mt
door mtownska Dec 17, 2017 om 16:24
Winkels & webshops
Siemens Koffiemachine EQ6 Mediamarkt geen cadeaukaart

Beste Lezers,

afgelopen Zaterdag (16-12) bij Mediamarkt Maastricht een Siemens EQ-6 serie 700 koffiemachine gekocht in de veronderstelling dat we aan de kassa een cadeaubon t.w.v  10% van het aankoopbedrag zouden ontvangen. Dit staat letterlijk zo in de folder, en deze stond ook zo gepresenteerd op de desbetreffende afdeling.
Echter tot onze stomme verbazing zei de caissière dat dit niet voor dit apparaat geld. Daarna aan de klantenbalie nogmaals geïnformeerd,  echter min of meer hetzelfde botte antwoord.
Wat is jullie mening hierover, en wat zouden wij eventueel kunnen ondernemen. Persoonlijk vinden wij het een vorm van misleidende reclame!
Met vriendelijke groeten.

Familie Deckers

3923 13 Rapporteer

panter22
door panter22 - Dec 17, 2017 om 16:32
6599 Antwoorden / Vragen

Er is een kortingsaktie van Siemensop dit apparaat:
http://www.siemens-home.bsh-group.com/nl/siemens-ontdekken/acties
N
iet alleen in de winkel staat dat je een cadeaukaart krijgt van 10% van de waarde, maar ook in de folder.
http://publicaties.reclamefolder.nl/media-markt-week50-17/page/6-7

E
n klacht indienen via het contactformulier kan:
https://klantenservice.mediamarkt.nl/app/answers/detail/a_id/5996/~/klachten-%26-geschillen

mt
door mtownska Dec 17, 2017 om 16:41
1 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Panter22,

Die is ons bekend.

Dank voor je reactie.

gerbera
door gerbera Dec 17, 2017 om 16:50
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Uw 1e link gaat over Espresso machines maar dat is wat anders.

tijger1
door tijger1 - Dec 17, 2017 om 16:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wel dat ding gekocht?

mt
door mtownska Dec 17, 2017 om 16:42
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ja.

gerbera
door gerbera - Dec 17, 2017 om 16:44
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Is de vraag of het ook om die machine gaat. Ik zie wel een plaatje € 40,- retour er bij staan. En het staat ook een beetje link aangegeven nml "bij alle nieuwe" Siemens  EQ-6, volautomaten. Dan kunnen ze heel makkelijk zeggen dat het geen nieuwe uit die serie is dus er niet voor in aanmerking komt. Nee Media Markt is niet gek als het om onduidelijke reclame gaat. Zou alsnog mijn poot stijf houden en de cadeaukaart opeisen.

Cookies
door Cookies Dec 17, 2017 om 17:09
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Het is niet onduidelijk. Het is alleen onduidelijk voor de slechte lezers.

gerbera
door gerbera Dec 17, 2017 om 22:04
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Kan anders best goed lezen, maar ja commentaar geven is altijd makkelijk als je niet het hele bericht leest.

tenormin
door tenormin - Dec 17, 2017 om 16:51
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Zeker misleidend en zeker (door)reclameren.

tijger1
door tijger1 - Dec 17, 2017 om 16:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En komt die € 40 retour via Siemens? Stemt het apparaat wel precies overeen met de afbeeldingen op die reclame van 10%?

marita5
door marita5 Dec 17, 2017 om 17:07
11532 Antwoorden / 15 Vragen

@tijger1 , als ik op de afbeelding klik van de folder , kom ik uit op de website , en daar staat duidelijk  korting via Siemens .

AWYeah28
door AWYeah28 - Dec 17, 2017 om 16:58
355 Antwoorden / Vragen

Beste Familie Deckers,

Hoewel ik in het verleden korte tijd bij Media Markt heb gewerkt, zie ik dat de service er sindsdien niet bepaald op vooruit is gegaan. Op Facebook zijn er inmiddels meer reviews met 1 ster dan met 5 sterren.

Als de aanbieding niet geldig was op uw apparaat had u eigenlijk moeten vragen waar dit dan terug te vinden was, of in elk geval niet tot aanschaf over zijn gegaan. Wellicht had een Afdelingleider u beter van dienst kunnen zijn, die hebben nog de zeggenschap om toch de extra korting of cadeaukaart toe te kennen. Maar goed, daar hebt u nu niets meer aan.

Voor nu zou u het beste contact op kunnen nemen met de klantenservice van Media Markt, wie weet kunnen die nog iets voor u betekenen.
Mocht u nog terug naar de winkel gaan, vraag dan even naar de Afdelingleider Klein Huishoudelijk of de Verkoopleider. Dan hoeft u tenminste maar eenmaal uw verhaal te vertellen.

Succes!

jo
door jorisw Dec 17, 2017 om 18:24
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Lekker klagen, maar wel allemaal massaal naar de MM gaan.... Als we de lokale winkelier niet hadden laten barsten hadden we de problemen met de MM helemaal niet gehad.

Cookies
door Cookies Dec 17, 2017 om 18:36
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Jorisw, er wordt door TS ten onrechte geklaagd. Hij heeft geen recht op die kadobon van MM.

marita5
door marita5 - Dec 17, 2017 om 17:00
11532 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Mtownska ,

Ook op de site staat dat u korting krijgt via Siemens , spijtig dat u niet naar de bedrijfsmanager van de afdeling heeft gevraagd , zou ik alsnog doen , klik op de rode regel .

http://www.mediamarkt.nl/nl/search.html?campaign=true&searchProfile=onlineshop&catalogId=10001&query=flyer_alle_nieuwe_siemens_volautomaten_wk50&rbtc=rec%7Cfly%7C%7C%7Cp%7Cflyerwk49%7C

Dien een klacht in :

We vinden het jammer dat je een klacht hebt. We willen je vragen om deze aan ons te melden. Dit kan je doen door te bellen naar 088 - 4640464 of door het contactformulier op onze website in te vullen. Ook kun je jouw klacht indienen bij het Europese ODR-platform.

Cookies
door Cookies - Dec 17, 2017 om 17:08
13336 Antwoorden / 36 Vragen

In de MM folder staat letterlijk (net als op de bijgevoegde foto) "bij alle nieuwe Siemens EQ-6 volautomaten". Aan de prijsverschillen te zien, is de door jou gekochte EQ-6 geen nieuw model. Het nieuwe model is de EQ-6 Plus en is honderden euro's duurder.

Het is dus terecht dat je geen kadobon van MM hebt ontvangen.

Dit staat letterlijk zo in de folder, en deze stond ook zo gepresenteerd op de desbetreffende afdeling.

gerbera
door gerbera Dec 17, 2017 om 22:09
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Gek he, had ik ook geschreven,

Is de vraag of het ook om die machine gaat. Ik zie wel een plaatje € 40,- retour er bij staan. En het staat ook een beetje link aangegeven nml "bij alle nieuwe" Siemens  EQ-6, volautomaten.

Cookies
door Cookies Dec 17, 2017 om 22:25
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Whatever.

Cookies
door Cookies - Dec 17, 2017 om 17:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen

De cashback actie van Siemens geldt ook niet voor de EQ-6, wel voor o.a. de EQ-6 Plus http://www.siemens-home.bsh-group.com/nl/siemens-ontdekken/acties/siemens-eq-tot-150-euro-retour

Dat staat op de MM site dan wel verkeerd vermeld (zie afbeelding). Die 40,- euro zou ik proberen te claimen bij MM (neem een printje er van mee naar de klantenservice).

lutgerink
door lutgerink - Dec 17, 2017 om 18:36
8 Antwoorden / 4 Vragen

Ik denk dat na zoveel commentaar dat Media Markt nu wel over stag gaat, het is beslist geen goede reclame voor dit bedrif op deze manier. Jammer dat zoveel geschreeuw om de goedkoopste te zijn zo n nare nasmaak geeft voor de consument. Jammer dat ik dit heerlijke apparaat al een paar weken eerder kocht ook bij de Media Markt, zonder die korting, haha.

tenormin
door tenormin Dec 17, 2017 om 18:46
16847 Antwoorden / 108 Vragen

MM en overstag gaan? Ik dacht het niet. Ze zijn toch niet gek. ☺

Cookies
door Cookies Dec 17, 2017 om 22:16
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Whatever.

Ge
door Genee - Dec 17, 2017 om 22:30
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Op alle nieuwe .......
Zou gevraagd hebben of MM ook tweedehandse apparaten verkoopt.

wi
door willem2sigaren - Dec 17, 2017 om 22:44
44 Antwoorden / Vragen

Maakt u zich geen zorgen over die 10% cashback of wat het ook mag zijn. Die 10% bent u toch al kwijt bij het uitproberen van de juiste bonen. De een adviseerd arabica en de ander robusta. Houdt u van sterke of milde koffie, heeft u de juiste maling en houd u er rekening mee dat er visite kan komen die melk willen in de koffie waarbij u geen slappe koffie kunt serveren. Ga zeker niet voor de bonen naar de Aldi of Lidle in verband met de mogelijkheid dat er een harde boon (steentje) tussen de bonen zit want dan bent u verder van huis. En wat betreft cashback, type het woord in bij de zoekfunctie en je zult zien dat het niet alleen bij Siemens een drama is maar ook o.a Samsung kan er wat van.

mt
door mtownska - Dec 18, 2017 om 20:21
1 Antwoorden / 1 Vragen

Aan alle Forumleden,

naar aanleiding van jullie tips, alsnog onze klacht bij MM neergelegd, en zie daar, vandaag door MM in ons gelijk gesteld:

"Na het lezen van uw verhaal heb ik de desbetreffende actie bekeken. Er staat inderdaad niet duidelijk vermeld, dat de actie betreft voor een aantal geselecteerde producten van de Siemens EQ-6 lijn.

Ik wil u ook daarom tegemoet komen, door de actie alsnog voor u mogelijk te maken. U krijgt 10% van uw aankoop bedrag in de vorm van een cadeaubon. Graag zou ik nog het factuur nummer van u ontvangen, zodat ik er een notitie aan kan koppelen.

U kunt zich melden bij de informatie balie, daar kunt u uw factuur afgeven en dan zal het voor u in orde gemaakt worden."

Dus wat ons aangaat, eind goed,al goed!

Aan jullie allen, bedankt voor de tips en adviezen.

marita5
door marita5 Dec 18, 2017 om 20:29
11532 Antwoorden / 15 Vragen

@Mtownska , fijn om te horen dat het is opgelost , de aanhouder wint , bedankt voor het terugmelden . veel plezier met uw koffiemachine .