Tu
door Tubert71! May 11, 2018 om 15:34
Winkels & webshops

Reparatie in mindering brengen

Na een verzichil van inzicht met de eigenaar van een (webwinkel) beddenwinkel hebben we de lange en onprettige communicatie gestaakt.
Samengevat vindt de ondernemer dat wij de montage van het bed onzorgvuldig hebben uitgevoerd.Wij vinden dat we te maken hebben gehad met
ondeugdelijk materiaal.We komen echter niet tot een vergelijk.Om van deze vervelende ervaring af te komen kiezen we eieren voor ons geld.
De (beschadigde) materialen zijn retour gegaan (bewijs op foto's in ons bezit) en we krijgen nu 50% van het aankoop bedrag terug.
Dit bedrag minus reparatiekosten.Hier staat echter niets van in de algemene voorwaarden,garantie omschrijving en retour beleid.
Het gaat ons inmiddels niet meer om ons gelijk in de feitenlijke kwestie maar wel of er reparatiekosten ook nog in mindering kan worden gebracht.
En mag een ondernemer ook de verzendkosten zomaar in rekening brengen (dit staat vermeld op de website maar ik las op een ander forum dat dit altijd voor rekening is van de ondernemer)Wie kan mijn twee vragen beantwoorden?

893 3 Rapporteer

marita5
door marita5 - May 11, 2018 om 15:41
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Tubert71 ,

Het was beter geweest als u deze vraag,  bij uw vorige vraag had geplaatst .

https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/winkels-webshops/bed-valt-niet-te-monteren-en-herroepingsrecht-door-schade?id=595218

tijger1
door tijger1 - May 11, 2018 om 15:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar die beschadigde materialen waren toch niet te repareren?

alfatrion
door alfatrion - May 11, 2018 om 16:18
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Waarom stelt u deze vragen als u eireren voor uw geld wilt kiezen?

Mijn inziens staat u redelijk sterk. De verkoper moet de verzendkosten heen vergoeden. De verkoper heeft alleen recht op vergoeding van de waardevermindering, indien deze is toe te rekenen. Zie ook mijn antwoord in het vorige topic. In het algemeen is niet toegestaan om bij herroepings slechsts 50% terug te geven.

Ik ben inmiddels wel nieuwschiering naar om welk bedrijf dit gaat.

marita5
door marita5 May 11, 2018 om 16:30
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Daar was ik ook nieuwschierig naar om welk bedrijf dit ging , maar kreeg dit antwoord van Ts bij de vorige vraag :

DOOR TUBERT71! - 20 APR. 2018 OM 14:34
4 ANTWOORDEN / 2 VRAGEN

Beste Marita5,
Graag ontvang ik een gericht antwoord op de vraag dan dat ik op een forum o.i.d. aan naming and shaming doe.
Ben niet uit op een vingerwijzing maar de rechtsgeldigheid van het handelen dat ons duidelijk erg dupeert.