su
door suzukialto Sep 1, 2018 om 14:41
Winkels & webshops

Telsell

Heb op 11aug 2018 artikel gekocht bij Telsell. Omdat het niet aan mijn verwachtingen voldeed heb ik deze de volgende dag weer retour gestuurd. Telsell heeft tot op heden het verschuldigd bedrag nog niet weer teruggestort op mijn bankrekening. Ik heb hierover meerdere malen contact proberen te krijgen met Telsell, helaas tot op heden zonder resultaat.

Wat kan/met ik nu doen om het geld van Telsell terug te krijgen.

Met vriendelijke groet,

T de Gries.

4522 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 1, 2018 om 14:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ze hebben 30 dagen de tijd om het geld terug te geven. Dus nog even geduld.

zoekster1
door zoekster1 Sep 1, 2018 om 21:27
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Waar haal jij die 30 dagen vandaan?

simon55
door simon55 Sep 3, 2018 om 15:06
1556 Antwoorden / 5 Vragen

@Zoekster............................van de kalender denk ik zo

edrick3
door edrick3 - Sep 1, 2018 om 15:01
27632 Antwoorden / 85 Vragen
zoekster1
door zoekster1 Sep 1, 2018 om 21:27
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Waar haal jij die 30 dagen vandaan?

edrick3
door edrick3 Sep 2, 2018 om 10:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Foutje. Bedankt voor de verbetering.

me
door mein33 - Sep 1, 2018 om 15:43
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Heb op 11aug 2018 artikel gekocht bij Telsell.

Dat artikel is dus niet op 11 aug. geleverd.
De termijn voor terugbetaling (zoals reeds is gemeld) gaat pas in op de dag dat het artikel door de leverancier retour is ontvangen.

ne
door neodutchio - Sep 1, 2018 om 19:14
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Binnen 14 dagen na de herroeping moet er terug betaald zijn, mits de aankoop terug is ontvangen bij de verkoper. Wat geeft Tellsell aan waarom ze niet terug betalen? Als het geen geldige reden is gewoon aangeven dat je een incassobureau in de arm neemt, dan lopen de kosten voor Tellsell alleen maar op.

zoekster1
door zoekster1 - Sep 1, 2018 om 21:31
1583 Antwoorden / 3 Vragen

De termijn is 14 dagen nadat u aangegeven heeft aan de webshop dat u gebruik maakt van uw herroepingsrecht. Geen idee waar de anderen 30 dagen vandaan halen.
klik HIER
waaruit
Hebt u de ondernemer laten weten dat u gebruik maakt van de bedenktijd? Dan moet hij alles wat u al betaald hebt binnen veertien dagen terugbetalen. De termijn van 14 dagen begint de dag nadat u de ondernemer hebt laten weten dat u gebruik maakt van de bedenktijd.

Mocht u uw geld niet terugkrijgen binnen 14 dagen nadat u dit bij Telsell heeft gemeld, dan kunt u een klacht indienen bij Consuwijzer. Helaas is deze webwinkel nergens bij aangesloten.

panter22
door panter22 - Sep 2, 2018 om 08:33
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je het retourformulier ingevuld? Of een mail gestuurd dat je de spullen niet meer hoeft en ze terugstuurt?
Zo niet, dan kan het langer duren voor je je geld terugkrijgt. 30 dagen.
KIjk bij artikel 5:
Klant kan de Overeenkomst ontbinden conform lid 1 van de in dit Artikel gestelde termijn door het modelformulier voor herroeping per post of digitaal te zenden aan TELSELL.com, of op andere ondubbelzinnige wijze aan TELSELL.com kenbaar te maken dat Klant van de aankoop af ziet. TELSELL.com bevestigt in geval van een digitale melding de ontvangst van die melding. Na ontbinding heeft Klant nog 30 dagen om het product inclusief eventueel gratis meegeleverde artikelen terug te zenden. Het is ook mogelijk om binnen de in lid 1 van dit Artikel gestelde bedenktermijn het product direct terug te zenden, mits het modelformulier voor herroeping of andere ondubbelzinnige verklaring voor herroeping is bijgesloten.

Heb je al een mail gestuurd om te vragen wanneer je je geld terug krijgt?
https://www.telsell.com/?formu=1

ne
door neodutchio Sep 2, 2018 om 09:03
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Best leuk die voorwaarde van hun, maar dat is in strijd met de wet. Voorwaarden mogen alleen in het voordeel van de klant aangepast worden. De wet is heel helder, binnen 14 dagen na herroeping moet er terug betaald zijn, mits het product ontvangen is.

panter22
door panter22 Sep 2, 2018 om 09:12
6599 Antwoorden / Vragen

Ts heeft ws geen mailcontact gehad en het spul in de doos gestopt en opgestuurd.
Dus geen gebruik gemaakt van het herroepingsrecht, maar gewoon geretourneerd.