Truuly benadeeld onrechtvaardig hun klanten
Bij Truuly Soft Wing bra's besteld met een actie 1+1 gratis. Ze heeft 1 van de bh's gepast en deze voldoet totaal niet aan de conformiteit die ze aan de hand van de product omschrijving mocht verwachten en ze wilt de bh's terugsturen.
Namens mijn moeder heb ik een mail gestuurd met de vraag voor het adres waar we de bh's naar kunnen retourneren. Hierop kregen we het antwoord dat bh's niet geretourneerd kunnen worden wegens gezondheidsrisico's en dat ze acties zoals 1+1 gratis ook niet retour nemen, dit staat in hun retourbeleid.
Nu weet ik dat als een roerende zaak een gezondheidsrisico bevat dat het geseald opgestuurd moet worden en als die seal verbroken is dat ze het dan inderdaad mogen weigeren. De bh's waren opgestuurd in een ziplock zakje waarbij ze dus niet kunnen zien of de producten eruit gehaald zijn of niet.
Tevens mag je volgens de wet geen acties uitzonderen uit het herroepingsrecht.
Dit heb ik hun gemaild maar helaas blijven ze zich verschuilen achter hun voorwaarden. In de laatste mail werd zelfs medegedeeld dat het herroepingsrecht niet geldig is vanwege het risico op het Corona virus.
In mijn mail heb ik zelfs gedreigd met een ingebrekestelling te versturen maar ze blijven standvastig achter hun algemene voorwaarden. Ondanks dat ik ze medegedeeld heb dat je niet zelf als bedrijf mag verzinnen wat je in je voorwaarden zet en dat het zelfs strafbaar is om eigen regels hierin te zetten die in strijd zijn met de wet.
De klacht heb ik ook ingediend bij de consumentenbond maar daar heeft Truuly niet op geantwoord.
Op Trustpilot heb ik mijn klacht openbaar gezet en daar zag ik alleen maar negatieve reacties van andere klanten over de slechte en onrechtvaardige service. Het verloren geld is niet het probleem voor ons maar ik vind het erg dat er misschien wel dagelijks andere klanten op deze manier benadeeld worden die misschien wel het geld hard voor iets anders kunnen gebruiken.
Topantwoord
Het staat inderdaad in hun retourbeleid:
Niet-retourneerbare producten en artikelen
- Gebruikte producten
- Cadeaubonnen
- Downloadbare softwareproducten
- Items voor gezondheid en persoonlijke verzorging
- Items zoals bikini's en ondergoed (slips en bh's)
- Speciale aanbiedingen (1+1 GRATIS, 1+2 GRATIS)
https://www.truuly.nl/pages/retourbeleid
Dit klopt maar acties mag je niet uitzonderen uit het retourbeleid en tevens stond op de pagina van de BH's zelf dat je gratis binnen 14 dagen kon retourneren. Erg jammer dat er mensen zo oplichten.
[Edit redactie: off-topic]
Nu betreffende aanbieder blijft weigeren kunt u gaan procederen. Kist u waarschijnlijk wel meer dan het geld wat u nu kwijt bent.
Volgens mij kreeg u er 2 gratis.
Persoonlijk zou ik nooit iets kopen bij een bedrijf wat drie artikelen voor de prijs van 1 geeft.
Afgezien daarvan is een bh helemaal geen hygiene artikel. En kloppen hun overige voorwaarden ook niet.
Maar ja, u hebt niet eerst gelezen, want dan had u geweten dat u daar ver van moest blijven. Waarom denkt u dat anderen wel eerst hier lezen?
Zomaar even een vraagje, wat is het adres van Truuly, wat is het KVK nummer en wat is het telefoonnummer?
Het dreigen heeft helemaal geen zin. Er zit ergens een zolderkamerhobbiest hard te lachen om al die klanten die blind gaan bestellen bij zomaar een willekeurige website. Hij blijft buiten schot en niemand weet wie hij is.
@Neodutchio.
De teller begint alweer te lopen. Hoop dat je nog wat ruimte op je SSD/HD over hebt om het ook dit jaar weer bij te houden :-)
Truuly is net als bv Bol een platform en werkt met externe verkopers.
ARTIKEL 3 – AARD VAN DE BEMIDDELINGSDIENST
1. Het aanbod van roerende zaken op Website wordt niet verkocht door Websitehouder, maar door Verkoper. Bij aankoop van roerende zaken wordt daarom een contract gesloten tussen Koper en Verkoper. Websitehouder is dus zelf geen partij bij deze verkoopovereenkomst.
2. Via de Website worden bij derden, die al dan niet gevestigd in de Europese Unie, bepaalde roerende zaken gekocht.
3. De dienst die Websitehouder levert is een bemiddelingsdienst die wordt geleverd aan een derde. Bij bestelling van een roerende zaak via de Website, is Websitehouder gemachtigd als bemiddelaar, in naam van Koper en voor rekening van Koper, op te treden en de roerende zaak te bestellen bij de daadwerkelijke Verkoper van de betreffende roerende zaak.
Het is een trucje van mensen die wel de lusten willen hebben, maar zeker geen lasten bij het runnen van een webshop. Ze noemen zich bemiddelaar omdat ze zogezegd bemiddelen tussen groothandel en klant. Met die reden kan je heel mooi onder de regeltjes uitkomen.
Echter, deze webshop biedt gewoon spullen aan en zij bestellen dat weer bij derden. Dus gewoon een dropshipper en dus moeten ze zich gewoon aan de wet- en regelgeving houden.
Waarschijnlijk hebben een aantal mensen ook dit forum in de gaten gehouden en zijn de ouderwetse verkopers ergens vorig jaar overgegaan naar bemiddelaar.
Niet te vergeten dat je op HUN site koopt waardoor ze geen bemiddelaar zijn.
Een echte bemiddelaar doet je via een Refferal link doorsturen naar de echte winkel/fabrikant.
Dit is gewoon zoals je zei een truukje wat dropshitters denken te kunnen gebruiken om geen Belasting te hoeven betalen.
Gewoon doorgeven bij
- Het ACM
- De Consumenten bond
- NVWA
- Belasting dienst
- Opgelicht
- de belbus
- {Vul andere Consumenten instanties in}
Inderdaad, dropshipper, en verplicht AANGETEKEND retourneren (naar China ......), op UW kosten ........ Geen tel nr, adres, kvk, alleen een niet zichtbaar emailformulier, Neem een verstandig besluit, geef de 2 stuks bh's aan het goede doel of de kleding container, en neem uw verlies. En ga voortaan naar een echte NL shop. En laten we eerlijk zijn, TWEE bh's voor nog geen € 30,00, dat moet toch wel sh*t zooi zijn.
Topantwoord
Hallo S.Quist ,
Deze eigenaar Kevin The*** veranderd steeds van domeinnaam .
Op 12 - 4 - 20 geregistreerd garanty.nl
Op 14 - 8 - 20 geregistreerd zalario.nl
Op 2 - 10 - 20 geregistreerd truuly.nl
Zoals @diumenge aangeeft een Dropshipper , spullen komen uit China .
Contact alleen via contactformulier , geen tel.nr . Kvk nr / adres niks .
Controleren of een site betrouwbaar is , klik op de rode regels .
https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/dropshipping-check-goed-waar-je-bestelt
https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/checklist-veilig-online-winkelen
https://www.consumentenbond.nl/online-kopen
Als je bij een onbekende webshop producten ziet met forse kortingen of 1+1 gratis. kijk dan eerst even bij Aliexpress. Daar staan ze altijd een stuk goedkoper. De dropshipper bestelt ze daar voor jou. Dat kun je zelf toch wel?
Klopt en dit weet ik zelf inderdaad maar het voorval wat ik beschreef was van een kennis van mij die al op leeftijd is.
Zij wist dit niet en was al trots dat ze online zelf een bestelling kon plaatsen.
