Marc Joersen
door Marc Joersen Dec 10, 2023 om 14:24
Winkels & webshops

Post nl leverd niet op zondag

Post nl leverd al tijdje niet meer op zondag. Ondanks dat een aantal webwinkels (soms zelfs betaald) aangeven voor bepaalde tijd besteld zondag in huis is het post nl dit jaar nog nooit gelukt. Tegenwoordig kan je bij bol de lever dag en tijdvak zien en als ik dan een product bestel waarvan ze bij bol aangeven dat deze ook op zondag word bezorgd is deze optie niet mogelijk te kiezen. Bij winkels waar je dit niet kan inzien krijg je zondag ochtend een melding dat je pakketje onderweg is en paar uur later krijg je de mail van post nl dat je hem maandag krijgt. Nu ben ik verhuist maar ook op deze plek (allen dorpjes) gebeurd precies het zelfde. Leverd post nl niet meer op zondag? of alleen maar op plekken die hen (financieel) beter uit komt (grote steden en drukke gebieden)

7090 15 Rapporteer

Topantwoord

sira
door sira - Dec 10, 2023 om 14:29
2344 Antwoorden / 24 Vragen

Ik heb nog nooit meegemaakt dat Post.nl op zondag levert.
Ik zie het weleens staan bij Bol, maar ik kies altijd voor de eerstvolgende werkdag, omdat ik het logisch vind dat een ander ook recht heeft op een vrije dag. Boodschappen doe ik ook nooit op zondag. Heeft overigens niets met geloof te maken hoor.

Marc Joersen
door Marc Joersen Dec 10, 2023 om 14:34
Antwoorden / 1 Vragen

Dat is erg netjes van u, alleen ik kan van ma t/m za geen pakketjes aannemen dus ik verkies daarom webwinkels die aangeven op zondag te kunnen leveren en ook post nl bied dit aan. Er zijn genoeg mensen die graag op zondag werken (200% betaald) dus ik voel mij niet verantwoordrijelijk of iemand recht heeft om zondag een vrije dag te nemen. Waarschijnlijk hebben zij op andere dagen "weekend"/. Het gaat mij er vooral om Post nl geeft aan zondag in heel nederland te leveren alleen doet dit niet.

sira
door sira Dec 10, 2023 om 15:04
2344 Antwoorden / 24 Vragen

U kunt het bij een Post.nl-punt laten bezorgen. Veelal zitten die punten in supermarkten en sommige supermarkten zijn op zondag open of bij een andere supermarkt, maar dan moet u er misschien een stukje voor rijden. Een andere mogelijkheid is bij familie of kennissen laten bezorgen. Ik fungeer ook vaak als bezorgadres voor kennissen en dat gaat in overleg, want ik ben ook niet altijd thuis.

Hoe doet u uw boodschappen als u op maandag t/m zaterdag afwezig bent.,

Mabelle
door Mabelle Dec 10, 2023 om 17:22
427 Antwoorden / 1 Vragen

Hoe doet u uw boodschappen als u op maandag t/m zaterdag afwezig bent.

Op zondag dan waarschijnlijk of thuisbezorging 's avonds. En wat pakketbezorging op zondag betreft: het is al jaren een 24/7 economie, in de zorg, het OV, fabrieken, boeren, winkels enz. enz. Hier kan ik op ieder moment van de week of dag naar de super. Als zondagbezorging goed zou werken, zou ik dan ook geen enkele gene hebben om dat op die dag te laten bezorgen. Lang niet iedereen vindt het een probleem om op zondag (of met feestdagen) te werken.

sira
door sira Dec 10, 2023 om 20:53
2344 Antwoorden / 24 Vragen

Dat kan. Ik doe er alleen niet aan mee. Net zo min als dat ik op feestdagen naar een woonboulevard ga.

