ie
door iescs May 17, 2016 om 14:06
Winkels & webshops

Product 2 keer ontvangen

Een maand geleden heb ik een product 1 keer besteld en betaald, maar 2 keer ontvangen.
Sindsdien heb ik al 3 keer contact proberen op te nemen met de webshop via hun contact formulier op de website, maar tot nu toe nog geen reactie ontvangen. In deze berichten vertel ik dat ik het 2e product graag wil terugsturen, maar (omdat het heel erg groot is) ik graag zou willen dat ze het bij mij thuis op komen halen. Ik heb zelf geen auto thuis, en het is te groot om mee te nemen op de fiets naar een postkantoor.

Hoe lang/vaak moet ik doorgaan met berichten sturen? Zij zijn degene die de fout hebben gemaakt, maar blijkbaar nemen ze niet de moeite om mijn berichten te beantwoorden.

6245 10 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - May 17, 2016 om 14:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hebben ze dan geen telefoon? Zet het in de kast, ze komen waarschijnlijk wel na verloop van tijd.

ja
door jackyh - May 17, 2016 om 15:16
953 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb zoiets ook eens meegemaakt. Ik heb het volgende gedaan. Heb het 2e pakket onaangeroerd weggezet tot ik iets van de Leverancier zou horen. Er ging zo'n maand over heen en men belde mij met de vraag of ik de spullen tweemaal had ontvangen hetgeen ik beaamde. Zij zochten toen een oplossing om het pakket weer op te halen. Ik heb het bovenstaande gedaan omdat de boekhouding blijkbaar niet goed werkte en ik er niet nog een grotere rotzooi van wilde maken. Door zich te melden was een en ander weer in orde.

zoekster1
door zoekster1 - May 17, 2016 om 15:46
1583 Antwoorden / 3 Vragen

U heeft het gemeld, drie keer zelfs, en daarmee uw plicht gedaan. Het bedrijf moet zorgen dat het contactformulier werkt. U hoeft het pakket niet naar het postkantoor te brengen, het bedrijf moet ervoor zorgen dat het weer in hun bezit komt. Volgens de wet wordt u pas na 3 jaar eigenaar van dit product. Maar als ze een jaar niets van zich laten horen dan zal het wel nooit meer gebeuren.

hutch
door hutch May 17, 2016 om 20:28
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Toch zou ik met dat laatste geen risico lopen en het apparaat bewaren en ook niet gebruiken. Daarna mag TS er mee doen wat hij/zij wil.

Ma
door Mat Matheij May 17, 2016 om 22:09
986 Antwoorden / 3 Vragen

Goed dat U weer met het eigen logo op het forum staat. De uitslag kennende heeft het niet veel mogen uitmaken. Die wordt overigens door het grote aantal Oostbloklanden bepaald hoewel in deze verrassend en bijna leidend tot een politieke rel. Mvrgr.

Ma
door Mat Matheij - May 17, 2016 om 18:25
986 Antwoorden / 3 Vragen

Heeft U een terugmelding van ontvangst van het contactformulier alsook copie van de inhoud ervan? Dan valt U niets te verwijten en kunt U het -onaangeroerde artikel- opbergen tot de afzender zich meldt. Dan moet wel aan bovenstaande voorwaarden zijn voldaan. Mvrgr.

hutch
door hutch - May 17, 2016 om 20:26
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Wat @Zoekster1 aangeeft, staat * hier * vermeld (artikel 99, lid 1, boek 3 Burgerlijk Wetboek).

Die tekst luidt:

"Rechten op roerende zaken die niet-registergoederen zijn, en rechten aan toonder of order worden door een bezitter te goeder trouw verkregen door een onafgebroken bezit van drie jaren, andere goederen door een onafgebroken bezit van tien jaren."

1paul
door 1paul - May 18, 2016 om 17:32
3173 Antwoorden / 0 Vragen

niet, zij hebben iets ongevraagd opgestuurd, dit mag u gratis en voor niets houden, u hebt uw best gedaan, krijgt u alsnog bericht dan melden dat u verwacht dat het bij u thuis afgehaald word...

zoekster1
door zoekster1 - May 18, 2016 om 17:51
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Nee, zo zit het niet. Het mag alleen maar gratis (= om niet) worden gehouden als het product de vraagsteller is toegestuurd om hem/haar tot koop te bewegen. Dat is hier helemaal niet het geval. Het betreft gewoon een vergissing van de verkoper.
Dus op art 7:7 lid 1 kun je je niet beroepen.

art 7:7 lid 1

1. Degene aan wie een zaak is toegezonden en die redelijkerwijze mag aannemen dat deze toezending is geschied ten einde hem tot een koop te bewegen, is ongeacht enige andersluidende mededeling van de verzender jegens deze bevoegd de zaak om niet te behouden, tenzij het hem is toe te rekenen dat de toezending is geschied.

mo
door mof - May 18, 2016 om 20:57
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Volgens mij heeft u gedaan wat u moet doen
schtijf ze nog 1 keer
vertel dat het ding u in de weg stast en als ze het niet afhalen het naar de kringloopwinkel, vuilnisman oid gaat
en goed bewaren die emails! Minstens twee jaar, daarna kunnen ze claimen wat ze willen maar brnt u gevrijwaard van terugbetaling of ryourzending

il
door iljaha - May 20, 2016 om 00:23
179 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb ook ooit zoiets aan de hand gehad. Ik stuurde het 2e ontvangen product retour met een briefje erbij: "2x ontvangen!!!". Met als gevolg dat ik geen rekening kreeg voor mijn bestelling.

Ik ben heel erg voor eerlijkheid, maar als een bedrijf niet reageert op een melding, dan vind ik het niet meer mijn verantwoording.

kn
door knabbel13 - May 20, 2016 om 08:29
33 Antwoorden / 17 Vragen

Ik zou het onaangebroken: Lekker laten staan, zitten tot een jaar lang.
En dan lekker verkopen, mocht je niks met 2 van die apparatuur iets mee kan.