D.
door D.KO Oct 5, 2020 om 19:51
Winkels & webshops

Wehkamp account gehacked

Mijn Wehkamp account is in 2015 gehacked..
Vervolgens zijn hier goederen op besteld t.w.v. €5119 en afgeleverd op een adres waar wij niet wonen.
Aangifte gedaan bij de politie en deze bevestigd na onderzoek dat Wehkamp benadeelde is i.p.v. ondergetekende.
Nu 5 jaar na dato probeert Wehkamp dit nog steeds op mij te verhalen.
Wehkamp weigert aangifte te doen bij de politie, ondanks dat ze in het bezit zijn van het -mutatie rapport van de politie. Wat ze van mij door de jaren heen eisen via Vesting Finance slaat ook nergens op...
In 2015 €5200
In 2017 €3600
Nu half september 2020 €9600...
Heb ze weer afgewezen en ze wederom geattendeerd op het mutatierapport van de politie....
1week daarna vragen ze ineens nog maar€6700..?
Hoe kun je nou zoiets oplossen?

4527 9 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 5, 2020 om 20:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ga naar het JuridischLoket in uw gemeente en laat u helpen.

[edit- redactie]

rj
door rjw Oct 6, 2020 om 13:55
3274 Antwoorden / 5 Vragen

@harko79: Accounts worden vooral gehackt als mensen niet zorgvuldig er mee omgaan. De voornaamste reden dat accounts worden gehackt is omdat mensen overal dezelfde logingegevens gebruiken. Als er dan ergens een keer is ingebroken en er wordt een lijst met useraccount buit gemaakt, dan gaan de hackers dat direct op heel veel andere sites proberen. De kans is heel erg groot dat je een voltreffer vindt.

Dus je moet hier niet de webshops de schuld geven, maar gebruikers die ondertussen toch wel wijzer zouden moeten zijn. Hier wordt al jaren voor gewaarschuwd. Maar misschien heb jij wel DE oplossing voor webshops om hacken middels gestolen useraccount info onmogelijk te maken.

tijger1
door tijger1 Oct 6, 2020 om 20:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nuttig bezig redactie.

Topantwoord

getty
door getty - Oct 5, 2020 om 21:13
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Is er nooit een rechtzitting geweest mbt deze vordering?

D.
door D.KO Oct 6, 2020 om 05:52
Antwoorden / 1 Vragen

U bedoelt waar ik dien te verschijnen?
Antwoord daarop is nee....

getty
door getty Oct 6, 2020 om 08:18
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Stel ze voor dat ze dit doen. Dat u gezien het bewijs vol vertrouwen bent in de afloop. Willen ze dit niet, verzoek dan om u niet langer lastig te vallen omdat u de vordering bestrijdt.

justmeagain
door justmeagain - Oct 6, 2020 om 01:59
623 Antwoorden / 8 Vragen

[edit - redactie, graag serieus ingaan op het aan de orde gestelde]

lo
door lovewinnie - Oct 6, 2020 om 07:07
1210 Antwoorden / 1 Vragen

U bent hiervoor niet bij de rechter geweest? Kortgeding ? Waarbij een van bijde in gelijk is gesteld.
Politie aangifte is leuk maar zegt verder niks. Kan nu ook bestellen, bij een ander laten bezorgen of ophalen op postkantoor en aangifte doen en dan niet betalen?
Je zult naar de rechter moeten. Heb je bijstand verzekering? Bel hun dan. Had allang moeten gebeuren. Ga naar juridisch loket en win informatie

Een aangifte zegt niks helaas dus dat rapport ook niet . Tenzij er specifiek een bekentenis is staat van een dader en dader opgepakt is geweest.
Enkel aangifte is geen vrijspraak om niet te hoeven betalen

1paul
door 1paul - Oct 6, 2020 om 09:23
3164 Antwoorden / 0 Vragen

u kunt bestellen en op een ander adres af laten leveren natuurlijk, daarom alleen hoeft mene r niet van uit te gaan dat u de bestelling niet gedaan heeft, ook het hacken van een account hoeft niet te betekenen dat u niet hoeft te betalen net zo min als de aangifte die u gedaan heeft....

aan de andere kant, niet u bent een overeenkomst aangegaan, vraag ik me wel af of u een bevestigingsmail heeft gehad van deze bestelling!

de rechter zal in deze uitkomst moeten bieden, ga naar juridisch loket om u te laten informeren....

D.
door D.KO Oct 6, 2020 om 19:24
Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor Uw reactie

Ik heb destijds geen bevestigingsmail gekregen....

sw
door swat1500 - Oct 6, 2020 om 13:44
3792 Antwoorden / 0 Vragen

Wehkamp kan pas betaling afdwingen als de rechter de vordering van Wehkamp bevestigt. Vreemd dat Wehkamp in die 5 jaar dat nog nooit gedaan heeft.
Formeel is Wehkamp inderdaad de opgelichte partij en moet zij aangifte doen. Ik heb de indruk dat Wehkamp u niet geloofd en daarom aan de vordering vast houd. Het zou mij ook niet verbazen als Wehkamp de vordering "verkocht" heeft aan Vesting Finance.
Een bedrijf dat zeker is van zijn vordering had allang de rechter ingeschakeld en zeker voor een dergelijk bedrag.
U kunt Vesting Finance nogmaals kennis geven dat u de vordering betwist en dat daarom niet zal betalen. Blijven zij u dan lastig vallen, zonder de rechter om een oordeel te vragen, dan kunt u een klacht indienen.

