Ts
door Ts1984 Jun 6, 2020 om 07:11
Winkels & webshops

Verkeerde koelkast geleverd, zelf naar de eerste etage getild.

Onlangs heb ik een Amerikaanse koelkast gekocht via een webwinkel. Telefonisch gaf de verkoper aan dat de koelkast niet naar de eerste etage zou worden getild.
Toen de koelkast geleverd werd hebben wij hem zelf naar boven getild.
Toen hij eenmaal boven stond bleek dat de verkeerde koelkast geleverd is.

De webwikel wil de koelkast wel ophalen, maar alleen als de koelkast weer beneden staat.

Kan ik als consument buiten het volledig betaalde bedrag ook kosten rekenen voor het naar beneden tillen?

Of kan ik eisen dat de koelkast door de leverancier naar beneden wordt getild?

3625 18 Rapporteer

pe
door peentjes - Jun 6, 2020 om 08:06
421 Antwoorden / 0 Vragen

U gaat zelf akkoord met een op de begane grond geleverde koelkast. Nu vraagt u zich af of uw eigen tilwerk betaald kan worden ofwel dat u alsnog kan eisen dat de leverancier gaat tillen. Dat klinkt niet echt logisch. Maar u kunt het uiteraard proberen.

1paul
door 1paul - Jun 6, 2020 om 08:39
3156 Antwoorden / 0 Vragen

feitelijk gezien wel, zij hebben verkeerd geleverd daarmee zijn de gevolgen (schade) voor hun rekening....

sjjoppy
door sjjoppy - Jun 6, 2020 om 08:46
7195 Antwoorden / 3 Vragen

De leverancier kan ook zeggen dat u bij levering had kunnen inspecteren of het goede product geleverd was.

Iv
door Ivo W Jun 6, 2020 om 09:02
729 Antwoorden / Vragen

De leverancier had in beginsel zelf moeten controleren of de juiste koelkast verzonden werd. Het is immers de verantwoordelijkheid van de leverancier om het juiste product te leveren.

Alle gevolgschade voor het niet leveren van het juiste product, is voor rekening van de verkoper.

sjjoppy
door sjjoppy Jun 6, 2020 om 09:09
7195 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, dat is wel zo maar als het om zo'n zwaar ding gaat moet je zelf toch ook wat ondernemen.

alfatrion
door alfatrion Jun 10, 2020 om 02:19
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Je gaat een koelkast niet uit de verpakking halen omdat deze dan onderweg kan beschadigen.

sjjoppy
door sjjoppy Jun 10, 2020 om 08:19
7195 Antwoorden / 3 Vragen

De gegevens op de aankoopbon moet overeenkomen met de gegevens op de verpakte koelkast.

user123
door user123 - Jun 6, 2020 om 08:58
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Voordat u de koelkast naar boven ging sjouwen had u kunnen controleren of dit de goede was. Dat heeft u klakkeloos aangenomen en daarmee de gevolgen geaccepteerd.

u wist dat de leverancier niet gaat sjouwen dus u was gewaarschuwd.

Iv
door Ivo W Jun 6, 2020 om 09:04
729 Antwoorden / Vragen

Wellicht was zo'n controle beter geweest, maar door dat niet te doen ligt niet ineens het risico van de foute levering bij de klant. De verkoper had voor verzending al moeten controleren of het het juiste product betrof en heeft dit verzuimd.

De verkoper moet nu de fout volledig rechtzetten.

user123
door user123 Jun 6, 2020 om 11:55
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Nee hoor, dat moet hij helemaal niet.

voor hetzelfde geld verplaatst de klant het product naar het buitenland.

Dat is echt voor het risico van de klant.

1paul
door 1paul Jun 7, 2020 om 08:18
3156 Antwoorden / 0 Vragen

product is non-conform, eventuele schade is voor de leverancier en niet voor de klant....

Iv
door Ivo W Jun 7, 2020 om 09:01
729 Antwoorden / Vragen

@user123: jouw voorbeeld van het verplaatsen naar het buitenland slaat nergens op. Natuurlijk is het in zo'n geval onredelijk om te verwachten dat de verkoper naar het adres in het buitenland gaat om de koelkast op te halen.

Maar de koelkast van TS is gewoon op het afleveradres op te halen door de verkoper. Het is niet onredelijk om de verkoper mede te delen dat die koelkast intussen in de keuken op de eerste verdieping staat, omdat hij daar geplaatst moest worden en daar is uitgepakt.

user123
door user123 Jun 8, 2020 om 20:10
1346 Antwoorden / 3 Vragen

De verkoper ruilt toch ook om op de aflever locatie ?

alfatrion
door alfatrion Jun 10, 2020 om 02:23
1659 Antwoorden / 1 Vragen

De verkoper moet een non-conform product komen ophalen. Dat geldt ook als deze zich aan de andere kant van de wereld bestaat. Dat geldt ook als het product in een fysieke winkel is gekocht. Dat is redelijk omdat dit niet had gehoeven als de verkoper een conform product had geleverd. Dit wordt pas anders wanneer je weet dat het product non-conform is en je het dan nog even snel naar China transporteert.

getty
door getty - Jun 6, 2020 om 09:00
4179 Antwoorden / 10 Vragen
me
door mein33 - Jun 6, 2020 om 09:35
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Een nadeeltje van het kopen via internet.
Hopelijk is de koelkast nog wel ingepakt.

tenormin
door tenormin Jun 6, 2020 om 12:45
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@mein33, waarom een nadeel: kopen via internet? Coolblue brengt alles naar boven hoor.

me
door mein33 Jun 6, 2020 om 13:40
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@tenormin,

Oh, dat zal best, maar wij kopen toch liever bij de winkels in de regio en meestentijds voor hetzelfde geld als bij de Internetaanbieders.
Alles geleverd en event. aangesloten op de plek waar wij het willen hebben en geen gedoe van levering tot bij de voordeur of dergelijke.
En is er eens iets mis, dan geen gedoe of wat dan ook.

Nu hoeft er bij ons niets naar boven, behalve de schoorsteenveger dan, maar die gaat buitenom. ;-))

lo
door lovewinnie Jun 7, 2020 om 08:53
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Bestel al mijn witgoed online en wordt netjes naar boven gebracht ( badkamer) of keuken gemonteerd. Ze nemen zelfs oude mee.
Maar nu met corona is het letterlijk tot over de eerste drempel en houdt het op.
Geld vragen voor het zelf naar boven of naar beneden sjouwen gaat mezelf echt veel te ver. Zelfs bij verkeerde levering .

maar goed heb toffe buren en helpen elkaar waar nodig en ding zou ook zo weer beneden staan. Enige wat rot over de drempel bezorgd wordt is Amerikaanse koelkast en dat is echt overal zo. Heb meerdere winkels gehad . En stond hij dus in mijn smalle gang ????

diumenge
door diumenge - Jun 6, 2020 om 11:49
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Nee en nee.

ro
door ron503 - Jun 6, 2020 om 12:17
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Een Amerikaanse koelkast is een risico koelkast die tot aan de eerste toegangsdeur afgeleverd wordt want qua maten wijken ze teveel af van de standaard maten. De verkoper dekt zich daar voor in want het komt maar al te vaak voor dat zo'n koelkast op geen enkele manier de woning binnen gebracht kan worden. Het is u wel gelukt dus dient u in geval van retournering de koelkast bij de eerste toegangsdeur aan te bieden. Ik vraag me af welke kosten u vergoed wil hebben want u heeft zelf de koelkast al dan niet met hulp naar boven getild en dat heeft tijd en energie gekost. Nu moet de koelkast weer naar beneden en dat kost weer energie en tijd en daar wil u een prijskaartje aan hangen. U bent in eerste instantie al nalatig geweest door niet te controleren of de juiste koelkast was geleverd en heeft de koelkast geaccepteerd zoals die ook geleverd is.

pino123
door pino123 Jun 8, 2020 om 16:15
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Hierbij is de leverancier nalatig geweest om te controleren of zij wel de juiste koelkast leveren, niet TS

marita5
door marita5 - Jun 6, 2020 om 12:53
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Ts1984 ,

Kan ik als consument buiten het volledig betaalde bedrag ook kosten rekenen voor het naar beneden tillen?

Lees ik dit nu goed , kosten declareren voor het naar beneden tillen , heb ik nog nooit van gehoord , tenzij u een breuk heeft opgelopen, en dan nog.

Ook al is het een Amerikaanse koelkast , we zijn niet in Amerika , waar je voor alles en nog wat een schadeclaim kunt indienen .

alfatrion
door alfatrion Jun 10, 2020 om 02:26
1659 Antwoorden / 1 Vragen

In de wet staat dat voor vergoeding in aanmerking komt: vermogenschade en andere schade, dit laatste alleen indien de wet dat mogelijk maakt. Zie daar waarom je geen loon kunt eisen voor het zelf naar beneden sjouwen van de koelkast.

panter22
door panter22 - Jun 6, 2020 om 13:47
6599 Antwoorden / Vragen

Je hebt de koelkast naar boven getild, nou dan til je hem nu weer naar beneden en ruil je de koelkast om voor de goede.Met een paar man gaat het toch wel lukken,
Of als deze koelkast je ook wel aanstaat, dan hou je deze. Betaal wat bij of krijg geld terug.
Het gaat wel eens mis, dus altijd eerst even op de doos kijken of je het bestelde hebt gekregen.

scherpslijper
door scherpslijper - Jun 6, 2020 om 15:05
70 Antwoorden / Vragen

Allereerst: u had op het moment van aflevering moeten controleren of het de juiste koelkast was. Is helaas niet gebeurd en nu deze geruild moet worden zal de koelkast door uzelf weer naar beneden gebracht moeten worden. Wat in dit verhaal héél belangrijk is, is dat de leverancier de ruiling zelfs nog kan weigeren op het moment dat de koelkast die door u naar beneden gebracht is beschadigd is. Immers, voor ruiling komen doorgaans alleen onbeschadigde artikelen met de originale verpakking in aanmerking. Maak hierover dan ook een waterdichte afspraak met de leverancier. Daarmee voorkomt u dat de verkeerd geleverde kast uiteindelijk toch niet geruild wordt en dat u daarmee nog een derde keer over de trap moet.

Iv
door Ivo W Jun 7, 2020 om 09:05
729 Antwoorden / Vragen

Volledig onjuist. Het is dd verkoper die zowel bij het voor verzending gereed maken van de order als bij aflevering had moeten controleren of het juiste product verzonden en afgeleverd werd. Niet de koper is verantwoordelijk voor de logistieke werkzaamheden van de verkoper. Komop, hoe haal je het in je hoofd.

Het is een ander verhaal wanneer TS wel de bestelde koelkast geleverd heeft gekregen, maar deze wil terugsturen door zich te beroepen op de regels voor 'koop op afstand'.

aurora1
door aurora1 - Jun 6, 2020 om 15:45
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees ik goed dat u salaris van de leverancier wilt voor het zelf naar boven brengen en nu weer naar beneden van de door u gekochte ijskast? U had direct bij aflevering beneden kunnen controleren zoals meestal gedaan wordt, of bestellen met extra kosten voor het boven afleveren. Of u had in uw woonplaats kunnen kopen, dan doet de winkel dat alles voor u. Soms gratis en anders met een kleine vergoeding. Is ook goed voor de plaatselijke werkgelegenheid en economie.

aurora1
door aurora1 Jun 8, 2020 om 17:32
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Overigens had u mogelijk beter bij Cool Blue kunnen kopen?

Ka
door Kassagebruiker - Jun 6, 2020 om 16:31
683 Antwoorden / 5 Vragen

Onlangs heb ik een Amerikaanse koelkast gekocht via een webwinkel.

Tja, kopen via internet/webwinkel is innerent aan de service die je wel bij je witgoedhandelaar op de hoek krijgt en niet via internet/webshop.

En als (ik zie geen reden) u geld zou krijgen van de webwinkel voor het sjouwen, lees arbeidsloon, moet u daar natuurlijk wel belasting over betalen, het zijn inkomsten uit werk.

De transporteur krijgt betaald voor het transport, dus of gratis op de begane grond, of extra voor "boven" bezorgen. U wilt nu èn èn .

justmeagain
door justmeagain Jun 6, 2020 om 23:25
623 Antwoorden / 8 Vragen

Ook de winkel op de hoek levert een Amerikaanse koe9af tot de 1e deur. Ook zij brengen hem niet naar boven.

lo
door lovewinnie Jun 7, 2020 om 08:57
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Amerikaanse koelkasten komen nooit helemaal naar binnen . 1e drempel en niet verder. Dit ivm grote . Ook winkels als Coolblue of plaatselijke witgoed zaak doen dit . Wasmachine etc gaat dan wel zonder problemen naar boven vanuit zelfde leverancier

aurora1
door aurora1 Jun 8, 2020 om 17:34
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Onjuist, lees eens bij Cool Blue en let eens op hun tv reclame over aflevering.

gerbera
door gerbera - Jun 6, 2020 om 16:32
7367 Antwoorden / 14 Vragen

Och u weet nu hoe zwaar dat ding is dus het naar beneden gaan moet een makkie zijn. Wel zorgen dat die in de originele verpakking klaar staat voor de terugreis. En de enige die recht op een vergoeding heeft is diegene die hem komt omruilen want die moet met 2 kasten lopen zeulen. Kijk wel ff of u de juiste kast krijgt, artikelnummer en type staat meestal op de verpakking, voordat u hem weer voor joker naar boven sjouwt.

1paul
door 1paul - Jun 7, 2020 om 08:22
3156 Antwoorden / 0 Vragen

waar velen aan voorbij gaan is het feit dat er een non-conform produkt is geleverd, de leverancier is hier verantwoordelijk voor en niet de klant....

de verkoper moet nu het juiste produkt leveren en de oude zaak ophalen....

https://www.absoluteadvocaten.nl/contractenrecht/non-conformiteit

als klant kun je niet meer gaan sjouwen met het risico op schade, dit is nu voor de verkoper....

panter22
door panter22 Jun 7, 2020 om 08:54
6599 Antwoorden / Vragen

De verkoper haalt de koelkast op daar waar hij afgeleverd is.

1paul
door 1paul Jun 7, 2020 om 09:29
3156 Antwoorden / 0 Vragen

dat is dus een misverstand, de verkoper is eraan gehouden dat deze het produkt vervangt, de verkoper moet er dus voor zorgen dat het produkt omgeruild word, deze is daar geheel en totaal verantwoordelijk voor....

bij non-conformiteit zijn de kosten, alle kosten en inspanningsverplichtingen dus altijd voor rekening van de verkoper....

panter22
door panter22 Jun 7, 2020 om 09:33
6599 Antwoorden / Vragen

Wat is nu het misverstand. De verkoper haalt op eigen kosten de koelkast weer op.

gerbera
door gerbera Jun 7, 2020 om 11:08
7367 Antwoorden / 14 Vragen

Ik zie het misverstand ook niet, de verkoper ruilt de kast om en leverd deze af op de afgesproken plaats. Dat de koper met de kast gaat zeulen is niet de verantwoording van de verkoper, die voldoet aan zijn inspanningsverplichting. De koper kan dat ding wel op het dak van een torenflat zetten, moet de verkoper deze dan naar beneden halen?

1paul
door 1paul Jun 7, 2020 om 14:32
3156 Antwoorden / 0 Vragen

kosten, die ts moet maken om deze koelkast weer naar beneden te krijgen zijn voor de verkoper, dit zijn gevolgkosten van het feit dat de koelkast niet conform is, ts geeft aan dit niet te willen doen, zelf dus, waar hij gelijk in heeft, als ie de KK beschadigd bij het naar beneden brengen is ie verder van huis....

De koelkast staat nu boven, de verkoper is eraan gehouden TS in dezelfde positie te brengen als ie was voor de koop met inachtneming om nu het goede te leveren, dan zal verkoper dus deze boven af moeten leveren en die boven staat mee moeten nemen....

als je de rechtsspraak in bovenstaande link even doorleest zie je daar ook dat de HR vind dat de gevolgschade ook voor de verkopende partij moet komen....

diumenge
door diumenge Jun 7, 2020 om 14:38
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wat zijn dan de kosten van het weer naar beneden brengen? En stel nou dat de koelkast beschadigd is geraakt bij het naar boven brengen?

marita5
door marita5 Jun 7, 2020 om 14:48
11519 Antwoorden / 15 Vragen

@1paul , Wat heeft non- conformiteit te maken met een verkeerde levering ? De koelkast heeft geen gebrek .

gerbera
door gerbera Jun 7, 2020 om 14:54
7367 Antwoorden / 14 Vragen

Zie ff de overeenkomst in de rechtspraak van een lease auto en de vraag van de TS niet. Verder ontgaat het u dat vóór de verkoop is bepaald dat de verkoper de kast tot aan de deur brengt. De verkoper hoeft dus niets van boven te halen en daarbij wat is de vervolgschade, dat die kast boven staat is de schuld van de TS, deze had beneden al moeten controleren of het de juiste kast was. En zo het wel de juiste kast was geweest en deze met het naar boven dragen beschadigd was, is die schade dan ook voor rekening van de verkoper. Dat noemen wij onzorgvuldig handelen.

1paul
door 1paul Jun 8, 2020 om 09:29
3156 Antwoorden / 0 Vragen

nou voor de laatste keer maar dan....

1. de verkoper is in gebreke gebleven, deze heeft een non-conform product geleverd en deze ZELF niet goed gecrontoleerd VOOR aflevering, hiermee komt de gevolgschade voor de VERKOPENDE partij en NIET  voor de consument....

non-conform betekent, voor degenen die dit nog niet weten,

"een verkochte zaak niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de koopovereenkomst mocht verwachten. Wat de koper mocht verwachten is afhankelijk van de aard van de zaak en de mededelingen die de verkoper over de zaak heeft gedaan`....

Het doet er hierbij niet toe of de overeenkomst mondeling of schriftelijk is gesloten....

Ergo, als er dus een ander type geleverd word dan afgesproken spreek je van non-conform!!!!

Nu, de verkoper MOET er nu zorg voor dragen dat deze koelkast omgeruild word voor de koelkast die besteld is en daarmee heeft deze de PLICHT om dit te doen vanaf de plek waar deze nu staat, de gevolgschade ( in dit geval het weer naar beneden brengen van de koelkast ) mag hij NIET afwentelen op de koper....

Met andere woorden, de verkoper is er aan gehouden de koelkast weer op te halen en de goede koelkast te leveren, de oude op te halen van de plek waar deze NU staat en de nieuwe op de plek af te leveren op de plek waar de oude staat op dit moment, dat wil dus zeggen, OP de verdieping....

Dat deze daar geen zin in heeft, hem dit geld kost, allemaal tot je dienst maar dat is zijn risico, bovendien had verkoper dit kunnen voorkomen door zelf goed op te letten!!!!

Iv
door Ivo W Jun 8, 2020 om 09:50
729 Antwoorden / Vragen

@Marita: Non conformiteit heeft alles te maken met een verkeerd product wat geleverd is. Het verkeerde product is namelijk niet (non) conform de eigenschappen uit de koopovereenkomst. Simpeler en duidelijker kan het niet!

@diumenge: ik heb geen idee wat de kosten precies zijn. Bel eens een paar verhuisbedrijven en vraag wat zij rekenen voor het verplaatsen van een Amerikaanse koelkast van X formaat en Y kilo. Dan krijg je een idee van de kosten.

diumenge
door diumenge Jun 8, 2020 om 10:02
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@1Paul, leg mij nu nog eens uit waar in jouw eigen link de onderbouwing staat dat de leverancier verantwoordelijk is voor het verplaatsen van de koelkast van boven naar beneden. Ik vraag mij trouwens af of het leveren van een verkeerd model gelijk staat aan een non-conform produkt, maar daar wil ik wel in meegaan.
@ivo_w, en daarmee beweer je ook dat als TS die kosten opvraagt én de koelast zelf weer naar beneden brengt hij/zij deze kosten bij de leverancier in rekening kan brengen?

1paul
door 1paul Jun 8, 2020 om 14:40
3156 Antwoorden / 0 Vragen

goed, in de link staat, met zoveel woorden, dat de zaak word terugverwezen naar de eerdere rechtbank, daarmee geeft de HR aan dat de zaak opnieuw moet bekeken worden....

de eerder uitspraak word mevrouw geheel vergoed in de kosten die zij gemaakt heeft en dat is nu juist het punt bij non-conformiteit, de kosten die je maakt, de inspanningen die je doet, die moet de verkoper vergoeden, in deze zaak kan ie dit doen door zelf de koelkast op te halen en de nieuwe op dezelfde plek af te leveren....

verkoper kan ts natuurlijk aanbieden om de kosten voor het omhoog en omlaag sjouwen voor zijn rekening te nemen, sterker nog, dit is dus de gevolgschade die ts heeft en dus voor de verkoper is, moet ts wel een factuur kunnen overleggen natuurlijk!!!!

panter22
door panter22 Jun 8, 2020 om 19:35
6599 Antwoorden / Vragen

@1Paul, ts wil een vergoeding voor het naar beneden sjouwen van de koelkast. Hij wil wel sjouwen, Alleen het kost hem niets.Wat moet hij dan rekenen?
Als je een order plaatst voor een koelkast, dan kijk je toch even of het de goede koelkast is die bezorgd wordt.
Of hoeft dat tegenwoordig niet meer. Dan had de koelkast gelijk weer meegenomen worden, toen bleek dat het niet de goede was.
Misschien heeft ts zelfs wel voor ontvangst getekend.

1paul
door 1paul Jun 9, 2020 om 09:41
3156 Antwoorden / 0 Vragen

de koelkast is verpakt, deze verpakking haal je er niet beneden af maar dat doe je boven in je huis, dit doe je alleen al om de koelkast te beschermen bij het naar boven brengen, daar pak je hem uit en dan pas zie je dat de koelkast die je besteld hebt er anders uitziet en dan pas kijk je verder....

de leverancier is er aan gehouden om gewoon een overeenkomst na te komen en het goede te leveren, daar kan eens iets verkeerd gaan, niets mis mee maar dan moet je als verkoper niet gaan duiken als de klant nakoming vordert van de overeenkomst EN schadeloos gesteld wilt worden als, dat kan en mag je niet bij de klant neerleggen....

dat het naar beneden sjouwen niets kost maak jij er van, ts vraagt in de OP,,,"mag ik de kosten van het naar beneden sjouwen"  enz enz, het antwoord daarop is in dit specifieke geval JA, en nog sterker, dat MOET de verkoper zelfs vergoeden, dit kan gezien worden als gevolgschade....

Blijkbaar worden niet altijd de vragen goed gelezen, gaat men uit van verkeerde aannames en praat men elkaar maar een beetje na en dat is jammer, echt heel jammer, op die manier worden er verkeerde adviezen gegeven terwijl dat niemands bedoeling is!!!!

Er moet dan wel een factuur zijn, met andere woorden, als de verkoper slim is, stelt hij een korting voor dan wel vergoeding en vraagt aan TS wanneer hij hem om kan ruilen, als TS echt zijn poot stijf houd en hij vraagt een bedrijf dit te doen dan heb je voorrij kosten, arbeidsloon en dit 2x, 1x bij het naar beneden sjouwen en 1x bij het naar boven sjouwen, voorrijkosten zijn zo maar 65 euro  2x half uur sjouwen 100 Euro erbij en dat 2X zit je al op 330 en dan nog BTW erbij,....

Als de winkel aangesloten is bij een organisatie zou ik persoonlijk daar kontakt mee opnemen en deze laten bemiddelen, die hebben vaak juristen en die weten precies hoe dit soort dingen zit....

panter22
door panter22 Jun 9, 2020 om 18:43
6599 Antwoorden / Vragen

Je maakt er nu wel echt een drama van,
 Til die koelkast naar beneden, ruil hem om en til hem naar boven. Met 2 man is dat best te doen.

alfatrion
door alfatrion Jun 10, 2020 om 02:39
1659 Antwoorden / 1 Vragen

- Schade aan het product is voor risico van de verkoper.
- De verkoper moet het product vervangen op de plek waar deze staat. De afgesproken plek is alleen voor de eerste levering.
- Als de koper zelf gaat slepen dan heeft hij geen recht op een vergoeding voor zijn arbeid, tenzij dit overeengekomen is.

1paul
door 1paul Jun 10, 2020 om 08:37
3156 Antwoorden / 0 Vragen

ik maak er geen drama van Panter ik leg enkel uit hoe de wet in mekaar steekt, om helemaal zeker te zijn heb ik gisteren kontakt opgenomen met een advocaat, ik denk ik beweer wel iets maar nu wil ik het zeker weten ook....

als TS, zoals ie vraagt, kosten maakt mag hij deze declareren en moet de leverancier deze vergoeden, dit is wettelijk zo geregeld....

als TS de koelkast zelf naar beneden tilt en naar boven is het een grijs gebied, hoe bepaal je de schade in dat geval? met andere woorden, dan komt er geen schade vergoeding....

Samenvattend, als TS mensen inhuurt moet verkoper deze betalen als TS zelf besluit te sjouwen is de inspanning voor hemzelf....

YannickFaber
door YannickFaber - Jun 8, 2020 om 15:52
8 Antwoorden / Vragen

Je kunt sowieso eisen dat de koelkast naar beneden getilt wordt door de leverancier.

Wanneer het verkeerde product, een koelkast wordt geleverd zijn zij verantwoordelijk voor het kostenloos ophalen van het product.

YannickFaber
door YannickFaber Jun 8, 2020 om 15:55
8 Antwoorden / Vragen

Daarnaast zullen ze niet moeilijk willen doen bij het ophalen van de koel vriescombinatie in verband met negatieve reviews en/of recensies.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jun 8, 2020 om 16:33
2067 Antwoorden / Vragen

Quatsch, behalve dat je natuurlijk kunt eisen wat je wil, of je het ook krijgt is een ander verhaal. Natuurlijk moet de leverancier hem kostenloos ophalen, en wel op hetzelfde punt waar hij hem afgeleverd heeft.

aurora1
door aurora1 - Jun 8, 2020 om 17:07
15645 Antwoorden / 6 Vragen
alfatrion
door alfatrion - Jun 10, 2020 om 02:17
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Nee, u kunt dat niet eisen. U kan wel overeenkomen dat u hiervoor betaald wordt. Ook kunt u een bedrijf inschakelen en de kosten hiervan in rekening brengen bij de verkoper.