Al
door Alfaromeo7038*** Jan 28, 2018 om 13:38
Winkels & webshops

Is Floryday een neppe shop

Ik hoor vanuit sommige berichten op Facebook dat Floryday (edit - redactie) een erg neppe webshop is.       Op de foto's ziet de kleding er schitterend, soms adembenemend uit, maar wat je toegestuurd krijgt is een zeer slechte copie.

Ze maken foto's van de echte kleding, die ze zelf inkopen, vervolgens draait de machinerie op volle toeren om alles na te maken, op zijn Chinees dan wel te verstaan.
Heeft U daar ook gegevens over misschien ?   Dank U,    VR.Groet  Carla

148782 7 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Jan 28, 2018 om 13:51
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Zo te lezen heeft u zich al goed op de hoogte gesteld. Ik heb er niets aan toe te voegen.

tijger1
door tijger1 - Jan 28, 2018 om 13:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar wat moet u dan met die shop? U bent al gewaarschuwd, wilt u daar dan toch bestellen?

Gerry1969
door Gerry1969 - Jan 28, 2018 om 13:55
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ik wist niet dat Facebook berichten voorlas. De meeste mensen lezen iets op Facebook.
Wel bijzonder dat u weet dat ze foto's van originele kleding nemen en deze zelf namaken. Bent u er bij geweest?
De shop is hellemaal niet nep, alleen de spullen die ze verkopen waarschijnlijk wel.

diumenge
door diumenge - Jan 28, 2018 om 14:09
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Bestel er wat, dan merk je het vanzelf.

hutch
door hutch - Jan 28, 2018 om 14:25
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Floryday.com is gevestigd in Londen (GB) en is een onderdeel van 'ZCHK Limited'.

'ZCHK Limited' is eigendom van ene hr. Chen, waarvan het correspondentieadres in China is.

De kans dat u Chinese imitatierommel dan wel kleding van inferieure kwaliteit krijgt is heel groot.

Ik hoop dat dit genoeg gegevens zijn, om u ervanaf te houden, daar iets te bestellen.

hutch
door hutch - Jan 28, 2018 om 14:46
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Een voorbeeld is dit jurkje (€49,81) dat in China zelf te koop is (klik hier) voor zo'n € 20,--.

Exact hetzelfde jurkje. Dus komt het 'gewoon' uit China. Maar dat is ook wel logisch, gezien de Chinese eigenaar en zijn correspondentieadres.

aurora1
door aurora1 - Jan 28, 2018 om 15:49
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik zou vooral niet kopen bij bedrijven die op Facebook adverteren, idem voor Markplaats etc. Ik zou zelfs helemaal niet op Facebook en Marktplaats kleding e.d. opzoeken en nog minder erover gaan lezen dan wel het bekijken.
Maar wat let u om daar te kopen? U kunt dan zelf ondervinden hoe het werkt en of namaak niet door de douane wordt geconfisceerd en u nog een boete als presentje krijgt.