Zalando verplicht ineens creditcard?!?!!
Als trouwe PLUSklant moet ik ineens met creditcard betalen, terwijl ik nooit betalingsachterstand heb gehad, geen wijzigingen in gegevens heb, niet op een afleveradres wil laten bezorgen en alle andere door Zalando aangegeven redenen voor deze verplichting zijn ook niet van toepassing.
Maak ik met een nieuw gemaakt emailadres exact dezelfde bestelling aan, zelfde afleveradres etc; dan kan er op rekening besteld worden.
Vraag je aan Zalando "waarom?" Dan krijg je standaard riedeltjes en zelfs de opmerking "betaal maar gewoon via creditcard, bij retour krijg je 'gewoon' binnen 2 weken je geld terug hoor!".
Zalando weigert op iedere manier de vraag intern door te sturen of in te zien dat dit op z'n minst gek is
Waarschijnlijk is uw retourpercentage te hoog. Als een klant teveel terug stuurd worden er manieren verzonnen om de klant te laten nadenken voordat er besteld word. Nu moet u namelijk voorschieten wat voor vele mensen een blokkade opwerpt. Op dit manier worden de retouren en dus ook de kosten verminderd.
Wij hebben uitsluitend voor internet bestellingen een creditcard, gewoon handig en veilig, dus waarom niet?
Misschien heeft dat met het postcodegebied te maken? Te veel mensen die de rekening niet op tijd betalen.
Het kan ook zijn dat u alleen achteraf kunt betalen als de spullen op uw woonadres worden geleverd?
Kwam dit ook nog voor u tegen:
Waarom kan ik niet betalen op Zalando?
Sommige situaties kunnen van invloed zijn op de beschikbaarheid van betaalwijzern. Bijvoorbeeld: als het afleveradres en het factuuradres niet overeenkomen door typefouten, adreswijzigingen, achternaam of als je een pakketautomaat of afhaalpunt hebt geselecteerd als afleveradres.
Hallo Myrchelle ,
Lees deze klacht eens door , klk op de rode regel .
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/zalando.nl/klachten/ik-kan-opeens-alleen-nog-met-creditcard-betalen%2C-maar-ik-heb-geen-creditcard./details?complaintId=7bd6f556-e6c0-4caa-a5ef-02fa99b44aff
Dan maar een ander bedrijf zoeken.
Ik heb wel een creditcard waar ik best wel vaak mee betaal, maar als ik spullen bij bedrijven bestel waar ik op rekening betaal, die betaal ik altijd de dag na ontvangst. Betalen moet ik toch en dan kan ik het net zo goed direct doen.
Juist .
Dit is nu iets hetgeen een verkoper en dus ook Zalando zelf kan bepalen en indien u dat niet wenst, simpel, er niet meer kopen!
Er is geen enkele wettelijke regel die een verkoper dit verbiedt. Dn toch ook: u weet dat betalen met een creditkaart normailrer ook het voodeel heeft dat u verzekerd bent indien de aankoop niet goed is.
Wanneer je creditcard gekoppeld zit aan je bankrekening, is het andere voordeel dat het niet direct wordt afgeschreven. In ieder geval bij mij 1x per maand.
@SIRA, niet alle creditkaarten zijn te direct koppelen aan een bankrekening.
Hier het volledige bericht van Zalando waar Sira aan refereert.en waar u zich niet herkend.
Oftewel, we hebben redenen op basis waarvan we betaalmethodes uitsluiten maar we kunnen niks zeggen over die redenen omdat we de systematiek daarachter uit hebben besteed...
Ik kan me voorstellen dat u de lust vergaat om nog bij Zalando te gaan winkelen.
Ik heb nog nooit iets gekocht bij Zalando, er blijven nog voldoende andere bedrijven over ;-))
Zongek is het toch niet om als bedrijf niet alles te vertellen? Jouw werkgever zal toch ook niet alle details over de bedrijfsvoering publiceren.
@sira, ik heb bij Zalando best veel schoenen gekocht (zonder creditcard), lang geleden overigens, maar kreeg altijd super service. Ook bij Omoda, maar ja, het is altijd behelpen als men niet meer kan shoppen en op on line afhankelijk bent.
@RJW, ze kunnen een individuele klant beste vertellen over uitgesloten betaalmethodes. Dat weet die tenminste waar hij/zij aan toe is.
@Tenormin, ik koop meestal (merk)schoenen bij Scapino. Ik bespaar me daarmee een hoop geld.
Koop al jaren bij Zalando, zeer tevreden over de shop. Bij retour staat het geld weer binnen een paar dagen op je rekening. Ik vind niet dat een bedrijf verplicht is inzage te geven in zijn bedrijfsvoering.
https://www.zalando.nl/zalandoplus-algemene-voorwaarden/
artikel 6. Je kunt via creditcard of paypall betalen. Je mocht dus ook op rekening kopen.
Er moet dus iets gebeurd zijn, waardoor je voortaan vooraf moet betalen.
Bestelde je misschien veel artikelen tegelijk en stuurde je het meeste terug.
Ik koop al jaren bij Zalando pas nog 2 broeken gekocht en gewoon betaald , nooit iets gezien om met creditcard te betalen
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Oude stroom meter verplicht vervangen ?
Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel
...
Lees meer
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer