Sj
door SjorsKassa66 Nov 20, 2018 om 14:41
Winkels & webshops
Over Bol.com: Zijn er meer mensen die hun geld niet terugkrijgen?

Over Bol.com: Zijn er meer mensen die hun geld niet terugkrijgen?


31 oktober bestelde (en betaalde) ik een (voor mij dure) smartphone.
Zondag 4 november stuurde Bol.com  een mail: Bol.com annuleerde mijn order (omdat er een storing in het systeem was geweest o.i.d.) en zegt toe binnen drie dagen het geld terug te storten. 
Drie (werk)dagen zou inhouden dat ik het geld woensdag 7 november binnen had moeten hebben.
Het is nu 20 november en ik heb inmiddels een keer of 5 contact gehad met hun klantenservice, maar ik word elke keer afgescheept met een variant op "er wordt aan een oplossing van het probleem gewerkt", zonder dat wordt uitgelegd wat het probleem is.

Hebben meer mensen op het ogenblik problemen met Bol.com mbt geannuleerde bestellingen en terugbetaling?

4798 11 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Topantwoord

Ka
door Kassagebruiker - Nov 20, 2018 om 14:49
683 Antwoorden / 5 Vragen
10

Hebben meer mensen op het ogenblik problemen met Bol.com mbt geannuleerde bestellingen en terugbetaling?

Bol staat bekend voor een correcte service, bij mij ook, stuur ze eens een email ipv bellen.Echter zelfs bij het grootste bedrijf kan er wel eens een foutje gemaakt worden wat niet in 3 tellen op te lossen.

Sj
door SjorsKassa66 Nov 20, 2018 om 15:05
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor reactie. Ik gebruikte met opzet het woord "contact": ik heb gemaild, gebeld en gechat. Iedereen is héél vriendelijk, maar lost het probleem niet op en toezeggingen (er wordt binnen x dagen contact met u opgenomen enz) worden regelmatig niet nagekomen.
Het gaat hiet niet om 3 tellen, maar (een overschrijding van de toezegging) 8 werkdagen
Er valt trouwens niks "op te lossen", ze zeggen dat ze m'n geld terugstorten, maar ze doen het niet.

Ka
door Kassagebruiker Nov 20, 2018 om 15:25
683 Antwoorden / 5 Vragen

Dan een mailtje sturen dat u binnen 10 dagen het geld retour claimt, zoniet geeft u de vordering uit handen van een incasso buro, misschien helpt dat.

Mevr. pellikaan
door Mevr. pellikaan Nov 21, 2018 om 12:25
19 Antwoorden / Vragen

Nooit problemen mee gehad, altijd binnen een paar dagen, mijn geld terug gekregen, jammer dat het nu zo loopt, maar ik vertrouw er op, dat ze het echt voor u oplossen!

tijger1
door tijger1 - Nov 20, 2018 om 14:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Nooit problemen met Bol.

tenormin
door tenormin - Nov 20, 2018 om 15:06
16849 Antwoorden / 108 Vragen
0

Bol.com is enorm groot dus fouten zullen zich regelmatig voordoen. En, zoals ook medewerker Markwin van de klantenservice schrijft: "het is beschamend en ik zal" enz.... Hoop dat de terugbetaling snel rond zal zijn.

Topantwoord

Cookies
door Cookies - Nov 20, 2018 om 15:21
13336 Antwoorden / 36 Vragen
10

Het is natuurlijk bezopen dat je zolang op je geld moet wachten. Ze maken van hun probleem jouw probleem, dat is niet de bedoeling. 

Bol.com is lid van Thuiswinkel waarborg, dien daar een klacht in 
https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen

Cookies
door Cookies - Nov 20, 2018 om 15:23
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

Ik betaal bij Bol.com trouwens altijd achteraf, daarmee voorkom je dergelijk gesodemieter.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 20, 2018 om 15:44
16885 Antwoorden / 202 Vragen
0

Soms is 'geduld een schone zaak'. Ik/wij hebben geen slechte ervaringen als direct antwoord op uw vraag.

reivi22
door reivi22 - Nov 21, 2018 om 12:37
66 Antwoorden / 0 Vragen
0

Misschien kan ik u geruststellen  op dit punt.
Had een tijdje terug een soldeerbout  gekocht bij bol.
Helaas na 2 dagen solderen  begaf de soldeerbout het.
Heb het retourformulier ingevuld en teruggestuurd  naar bol.
Kon aangeven nieuw item of geld terug,koos voor geld terug.
Binnen 2 dagen had ik het aankoopbedrag  op mij rekening. 
Wellicht is er in uw geval iets misgegaan.
Het is een grote organisatie  uiteraard.
Maar wees gerust u gaat toch echt uw aankoopbedrag  terugkrijgen. 
Mvgr.

