Te lang wachten op te repareren stoelen?
Begin september 2018 kocht ik 4 nieuwe kuipstoelen à €285 per stuk. Deze werden geleverd op 16 oktober. Na drie weken bleken de zittingen al doorgezakt, wat door de meubelleverancier als tekortkoming werd geaccepteerd. Zou gerepareerd worden, maar de stoelen konden eerst 4 januari opgehaald worden. Het is nu 24-01-2019 en de stoelen zijn nog niet terug. Bij navraag bleek dat het nog wel `3 weken kon duren voordat de stoelen weer geleverd konden worden.
We hebben van de leverancier noodstoelen gekregen die hoogst ongelukkig zitten.
Vraag; is die lange wachttijd redelijk, ik denk van niet en mogen wij nu de aanschaf annuleren en ons geld terugeisen?
Topantwoord
Wat is de reden dat het zo lang duurt?
Stoelen blijken te worden gemaakt/gerepareerd ergens in Oost-Europa. Men heeft vervoersproblemen?
Als u dat van te voren gehoord had, of navraag had gedaan naar het tijdsbestek had u kunnen onderhandelen om het bij een plaatselijke reparateur te laten maken.
U kunt natuurlijk annuleren en uw geld terugeisen, maar dat gaat echt niet gebeuren.
Maar u gaat er wel mee akkoord dat ze pas in januari opgehaald werden terwijl u al in november geklaagd hebt maar nu hebt u een probleem met de reparatietijd?
Ja, teveel coulance van mij als klant denk ik. Komt erop neer dat ik in begin september 2018 de stoelen besteld heb en ergens eind februari/begin maart mag hopen ze gerepareerd terug te hebben. Ik vind dat zeer ergerlijk.
Duurt inderdaad wel wat lang maar u kunt nu (nog) niet gaan annuleren en geld terugvragen. Deze zaak "mag" er zelfs 3 keer over doen om te repareren. Is het dan nog niet gemaakt pas dan kunt u hen manen dat u hen voldoende tijd heeft gegeven en kunt u, schriftelijk, hen in gebreke stellen.
Deze verkpoer zal het wel druk hebben maar navraag doen waarom het zo lang duurt kan geen kwaad.
Met betrekking tot een redelijke termijn bestaan verschillende inzichten en zo u toch zou willen annuleren diuent u de verkoper in gebreke te stellen etc.
Ik zie vooralsnog geen reden om dat te doen en rest het advies om nog even geduld te hebben.
Hallo Marius79 ,
Hoe lang mag een reparatie duren als mijn product kapot is?
In de wet staat niet precies hoe lang een reparatie mag duren. Laat u een product repareren omdat het een ondeugdelijk product is? Dan mag u verwachten dat u het product binnen een redelijke tijd weer terugkrijgt.
Wat een redelijke tijd is, kan per product verschillend zijn. Bij ingewikkelde technische producten zal het repareren langer duren dan bij een simpel product.
Hebt u met de verkoper niets afgesproken over hoe lang de reparatie duurt? Dan zult u de verkoper nog een kans moeten geven om het product voor een bepaalde datum te repareren. Heeft de verkoper uw product voor die datum niet gerepareerd? Dan kunt u in veel gevallen de koopovereenkomst ontbinden. Dit betekent dat u het product terug kunt geven aan de verkoper en dat u recht hebt op uw geld terug.
Klik op de rode regel ,
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Oude stroom meter verplicht vervangen ?
Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel
...
Lees meer
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Geschil met booking.com
Goedenmorgen
Wij hebben in december en januari een trip gemaakt door Spanje en hierbij meerdere malen via booking.com de hotels en appartementen geregeld want je komt bijna niet om ze heen.
Echter bij het boeken van een appartement en de betaling bleek opeens dat ik toen ik daar voor de deur stond ook nog de eigenaar 300 borg moest gaan betalen en maar moest afwachten of die dan de sleut
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer