Ri
door Ria Botter Jan 17, 2017 om 19:00
Geldzaken & recht

Ik wil naast IOW maandelijks ter aanvulling deel Gouden handdruk uit laten keren

Naast mijn IOW die ik binnenkort ontvang heb ik de mogelijkheid maandelijks deze uitkering aan te vullen vanuit een Gouden Handdruk die ik op een bank heb staan.
Is dit toegestaan
Wat betekent dit fiscaal voor mij?

4974 3 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 28, 2017 om 21:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat is uiteraard toegestaan, maar of die uitkering in mindering gebracht wordt op uw IOW, hangt af van de volgende voorwaarde. Hieronder staat wel IOAW, maar dat is ook van toepassing voor IOW.

Inkomsten die níet van invloed zijn op uw IOAW-uitkering:

  • Periodieke uitkeringen uit een zogenaamd stamrecht dat met een eenmalige ontslagvergoeding (door de werkgever) door u is aangekocht. U moet dan wel een vrije keuze hebben gehad bij de besteding van de eenmalige ontslagvergoeding en u moet dit kunnen aantonen.
Ik ga er tenminste van uit dat u nog niet met de fiscus hebt afgerekend over die Gouden Handdruk. Over die maandelijkse uitkering moet u dan belasting en premie ZVW betalen en het wordt uiteraard bij uw inkomen opgeteld, waardoor u eventueel lagere toeslagen krijgt, of helemaal geen toeslagen.

marita5
door marita5 Jan 28, 2017 om 21:52
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Heeft u de datum gezien van dit topic ? 17 januari om 19.00 , ik krijg de vraag nu pas binnen .

tijger1
door tijger1 Jan 28, 2017 om 22:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Had niet naar de datum gekeken. Heel gek.

tenormin
door tenormin Jan 28, 2017 om 22:49
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Miracles happens: at this site. Misschien de internet-redactie een link sturen.

akkerdistel
door akkerdistel Jan 29, 2017 om 13:07
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Die mensen moet je niet storen, hebben het veel te druk met belangrijkere zaken, zoals koffie drinken ;-).

Cookies
door Cookies Jan 29, 2017 om 13:40
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik zou me kapot schamen als een wanproduct als dit onder mijn verantwoordelijkheid online wordt gegooid. Ad v/d R. loopt schijnbaar vandaag de dag netjes mee in het keurslijf van de VARA. Ach ja, papa wordt ouder...........

Cookies
door Cookies - Jan 29, 2017 om 13:13
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nou, ik wil de vele bugs op deze site bepaald geen miracle noemen! Na onze 'staking' is er nooit meer verder gesleuteld aan V&B om alle andere door de vaste kern aan de redactie gemelde shit, op te lossen. FB bijhouden is belangrijker dan een fatsoenlijk forum. Redactie heeft ons iig lekker bezig gehouden voor Jan met de korte achternaam.

DOOR TENORMIN 28 JAN. 2017 OM 22:49
11349 ANTWOORDEN / 68 VRAGEN

Miracles happens: at this site. Misschien de internet-redactie een link sturen.

edrick3
door edrick3 Jan 29, 2017 om 13:16
27632 Antwoorden / 85 Vragen

We zouden dus echt eens een 'vuist' moeten maken en een tijdje stoppen!

Cookies
door Cookies Jan 29, 2017 om 13:17
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik ben voor, maar dan moeten we net als de vorige keer minimaal 10 mensen uit vaste kern mee krijgen. Minder heeft geen zin.

costnix
door costnix Jan 29, 2017 om 17:58
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Persoonlijk vindeik het forum van RADAR een nog grotere puinhoop!

simon55
door simon55 Jan 29, 2017 om 18:02
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Dit is een en al ellende en n bende weg met deze K ...........site

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 1, 2017 om 13:12
16885 Antwoorden / 202 Vragen

marita@ waar slaat dit op? Of is dit een bug als bedoeld? Antwoord niet nodig. (Heeft hoe dan ook geen betrekking op de gestelde vraag)

door carola.83 - 29 jan. 2017 om 13:13
8801 Antwoorden / 20 Vragen
Nou, ik wil de vele bugs op deze site bepaald geen miracle noemen! Na onze 'staking' is er nooit meer verder gesleuteld aan V&B om alle andere door de vaste kern aan de redactie gemelde shit, op te lossen. FB bijhouden is belangrijker dan een fatsoenlijk forum. Redactie heeft ons iig lekker bezig gehouden voor Jan met de korte achternaam.