marianne martens
door marianne martens - Nov 21, 2018 om 12:40
4 Antwoorden / Vragen
0

Bestel al  jaren bij bol.com en nooit één probleem gehad. Ik betaal overigens ook altijd achteraf.
Dat kan natuurlijk alleen als je een goede betalingsscore hebt denk ik.
Rerourneren is ook nooit een probleem, net als retourbetalingen.
Raar verhaal van die storing trouwens.  Je kunt toch opnieuw bestellen?

mo
door mof - Nov 21, 2018 om 13:10
3619 Antwoorden / 3 Vragen
0

Gewoon afwachten, wettelijk geldt dat ze binnen 30 dagen moeten leveren en zo niet, dan is de koopovereenkomst te ontbinden. De service binnen drie dagen het geld terug te storten is goede wil service. Geef ze gewoon even de tijd. Ik heb van bol.com altijd mijn geld terug gehad zonder veel geklaag en gezeur.

Sj
door SjorsKassa66 Nov 21, 2018 om 14:56
1 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien dat ik het niet duidelijk heb opgeschreven: Bol.com annuleerde mijn bestelling of te  wel ontbond de koopovereenkomst, "afwachten" was dus zinloos. Ik ben ervan overtuigd dat als ik niet was gaan zeuren ik niets had teruggekregen, in het systeem stond de bestelling op "terugbetaald", maar dat was dus niet zo.
De aanbieding bij deze smartphone was dat je er twv € 260 een smartwatch en een draadloze lader bij kado kreeg, mits je vóór 1 november zou bestellen. Die extra's ben ik nou ook misgelopen: mijn bestelling was op tijd, maar geannuleerd door Bol.com op 4 november :-((.

audb
door audb - Nov 21, 2018 om 14:38
1668 Antwoorden / 5 Vragen
0

Ze mogen tot 3 weken er over doen om het geld terug te storten maar als ze al weten dat er een storing in het systeem was waarom dan niet op de hand uw bestelling uitgevoerd?

Overigens is het veel slimmer om eerst bij hardware.info of tweakers.net te kijken of u ergens anders niet goedkoper uit bent.

En nee niet bij kieskeurig of een andere vergelijking site die geven niet de goedkoopste omdat ze er aan verdiennen.

Sj
door SjorsKassa66 Nov 21, 2018 om 14:50
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik kijk idd altijd bij Tweakers, in dit geval ging het om de introductie van een nieuw model van Huawei en die was overal even duur. De aanbieding was dat je er twv € 260 een smartwatch en een draadloze lader bij kado kreeg, mits je vóór 1 november zou bestellen. Die extra's ben ik nou ook misgelopen: mijn bestelling was op tijd, maar geannuleerd door Bol.com op 4 november :-((.

Sj
door SjorsKassa66 - Nov 21, 2018 om 14:44
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Vandaag, 21 november, eindelijk mijn geld terug! Heel fijn.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Mu
Murp - May 19, 2024 om 15:32
Garantie & verzekeringen

Verkeerd framenummer van (gestolen) fiets doorgegeven bij verzekering

Hoi iedereen,

Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen.
Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.

Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterk verbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie. ... Lees meer

petra gerritse
petra gerritse - May 20, 2024 om 09:45
Geldzaken & recht

Geen mogelijkheid om MEGA te bereiken, telefonisch en per mail niet. Ook v. b. brieven van ACMn gestuurd, GEEN REACTIE

na verkeerde eindafrekening, de nieuwe energieleveraar heeft tijdig afgemeld ,steeds wordt er door gegaan met een maand betaling. Deze heb ik gestorneed.
Krijg nu een aanmaning via bureau. Lees meer

Ky
Kyletwee - May 20, 2024 om 10:06
Geldzaken & recht

Mag de KB onjuiste informatie over mij publiceren online?

Wat kun je doen als een site van de overheid onjuiste informatie over je publiciert? Ze doen niks met mijn klacht. Het gaat om de Koninklijke bibliotheek die weigert mijn geboortejaar aan te passen. Het interesseert ze geen biet dat ze mij decennia ouder maken dan ik ben met alle gevolgen van dien.. Lees meer