Wimfried van Kesteren
door Wimfried van Kesteren Mar 11, 2022 om 17:12
Winkels & webshops

Wonderbox.... malafide organisatie??

Wij kregen een Wonderbox (cadeaukaart voor mooie belevenissen) t.w.v. 100 euro. Het is bijna onmogelijk om deze te verzilveren. Toen ik reviews ging bekijken kwam ik erachter dat er dus geen Google revies zijn. Op hun eigen site verwijzen ze naar Trustpilot. Echter daar staan zeer veel slechte reviews op. Tot begin februari..... Toen hebben ze waarschijnlijk een bedrijf ingehuurd om hun review ranking op te waarderen. Ineens allemaal goede reviews binnen een paar dagen.

De hele wereld van cadeaubonnen, met name de geldigheidsdatum en de mogelijke inleverpunten, zouden eens goed onder de loep genomen moeten worden.

Wonderbox is m.i. een malafide organisatie. Je krijgt geen antwoord op mails en telefonisch zijn ze niet bereikbaar. Je bon is gewoon waardeloos. Je denkt dat je een leuk cadeau hebt gekregen maar eigenlijk krijg je alleen maar ergernis, woede en frustratie.

KASSA..... is het eens tijd om hier eens aandacht aan te besteden?

Dank voor uw aandacht

8379 7 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 11, 2022 om 17:20
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Als dit voor de redactie is bestemd: het adres redactie kassa  U kunt zelf een poging tot ingebreke stelling doen https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en dit benutten https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/  en zie Voorbeeldbrief ingebrekestelling | Het Juridisch Loket

En helaas kan ik als één van de vrijwillige vraagbeantwoorders verder helaas niets anders mee dan ook u wijzen op de veelheid van waarschuwende info die er al is m.b.t. het nagaan van betrouwbaarheid van webwinkels, (en ook bestellen in het buitenland of van goederen die uit het verre buitenland komen, dropshippers, hier niet aan de orde) etc.

Zo u tot de mening zou komen dat u wordt opgelicht, doe dan aangifte bij de politie (u komt dan wel op een stapel denk ik), doe melding bij de ACM
www.consuwijzer.nl (https://ictrecht.nl/2011/06/20/een-klacht-over-een-webwinkel-ga-naar-consuwijzer/)  Het nagaan of de webwinkel een erkend keurmerk met ook geschillenregeling heeft is hierbij van groot belang.

Zie verder o.a.
https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu  ; https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshopOnline winkelen: wat zijn de regels? | Consumentenbond https://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen- : deze: Online winkelen: wat zijn de regels? | Consumentenbond

Wimfried van Kesteren
door Wimfried van Kesteren Mar 11, 2022 om 17:35
Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor uw reactie. Ik ga hier zeker wat mee doen. Het probleem is dat je deze bonnen dus niet zelf koopt maar krijgt.... van vrienden of familie die je graag iets leuks aanbieden. Helaas wordt dat ' iets leuks' regelmatig ergernis en frustratie.

heremietkreeft
door heremietkreeft Mar 11, 2022 om 17:39
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Ps: meld uw klacht bij www.klachtenkompas.nl waarmee u wel is waarmee  (indien geen lid geen juridische bijstand ontvangt maar wel ) bereikt dat er meer ruchtbaarheid wordt gegeven aan uw klacht.

sjjoppy
door sjjoppy - Mar 11, 2022 om 17:22
7210 Antwoorden / 3 Vragen
heremietkreeft
door heremietkreeft Mar 11, 2022 om 17:41
16885 Antwoorden / 202 Vragen

@SHOPPY: het rechtsreeks e-mail adres van de kassa redactie is kassa@bnnvara.nl  met :-)

Topantwoord

ju
door juliomariner - Mar 11, 2022 om 17:25
1330 Antwoorden / 2 Vragen

misschien moet u uw familie, vrienden en kenissenkring bekend maken dat u liever geen cadeaubonnen meer ontvangt.
Persoonlijk vind ik het ook niet meer van deze tijd

Wimfried van Kesteren
door Wimfried van Kesteren Mar 11, 2022 om 17:33
Antwoorden / 1 Vragen

Dat is inderdaad ook wat we nu doen. We hebben laatst een feestje gegeven en hebben bijna geen cadeaus maar praktisch alleen maar cadeaubonnen gekregen. We hebben nu een hele uitdaging om deze overal in te leveren. Inderdaad bij een volgend feestje vermelden we " geen cadeaubonnen a.u.b.".

marita5
door marita5 - Mar 11, 2022 om 18:29
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Wimfried Van Kesteren ,

U bent niet de enige , klik op de rode regels , zijn nergens bij aangesloten .

https://www.klacht.nl/wonderbox/

https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/wonderbox.nl/details?companyId=624446f1-b41c-42e1-af03-96a43e54f473

https://ervaringensite.nl/wonderbox-reviews

15. Klachten - geschillen

15.1 Klachten

Alle klachten moeten zo snel mogelijk bij de Klantenservice worden ingediend via het contactformulier dat te vinden is op de Site.