D.
door D.KO Oct 6, 2020 om 17:14
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor Uw reactie..
Ik denk namelijk ook dat Wehkamp de vordering verkocht heeft....
Wehkamp heeft post gestuurd, waaronder aanmaningen , naar een adres waar ik niet woon...
Dat enkele keren...deze bewoners hebben dat gewoon geretourneerd....
Deze  bewijsstukken kreeg ik verleden week toegestuurd door Vesting Finance...
Deze stukken dateren van 2015....
Daarna heb ik aangifte gedaan bij de politie...
Wehkamp en Vesting Finance zijn daar al vanaf 2015 op de hoogte.....
Toen 2 jaar niets gehoord , bezijden een mailtje dat ik 40% korting kon krijgen als ik gelijk zou betalen....
Niet op gereageerd.....
Tot enkele weken geleden ik weer een mail kreeg van een ander incassobureau...eis bijna €10.000....
Bureau gebeld en het hele verhaal weer uitgelegd en het proces verbaal gemaild.....
Kreeg ik geen respons meer....ook niet na beleefd vragen op een reactie....
Week daarna mail van ander incassobureau met de eis van €6700....

Denk idd dat die eis steeds doorverkocht wordt......

ro
door ronny530 - Oct 6, 2020 om 18:43
2790 Antwoorden / 41 Vragen

Wehkamp kan volgens de politie wel de benadeelde zijn i.p.v. van u maar dat maakt nog niet dat u het bedrag niet meer hoeft te betalen. Dat bewezen is dat uw account gehackt is maakt nog niet dat Wehkamp aan de hand van het politierapport besluit de schuld niet meer te innen. Als Wehkamp van mening is dat u onzorgvuldig met uw account gegevens bent omgegaan en de hack mede aan u te wijten is dan heeft u daar ook schriftelijk bewijs van gekregen met een reden waarom Wehkamp die mening toegedaan is. Ook als Wehkamp besluit om de schuld niet meer te innen krijgt u daar bericht van want het betreft een groot bedrag. Wat u als eerste zou kunnen doen is Wehkamp contacteren en vragen waarom en/of de vordering nog open staat want het zou maarzo kunnen dat Vesting Finance een oude dossierkast leeggemaakt heeft ziet uw dossier en leest dat de verjaringstermijn nog niet verlopen is en start de incassoprocedure opnieuw. Gezien het handje klap van €9600 naar €6700 probeert Vesting Finance een als oninbaar gekenmerkte schuld te innen maar doorzetten naar een deurwaarder die een rechtszaak kan starten zie ik niet snel gebeuren want dat gebeurt al nadat in 2015 na meerdere aanmaningen verstuurt te hebben die onbetaald zijn gebleven.

sw
door swat1500 Oct 6, 2020 om 19:00
3792 Antwoorden / 0 Vragen

Wehkamp zal waarschijnlijk aangeven dat zij de vordering uit handen heeft gegeven. Ik vermoed dat Wehkamp de vordering heeft verkocht aan een incassobureau. Hierdoor heeft Wehkamp een deel van haar geld gekregen en het incassobureau neemt de gok dat zij alsnog de vordering geheel of gedeeltelijk zal kunnen innen. Ik vermoed zomaar dat de incassobureaus die ts thans aan de deur krijgt nergens aangesloten zijn.
De vordering wordt kennelijk telkens verkocht zonder het antwoord van ts op elke ontvangen aanmaning.

D.
door D.KO Oct 6, 2020 om 19:38
Antwoorden / 1 Vragen

Vriendelijk bedankt voor Uw reactie..
Ik zal hier mee aan de slag gaan...

Wat betreft de verjaringstermijn....
Deze is toch 2 jaar bij mijn weten?
Ik heb in 5 jaar geen gerechtelijk bevel o.i.d. ontvangen...
Wel in 2015 2 e-mails...2017 maar 1 email....
En dan nu in 2020 2 keer per post een aanmaning van 2 verschillende incassobureaus.
In een brief staat wel ,dat als ik niets doe, dat dan de deurwaarder op korte termijn een dagvaardiging langs komt brengen waarin de rechter wordt gevraagd om mij te veroordelen tot betaling van het openstaande bedrag en de kosten  van de gerechtelijke procedure.
Raar opzich toch dat ik dat 5 jaar geleden niet kreeg...?

getty
door getty - Oct 6, 2020 om 20:57
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Bel het juridisch loket voor hulp hierbij.

( beroep op verjaring)

We
door Wehkamp careteam - Oct 8, 2020 om 17:34
5 Antwoorden / Vragen

Goedemiddag,

Hartelijk dank voor uw bericht.

Graag nemen wij deze kwestie in behandeling. Wilt u een omschrijving van de klacht sturen naar socialmedia@wehkamp.nl, samen met uw klantnummer en geboortedatum? Zo kunnen wij uw gegevens erbij pakken.

Met vriendelijke groet,

Webcareteam wehkamp

D.
door D.KO Oct 9, 2020 om 11:47
Antwoorden / 1 Vragen

Goedemorgen....

Fijn dat Wehkamp na 5 jaar zelf eens kontakt zoekt met ondergetekende...
Ik zal U vanavond, echter uiterlijk morgenvroeg , de gevraagde omschrijving van de klacht doen opsturen.
Alhoewel de omschrijving van de klacht in dit topic al uitvoerig staat omschreven.
Kunt U gelijk als U reageert op mijn email, mij tevens meedelen of er op mijn naam nog enige vordering openstaat bij wehkamp??