Ma
door Marius79 Jan 24, 2019 om 14:06
Winkels & webshops

Te lang wachten op te repareren stoelen?

Begin september 2018 kocht ik 4 nieuwe kuipstoelen à €285 per stuk. Deze werden geleverd op 16 oktober. Na drie weken bleken de zittingen al doorgezakt, wat door de meubelleverancier als tekortkoming werd geaccepteerd. Zou gerepareerd worden, maar de stoelen konden eerst 4 januari opgehaald worden. Het is nu 24-01-2019 en de stoelen zijn nog niet terug. Bij navraag bleek dat het nog wel `3 weken kon duren voordat de stoelen weer geleverd konden worden.
We hebben van de leverancier noodstoelen gekregen die hoogst ongelukkig zitten.
Vraag; is die lange wachttijd redelijk, ik denk van niet en mogen wij nu de aanschaf annuleren en ons geld terugeisen?

1725 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Topantwoord

ne
door neodutchio - Jan 24, 2019 om 14:13
5165 Antwoorden / 12 Vragen
10

Wat is de reden dat het zo lang duurt?

Ma
door Marius79 Jan 24, 2019 om 14:47
Antwoorden / 1 Vragen

Stoelen blijken te worden gemaakt/gerepareerd ergens in Oost-Europa. Men heeft vervoersproblemen?

ne
door neodutchio Jan 24, 2019 om 15:40
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Als u dat van te voren gehoord had, of navraag had gedaan naar het tijdsbestek had u kunnen onderhandelen om het bij een plaatselijke reparateur te laten maken.

tijger1
door tijger1 - Jan 24, 2019 om 14:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

U kunt natuurlijk annuleren en uw geld terugeisen, maar dat gaat echt niet gebeuren. 

Maar u gaat er wel mee akkoord dat ze pas in januari opgehaald werden terwijl u al in november geklaagd hebt maar nu hebt u een probleem met de reparatietijd?

Ma
door Marius79 Jan 24, 2019 om 14:50
Antwoorden / 1 Vragen

Ja, teveel coulance van mij als klant denk ik. Komt erop neer dat ik in begin september 2018 de stoelen besteld heb en ergens eind februari/begin maart mag hopen ze gerepareerd terug te hebben. Ik vind dat zeer ergerlijk.

tenormin
door tenormin - Jan 24, 2019 om 14:18
16847 Antwoorden / 108 Vragen
0

Duurt inderdaad wel wat lang maar u kunt nu (nog) niet gaan annuleren en geld terugvragen. Deze zaak "mag" er zelfs 3 keer over doen om te repareren. Is het dan nog niet gemaakt pas dan kunt u hen manen dat u hen voldoende tijd heeft gegeven en kunt u, schriftelijk, hen in gebreke stellen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 24, 2019 om 16:07
16885 Antwoorden / 202 Vragen
0

Deze verkpoer zal het wel druk hebben maar navraag doen waarom het zo lang duurt kan geen kwaad.

Met betrekking tot een redelijke termijn bestaan verschillende inzichten en zo u toch zou willen annuleren diuent u de verkoper in gebreke te stellen etc.
Ik zie vooralsnog geen reden om dat te doen en rest het advies om nog even geduld te hebben. 

marita5
door marita5 - Jan 24, 2019 om 16:32
11534 Antwoorden / 15 Vragen
1

Hallo Marius79 , 

Hoe lang mag een reparatie duren als mijn product kapot is?


In de wet staat niet precies hoe lang een reparatie mag duren. Laat u een product repareren omdat het een ondeugdelijk product is? Dan mag u verwachten dat u het product binnen een redelijke tijd weer terugkrijgt.
Wat een redelijke tijd is, kan per product verschillend zijn. Bij ingewikkelde technische producten zal het repareren langer duren dan bij een simpel product.

Hebt u met de verkoper niets afgesproken over hoe lang de reparatie duurt? Dan zult u de verkoper nog een kans moeten geven om het product voor een bepaalde datum te repareren. Heeft de verkoper uw product voor die datum niet gerepareerd? Dan kunt u in veel gevallen de koopovereenkomst ontbinden. Dit betekent dat u het product terug kunt geven aan de verkoper en dat u recht hebt op uw geld terug.

Klik op de rode regel , 

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ro
Rob30-06 - May 8, 2024 om 21:03
Huishouden & energie

Oude stroom meter verplicht vervangen ?

Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel ... Lees meer

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer

ma
martin60 - May 15, 2024 om 11:53
Vakantie & reizen

Geschil met booking.com

Goedenmorgen
Wij hebben in december en januari een trip gemaakt door Spanje en hierbij meerdere malen via booking.com de hotels en appartementen geregeld want je komt bijna niet om ze heen.
Echter bij het boeken van een appartement en de betaling bleek opeens dat ik toen ik daar voor de deur stond ook nog de eigenaar 300 borg moest gaan betalen en maar moest afwachten of die dan de sleut ... Lees meer