Gerardus1942
door Gerardus1942 Feb 27, 2023 om 14:39
Winkels & webshops

Webshop

Heb per ongeluk bestelling geplaatst bij KOOPJE en betaald maar zodra bestelling is gedaan en betaald heb ik getracht per e-mail binnen 10 minuten
daarna mijn betaalde bestelling te annuleren telefonisch contact was niet mogelijk, via e-mail melding gemaakt dat bestelling per abuis was geplaatst en wij gaarne gebruik willen maken van Herroeping/en annulering.
Maar onlangs bericht ontvangen dat dit niet mogelijk is en moet afwachten tot pakket is ontvangen en deze dan terug kunnen sturen na retourgegevens welke dan pas doorgegeven kunnen worden als pakket is afgeleverd.
Dit brengt natuurlijk extra kosten voor ons (verzendkosten) mee en hadden voorkomen kunnen worden indien er direct op Herroeping en annulering was gereageerd.
Mijn vraag laat dit Nederlandse wetgeving toe, zoja wordt het tijd dat er meer duidelijkheid komt in retourneerbeleid en waar klacht kan worden ingediend.

1475 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ju
door juliomariner - Feb 27, 2023 om 14:43
1330 Antwoorden / 2 Vragen
1

U hebt zeer waarsschijnlijk bij een dropshipper besteld. Als u het pakket over een week of 6 ontvangt en u meld u weer bij de verkoper krijgt u een retouradres in China. Daar naar toe sturen kost veel meer dan het pakket waard is. Doe dit dan ook niet want u bent dan nog meer geld kwijt en het aankoopbedrag krijgt u alsnog niet retour.
Zie het als duur leergeld. Vul voor meer info bij zoek een vraag maar eens dropshipper in, er gaat dan een wereld voor u open.

tenormin
door tenormin - Feb 27, 2023 om 14:46
16849 Antwoorden / 108 Vragen
2

Per ongeluk bestellen en dan direct annuleren, dat zal niet gaan. Dus wacht u gewoon op het bestelde. Dat U de retourkosten moet betalen is natuurlijk niet zo vreemd. Niemand weet dat u per ongeluk besteld dus volgen ze gewoon de regels zoals het normaliter gaat.

Mabelle
door Mabelle - Feb 27, 2023 om 14:49
455 Antwoorden / 1 Vragen
2

Nou, Gerardus, dit is nu al de 6e dropshipper waar je wat gekocht hebt. Is al meerdere keren uitgelegd aan je waar je op moet letten en toch trap je er iedere keer weer in. Maar ja, de (nep!)kortingen zijn ook zo onweerstaanbaar.

va
door vanlotjegetikt Mar 1, 2023 om 15:20
809 Antwoorden / Vragen

Krijg eerder het gevoel dat iemand zich verveelt.

marita5
door marita5 - Feb 27, 2023 om 14:59
11534 Antwoorden / 15 Vragen
2

Hallo Gerardus1942 , 

Dit zal voor de zevende keer een dropshipper zijn . Koopje.com is inderdaad een dropshipper , spullen komen uit China . 
Zie bij uw vorige vragen waar u moet opletten bij het kopen op een website . 

U plaatst constant nieuwe vragen , maar leest de antwoorden op de vorige vragen niet , doet u dit wel voorkomt dit een hoop ellende . 


rj
door rjw - Feb 27, 2023 om 15:21
3280 Antwoorden / 5 Vragen
0

Het hele bestelproces bij bestellingen via een webwinkel gaan volautomatisch. Op het moment dat je de procedure afrond wordt de bestelling in gang gezet. Stoppen daarvan moet handmatig en het is maar de vraag dat uberhaupt kan. Zeker bij dropshippers is dat de vraag.

De voorgestelde oplossing past prima in het proces. En v.w.b. de kosten: als je als een kip zonder kop iets in een stenen winkel koopt moet je ook kosten maken om het terug te brengen (als dat al mag).

mahadma
door mahadma - Feb 27, 2023 om 16:33
11569 Antwoorden / 51 Vragen
1

Ooit een iets besteld bij bonprix. Zag na een uurtje gelijke artikel elders, bestelproces was niet te stoppen. Uiteindelijk kwam de postbode met het artikel en werd het pakket geweigerd en retour gestuurd. Zonder kosten voor ons maar dus wel alleen kosten voor bonprix.

Ik vraag mij ook af of de vraagsteller ooit 1x de antwoorden  gezien heeft.

sira
door sira - Feb 27, 2023 om 17:21
2361 Antwoorden / 24 Vragen
4

Beste Gerardus, zijn de vorige 6 bestellingen soms ook per ongeluk gegaan?

We zien uw volgende topic/vraag met belangstelling tegemoet

gerbera
door gerbera - Mar 1, 2023 om 11:02
7372 Antwoorden / 14 Vragen
0

Dat u per ongeluk een bestelling doet kan gebeuren maar betalen doe je toch bewust neem ik aan dus wat is "per ongeluk".  En zoals al vermeld is het een automatisch proces en is uw bestelling reeds in behandeling. Kosten retourzending zijn over het algemeen voor de verzender, u dus in dit geval, daar is geen wetgeving voor en staat meestal op een gerenomeerde site vermeld onder de algemene voorwaarden. En u heeft het over extra kosten voor u maar wat dacht u van de kosten van het bedrijf waar u de bestelling geplaatst heeft. Deze moet uw bestelling (administratief) verwerken en vaak kostenloos aan u verzenden, daarna moet deze uw retourzending weer verwerken en dat allemaal omdat u "per ongeluk" iets besteld heeft.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Iv
Ivone - May 18, 2024 om 19:07
Huishouden & energie

Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?

Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer

wi
witteke - Mar 5, 2024 om 14:40
Voeding & gezondheid

Extreme tandarts angst

Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry

Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit

Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
... Lees meer

Iv
Ivone - May 18, 2024 om 19:04
Huishouden & energie

Hoeveel vloeibaar wasmiddel gebruiken dopjes

Hoeveel fijne was per dopje van het flacon te gebruiken? Lees meer