UPS hanteert grooote prijsverschillen
Ik ben er een paar weken geleden per toeval achter gekomen dat ik bij het verzenden van een pakket via UPS véééél te veel betaal als ik mijn UPS-account (8846WE) gebruik in vergelijking met wanneer ik mijn account niet gebruik en dus anoniem een pakket verstuur. Aangezien ik regelmatig, en meestal redelijk kleine pakketten verstuur naar ons hoofdkantoor in Helsinki viel het me wellicht niet eerder op. Nu moest ik een pakket versturen van 50x60x25cm met een gewicht van 15kg, vanuit mijn woonplaats (6114KH) naar Helsinki (00880.
Nu komt het:
· Wanneer ik dus als niet-geregistreerde, onbekende klant een verzending ingeef op de site van UPS, krijg ik een prijs van € 49,36 voor de UPS Express Saver service.
· Wanneer ik inlog met mijn account (8846WE) en ik dezelfde zending ingeef krijg ik een prijs van € 475,75 voor dezelfde service. Dat is 963% (!!!!) van de “normale” prijs.
Het bovenstaande duidt op je reinste diefstal van mij (en andere geregistreerde klanten). En, wellicht betaal ik al jaren te veel. Het viel me nu op doordat ik een groter, en dus duurder pakket moest versturen. Erger nog, ik had 4 identieke pakketten…. UPS had me dus voor € 1700 opgelicht wanneer ik de zending via mijn account zou hebben verstuurd.
Ik heb uiteraard eerst contact opgenomen met UPS klantenservice en gevraagd om me dit verschil uit te leggen. Dit is geregistreerd in hun systeem onder ticket C-0247546710. Het antwoord wat ik daar krijg is dat “nieuwe klanten soms een gunstige prijs krijgen”. Dat “soms” is uiteraard bullshit, want ik bekijk/vergelijk al een paar weken de prijzen, en kom steeds op hetzelfde verschil uit. Ook als ik bel met UPS en vraag voor een prijs, komt de medewerker van de klantenservice standaard met de prijs van “ongeveer €50”, dus…
Trouwens, mijn pakketten zijn al met DHL in Helsinki afgeleverd, tegen een “normale prijs”.
Totdat ik een antwoord/uitleg van UPS krijg weiger ik hun services te gebruiken en verwacht ik dat ze het door mij te veel betaalde bedrag van de zendingen van dit jaar terugbetalen of mij op een andere manier tevreden stellen/compenseren.
Zou het kunnen zijn, dat voor de hogere prijs je pakketten verzekerd zijn?
Maar zoals @Sjjoppy zegt leg je vraag voor bij higherlevel.
Vreemd antwoord van DHL maar als u daar dezelfde toon heeft aangeslagen als hier kan ik me voorstellen dat iemand er snel klaar mee was.
Is antwoord van UPS. Volgens mijn bescheiden mening dan.
Inderdaad, een vreemd antwoord van UPS, het hele verhaal is wat mij betreft volkomen onlogisch en ik denk dat het incompleet is.
Bijzonder dat het gelukt is het DHL. Als je de klachten over DHL op dit forum leest is die kans vrijwel nul... ;-)
Er bestaat geen wettelijk standaard verzend prijs.
U wordt niet bestolen en ook niet opgelicht.
U krijgt vooraf netjes te horen wat verzending middels uw account kost en wat het kost als het niet via uw account gaat.
Nergens staat dat verzending middels een account goedkoper zou moeten zijn
Ik kan mij voorstellen dat verzending via een account bepaalde extra voordelen zou kunnen hebben dan via een standaard verzending.
U zult dus moeten kijken welke voordelen een account geeft boven een standaard verzending. Daarna kunt u de afweging maken wat voor u voordeliger is.
Ik zie geen verplichting voor ups om het verschil terug te moeten betalen.
Er is m.i. ook geen verplichting voor ups om ite wijzen op een prijs verschil.
tja iemand is vrij in zijn prijsstelling en de ander is vrij om dit te accepteren of niet!!
accepteer je is er een overeenkomst ontstaan die nagekomen moet worden..
UPS zit niet op u als klant te wachten en gaat u zeker niet terug betalen omdat u de leuze om pakketten met UPS te versturen zelf gemaakt heeft.
Goede maar dure les want het is zaak om voor het versturen eerst na te gaan welke pakketdienst de goedkoopste is.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Slechte accommodatie via Booking.com en geen geld terug
Wij hebben via Booking.com een accommodatie voor 5 nachten op Kalymnos geboekt. Dit appartement viel zo tegen dat wij na 1 nacht vertrokken zijn. Alles was te vies om beet te pakken, matrassen waren niet beslaapbaar, etc.
Wij hebben via een officiele klacht bij Booking.com een compensatie gevraagd overigens nadat wij bij het appartementen complex ook al ons geld terug gevraagd hadden, die s
...
Lees meer
Electrische fiets gewonnen; 11 maanden later nog niet in huis
Mijn man heeft medio oktober 2023 met een winactie van Esso een elektrische fiets van Bayck gewonnen. We zouden binnen 2 weken gebeld worden voor het maken van een afspraak om de fiets te leveren. Dit gebeurde niet.
Nadien is meer dan eens contact geweest met Bayck en Esso. Er zijn zelfs 2 data geweest waarop ze de fiets zouden bezorgen, maar die afspraken zijn op het laatste moment afgezeg
...
Lees meer
Heeft iemand ervaring met Blockchain Benelux?
Ik ben opgelicht door dit bedrijf en wil graag weten of meer mensen slachtoffer zijn.
De persoon die mij belde bij dit bedrijf was Laurens van Zanden
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer