ko
door koraal1 Nov 4, 2020 om 20:35
Winkels & webshops
Terugbetaling Wish

Ik ben nu al vanaf 7 augustus 2019 bezig om een bedrag van €37.42 terug te krijgen. Was van een bestelling op 16-07-2019 Deze kwam achteraf niet in winkelwagentje terecht, maar is wel betaald. Moest elke keer 3 weken wachten want het werd teruggeboekt. Laatste contact was 15 oktober en het bedrag zou binnen enkele dagen op mijn rekening staan. Maar weer een boze mail gestuurd dat ik nog steeds geen teruggave heb gezien, nu alweer november.
Wat kan ik nu doen om mijn geld terug te krijgen?

2411 4 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 4, 2020 om 20:45
16852 Antwoorden / 202 Vragen

Ik vreeds met grote vreze dat u uw geld kwijt bent. Hoe dan ook zal het zenden van een e-mail niet helpen en is het zaak om een vordering in te stellen. Zie daarvoor o.a. http://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/  Als deze webshop een keurmerk heeft, ik kan het biet vinden, dan kunt u hier terecht: https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/webshop/ en zie ook deze waar u een melding kunt doen: https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu

H
  Helaas sluit ik niet uit dat u temaken heeft met een dropshipper en dit mogelijk niet kent: waarbij u voor China ook ander 'Verwegisstan' kunt lezen.  ttps://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen-in-china-let-op-de-valkuilen  Aanvullend ook nog deze: https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat

U kunt dus formeel vorderen maar dat kost moeite en tijd en ook geld.

diumenge
door diumenge Nov 4, 2020 om 20:48
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wish is geen dropshipper, meer een soort internationale marktplaats voor goedkope Chinese prullaria tot redelijk interessante aanbiedingen.

heremietkreeft
door heremietkreeft Nov 4, 2020 om 20:56
16852 Antwoorden / 202 Vragen

Dan is in ieder geval de link naar 'kopen in China'van Plus on Line  aan de orde. En dan toch ook maar deze https://www.want.nl/wish-7-dingen-niet-kopen/  en dan helaas zie ik ook niet waarom hier geen sprake zou zijn van dropshipping, al is het kennelijk een 'mammoettanker' of wel een hele grote verscheper.  (Dat is dan mijn mening als ik het een en ander zie na zoeken).

diumenge
door diumenge Nov 4, 2020 om 20:59
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Kan zijn dat je dat niet ziet, maar dan begrijp je het principe van dropshipping niet.

heremietkreeft
door heremietkreeft Nov 4, 2020 om 21:26
16852 Antwoorden / 202 Vragen

@DIUMENGE: ik geef mijn variant naast de verwijzing naar de berichtgeving in de Kassa nieuwsbief en nu ook deze https://www.kvk.nl/advies-en-informatie/internationaal-ondernemen/e-commerce/dropshipping-online-verkopen-zonder-voorraad/  dat er ook grote dropshippers kunnen zijn of 'grote jongens' die zich hiermee beziug houdn: ciutaat uit de link: Bij dropshipping neem je producten van leveranciers (fabrikanten of groothandelaren) op in de etalage van je webwinkel. Deze leveranciers worden ook dropshipleveranciers genoemd. Je houdt daardoor zelf geen voorraden aan. Wat zijn de voordelen van dropshipping?

mi
door miennaamishaaz - Nov 4, 2020 om 21:41
725 Antwoorden / 1 Vragen

dus de bestelling staat niet onder uw bestellingen, maar is wel betaald?

Mischien maar in uw account kijken of er nog ergens een bestel nr staat?
__________________
Tevens is wish ook veel slechter en ook nog DUURDER dan aliexpress. omdat het bij aliexpress veel gemakkelijker is om je geld terug te krijgen.
Niet te vergeten dat hun interface honderden keren beter is.
_____________
MBT tot uw probleem had wish gevraagd om het transactie ID. wat bij de betaling staat?
vaak geeft dit hun meer informatie over waar de betaling van is.

justmeagain
door justmeagain - Nov 4, 2020 om 23:12
623 Antwoorden / 8 Vragen

Wat kan ik nu doen om mijn geld terug te krijgen?

Een familietripje naar China icm met het geld ophalen zou leuk zijn maar niet voor dit bedrag.

Ik ben bang, Wish kennende dat ze gewoon zolang oprekken tot u opgeeft