wilcovv
door wilcovv Feb 5, 2017 om 15:25
Winkels & webshops

Waarom schoenen (o.i.d.) bestellen bij onzin-webshops?

Waarom schoenen (o.i.d.) bestellen bij (vaak achteraf helaas) onzin-webshops????
Ik zie (die enkele keren dat ik hier weer eens langskom) zoveel gedoe over bestellingen bij webshops waar je je bij de naam alleen al kan afvragen wie / wat / hoe zijn dat en waarom zó goedkoop met zelfs grote merken.
Zijn de consumenten van tegenwoordig dan echt zo makkelijk te bedonderen??
Of zijn die soort van malafide/aanklooiende (marktplaats-) webshops zo slim??

En wat is er mis met de bekende namen onder de schoenenwinkels zoals we die al jáááren kennen dat 'men' die maar overslaat?

*gewoon zomaar een observatie en verbazing daarover.

1859 12 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Feb 5, 2017 om 15:27
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Inderdaad!

Zijn de consumenten van tegenwoordig dan echt zo makkelijk te bedonderen??

Wat daar mee mis is? Veel te duur, althans voor de categorie mensen vallend onder 'inderdaad'.

En wat is er mis met de bekende namen onder de schoenenwinkels zoals we die al jáááren kennen dat 'men' die maar overslaat?

fa
door familyman - Feb 5, 2017 om 15:35
888 Antwoorden / 1 Vragen

Bij het woord goedkoop en of lage prijzen word "men" blind en denkt niet meer na, bestelt en betaalt, krijgt rotzooi (na lange tijd en leuke douane verrassingen) en gaat achteraf mauwen dat "men" belazerd is. Als iets TE MOOI is om waar te zijn, denk dan even na met je hersens aan in plaats van uit.

edrick3
door edrick3 - Feb 5, 2017 om 16:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen

De mensheid wil bedonderd worden.....
En als je denkt dat je MERKschoenen tegen een belachelijk lage(re) prijs kunt kopenop allerlei dubieuze sites met fakenamen, tja .....

zoekster1
door zoekster1 - Feb 5, 2017 om 16:59
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Dat komt omdat men aan de ene kant mee wil doen met de merken hype en aan de andere kant toch niet de prijs wil ophoesten die aan zo'n hype vast zit. Het is dus 'erbij willen horen', maar het tegelijkertijd niet kunnen of willen betalen. Dan krijg je dit soort gedrag.

jo
door jorisw Feb 6, 2017 om 10:47
4340 Antwoorden / 1 Vragen

En dat terwijl je beter kunt doorsparen en zodat je wel het echte merk kunt kopen. Dan besef je pas waarom een "goed" merk duurder is en wil je nooit meer wat anders. Zeker als het om schoenen gaat.

ficus
door ficus - Feb 5, 2017 om 17:15
147 Antwoorden / 2 Vragen

Als u consumentenfora bezoekt dan valt het wel op dat er ook regelmatig klachten zijn over bekende en vaak als betrouwbaar geachte webwinkels. Er zijn op die fora maar weinig klachten over de onbekende en net geopende webwinkels,dus dat zou wel goed zijn. Daarnaast zullen op de foto's van die webwinkels heus wel de echte merkartikelen staan. De prijs is ook heel aantrekkelijk.  Zolang alles goed gaat met bestellen en  betalen let men echt niet op details als een geldig Nederlands adres, telefoonnummer, KVK-nummer of algemene voorwaarden.
Pas als het misgaat komen ze hier of op een ander consumentenforum klagen en mensen waarschuwen.

wilcovv
door wilcovv - Dec 2, 2017 om 17:22
40 Antwoorden / 2 Vragen

Eens kijken hoe het ervoor staat...  ;-)
Gezien de drukte door de Sint veroorzaakt bij de webshops, mij benieuwen hoeveel klachten er ontstaan de komende tijd.
Tja ik weet ook wel, het is het nieuwe winkelen maar beter/mooier/makkelijker/gezelliger lijkt het er niet op geworden te zijn.
(de vele vele uitzonderingen daargelaten hè)

edrick3
door edrick3 - Dec 2, 2017 om 17:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Nou, niet alleen klachten over die 'fake'(=China)webshops, maar zelfs over de bekende.
Voorbeeld: Intertoys met leveringsproblemen.
Mensen zouden naar een stenen winkel moeten gaan!