Mabelle
door Mabelle Dec 10, 2023 om 21:21
427 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ga nooit naar een woonboulevard, dus ook niet met de feestdagen.;-))

sira
door sira Dec 10, 2023 om 21:23
2344 Antwoorden / 24 Vragen

Ben er ook nog nooit geweest

Ge
door Gert Moes Dec 11, 2023 om 13:23
12 Antwoorden / 2 Vragen

achja iedereen in de zorg enz , zondags ook maar vrijgeven dan , lulverhaal

hereistom
door hereistom - Dec 10, 2023 om 14:32
736 Antwoorden / 1 Vragen

Is ook onzin op zondag, kun je niet een dagje langer wachten, dan had je het eerder moeten bestellen!

pe
door pebk Dec 13, 2023 om 16:26
581 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, u vindt het onzin op zondag. Bij veel gezinnen is er niemand thuis doordeweeks, omdat we alllemaal moeten werken. Op zaterdag moeten heel veel kinderen sporten (wedstrijden en zo), dus zondag is geen gekke dag om pakketjes te laten bezorgen, vind ik.

hereistom
door hereistom Dec 13, 2023 om 16:31
736 Antwoorden / 1 Vragen

Wat een onzin, pakketen kun je gewoon bij een pakketpunt laten bezorgen, dus omdat u te lui bent moet iemand anders maar op zondag voor u werken. Zo'n druk leven doe je zelf, maar verplicht het een ander niet!

Rik Jacobs
door Rik Jacobs Dec 22, 2023 om 09:05
Antwoorden / Vragen

Beste Hereistom, ik heb speciaal een account aangemaakt om te reageren op uw reactie, want Pebk verplicht niemand om te werken op zondag, en om Pebk lui te noemen is ronduit associaal. PostNL bied op zondag bezorging aan, welke mening u ook heeft, PostNL bied dit zelf aan. Er zijn genoeg mensen die graag op zondag werken, en er zijn genoeg mensen die graag gebruik maken van bezorging op zondag. Wat u er van vind, dat is aan u, maar de wereld heeft meerdere visies dan enkel die van u. Pebk is een persoon die graag van bezorging op zondag geniet (net zoals ikzelf overigens) en op het moment je deze keuze kan maken bij PostNL is dat dan ook erg wenselijk. Het is dan ook ronduit vervelend als PostNL zijn eigen aangeboden service van bezorging op zondag niet na komt, en dit zelfs meerdermaals. Dus de vraag van Pebk was meer dan gegrond om deze hier te stellen. De reactie van u dan weer zeker niet.

tenormin
door tenormin - Dec 10, 2023 om 14:35
16835 Antwoorden / 108 Vragen

In principe zou u gelijk moeten hebben. Veel sites schrijven: Zaterdag voor 11 p.m. beteld,Zondag in huis. Er staat niet bij dat het alleen in grote steden bezorgd wordt.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Dec 10, 2023 om 14:35
1766 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Marc,

Misschien kunt u uw pakje bij een Post NL punt laten bezorgen op zondag?

Woont u toevallig in het "bible belt" -gebied?

kr
door kraanjan Dec 11, 2023 om 16:13
16 Antwoorden / Vragen

Dit is een raar antwoord.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 11, 2023 om 22:28
1766 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Kraanjan,

Het is geen raar antwoord want in sommige "bijbelgordel" gemeentes wordt de stekker uit de pinautomaat getrokken,dus ja daar is het Post NL punt ook gesloten op zondag.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 10, 2023 om 15:57
16859 Antwoorden / 202 Vragen

Post .nl levert nooit op zondag, al sedert jaar en dag, nergens. Er zijn wel andere besteldiensten die wel ook op zondag bestellen.

Indien bij BOL.com wordt aangegeven dat er wel op zondag besteld zou kunnen worden is het m.i. dan een kwestie om daar eens navraag te doen.

Mabelle
door Mabelle Dec 10, 2023 om 17:05
427 Antwoorden / 1 Vragen

Onzin, Postnl bezorgt wel op zondag (muv de Waddeneilanden) https://www.postnl.nl/zakelijke-oplossingen/pakket-versturen/bezorgopties/zondagbezorging/

JMA2
door JMA2 Dec 12, 2023 om 00:12
117 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb gisteren nog 3  kerstcadeaus geleverd gekregen. Alleen gekocht bij BOL. Maar keurige levering op zondag door PostNL

heremietkreeft
door heremietkreeft Dec 12, 2023 om 13:38
16859 Antwoorden / 202 Vragen

Ok! Dan levert men dus nu wel gelet op de drukte die er is. Maar dan toch niet overal.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Dec 10, 2023 om 16:04
2064 Antwoorden / Vragen

Het is de webwinkel waar u een afspraak mee maakt, niet de distributeur, dus als u met de winkel afspreekt dat het op zondag wordt afgeleverd is dat uw aanspreekpunt als ze niet komen.

