Pakket is niet aangekomen
Heb een pakket besteld moest via dpd bezorgd worden op vrijdag avond tussen 10 over half 6 en 10 over half 7 om 8 uur nog niks ben weggegaan intussen bezorger geweest met mijn pakket doordat ik niet thuis was trof ik een kaart mijn pakket is 6 km verderop gebracht bij een afhaalpunt terwijl op 10 minuten loopafstand ook zo n punt zit ik dus zaterdag ochtend een half uur gereisd voor mijn pakket ik daar aangekomen geen pakket heb contact gehad met dpd daar kreeg ik te horen dat maandag mijn pakket daar is dus ik moet maandag weer half uur heen en half uur terug reizen plus mijn reiskosten dpd zegt reiskosten moet je bij afzender claimen maar dpd maak toch die fout en verleent geen service
Hg mw van Oorschot
Aangezien u niet de opdrachtgever nent heeft DPD geen boodschap aan u
U moet echt bij de afzender zijn al geef ik u heel weinig kans op een vergoeding van de afzender
Met welke reden moest het op vrijdagavond tussen 17:40 en 18:40 bezorgd worden? Heeft de verkoper dat aangegeven, of gaf de track en trace dat als indicatie aan? Een indicatie zegt niet veel. Door drukte, pech of andere zaken kan er vertraging optreden. Er kunnen dus geen rechten aan ontleent worden.
Verder krijgt u van DPD te horen dat het pakket vanaf de volgende werkdag af te halen in. Zaterdag is geen werkdag.
DPD is u niets verschuldigd, de verkoper is de opdrachtgever, u bent de ontvanger.
Ik kreeg bericht dat het tussen die tijd bezorgd zou worden en op de kaart die achter gelaten staat zaterdag en GEEN volgende werkdag en ik weet ook het verschil tussen werkdagen en weekend
Dank voor de mededeling.
Ik begrijp niet dat u gewoon weggegaan bent en kennelijk denkt dat men op de minuut precies kan bezorgen. De opgegeven tijd zal een schatting geweest zijn.
Ik denk dat u een reiskostenvergoeding wel kunt vergeten. Voor het overige moet u bij de verzender als opdrachtgever zijn.
Bezorgtijd is slechts een indicatie, logisch, want er kan onderweg door allerlei oorzaken vertraging ontstaan. Het was dus niet verstandig om te vertrekken voordat het was afgeleverd.
Mijn pakket is niet bezorgd op het aangegeven tijdstip.
Als de afzender van jouw pakket gebruik maakt van de Predict-service word je geïnformeerd over de dag en het tijdvak waarin de bezorging zal plaatsvinden. Hoewel wij ons uiterste best doen jouw pakket dan ook te bezorgen, blijft het een indicatie. Door onvoorziene omstandigheden is het mogelijk dat er vertraging plaats vindt.
https://klantenservice.dpd.nl/topic/8mKDypfAfEbgjJ5Br/article/9fvGaFLnzjPuEBHLp
Tsja, bezorgen blijft mensenwerk en zeer afhankelijk van drukte etc. Vroeger (vóór track en trace) wist je helemaal niet wanneer een pakket geleverd zou worden. Als dit een keer gebeurt is het aan te raden niet ś ochtends vroeg nar het ophaalpunt te gaan, dan staan de auto's nog bij het distributiecentrum om nieuwe pakjes te halen. Kans bestaat dat als u zaterdag in de namiddag was geweest dat het pakje er gewoon gelegen zou hebben.
U maakt wel een groot drama van een kleine zaak, zeg. Reiskosten claimen nog wel, pfoefoe! Een héél half uur reizen zelfs! Kom, doe effe normaal en maak u zorgen om èchte problemen.
U zegt: mijn pakket is niet bezorgd maar verder op zegt u dat u het maandag aanwezig zal zijn op het afhaalpunt.
U kreeg al reacties met als inhoud dat niet DPD maar de verzender van het pakket verantwoordelijk is voor de bezorging.
Hoe dan ook is het wel opvallend en dat is naar mijn mening toch ook wel degelijk aan de DPD bezorger dus aan DPD te verwijten dat men het pakket niet heeft afgeleverd bij een afhaalpunt in uw directe omgeving maar 6 km verder.
Dat heeft dan niets te maken met het wel of niet bezorgd zijn maar handelen door de DPD zelf en daar kan m.i. de verzender nooit aansorakelijk voor zijn.
Mijn vraag: kon u bij de bestelling niet aangeven waar u het pakket bezorg wenste te hebben m.a.w. aangeven: bezorgen bij het door u bedoelde 'pick-up point' om het bij goed Nederlands te houden. Dat kan namelijk wel bij DPD.
Ergo: zie: https://klantenservice.dpd.nl/ en daar uw klacht neerleggen indien u dat nog niet heeft gedaan. Met de door mij genoemde motivatie dat er in deze toch kennelijk echt sprake is van nalatigheid bij DPD waar de verzender nooit verantwoordelijk voor kan zijn.
Nog een tip: als zo iets weer eens gebeurt, neem dan contact op met DPD en stel dat de aangegeven afhaalplek wel erg ver weg is gelegen en verzoek het pakker te leveren bij het voor u dichtst bijzijnde. Dat lijkt mij gemakkelijker dan 6 km gaan reizen en u heeft dan ook geen reiskosten.
6 km een half uur reizen?? Dan heeft u wel een hele trage fiets..........
met de auto is dit hooguit 10 minuten en qua reiskosten, 1 liter benzine in totaal (dus heen en terug) dus reken met afschrijving en belasting €2,-
Echt hoor, waar heeft u het over??
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Verkeerd framenummer van (gestolen) fiets doorgegeven bij verzekering
Hoi iedereen,
Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen.
Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.
Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterk verbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie.
...
Lees meer
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer