lo
door loe majelle Jan 28, 2017 om 19:48
Winkels & webshops

Sleutelkluisje

Ik hoor net op de Tv dat een sleutelkluisje 15 tot 20 euro per maand kost. Wat kost dan uiteindelijk zo'n kluisje.Ik zie ze ooi Ternat staan voor het duurste 55 euro.

2724 6 Rapporteer

ja
door jackyh - Jan 28, 2017 om 19:56
953 Antwoorden / 4 Vragen

Ze zeiden dat tot ca. 60 euro waardeloos waren. Dus blijkbaar een duurdere.

tijger1
door tijger1 - Jan 28, 2017 om 19:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zie er maar een met een keurmerk van ca. € 150,00. Maar waanzinnig € 15 tot € 20 per maand.

marita5
door marita5 Jan 28, 2017 om 21:50
11521 Antwoorden / 15 Vragen

OT , ik krijg deze vraag nu pas binnen , heeft u deze gezien er is nooit op geantwoord . niet te geloven deze vraag is gesteld op 17 januari .
https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/geldzaken-recht/ik-wil-naast-iow-maandelijks-ter-aanvulling-deel-gouden-handdruk-uit-laten-keren?id=588505 ik zie nu dat u erop gereageerd heeft wonderlijk ;-))

tijger1
door tijger1 Jan 28, 2017 om 22:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@marita5. Ik kreeg die vraag ook net pas binnen. Had niet naar de datum gekeken. Rare zaken met sommige topics.

marita5
door marita5 Jan 28, 2017 om 22:35
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Daarom vermelde ik dit ook aan u , omdat deze vraag uw specialiteit is .

ro
door roelofs1954 - Jan 29, 2017 om 13:00
9 Antwoorden / 2 Vragen

denk dat een sleutelbuis beter is

PZ Light, Universele Sleutelbuis Kruse

€ 85,00 (inclusief btw 21%)

_V
door _VMMMXVII - Jan 29, 2017 om 13:14
5 Antwoorden / Vragen

PZ Light, Universele Sleutelbuis Kruse

Die is net zo makkelijk los te maken als de masterlock 5401. Het monteren is wel heel kostbaar.

Cookies
door Cookies - Jan 29, 2017 om 13:16
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Heb de uitzending niet gezien, maar ik vind dat hele sleutelkluisje gedoe belachelijk. Als ik me niet vergis, is dat meer voor het gemak van de thuiszorg dan voor de bewoner.

_V
door _VMMMXVII - Jan 29, 2017 om 13:30
5 Antwoorden / Vragen

Ik denk dat vooral de vraag is wie eigenlijk verandwoordelijk is voor de toegang tot de woning. De eigenaar/verhuurder ? De bewoner ? Of toch de commerciele dienstverlener (waar onder zorg). En als het de bewoner/huurder is, mag deze dan zomaar allerlei voorzieningen aan de gevel spijkeren van de eigenaar ? De dienstverlener heeft met een eventuele verhuurder in de meeste gevallen geen overeenkomst op basis waarvan dit kan. Zonder het sluiten van een extra overeenkomst mag er eigenlijk niks. Gewoon eraan schroeven is juridisch vernieling. Nog leuker wordt het bij wooncomplexen waar een deel huur is (commercieel danwel woningbouw) en een ander deel eigendom (dus men koop een lidmaatschap in de VVE). Wie bepaalt dan ? En de hoofdentree ?

Ik vind het heel goed dat er aandacht is voor de veiligheid, maar het probleem is veel groter.

Een zorgcilinder lijkt leuk, maar is in feite gewoon een loper met gigantische risico's en zeer grote kosten bij het verlies van de loper-sleutel (geen braakschade!). Dit geldt voor alle sleutelkluizen die te openen zijn met een sleutel. In de praktijk "gokt" men nogal eens met het weer boven komen drijven van de verloren sleutels, om de hoge kosten en onrust bij klanten te voorkomen.

Een veel belovende ontwikkeling is de komst van de gemotoriseerde slotcilinders, onzichtbaar van buiten.

De genoemde 15-20 euro per maand is voor de huur van een sleutekluisje dat voorzien is van een slot waarvan de organisatie (en ook echt alleen de organisatie) in bezit is van de loper. Dit slot willen ze dus niet verkopen. Waarde is ca 450 euro zonder montage. De paradox is dat men de ene sleutel (van de woning) dan inruilt voor de andere (de loper), het risico (en dus de te verzekeren inboeldel waarde) achter deze loper neemt toe met het aantal kluizen waarop deze sleutel past.

"voor het gemak van de zorgorganisatie" vind ik net even te kort door de bocht. Het bespaart de klant veel kosten, de klant krijgt de "sleutel halen" uren immers niet vergoed.  Het lost ook het toegangsprobleem bij ongeplande zorg op (alarmopvolging) en natuurlijk snellere opvolging van een eventueel alarm (niet eerst dwars door de stad om een sleutel te halen).