Lisje4
door Lisje4 Nov 20, 2019 om 21:15
Winkels & webshops

Wat te doen met postpakket van vorige bewoner

Ik woon al bijna 7 jaar en krijg zelfs post van deurwaarders van de vorige bewoners. Zelfs pakketten van hun komen op mijn adres aan (die ik niet eens ontvang maar krijg wel een u was niet thuis kaartje). Ik weet niet eens waar ze wonen en de telefoonnummer van haar blijft onbeantwoord. Was zelf ooit een klant van een online winkelketen maar die wilde mij niks geven omdat mijn adres in hun bestand als wanbetaler stond
Heb bedrijven als Zalando gevraagd maar hun doen niks
Help!

14629 13 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Nov 20, 2019 om 21:42
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Daar zou ik maar mee oppassen, wellicht worden die postpakketten later opgehaald en ontvang jij de rekening >  aanmaning > deurwaarder.

Post retour afzender blijven sturen en bij pakketten toch maar contact opnemen met de afzender is mijn advies.

gerbera
door gerbera - Nov 20, 2019 om 22:04
7365 Antwoorden / 14 Vragen

Wel vreemd dat de vorige bewoners bestellingen op uw (hun oude) adres laten afleveren. Staat die post op hun naam of ook uw naam.

Indien u nog post van een vorige bewoner ontvangt, kunt u de post als volgt aan de afzender terug sturen: Haal met pen het adres door en vermeldt op de envelop `Vertrokken - Retour afzender`. De streepjescode rechtsonder hoeft u niet ongeldig te maken. Het is vervolgens de verantwoordelijkheid van de afzender om uw adres niet meer te gebruiken.

bron

tenormin
door tenormin Nov 21, 2019 om 00:35
16835 Antwoorden / 108 Vragen

@gerbera, dacht dat er ineens iets mis was met mijn ogen. Jasses, die groene kleur. Emoticon met kots neigingen?

gerbera
door gerbera Nov 21, 2019 om 09:17
7365 Antwoorden / 14 Vragen

@tenormin, Ja kan er even niets aan doen dat die tekst zo wordt weergegeven, maar dan kun je overal wel een probleem van maken. De wereld bestaat niet alleen uit zwart/wit.

aurora1
door aurora1 - Nov 21, 2019 om 01:18
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat zou u denken van adres/naam doorstrepen, eventueel erbij “verhuisd” en retour afzender? En pakketten hoeft u natuurlijk helemaal niet aan te nemen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 21, 2019 om 09:54
16858 Antwoorden / 202 Vragen

U heeft bedrijven als |alando al gevraagd en zij doen niets? Dat is dan helaas wel hun probleem. Pakketten van hen, ik neem aan dat u bedoeld, bestemd voor de vorige bewoners, behoeft u niet aan te nemen  als al gezegd en als er toch iets wordt bezorgd zou u in beginsel helemaal niets behoeven te doen. Maar om mogelijk problemen te voorkomen is het dan aan te bevelen, als al gezegd, het ontvangene te retourneren met de opmerking dat de geadresseerde niet op het op het pakket aangegeven adres woont. 'Huidig aders onbekend'. Uiteraard behoeft u voor het alsdan terugzenden, op aanbevolen wijze, niets te betalen.

Hoe dan ook is het de verantwoordelijkheid van de verzender en ik bedoel daarmee degene waar het ongwenste pakket van afkomstig is, dat een palkket op de juiste wijze, bij de juiste persoon en op dan ook juiste adres terecht komt. U behoeft dus feitelijk helemaal niets te doen.

Kwalijker is dat er kennelijk bedrijven zijn die aankopen van u weigeren omdat uw adres besmet zou zijn. Als dat u weer overkomt, doe dan een melding bij www.consuwijzer.nl   en wijs als er er een telefoongesprek over heeft met het betrokken bedrijf dat hun handelen kan worden opgevat als laster/smaad. U wordt/bent onterecht als wanbetaler genoteerd.

rebek
door rebek - Nov 22, 2019 om 11:57
228 Antwoorden / 97 Vragen

Stuur de post en pakketten retour met de melding: woont hier niet ,of is verhuisd. Of open de post, bel het bedrijf op en meld het.
En zalando, geef ze n zakelijke brief van n bank oid als bewijs dat jij daar woont

sinypots
door sinypots - Nov 22, 2019 om 12:11
55 Antwoorden / 1 Vragen

Retour afzender met de mededeling dat ze al 7 jaar weg zijn. Dan komt het goed. (denk ik)

ioannes
door ioannes - Nov 22, 2019 om 12:46
20 Antwoorden / 3 Vragen

Post en Pakketeen altijd retouneren aan afzender.

ma
door marnix1 Nov 22, 2019 om 13:16
256 Antwoorden / 22 Vragen

waarom?
je hebt niets besteld en jouw naam staat er niet op,

Waarom moeite doen?
Eventuele deurwaarders druipen snel af als blijkt dat je er niets mee te maken hebt.

audb
door audb - Nov 22, 2019 om 13:15
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Ga naar de website van de gemeente en zoek daar naar "Adresonderzoek aanvragen" of ga naar het gemeentehuis als dit niet op hun website staat.

Als het goed is krijg je dan te zien wie er op uw ares staat ingeschreven.

Mocht de vorige bewoners zich niet hebben uitgeschreven dan moet u zo spoedig mogelijk naar de gemeente om dit alsnog te doen.