Dit staat op FB ,

Vanaf 1 maart 2022 werken wij met nieuwe systemen. Helaas ondervinden wij op dit moment wat problemen, maar willen jullie graag laten weten dat wij achter de schermen hard bezig zijn om dit te verhelpen. Wij proberen iedereen z.s.m. persoonlijk te helpen zodat je zonder problemen gebruik kunt maken van jouw Wonderbox.

sira
door sira - Mar 11, 2022 om 18:54
2361 Antwoorden / 24 Vragen

Nooit een gegeven paard in de bek.... sorry mond kijken.

Mir60
door Mir60 - Apr 10, 2022 om 12:57
1 Antwoorden / Vragen

Je krijgt van de kinderen en klein kinderen leuk cadeau denk je maar eigenlijk krijg je alleen maar ergernis, woede en frustratie.

Wonderbox op facebook:
Vanaf 1 maart 2022 werken wij met nieuwe systemen. Helaas ondervinden wij op dit moment wat problemen, maar willen jullie graag laten weten dat wij achter de schermen hard bezig zijn om dit te verhelpen. Wij proberen iedereen z.s.m. persoonlijk te helpen zodat je zonder problemen gebruik kunt maken van jouw wonderbox.
MAAR HOELANG NOG WACHTEN?

Op 10 April:Je krijgt nog steeds geen antwoord op mails, messenger en telefonisch zijn ze niet bereikbaar. Hoe moeilijk is dit. De klanten maar ook bedrijven zijn hier de dupe van.

Ook ik denk dit nu
KASSA..... wordt het nu eens tijd om hier op tv aandacht aan te besteden?

Dank voor uw aandacht

sjjoppy
door sjjoppy Apr 10, 2022 om 13:03
7210 Antwoorden / 3 Vragen

U kunt het rechtstreeks aan de redactie van Kassa vragen, omdat hier alleen het forum actief is.

https://www.bnnvara.nl/kassa/over

heremietkreeft
door heremietkreeft Apr 10, 2022 om 13:35
16885 Antwoorden / 202 Vragen

@MIR60, waarom stelt u dit hier en niet als eigen vraag met ook de aantekening dat wij dan als forum leden/vrijwilligers die proberen adviezen te geven of vragen te beantwoorden m.b.t. consumentenproblemen op basis van eigen kennis, ervaring etc.  niet namens de redactie kunnen reageren en @SJOppy u al een verwijzing gaf naar het redactieadres.

Wo
door Wonderbox Nederland - May 16, 2022 om 10:51
1 Antwoorden / Vragen

Beste Wimfried van Kesteren,

Bedankt voor uw review, helaas hebben wij uw review niet eerder voorbij zien komen.

Helaas krijgen wij geen melding als er iets over ons geschreven wordt via deze weg.

Vanaf 1 maart 2022 hebben wij een nieuwe website wat er voor zorgt dat het momenteel drukker is dan dat wij hadden verwacht, wat als gevolg geeft dat het langer duurt voor u een reactie ontvangt. Daarvoor willen wij u graag onze oprechte excuses aanbieden.

De beschuldiging dat wij bedrijven inhuren om reviews te schrijven is per definitie niet correct Trustpilot heeft hier overigens een policy over dat dit niet mogelijk zou moeten zijn. Verder is via Google ook een review beoordeling te vinden, daar zijn op het moment van schrijven 324 reviews te vinden.

De nieuwe website biedt mensen de mogelijkheid om onbeperkt te verlengen of om te ruilen via de eigen omgeving van de consument.

Wij zouden u graag verder helpen, helaas kunnen wij via ons mailsysteem geen mail vinden onder de vermelding van uw naam, anders hadden wij u graag geholpen en u van een juist antwoord te voorzien.

Inmiddels hebben wij diverse nieuwe mensen aangenomen om ervoor te zorgen dat wij onze service kunnen verbeteren en dat wij consumenten sneller en beter van dienst kunnen zijn.

Met vriendelijke groet,

Het customer service team van Wonderbox