ak
door akino Mar 16, 2015 om 13:12
Winkels & webshops

Prijzenoorlog

Ik ben er achter gekomen, dat Jumbo écht niet zó góedkoop is, dan wordt voorgehouden, maar wil je aan de Jumboartikelen niet ontkomen, dan kan je er niet omheen en zijn zij áltijd de goedkoopste.
Mijn smaak is nú eenmaal niet áltijd die van de Jumbo en dan kun je óók niét altijd van jumbo artikelen voordeel genieten, zoals zij ons proberen te lokken.
Wie er wél in wil trappen, is volgens mij een smaakloze persoon en kan bij élke winkel terecht, waar voordeeltjes te halen zijn.

1304 20 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 16, 2015 om 13:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

....Ik ben er achter gekomen, dat Jumbo écht niet zó góedkoop is, dan wordt voorgehouden...
Nee, dat is ook reclame en zoals je wellicht weet: die stellen zaken wel vaker mooier voor dan het is.
Je eigen verstand blijven gebruiken en goed op de prijzen letten.
....Wie er wél in wil trappen, is volgens mij een smaakloze persoon en kan bij élke winkel terecht, waar voordeeltjes te halen zijn.....
Wat een rare zin; die snap ik niet.

ve
door verwijderd - Mar 16, 2015 om 13:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op 5-10-2012 heb ik een ‘aanvaring’ gehad met Albert Heijn en ik wil die ‘aanvaring’ wel met u delen, want het product waar het over ging is nog steeds actueel. U zult begrijpen dat het product niet overal verkrijgbaar is, want het is een Limburgs product.

Snijders {Keulen} cervelaat is het echte Limburgse cervelaat met de lekkere zachte smaak van het Zuiden
• Gemaakt van mager Limburgs varkensvlees
• Mild gezouten en 4 weken lucht gedroogd in de heuvels van Limburg
• Nagerookt op beukenhout
• Als broodbeleg, hapje of als blokje gesneden in een salade

De eerlijke authentieke manier van produceren van het Snijders cervelaatje zorgt dat er een smaak ontstaat, die bij het eten de sfeer oproept van lekker eten en samenzijn.

Gekocht op 03-10-2012 bij Albert Heijn voor € 4,49
Gekocht op 05-10-012 bij Jumbo voor € 3,79 {geen aanbieding}
Dit verschil is {was} wel erg groot.

Het antwoord van Albert Heijn wil ik ook met u delen:

@
Albert Heijn wil de dagelijkse boodschappen zo voordelig mogelijk houden. We voeren daarom zo min mogelijk prijsstijgingen door. Als we ons toch genoodzaakt zien om de prijs van een product te verhogen (bijvoorbeeld als gevolg van stijgende grondstofprijzen), dan volgen we de markt. Ons referentiekader bestaat uit landelijke spelers. We willen hierin een concurrerende positie innemen. Ook dit speelt mee in het bepalen van de eindprijs voor onze klanten.

Over prijswijzigingen van individuele artikelen kunnen wij geen specifieke informatie verstrekken. U kunt ervan overtuigd zijn dat wij er naar blijven streven artikelen van een goede kwaliteit tegen een zo scherp mogelijke prijs aan te bieden.
=

Wat kost deze heerlijke cervelaat op dit moment:
Albert Heijn € 4,49
Jumbo € 3,99

Dank u vriendelijk voor uw aandacht.

ve
door verwijderd - Mar 16, 2015 om 14:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

De prijzenoorlog lijkt mij ten koste te gaan van de leveranciers: telers, veehouders e.d. moeten steeds goedkoper gaan werken. Met als resultaat dat de kwaliteit van de spullen lager wordt en er steeds dier- en milieu-onvriendelijker gewerkt wordt. Zijn de bodemprijzen eenmaal bereikt, leveranciers over de kop gegaan en meer megastallen zijn en gewasveredeling plaatsvindt, is er heel moeilijk een weg terug te vinden lijkt mij. Dit moeten we niet willen!

ve
door verwijderd - Mar 16, 2015 om 14:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik merk anders niet veel van een prijzenoorlog. De meeste dagelijkse producten worden gewoon stukje bij beetje duurder.

Er wordt alleen gestunt met spullen die je niet nodig hebt.

ve
door verwijderd - Mar 16, 2015 om 17:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

akino schreef op maandag 16 mrt 2015, 13:12: Ik ben er achter gekomen, dat Jumbo écht niet zó góedkoop is, dan wordt voorgehouden, maar wil je aan de Jumboartikelen niet ontkomen, dan kan je er niet omheen en zijn zij áltijd de goedkoopste.

