Qu
door Quaraf Jul 24, 2020 om 13:52
Winkels & webshops

Postnl raakt mijn pakket kwijt

Hoi,
Mijn moeder heeft een pakket besteld via een webshop. Ze heeft bericht gekregen via de Postnl app(als ze die niet had wisten we van niks) dat het pakket die dag bezorgd zou worden(zit heen 3s code op). We zijn al een week verder dus we bellen postnl.

Die zeggen doodleuk dat het pakket gewoon kwijt is want hun kunnen het niet meer volgen. Hun hebben toegeven dat hun eigen post systeem fraude gevoelig is want de postbezorger kon ons pakket meenemen en nu weet niemand waar die is. Hun als grote bedrijf willen niet eens iets als tegemoetkoming doen.

We hebben de webshop al gecontacteerd maar kunnen wij nog iets anders doen? Namelijk iets tegen postnl zeker voor zo slechte service?

1461 5 Rapporteer

mpbraaksma
door mpbraaksma - Jul 24, 2020 om 14:05
48 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe vervelend ook maar je moet het melden bij de verkoper.
Deze dient er voor zorg te dragen dat jij je pakket ontvangt.
Eventuele issues met PostNL zijn dan ook voor de verkoper.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jul 24, 2020 om 14:05
2093 Antwoorden / Vragen

De service van PostNL is het probleem van de klant van PostNL en dat is uw leverancier. U bent klant dan uw leverancier en als spullen niet geleverd worden mag die het oplossen dwz uw bestelling opnieuw sturen.

Qu
door Quaraf - Jul 24, 2020 om 14:07
3 Antwoorden / 1 Vragen

Oke heel erg bedankt

marita5
door marita5 - Jul 24, 2020 om 15:36
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Quaraf ,

U moet bij de webshop ( verkoper ) zijn , deze heeft een overeenkomst met Post.nl , u niet .
De webshop blijft verantwoordelijk .

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/item/je-brief-of-pakket-is-kwijtgeraakt-in-de-post-wat-nu/

audb
door audb - Jul 24, 2020 om 15:46
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Iets doen tegen Post.nl?

Helaas wordt deze beschermd door de Postwet en daar staat letterlijk in dat ze niet verandwoordelijk zijn voor vermissingen van post of paketten.

Zolang er niets aan die overigens Europese wet gedaan wordt is het vechten tegen de bierkade.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jul 24, 2020 om 16:18
2093 Antwoorden / Vragen

Sterker, dat geldt niet alleen voor post maar voor alle vervoer. Vervoerders hebben geen weet van de waarde van de lading en kunnen daar dus ook geen verantwoordelijkheid voor nemen. Wil je dat wel dan moet je de waarde van de lading verzekeren en betaal je naar rato van de waarde. Bottom line is dat post gewoon goedkoop is. Zonder verzekering maar wel goedkoop en zo is dat al honderd jaar in de hele wereld, er is werkelijk geen enkel idee, ook niet in Europa, om dat te veranderen.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jul 24, 2020 om 17:11
16885 Antwoorden / 202 Vragen

N.a.v. de  reacties van @ADB :helaas is het niet zo absoluut als gesteld, zie daarvoor o.a. dit : https://www.security.nl/posting/38668/Juridische+vraag%3A+wie+moet+zoekgeraakte+post+vergoeden%3F  waaronder deze zinsnede is vermeld:  Belangrijker: de Postwet 2009 bepaalt dat TNT niet aansprakelijk is voor kwijtgeraakte post, tenzij deze aangetekend of verzekerd verstuurd is. Of als TNT zelf opzettelijk, roekeloos of grof
nalatig heeft gehandeld.. Voor TNT is ook Postnl te lezen. Zie ook de reactie van @HENKDEZEVEND die hier ook op wijst.

rj
door rjw Jul 24, 2020 om 17:28
3280 Antwoorden / 5 Vragen

a) er bestaan geen Europese wetten
b) deze regel is nooit anders geweest, en is internationaal al zo geregeld voordat er een EU was

Bovendien zijn de eigenschappen van een postsysteem zodanig dat het onmogelijk is om 100% garantie op een goede bezorging te geven. Wie is er verantwoordelijk als de bus/vrachtwagen van de post/pakketbezorger betrokken is bij een complex verkeersongeval? Stel dat door jouw schuld een post.nl vrachtwagen bij een verkeersongeval in vlammen opgaat, draai jij dan voor de schade op?