kathy1978
door kathy1978 Dec 11, 2016 om 14:00
Winkels & webshops

Pas op met aminashop.nl

Let op met aminashop.nl
vreemde webpagina met vreemde voorwaarden. Zo kwam ik op deze site door een mij bekende wolwinkel website die dit weekend, natuurlijk altijd in een weekend gehackt is. Als ik nu op de wolwinkel site klik wordt ik doorgestuurd naar aminashop.nl.
verder verkoopt de website alleen merkartikelen, wat niet vreemd is maar vervolgens kan je ze alleen betalen per overschrijving, tja. Dan de levering, op maandag kijken ze naar je bestelling, op dinsdag doen ze weer iets, todat ze eindelijk op vrijdag het verstuurd hebben. Jaja, ik denk iets van die vogel en gevlogen. Facebook link werkt niet, kvk gegevens etc ontbreken. Lorem ipsum staat nog onder aan de website kortom alarmbellen rinkelen aan alle kanten. Wat ook niet werkt is dat google op aminashop al aardig op tilt slaat met worden als nep. En je kan bij deze website wel betalen maar bij terugsturen nou ja als er al iets terug te sturen valt, wel een tegoedbon krijgen maar geen geld terug. Vreemd de laatste keer dat ik de wet las mocht dat helemaal niet. Dus wees gewaarschuwd.

2552 8 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Dec 11, 2016 om 14:02
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Hoi @kathy1978, bedankt voor je waarschuwing hoor.

tijger1
door tijger1 - Dec 11, 2016 om 14:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een wolwinkel website die in het weekend altijd gehackt is? En dan op maandag weer niet?

Hoe heet die wolwinkel webshop dan?

kathy1978
door kathy1978 - Dec 11, 2016 om 16:37
69 Antwoorden / 4 Vragen

Nee tijger die wolwinkel is niet altijd in het weekend gehackt, nee die lui doen dat altijd in het weekend, een website namaken, een website omleiden. Webwinkels van kleine zelfstandigen liggen in het weekend meestal stil, consumenten hebben in het weekend minder wantrouwen en minder mogelijkheid dingen te controleren of terug te draaien. Daar spelen die lui op in. Kijk maar op de site die ik genoemd heb. Het rammelt aan alle kanten. Ik heb die wolwinkel een bericht via facebook gestuurd. Hopelijk leest ze het snel.

ph
door philip36 - Dec 11, 2016 om 16:53
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Hoe heet die wolwinkel waar u doorgelinkt wordt naar aminashop.nl dan?

Cookies
door Cookies - Dec 11, 2016 om 17:04
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......Webwinkels van kleine zelfstandigen liggen in het weekend meestal stil.....

Dat heeft er niets mee te maken. Webshops van kleine zelfstandigen, zijn meestal zeer slecht (of zelfs helemaal niet) beveiligd, daar zit het probleem.

En leuk zo'n waarschuwing, maar dit vindt duizenden keren plaats, dus heeft eigenlijk nauwelijks zin.

kathy1978
door kathy1978 - Dec 12, 2016 om 10:55
69 Antwoorden / 4 Vragen

Mijn waarschuwing zorgt er misschien voor dat mensen daar niet bestellen. Bij google krijg je dan wat reacties als je op de winkel zoekt. De wolwinkel noem ik expres niet omdat die misschien dan ook in de zoekresultaten meegenomen wordt. Ik heb inmiddels gisteren bericht gehad van de winkel en zij is in contact met haar webmaster. Hopelijk kunnen ze snel de beveiliging een stuk opvoeren. Er is natuurlijk geen wehkamp budget en een winkel die 24/7 door haar persoonlijk gemonitoord wordt. De webmaster zal nu zeker goed kijken waar het mis is gegaan en de boel dichttimmeren. Ergens heeft er een permissie opengestaan of zo.

tijger1
door tijger1 - Dec 12, 2016 om 10:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou, lekker nuttig advies dan. "Ergens is er een problerm" Pas daar voor op. Goed, doen we.

Cookies
door Cookies - Dec 12, 2016 om 11:13
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nee, ze hebben geen Wehkamp budget, maar ze hebben wel hun verantwoordelijkheid te nemen. Webshops horen zorgvuldig om te gaan met de gegevens van klanten. Het is zelfs voor amateur hackers heel simpel om persoonlijke gegevens van de klanten te achterhalen.

Je zou dus juist moeten waarschuwen voor die wolwinkel, NIET voor die andere shop.

Bij een dergelijke slecht beveiligde site, koop ik sowieso nooit en niemand zou bij zo'n shop moeten bestellen, als je zorgvuldig met je gegevens om wilt gaan.

DOOR KATHY1978 - 12 DEC. 2016 OM 10:55
65 ANTWOORDEN / 3 VRAGEN

Mijn waarschuwing zorgt er misschien voor dat mensen daar niet bestellen. Bij google krijg je dan wat reacties als je op de winkel zoekt. De wolwinkel noem ik expres niet omdat die misschien dan ook in de zoekresultaten meegenomen wordt. Ik heb inmiddels gisteren bericht gehad van de winkel en zij is in contact met haar webmaster. Hopelijk kunnen ze snel de beveiliging een stuk opvoeren. Er is natuurlijk geen wehkamp budget en een winkel die 24/7 door haar persoonlijk gemonitoord wordt. De webmaster zal nu zeker goed kijken waar het mis is gegaan en de boel dichttimmeren. Ergens heeft er een permissie opengestaan of zo.