zoek voor mijn vader een Siberische Husky Pup,
Nou heb ik wel wat op internet gezien maar niet echt iets wat er vertouwelijk uit ziet.

Dus mijn vraag is of jullie enig idee hebben over Erkende fokkers of dergerlijke die Deze pups aanbieden.

7074 10 Rapporteer

marita5
door marita5 - Dec 20, 2018 om 18:33
11521 Antwoorden / 15 Vragen
Ro
door RodneyRodey Dec 20, 2018 om 18:40
Antwoorden / 3 Vragen

Ik kwam deze website inderdaad tegen, maar ik zie nergens iets over het reserveren van / in contact komen met pups, alleen dat ze voor hunzelf fokken.

marita5
door marita5 Dec 20, 2018 om 18:44
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Fokken voor hun zelf , dat word dan een heel asiel als ze de honden houden . Neem contact op met de persoon in de tweede link , dan weet u het . Op de site staat : Op de website zullen de door SHKN erkende fokkers beschikbare pups gemeld worden.

tenormin
door tenormin Dec 20, 2018 om 18:55
16840 Antwoorden / 108 Vragen

@marita1, nee, hoeft echt geen heel asiel te zien. Je moet "gewoon" er een zien te vinden die het niet voor geld doet. Ja, uiteraard betaal je de hoofdprijs maar, ten eerste: je "mag" eerst als potentiële kijker komen. Je moet een vader, moeder en andere pups zien. Een beetje fokker vraagt door waar pup eventueel terechtkomt enz. En al lijkt er nog steeds niemand bezwaar tegen te hebben: de fokster van mijn hond: ik kreeg hem niet eerder mee dan 12 weken, terwijl je veel leest: 8 weken is goed. Niet in haar ogen. Zolang men maar uit handen blijft van de broodfokker is men al een heel eind op weg. Sorry, mijn stokpaardje: honden.

marita5
door marita5 Dec 20, 2018 om 18:59
11521 Antwoorden / 15 Vragen

@tenormin , daarom zijn de fokkers in mijn link aangesloten bij deze vereniging , dus die fokken er niet op los .

Ro
door RodneyRodey Dec 20, 2018 om 19:34
Antwoorden / 3 Vragen

Bedankt! heb mails gestuurd!

tijger1
door tijger1 - Dec 20, 2018 om 18:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Vraag het de dierenarts eens.

tenormin
door tenormin - Dec 20, 2018 om 18:35
16840 Antwoorden / 108 Vragen

Sowieso geweldig dat u de ogen open houd voor u überhaupt een pup aanschaft voor uw vader. Er is inderdaad veel kaf onder het koren. Misschien wilt u de moeite nemen om eerst onderstaande site lezen alvorens een pup aan te schaffen.
Hoop dat link lukt, van ik ben nog links met linken:
https://www.yvonnevandermeer.nl/husky

Ro
door RodneyRodey Dec 20, 2018 om 18:41
Antwoorden / 3 Vragen

Bedankt voor de link! ik heb me al ruime maanden verdiept in het houden / verzorgen van een Husky en mijn vader heeft er al eerder 1 gehad die enkele jaren geledne overleden is aan ouderdom. ga zeker die links daaronder even kijken!

marita5
door marita5 - Dec 20, 2018 om 19:03
11521 Antwoorden / 15 Vragen
gompy2
door gompy2 - Dec 20, 2018 om 19:29
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Je zoekt een puppie voor je vader....

Dan zou ik mij eerst maar eens afvragen of jouw vader wel geschikt is voor een Siberische Husky, dus niet of de Husky wel geschikt is voor jouw vader.

Lees-> Hier

Dan zoek je een goede fokker.
Ik zou dan contact opnemen met goede vereniging, misschien de Siberian Husky Klub voor Nederland.
Door middel van die vereniging kun je in contact komen met fokkers die in praktisch de meeste gevallen de zuiverheid van het ras voor ogen hebben en dat betekend ook dat goede fokkers willen vookomen dat door het verkeerd combineren van ouders of te ver doorfokken of teveel nesten laten komen er minder gewenste gebreken kunnen gaan komen.

Klik-> Vereniging

Maar vooral, weet wat je doet, een Siberische Husky is niet zomaar een hond.

tenormin
door tenormin Dec 20, 2018 om 20:16
16840 Antwoorden / 108 Vragen

De Vader had er één Gompy2. Denk dat hij dat nog wel kan, tenzij de zoon niet verteld hoeveel jaar geleden het is en misschien Pa niet meer in staat is om.....

gompy2
door gompy2 Dec 21, 2018 om 08:12
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Dat had ik niet in de openingsvraag gelezen Tenormin, vandaar mijn antwoord

Sy
door Sylla - Dec 20, 2018 om 19:50
3 Antwoorden / Vragen

Husky’s zijn echte werkhonden.
Ik weet niet wat je vader van plan is, maar een husky heeft heel veel beweging en uitdaging nodig.
en je moet heel consequent blijven met opvoeden, het zijn niet de makkelijkste honden.

aurora1
door aurora1 - Dec 21, 2018 om 00:21
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Vraag ook eens bij dierenasiels. Behalve dat daar veel informatie is zou het ook zomaar kunnen zijn dat daar toevallig zo'n hond op een nieuwe baas zit te wachten omdat de oude baas bij nader inzien niet zeveel beweging wilde bijv.
Zelf vertrouw ik al die broodfokkers voor geen cent, en gebreken (bijv. wegens te veel doorgefokt) kunnen zich ook pas na verloop van tijd openbaren.

th
door theaschumer - Dec 21, 2018 om 15:27
3 Antwoorden / 2 Vragen

Meestal zit er op FB wel een groep voor een bepaald hondenras. De meeste beheerders zijn betrouwbaar en erg betrokken bij de honden. Zij weten meestal waar de honden weg komen en of ze gesocialiseert zijn of dat je te maken hebt met broodfokkers.

a.
door a. raadersma - Dec 21, 2018 om 20:19
6 Antwoorden / 0 Vragen

informeert u eens bij de Kynologe Club.

anglo
door anglo - Dec 22, 2018 om 16:30
95 Antwoorden / 22 Vragen

dierenasiel heb ik ook aan gedacht, is beter dan van een "fokker".