Juist!
Dat is nou precies het effect van de reclamecampagne die "de laagste prijsgarantie" heet.
Jumbo gokt erop (terecht) dat consumenten dat met een korreltje zout nemen, maar dat de boodschap blijft hangen>> ze zijn best wel goedkoop.
Dat ze zichzelf graag vergelijken met de appie is geen toeval. de appie is zo ongeveer de duurste supermarkt, de Jumbo is denk ik de 1 na duurste.

Geloof toch gewoon niks en ga winkelen bij de aldi of de lidl.
Die hebben goeie spullen voor weinig geld

Jumbo mag zich gelukkig prijzen dat die geen a merken voeren, anders waren ze al lang failliet.

Laagste prijsgarantie is dan ook zeer misleidend, in het beste geval past de supermarkt een dag of wat zijn prijzen aan, wetend ook dat maar zeer weinig consumenten zullen komen reclameren.

Maar het doel is bereikt. jij en vele andere consumenten zullen denken dat Jumbo over het geheel genomen goedkoop is.

Fout!! Ze zijn juist zelfs 1 van de duurdere supermarkten.

ve
door verwijderd - Mar 16, 2015 om 17:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Prijzenoorlogen bestaan ook helemaal niet.
Is een loze kreet, verzonnen door die supermarkten.

Het gaat zo> sommige artikelen worden (tijdelijk) in prijs verlaagd, daar maak je reclame mee.
Andere artikelen gaan ondertussen gewoon stilletjes in prijs omhoog, daar hoor je natuurlijk nooit wat over en is de zelf verzonnen "storm" ook weer voorbij dan gaan alle prijzen weer omhoog. Je dacht toch niet dat een actie ook maar 1 cent mag kosten voor een supermarkt?

En wij trappen er weer in.
Wie is er nou dom?

ve
door verwijderd - Mar 16, 2015 om 17:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Consumenten die bij de appie kopen neem ik dan ook niet serieus meer.

Als je er regelmatig je inkopen doet, dan moet je weten hoeveel rotzooi (smerige oneeetbare troep) ze verkopen voor de hoofdprijs.

Maar goed.
Sommigen hebben dan geen keus, want appie is ook niet gek, ze creeeren heel graag een monopoliepositie, want ze weten dat ze met eerlijke concurentie minder kansen hebben. Ze zitten het liefst in gemeentes met maar plaats voor 1 supermarkt.

Voor diegenen zou ik willen adviseren> rij om, zelfs een hele lange omweg is het waard.

ve
door verwijderd - Mar 16, 2015 om 18:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jumbo is de goedkoopste met Jumbo producten. Net zoals Albert Heijn de goedkoopste winkel is voor Albert Heijn producten. Daar is niets aan gelogen of verzonnen.

ve
door verwijderd - Mar 16, 2015 om 18:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

van leyden schreef op maandag 16 mrt 2015, 17:11: Prijzenoorlogen bestaan ook helemaal niet.
Is een loze kreet, verzonnen door die supermarkten.

Het gaat zo> sommige artikelen worden (tijdelijk) in prijs verlaagd, daar maak je reclame mee.
Andere artikelen gaan ondertussen gewoon stilletjes in prijs omhoog, daar hoor je natuurlijk nooit wat over en is de zelf verzonnen "storm" ook weer voorbij dan gaan alle prijzen weer omhoog. Je dacht toch niet dat een actie ook maar 1 cent mag kosten voor een supermarkt?

En wij trappen er weer in.
Wie is er nou dom?

Toch zijn de prijzen in supermarkten over de hele linie zo goed als niet gestegen de laatste jaren. Zonder "prijzenoorlog" hadden de prijzen minstens de inflatie gevolgd. Dat verklaard ook de idioot lage marges die supermarktketens realiseren. In iedere andere sector zouden de investeerders de stekker er uit trekken.

ve
door verwijderd - Mar 16, 2015 om 18:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

pieterwolters.

Denk niet de "prijzenoorlog" de reden is van de niet of nauwelijkse prijsstijgingen.
De inflatie is laag, dat heeft er meer mee te maken.

Wat is dat dan een prijzenoorlog?
Toch niks meer dan onnozel commerciel geschreeuw?
Wat nou prijzenoorlog? Na de "oorlog" worden de prijzen toch weer stilletjes aangepast.

Want dan is er ook weer ruimte voor de volgende prijzenoorlog.

ve
door verwijderd - Mar 16, 2015 om 19:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kan het iedereen aanraden, aldi en lidl hebben over het algemeen goeie spullen voor weinig geld.
Ok, beperkt assortiment, je hoeft er ook niet alles te kopen, maar je bespaart veel geld.

Heb de luxe van zes supermarkten in een straal van een paar honderd meter, ik kan het weten. Heb ze allemaal onderzocht, behalve de appie. Daar wil ik helemaal niet eens heen.

Daar zouden ze nou eens een spotje van moeten maken, de mening van een consument.

ve
door verwijderd - Mar 16, 2015 om 19:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

U bent niet verplicht om bij Jumbo u7 arte3kele te kopen, dat kan u overal doen als u niet tevreden bent. Te minste dat doe ik dan. Met 4grote super markten om de hoek is dat voor mij niet zo moeilijk.

ve
door verwijderd - Mar 16, 2015 om 19:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

valerius-2 schreef op maandag 16 mrt 2015, 19:07: U bent niet verplicht om bij Jumbo u7 arte3kele te kopen, dat kan u overal doen als u niet tevreden bent. Te minste dat doe ik dan. Met 4grote super markten om de hoek is dat voor mij niet zo moeilijk.

Ikke lekker zes.

Maak je niet ongerust, ik voel me zeker niet verplicht met zoveel supermarkten in de buurt, maar sommigen hebben maar 1 supermarkt in de buurt, vaak is dat een appie.

Heb gewoon medelijden met ze.

ve
door verwijderd - Mar 16, 2015 om 19:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op maandag 16 mrt 2015, 14:40: Ik merk anders niet veel van een prijzenoorlog. De meeste dagelijkse producten worden gewoon stukje bij beetje duurder.

Er wordt alleen gestunt met spullen die je niet nodig hebt.

Tja, daar heb je volledig gelijk in, veel schreeuwerige teksten en bombari, maar dat goedkoper worden van al die producten gaat inderdaad nergens over.

ve
door verwijderd - Mar 16, 2015 om 20:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Prijzenoorlog is vakjargon om bepaalde produkten wat langer in de aanbieding te doen.

ve
door verwijderd - Mar 17, 2015 om 00:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is de derde topic in discussies die over JUMBO laagsteprijgarantie gaat en een wassen neus is.

ve
door verwijderd - Mar 17, 2015 om 18:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

De jumbo heeft wel 1 van de leukste reclame,s op tv,en ze zijn soms alleen maar goedkoper met hun Merk artikelen,want voorderest is het een dure en (persoonlijk)ongezellige winkel.Als je goedkoop je schapjes wil doen (geen merk artikelen) dan kan je het best naar de Aldi of Lidl gaan.Maar ga je ook voor een beetje gezelligheid kwa winkel en vooral personeel,en voor lage prijzen (Basic-producten) dan is de Appie mijn favoriet.En de artikelen waar ze echt te duur mee zijn die haal ik dan bij Aldi of Lidl zoals groente en fruit,want daar zijn ze bij de Appie niet goedkoop te noemen.En aangezien ik hier de Appie XL,en de Aldi en de Lidl op loopafstand heb (ongeveer 10 minuten)kom ik goed aan m,n betaalbare boodschappen.

ve
door verwijderd - Mar 17, 2015 om 22:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

akino schreef op maandag 16 mrt 2015, 13:12:
Wie er wél in wil trappen, is volgens mij een smaakloze persoon en kan bij élke winkel terecht, waar voordeeltjes te halen zijn.

Dat mag u vinden, maar waar haalt u de wijsheid van daan dat mensen boodschappen van de Jumbo lekker vinden, een SMAAKLOZE PERSOON IS.

Bent u thuis en op het werk zo'n fanatieke betuttelaar??

ve
door verwijderd - Mar 18, 2015 om 13:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon, de folders lezen (al of niet op internet) en de krenten uit de pap halen, dus je boodschappen bij 3 winkels doen, dàt scheelt! En een lijstje maken en je er aan houden.

ve
door verwijderd - Mar 20, 2015 om 13:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er is wel degelijk sprake van een prijzenoorlog, de concurrentie is verbazingwekkend groot. Dit zit de supermarktketens echt niet lekker, maar niet meedoen is niets verdienen. Het advies om bij verschillende winkels je boodschappen te doen is een goed advies. Leg thuis de folders eerst naast elkaar en kom tot de ontdekking dat ze elkaar min of meer 'ontlopen'. Dit betekent dat waar het ene product bij Jumbo goedkoopst is, het andere product dat is bij AH, Little of Aldi. Voor hen die niet meerdere supermarkten in de buurt hebben is het pech hebben, eigenlijk zouden die mensen huurverlaging moeten krijgen.