Cookies
door Cookies Dec 3, 2017 om 11:30
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zou niet weten waarom mensen naar een stenen winkel zouden moeten gaan. Het online assortiment is veel groter dan in een winkel. Dat er rond 5/12 en kerst leveringsproblemen kunnen ontstaan, kan iedereen wel bedenken en daar kun je rekening mee houden door 1-2-3 maanden eerder te bestellen.

tenormin
door tenormin - Dec 2, 2017 om 17:51
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Denk dat het wel zal loslopen met de online gekochte zaken. Waarschijnlijk komen de pakjes te laat, maar ja, de hype online kopen gaat echt niet meer over. Alleen, b.v. de door u genoemde schoenen die mensen op totaal onbetrouwbare sites kopen "vanwege de prijs", tja, dat zal ook gewoon doorgaan. U weet wel: voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. (En bekocht uitkomen).

aurora1
door aurora1 - Dec 2, 2017 om 17:57
15645 Antwoorden / 6 Vragen

TS, verveelt u zich soms dat u nu een 2e keer eenzelfde kletspraatje houdt?
Dit is geen rubriek voor discussies en kletspraatjes maar voor vragen. Is u dat beide keren ontgaan?

me
door mein33 - Dec 2, 2017 om 18:20
5658 Antwoorden / 28 Vragen

*gewoon zomaar een observatie en verbazing daarover

Als je belazerd wil worden, dan wordt je ook belazerd en dat gebeurt al zolang de mensheid bestaat.
 "Welkom" in het land der verstandigen, waar men zich al decennia lang niet meer vebaasd over zoveel onterechte "goedgelovigheid". ;-))

gerbera
door gerbera - Dec 3, 2017 om 11:22
7372 Antwoorden / 14 Vragen

gewoon zomaar een observatie en verbazing daarover.
Verbaas u niet, verwonder u slechts.

Ik verwonder mij er steeds weer over hoe mensen op dergelijke sites terecht komen.

ma
door mariposa 1967 - Dec 4, 2017 om 18:25
1 Antwoorden / 2 Vragen

Als je dit overkomt en je bent opgelicht, is er dan een algemene side die webshop oplichting gegevens verzameldt? Is er centraal website van de politie of overheid instantie in Nederland waar de gevens van de oplichters verzameld wordt. Hoe meer gegevens in één depot hoe sneller je een link kan leggen lijkt mij. Dit zal wereldwijd ook zo moeten zijn met terrorisme bestrijding. En het allermooiste zal zijn als een koper iets of iemand niet helemaal vertrouw op deze side, die openbaar is gesteld voor consumenten, op naam of KvK nummer kan zoeken en/of vergelijken.

Ik vindt met veel dingen in Nederland moet er één meldpunt zijn voor fraude, oplichting en/of zedendeliqten etc. We leven met computers maar vaak maken we geen gebruik van de efficientie die voor veel gemak en duidelijkheid en/of veiligheid kan zorgen.
Het is maar een idee, efficienter werken scheelt veel tijd en tijd kost geld. Juist omdat er zoveel instanties zijn en verschillende bureaus met hun eigen systemen crieeer je veel onduidelijkheid. De enige die hier een voordeel aan hebben zijn de criminelen.
En dat vindt ik ook van het afzonderlijke asielbeleid elk land doet het op zijn manier, terwijl er met een duidelijke communicatie zoveel leed en misbruik ermee kan verkomen.  Ik vraag me af of ik nu een idealist beeld heb over hoe het allemaal kan of zal moeten?