ha
door hans.vanwinkel Jul 8, 2024 om 16:17
Winkels & webshops
UPS hanteert grooote prijsverschillen

Ik ben er een paar weken geleden per toeval achter gekomen dat ik bij het verzenden van een pakket via UPS véééél te veel betaal als ik mijn UPS-account (8846WE) gebruik in vergelijking met wanneer ik mijn account niet gebruik en dus anoniem een pakket verstuur. Aangezien ik regelmatig, en meestal redelijk kleine pakketten verstuur naar ons hoofdkantoor in Helsinki viel het me wellicht niet eerder op. Nu moest ik een pakket versturen van 50x60x25cm met een gewicht van 15kg, vanuit mijn woonplaats (6114KH) naar Helsinki (00880.

Nu komt het:

·       Wanneer ik dus als niet-geregistreerde, onbekende klant een verzending ingeef op de site van UPS, krijg ik een prijs van € 49,36 voor de UPS Express Saver service.

·       Wanneer ik inlog met mijn account (8846WE) en ik dezelfde zending ingeef krijg ik een prijs van € 475,75 voor dezelfde service. Dat is 963% (!!!!) van de “normale” prijs.

Het bovenstaande duidt op je reinste diefstal van mij (en andere geregistreerde klanten). En, wellicht betaal ik al jaren te veel. Het viel me nu op doordat ik een groter, en dus duurder pakket moest versturen. Erger nog, ik had 4 identieke pakketten…. UPS had me dus voor € 1700 opgelicht wanneer ik de zending via mijn account zou hebben verstuurd.

Ik heb uiteraard eerst contact opgenomen met UPS klantenservice en gevraagd om me dit verschil uit te leggen. Dit is geregistreerd in hun systeem onder ticket C-0247546710. Het antwoord wat ik daar krijg is dat “nieuwe klanten soms een gunstige prijs krijgen”. Dat “soms” is uiteraard bullshit, want ik bekijk/vergelijk al een paar weken de prijzen, en kom steeds op hetzelfde verschil uit. Ook als ik bel met UPS en vraag voor een prijs, komt de medewerker van de klantenservice standaard met de prijs van “ongeveer €50”, dus…

Trouwens, mijn pakketten zijn al met DHL in Helsinki afgeleverd, tegen een “normale prijs”.

Totdat ik een antwoord/uitleg van UPS krijg weiger ik hun services te gebruiken en verwacht ik dat ze het door mij te veel betaalde bedrag van de zendingen van dit jaar terugbetalen of mij op een andere manier tevreden stellen/compenseren.

1389 9 Rapporteer
atlas1302
door atlas1302 - Jul 8, 2024 om 16:46
357 Antwoorden / 14 Vragen

U heeft groot gelijk, UPS links laten liggen en met DHL doorkachelen. Wat is uw vraag nu eigenlijk?

tenormin
door tenormin - Jul 8, 2024 om 16:51
16936 Antwoorden / 108 Vragen
sjjoppy
door sjjoppy - Jul 8, 2024 om 16:51
7364 Antwoorden / 3 Vragen

U kunt uw vraag beter bij higher level stellen:

https://www.higherlevel.nl/

Thecla58
door Thecla58 - Jul 8, 2024 om 17:05
928 Antwoorden / 3 Vragen

Zou het kunnen zijn, dat voor de hogere prijs je pakketten verzekerd zijn?

Maar zoals @Sjjoppy zegt leg je vraag voor bij higherlevel.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jul 8, 2024 om 17:48
2260 Antwoorden / Vragen

Vreemd antwoord van DHL maar als u daar dezelfde toon heeft aangeslagen als hier kan ik me voorstellen dat iemand er snel klaar mee was.

tenormin
door tenormin Jul 8, 2024 om 19:19
16936 Antwoorden / 108 Vragen

Is antwoord van UPS. Volgens mijn bescheiden mening dan.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jul 9, 2024 om 09:24
2260 Antwoorden / Vragen

Inderdaad, een vreemd antwoord van UPS, het hele verhaal is wat mij betreft volkomen onlogisch en ik denk dat het incompleet is.

rj
door rjw - Jul 8, 2024 om 19:00
3373 Antwoorden / 5 Vragen

Bijzonder dat het gelukt is het DHL. Als je de klachten over DHL op dit forum leest is die kans vrijwel nul... ;-)

sw
door swat1500 - Jul 8, 2024 om 19:30
3857 Antwoorden / 0 Vragen

Er bestaat geen wettelijk standaard verzend prijs.
U wordt niet bestolen en ook niet opgelicht.
U krijgt vooraf netjes te horen wat verzending middels uw account kost en wat het kost als het niet via uw account gaat.
Nergens staat dat verzending middels een account goedkoper zou moeten zijn
Ik kan mij voorstellen dat verzending via een account bepaalde extra voordelen zou kunnen hebben dan via een standaard verzending.
U zult dus moeten kijken welke voordelen een account geeft boven een standaard verzending. Daarna kunt u de afweging maken wat voor u voordeliger is.
Ik zie geen verplichting voor ups om het verschil terug te moeten betalen.
Er is m.i. ook geen verplichting voor ups om ite wijzen op een prijs verschil.

1paul
door 1paul - Jul 9, 2024 om 07:39
3327 Antwoorden / 0 Vragen

tja iemand is vrij in zijn prijsstelling en de ander is vrij om dit te accepteren of niet!!

accepteer je is er een overeenkomst ontstaan die nagekomen moet worden..

ro
door ronny530 - Jul 9, 2024 om 15:04
2892 Antwoorden / 41 Vragen

UPS zit niet op u als klant te wachten en gaat u zeker niet terug betalen omdat u de leuze om pakketten met UPS te versturen zelf gemaakt heeft.
Goede maar dure les want het is zaak om voor het versturen eerst na te gaan welke pakketdienst de goedkoopste is.