ca
door caroline.schumacher Oct 10, 2016 om 10:28
Winkels & webshops

Probleem met vvv-giftcard

Ik heb een product gekocht met een vvv-giftcard. Helaas pastte het product niet en heb ik het geretouneerd. Het bedrijf in kwestie biedt mij een tegoedbon aan. In hun voorwaarden staat het volgende: ''Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd''.

Ik ga niet akkoord met de tegoedbon. Ik wens een restitutie op mijn giftcard (dat kan, dat heb ik al eerder meegemaakt) of een nieuwe giftcard.
Ik heb inmiddels contact gehad met de geschillencommissie. Zij rekenen echter € 52 voor het in behandeling nemen van deze klacht. Dat stijgt het aankoopbedrag van € 50 te boven.

Wat moet ik doen om toch in mijn recht te staan. Ik sta met mijn rug tegen de muur. € 50 is voor mij veel geld. Wie kan mij adviseren?

Groet,

Caroline

1779 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 10, 2016 om 10:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar als u wint, krijgt u het klachtengeld terug. Maar wat is er tegen die tegoedbon? U hebt daar al iets gekocht, dus koop iets anders en dan klaar. Al die rottige bonnen.

getty
door getty - Oct 10, 2016 om 10:35
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Ik snap u niet. Het principe van een bon of tegoed op de giftcard is toch hetzelfde?  Waarom wilt u het perse op uw card? Wat maakt dat verschil?
VOlgens mij doet het bedrijf niets verkeerd.

ha
door hamburger - Oct 10, 2016 om 10:35
84 Antwoorden / Vragen

U heeft betaald met "een" kadokaart ipv geld. Dus u krijgt een kadokaart van het bedrijf waar u wat heeft besteld. Logisch toch. Dan moet (voorbeeld) de kijkshop die een vvv bon accepteerd, die heeft geïncasseerd (met kosten) voor u weer een vvv kaart gaan kopen. Onhaalbare situatie in de praktijk. Overigens, de vlag in top als alle kado kaart worden afgeschaft, maar dat is persoonlijk.

costnix
door costnix - Oct 10, 2016 om 10:39
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Wat is er mis met het geven van DNB tegoedbonnen?

ja
door jackyh - Oct 10, 2016 om 10:39
953 Antwoorden / 4 Vragen

Is dat het enige product dat die zaak verkoopt? Zo ja dan heeft u gelijk. Zo nee koop dan iets anders. Voor wie is trouwens 50 euro niet veel geld. Niet zielig doen.

Cookies
door Cookies - Oct 10, 2016 om 10:49
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Getty, natuurlijk zit er een groot verschil tussen een tegoedbon van deze shop en een VVV giftcard. Die giftcard kun je bij honderden shops inleveren, die tegoedbon alleen bij de betreffende winkelier.

ha
door hamburger Oct 10, 2016 om 11:12
84 Antwoorden / Vragen

Dat is dan het risico van betalen met een vvv kadokaart en kopen bij deze shop.

Cookies
door Cookies Oct 10, 2016 om 11:16
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nietwaar. Want deze shop zet op hun site: "Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht." Een tegoedbon van hun eigen shop, is NIET hetzelfde betaalmiddel.

ha
door hamburger Oct 10, 2016 om 11:27
84 Antwoorden / Vragen

Juist, doen ze toch: het zelfde betaalMIDDEL, lees kadokaart, er staat niet met een kadokaart van wie.

Gerry1969
door Gerry1969 Oct 10, 2016 om 16:02
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Hamburgr , ik sluit me aan bij Carola, het betaalmiddel is niet hetzelfde. VVV is redelijk algemeenn geaccepteerd een bon van het bedrijf is alleen daat in te wisselen, dus een behorlijke beperking van je keuze.

Cookies
door Cookies Oct 10, 2016 om 16:04
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@diewilik: verspil je energie niet met praten tegen een muur.

gerbera
door gerbera - Oct 10, 2016 om 15:53
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Wat u feitelijk wil komt er op neer dat u een willekeurige winkel binnenloopt, de vvv giftcard afgeeft en vraagt of ze u € 50 willen geven. Lijkt mij dus een normaal aanbod van het bedrijf.