Mabelle
door Mabelle - Dec 10, 2023 om 17:09
427 Antwoorden / 1 Vragen

Postnl zou als de webshop/klant dit aangeeft wel op zondag moeten bezorgen (muv de Waddeneilanden) https://www.postnl.nl/zakelijke-oplossingen/pakket-versturen/bezorgopties/zondagbezorging/

Ik heb zelf zondagbezorging nooit uitgeprobeerd, wel avondbezorging maar dat komt dan ook pas op de volgende werkdag. Als je extra hebt betaald voor zondag of avondlevering kun je wel je geld terug vragen bij de webshop. Postnl bezorgers maken er een zooitje van. Als ze geen zin hebben om op die tijden te bezorgen, moeten ze het niet aanbieden.

kr
door kraanjan Dec 11, 2023 om 16:16
16 Antwoorden / Vragen

Ik weet niet hoe jij leeft.

ze
door zeemannetje - Dec 11, 2023 om 12:12
120 Antwoorden / 0 Vragen

Post.nl die op zondag levert? Nee, nog nooit meegemaakt en ik woon in een grote stad. Als Bol dat aangeeft moet je hierover met Bol in overleg gaan, die doet de belofte.

je
door jeannettek - Dec 11, 2023 om 12:35
12 Antwoorden / 0 Vragen

Ze leveren wel degelijk op zondag. Ik had gevraagd om het pakketje op maandag te bezorgen omdat we nog in het buitenland waren en het is zonder onze toestemming op zondag zo maar bij de voordeur neergekwakt - echt schandalig! Ik heb al een klacht ingediend!

ka
door kaartendraak - Dec 11, 2023 om 12:46
182 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb het een keer gehad dat ze op zondag kwamen, volgens mij iets van amazon.de, toen ik het zag staan dat het op zondag bezorgd zou worden dacht ik nog 'dat is knap', maar idd, het kwam die dag. Verder niet meer, wel Amazon zelf, die komt soms wel op zondag, ligt eraan wat het is, dit weekens kwamen ze zelfs een dag eerder, terwijl erbij stond dta het op zondag bezorgd zou wordan, het werd de zaterdag ervoor al.. Bij Bol moet je lid zijn van select en betaal je er ook nog eens extra voor als je het perse wel op zondag wil hebben, maar verder moet je gewoon op de eerstvolgende werkdag rekenen.
En wat maakt die ene ag uit, die jongens verdienen al een habbekrats met al die pakjes, doen hun best om het bij ons af te leveren, zijn blij als we thuis zijn, want dat scheelt een hoop tijd om het aub bij de buren af te geven, want als ze het weer mee moeten nemen en bij een afhaalpunt brengen krijgen ze er helemaal een grijpstuiver voor, het is echt geen leuk werk voor zo weinig dat ze betaald krijgen en dan nog tot 22 uur werken ook........

Ma
door Master Wim - Dec 11, 2023 om 13:14
12 Antwoorden / Vragen

Nee de webwinkels gebruiken e.commerce van DHL om op zondag te bezorgen en de chauffeu/ ses/rs zijn dan meestal studenten M/V die zich wat bijverdienen

wi
door wim koelewijn - Dec 11, 2023 om 13:21
68 Antwoorden / Vragen

Zie hier in Rotterdam nooit een bezorgbusje.. van niet 1 bezorgbedrijf..wellicht dat sommige individueel wel eens zondag op pad gaan..en hebben de bedrijven het over de volgende dag bezorgd..wat misschien vaak niet eens waar gemaakt kan worden..maar bedoelen ze werkdagen...

Me
door Meindo - Dec 11, 2023 om 13:46
64 Antwoorden / Vragen

Belachelijk om ook op zondag nog die busjes door de straten te zien jakkeren.

mo
door mof - Dec 11, 2023 om 16:47
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Nou, zo langzaam aan worden we veel te veel verwend in dit land. Als men over internet iets bestelt dan kan de leverancier nooit garanderen dat een pakket voor een bepaald datum wordt bezorgd. Net zo min kan Post NL dat. Ze doen hun best en soms duurt het een dagje of zo langer. Dat is de consequentie van een postorder bestelling.

rj
door rjw Dec 23, 2023 om 17:38
3264 Antwoorden / 5 Vragen

Precies. En vroeger was het niet beter (voor dat dat weer wordt geroepen). Als je wat bij Wehkamp of een ander postorderbedrijf bestelde had je het na een week of zo...

St
door Stortgoed - Dec 12, 2023 om 15:13
1 Antwoorden / Vragen

[edit, houd het s.v.p. vriendelijk en inhoudelijk - redactie]