Bij een huur woning zou u het huurcontrackt en een legitimatie mee moeten nemen en bij een koop woning de koop contract maar ik vermoed dat u een huur woning hebt anders zou u alsnog zelf het nieuwe adres kunnen opzoekken via het kadaster.

Nog en tip,

Als u een bericht krijgt van een deurwaarder van de vorige bewoner dan kan u deze er op aanspreken.

Een deurwaarder heeft namelijk de mogelijkheid om het adres van de vorige bewoner op te vragen en geef dan aan dat hij/zij dit ook aan de andere deurwaarders dient op te geven en aan het bedrijf waar hij de beslag op wil leggen zodat die ook op de hoogte zijn dat het niet uw aders betreft.

Br
door Brons48 - Nov 22, 2019 om 14:12
4 Antwoorden / 2 Vragen

Mogelijk een bruikbare tip.

Scan de gesloten enveloppe met duidelijk zichtbaar de gegevens van de geadresseerde. Zoek het e-mailadres van de verzender op en stuur hun een e-mail met als bijlage de scan van de enveloppe. Meld in de mail dat de geadresseerde niet meer op het vermelde adres woont en verzoek de afzender de verzendlijst aan te passen.
Ervaring is dat ik van alle aangeschrevenen een antwoord kreeg. Vaak stond daar in dat het mogelijk was dat ik nog eenmaal een enveloppe in mijn bus zou kunnen aantreffen vanwege de verwerkingstijd.
Er was een uitzondering en wel de dienst Toeslagen van de Belastingdienst. Deze hebben geen e-mail adres (bijna 2020?). Dan werkt alleen de klassieke manier. Op enveloppe "retour afzender" zetten en vermelden dat geadresseerde niet meer op het adres woont. Ik kan niet onvermeld laten dat ik meerdere jaren achter elkaar (laatste keer 2018) deze actie heb moeten uitvoeren omdat er nog steeds post van deze dienst voor de vorige bewoner (vertrokken in 2003) bleef binnenkomen; het is afwachten of men daar inmiddels actie heeft ondernomen. Maar als gezegd in alle andere gevallen was ik succesvol.

mo
door mof - Nov 22, 2019 om 15:19
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Daar hoeft u niets mee te doen, met die pakketten. U heeft ze niet besteld, als de vorige bewoner is uitgeschreven op uw adres dan kan ook de deurwaarder verder niet veel.
Dat zou ik dus nog wel bij de gemeente controleren: dat de vorige bewoner is uitgeschreven en wanneer.
Dat bedrijven u niet willen leveren is niet leuk, maar wel te begrijpen. Uiteraard veranderen ze niets als u slechts vraagt om de boel te veranderen. Dan zou iedere wanbetaler op die manier weer kunnen bestellen op een andere naam maar hetzelfde adres. U kunt misschien wel iets veranderen met een scan van de gemeentelijke basisadministratie waar staat dat u, en van wanneer u daar bent gaan wonen, bent ingeschreven. Maar de kansis groot dat u ook dan bot vangt.

Pi
door PimJoris Nov 25, 2019 om 16:13
78 Antwoorden / Vragen

Die informatie verstrekt de gemeente niet! (Privacy). U krijgt hoogstens te horen hoeveel mensen op het adres staan ingeschreven.

muzicaro
door muzicaro - Nov 22, 2019 om 21:01
53 Antwoorden / 15 Vragen

Ik wil nog even een opmerking maken bij de reactie van Gerbera. Doorstrepen van de streepjescode rechtsonderin de brief is zeker van belang, want als je dat niet doet krijg je de brief de volgende dag weer. Het is meestal post die door een machine gelezen wordt en die leest dus de streepjescode. Dus doorstrepen, adres doorstrepen en retour afzender. En anders even de postbezorger aanspreken en uitleggen wat het probleem is. De postbezorger (ik ben er zelf een) heeft mooie retourstickers die op de brief over de streepjescode heen geplakt kunnen worden.

L.
door L.c.visser - Nov 23, 2019 om 12:26
6 Antwoorden / Vragen

retour afzender sturen met de melding op het poststuk verhuist!!

Pi
door PimJoris - Nov 25, 2019 om 16:11
78 Antwoorden / Vragen

Herkenbaar. Kanalen werken soms heel erg langs elkaar heen. Niets doen jheeft geen zin, dan blijven pakjes en brieven komen.
Pakjes gewoon niet aannemen, vraag bezorger op het pakket aan te geven dat geadresseerde vertrokken is en nieuwe adres onbekend is. Dat kun je ook vragen aan het het agentschap waar een niet bezorgd pakketje opgehaald kan worden.  Brieven terugsturen: op de envelop zetten: vertrokken, retour afzender. Blijven brieven komen dan kun je het best zelf in de telefoon kruipen. Vragen om combinatie van die naam en jouw adres uit hun bestand te schrappen. Dat werkte bij mij goed. Hetzelfde geldt voor post van deurwaarders. Bedrijven en deurwaarders zijn immers alleen maar blij te weten hoe het zit, zodat ze niet voor niets brieven hoeven te blijven sturen. Bovendien kun je dan afspraken maken hoe te handelen als er toch weer post komt.
Je hebt inderdaad een lange adem nodig, maar uiteindelijk kom je er vanaf. Succes!