Di
door Dinie van Oorschot Nov 23, 2019 om 20:10
Winkels & webshops

Pakket is niet aangekomen

Heb een pakket besteld moest via dpd bezorgd worden op vrijdag avond tussen 10 over half 6 en 10 over half 7 om 8 uur nog niks ben weggegaan intussen bezorger geweest met mijn pakket doordat ik niet thuis was trof ik een kaart mijn pakket is 6 km verderop gebracht bij een afhaalpunt terwijl op 10 minuten loopafstand ook zo n punt zit ik dus zaterdag ochtend een half uur gereisd voor mijn pakket  ik daar aangekomen geen pakket heb contact gehad met dpd daar kreeg ik te horen dat maandag mijn pakket daar is dus ik moet maandag weer half uur heen en half uur terug reizen plus mijn reiskosten dpd zegt reiskosten moet je bij afzender claimen maar dpd maak toch die fout en verleent geen service

 Hg mw van Oorschot

3526 9 Rapporteer

ju
door juliomariner - Nov 23, 2019 om 20:19
1330 Antwoorden / 2 Vragen

Aangezien u niet de opdrachtgever nent heeft DPD geen boodschap aan u
 U moet echt bij de afzender zijn al geef ik u heel weinig kans op een vergoeding van de afzender

diumenge
door diumenge - Nov 23, 2019 om 20:19
11969 Antwoorden / 15 Vragen

DPD is ingeschakeld door de afzender, dus daar moet je klagen, kunnen zij weer bij DPD klagen.

ne
door neodutchio - Nov 23, 2019 om 20:35
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Met welke reden moest het op vrijdagavond tussen 17:40 en 18:40 bezorgd worden? Heeft de verkoper dat aangegeven, of gaf de track en trace dat als indicatie aan? Een indicatie zegt niet veel. Door drukte, pech of andere zaken kan er vertraging optreden. Er kunnen dus geen rechten aan ontleent worden.
Verder krijgt u van DPD te horen dat het pakket vanaf de volgende werkdag af te halen in. Zaterdag is geen werkdag.

DPD is u niets verschuldigd, de verkoper is de opdrachtgever, u bent de ontvanger.

Di
door Dinie van Oorschot Nov 23, 2019 om 21:38
Antwoorden / 1 Vragen

Ik kreeg bericht dat het tussen die tijd bezorgd zou worden en op de kaart die achter gelaten staat zaterdag en GEEN volgende werkdag en ik weet ook het verschil tussen werkdagen en weekend

aurora1
door aurora1 - Nov 23, 2019 om 20:57
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dank voor de mededeling.
Ik begrijp niet dat u gewoon weggegaan bent en kennelijk denkt dat men op de minuut precies kan bezorgen. De opgegeven tijd zal een schatting geweest zijn.
Ik denk dat u een reiskostenvergoeding wel kunt vergeten. Voor het overige moet u bij de verzender als opdrachtgever zijn.

Donuts
door Donuts - Nov 23, 2019 om 21:49
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Bezorgtijd is slechts een indicatie, logisch, want er kan onderweg door allerlei oorzaken vertraging ontstaan. Het was dus niet verstandig om te vertrekken voordat het was afgeleverd.

Mijn pakket is niet bezorgd op het aangegeven tijdstip.

Als de afzender van jouw pakket gebruik maakt van de Predict-service word je geïnformeerd over de dag en het tijdvak waarin de bezorging zal plaatsvinden. Hoewel wij ons uiterste best doen jouw pakket dan ook te bezorgen, blijft het een indicatie. Door onvoorziene omstandigheden is het mogelijk dat er vertraging plaats vindt.

https://klantenservice.dpd.nl/topic/8mKDypfAfEbgjJ5Br/article/9fvGaFLnzjPuEBHLp

newmikey
door newmikey - Nov 24, 2019 om 09:27
830 Antwoorden / 0 Vragen

Tsja, bezorgen blijft mensenwerk en zeer afhankelijk van drukte etc. Vroeger (vóór track en trace) wist je helemaal niet wanneer een pakket geleverd zou worden. Als dit een keer gebeurt is het aan te raden niet ś ochtends vroeg nar het ophaalpunt te gaan, dan staan de auto's nog bij het distributiecentrum om nieuwe pakjes te halen. Kans bestaat dat als u zaterdag in de namiddag was geweest dat het pakje er gewoon gelegen zou hebben.

U maakt wel een groot drama van een kleine zaak, zeg. Reiskosten claimen nog wel, pfoefoe! Een héél half uur reizen zelfs! Kom, doe effe normaal en maak u zorgen om èchte problemen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 24, 2019 om 10:52
16885 Antwoorden / 202 Vragen

U zegt: mijn pakket is niet bezorgd maar verder op zegt u dat u het maandag aanwezig zal zijn op het afhaalpunt.
U kreeg al reacties met als inhoud dat niet DPD maar de verzender van het pakket verantwoordelijk is voor de bezorging.
Hoe dan ook is het wel opvallend en dat is naar mijn mening toch ook wel degelijk aan de DPD bezorger dus aan DPD te verwijten dat men het pakket niet heeft afgeleverd bij een afhaalpunt in uw directe omgeving maar 6 km verder.
Dat heeft dan niets te maken met het wel of niet bezorgd zijn maar handelen door de DPD zelf en daar kan m.i. de verzender nooit aansorakelijk voor zijn.

Mijn vraag: kon u bij de bestelling niet aangeven waar u het pakket bezorg wenste te hebben m.a.w. aangeven: bezorgen bij het door u bedoelde 'pick-up point' om het bij goed Nederlands te houden. Dat kan namelijk wel bij DPD.

Ergo: zie: https://klantenservice.dpd.nl/ en daar uw klacht neerleggen indien u dat nog niet heeft gedaan. Met de door mij genoemde motivatie dat er in deze toch kennelijk echt sprake is van nalatigheid bij DPD waar de verzender nooit verantwoordelijk voor kan zijn.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 24, 2019 om 11:54
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Nog een tip: als zo iets weer eens gebeurt, neem dan contact op met DPD en stel dat de aangegeven afhaalplek wel erg ver weg is gelegen en verzoek het pakker te leveren bij het voor u dichtst bijzijnde.  Dat lijkt mij gemakkelijker dan 6 km gaan reizen en u heeft dan ook geen reiskosten.

an
door anita71 - Nov 24, 2019 om 15:19
4 Antwoorden / 0 Vragen

6 km een half uur reizen?? Dan heeft u wel een hele trage fiets..........
met de auto is dit hooguit 10 minuten en qua reiskosten, 1 liter benzine in totaal (dus heen en terug) dus reken met afschrijving en belasting €2,-
Echt hoor, waar heeft u het over??