Dat is de reden dat ik voor haar actie heb ondernomen in de hoop meer mensen te informeren die dit nog niet wisten en/of zelf niet kunnen.
Deze week was er toevallig weer een item over dropshippers in het progeamma: Wordt u al geholpen.
Ook een ouder echtpaar die voor het eerst online kleding kocht en viel voor de koopjes van een dropshipper.
Prullen gekregen die veel te klein waren.
Dat is de grootste kracht van een dropshipper, forse kortingen die uit de duim worden gezogen.
En mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen/
"Feestboek" is blijkbaar een enorme trekpleiser voor wat zgn aanbiedings advertenties betreft. Men is er zo aan gekluisterd dat men pas achteraf gaat kijken hoe betrouwbaar een dropshopper is om dan vervolgens hun ongenoegen dumpen op een forum. Maar het blijft vechten tegen de bierkaai voor forumleden die als "thuiswerker" blijven waarschuwen voor dergelijke praktijken dus zal ook 2021 ons weer een groot aantal van dit soort berichten bereiken.
Dus @NEODUTCHIO reserveer maar vast weer een ruime sheet in Exel. ☺
@gerbera, ik zit ook op het Feestboek zoals je weet: waarom zie ik dan al die mooie aanbiedingen niet? Of komt het omdat ik alleen fam/vrienden en op groepen zit? Zie veel meer "lekkers" voorbij komen op de digitale kranten. Dan blijft over dat ik kennelijk niet hebberig genoeg ben om oh wat een voordeel te willen. ;-))
@tenormin, zou het komen omdat u, in tegenstelling tot velen, verstandig met "feestboek" omgaat.☺☺
Het nieuwe werkblad staat al open en na 2 dagen staat de teller alweer op 2.
@neodutchio, en ook alweer geen antwoord als er een vraag is. Vind het echt wel wat water naar zee dragen. Vooral voor @heremietkreeft, die telkens met "tig" verwijzigingen aankomt. ;-)
@tenormin, toch handig een jurist onder ons, ik heb een hele verzameling kook, bak en braadboeken maar daar komen geen vragen over;-))
Gerbera voor u dus de vraag heeft u dan het recept voor het bakken van Zwitsers dat is een vierkante koek/gebakje met een spijsvulling en glazuur bvd Ikke
@mrmoto, u doelt waarschijnlijk op het bruidsgebakje dat zowel rond als vierkant kan zijn. Het hier plaatsen van het recept is erg uitvoerig dus voor uw gemak staat hier het recept. Bak ze en eet smakelijk.
Gerbera , mijn dank is groot in de eerste uren van 2021 ,ga het recept van de week met mijn kleinkinderen maken ,bij ons mogen ze knoeien en kliederen en moeten ze opeten wat ze maken .Ik weet het is ouderwets maar vergroot wel de smaakbeleving bij en van kinderen !
Misschien het gebruik van spatschermen een optie;-))
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Liander wil mijn meter vervangen
Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .
Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ?
Lees meer
Gaat de energiemij rekening houden met gehuurde zonnepannelen?
Ik heb een huurhuis van Ymere. Door hen werd mij zonnepannelen te huur aangeboden via Iederzon. Dat was de enige mogelijkheid om zonnepannelen te nemen. In het kader van de groene energie heb ik deze genomen. Dit is een wel een contract van 30 jaar en daar betaal ik momenteel elke maand ruim 36 euro voor. Deze pannelen leveren overigens lang niet de beloofde opbrengst (Ik verwacht nog niet een ... Lees meer
Waarom zit er altijd een embleempje muurvast genaaid in een nieuw overhemd of s
Altijd zit er een embleempje in de kraag van een nieuw overhemd o.i.d. genaaid. En wel zodanig dat het praktisch niet is te verwijderen zonder het nieuwe hemd te beschadigen.
Het veroorzaakt altijd irritatie aan je huid en veel van mijn bekenden klagen er ook over.
WEG MET DAT ZINLOZE DING!!!
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer