Ma
door Marge Zonnebloem Aug 27, 2018 om 14:12
Winkels & webshops

Verzendkosten floriday

Ik heb een jurkje besteld bij floriday ; betaald inlcusief verzendkosten. Volgens mijn account bij floriday is het verstuurd, maar na 10 weken kreeg ik het aankoopbedrag exclusief de verzendkosten retour. Na een berichtje aan floriday meldde ze dat het pakket retour gekomen is en afgedaan is met retourneren van het aankoopbedrag. Ik vind dat heel vreemd en in mijn bestelgegevens is het niet terug te vinden.
Nu heb ik ook de verzendkosten teruggevraagd. Immers ik ben niet verantwoordelijk voor de verzending. Mijn vraag is of ik hier terecht van uitga.

Het gaat me hier niet om de grootte van het bedrag, maar omdat ik het gevoel heb dat ik bedrogen ben. In mijn bestelgegevens wordt de indruk gewekt dat iets onderweg is, maar is dat ook zo?? Het pakket was van meet af aan niet te traceren. Het wekt bij mij de schijn dat zo wel heel gemakkelijk een bedrag aan verzendkosten geind wordt terwijl er verder niets verzonden wordt.

Mijn vraag is of iemand dezelfde ervaring heeft?

2598 5 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 27, 2018 om 14:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Och ja, u bestelt iets in Hongkong. En dan verwacht u Nederlandse regels?

marita5
door marita5 - Aug 27, 2018 om 14:25
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Marge Zonnebloem ,

Plaats een klacht op klachtenkompas , daar reageert Floriday , klik op de rode regels .

https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/floryday/details?companyId=40a4d0e8-38f1-4f88-b8c3-3f17da5019fb

Lees bij deze vraag , het antwoord van @hutch ,

https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/winkels-webshops/is-floriday-een-neppe-shop

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 27, 2018 om 14:28
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Het zal wel een misverstand zijn dat de jurk is teruggestuurd, u kunt vragen of zij de jurk alsnog kunnen leveren na uitleg uwerzijds:
https://www.floryday.com/nl/about/email.php?type=pre_sales&code=contact

Beps
door Beps - Aug 27, 2018 om 14:38
75 Antwoorden / Vragen

Volgens mij en Google is het floryday, floriday is een bloemenbedrijf, dus even aanpassen en het over de juiste site hebben.

Tijger1 het bedrijf zit in LONDEN, dus geen bedrijf dat goedkoop is, zoek er maar op het is best prijzig en ze heeft dus gewoon verzendkosten betaald.

Volgens de NL regels zou u ook de verzendkosten moeten terugontvangen of als het vermeld wordt dat de kosten voor u zijn dan niet klik hier, maar of dit ook voor een bedrijf uit het buitenland geldig is moet je nakijken.

ma
door maarten heest - Aug 27, 2018 om 14:42
463 Antwoorden / 0 Vragen

maarten heest
DOOR TIJGER1 - 27 AUG. 2018 OM 14:24
36257 ANTWOORDEN / 20 VRAGEN

Och ja, u bestelt iets in Hongkong. En dan verwacht u Nederlandse regels?

Inhoudelijk een lege reactie.

Dit is het onderwerp: pakket is teruggestuurd maar niet door de besteller zelf. Hoe zit het dan met de kosten voor de retourzending?
Dat is niet typisch Nederlands maar in de hele Melkweg een procedure die je bij Floriday ook ziet in de algemene voorwaarden.

@MARGE ZONNEBLOEM, probeer het eens via de tip/manier van Sjoppie. En informeer aans naar een retourformulier.