Myrchelle
door Myrchelle Nov 7, 2022 om 18:24
Winkels & webshops

Zalando verplicht ineens creditcard?!?!!

Als trouwe PLUSklant moet ik ineens met creditcard betalen, terwijl ik nooit betalingsachterstand heb gehad, geen wijzigingen in gegevens heb, niet op een afleveradres wil laten bezorgen en alle andere door Zalando aangegeven redenen voor deze verplichting zijn ook niet van toepassing.
Maak ik met een nieuw gemaakt emailadres exact dezelfde bestelling aan, zelfde afleveradres etc; dan kan er op rekening besteld worden.
Vraag je aan Zalando "waarom?" Dan krijg je standaard riedeltjes en zelfs de opmerking "betaal maar gewoon via creditcard,  bij retour krijg je 'gewoon' binnen 2 weken je geld terug hoor!".
Zalando weigert op iedere manier de vraag intern door te sturen of in te zien dat dit op z'n minst gek is

8241 12 Rapporteer

ne
door neodutchio - Nov 7, 2022 om 18:28
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Waarschijnlijk is uw retourpercentage te hoog. Als een klant teveel terug stuurd worden er manieren verzonnen om de klant te laten nadenken voordat er besteld word. Nu moet u namelijk voorschieten wat voor vele mensen een blokkade opwerpt. Op dit manier worden de retouren en dus ook de kosten verminderd.

mahadma
door mahadma - Nov 7, 2022 om 18:35
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Wij hebben uitsluitend voor internet bestellingen een creditcard, gewoon handig en veilig, dus waarom niet?

sira
door sira - Nov 7, 2022 om 18:39
2361 Antwoorden / 24 Vragen

Misschien heeft dat met het postcodegebied te maken? Te veel mensen die de rekening niet op tijd betalen.
Het kan ook zijn dat u alleen achteraf kunt betalen als de spullen op uw woonadres worden geleverd?

Kwam dit ook nog voor u tegen:
Waarom kan ik niet betalen op Zalando?
Sommige situaties kunnen van invloed zijn op de beschikbaarheid van betaalwijzern. Bijvoorbeeld: als het afleveradres en het factuuradres niet overeenkomen door typefouten, adreswijzigingen, achternaam of als je een pakketautomaat of afhaalpunt hebt geselecteerd als afleveradres.

marita5
door marita5 - Nov 7, 2022 om 19:03
11534 Antwoorden / 15 Vragen
sira
door sira Nov 7, 2022 om 19:10
2361 Antwoorden / 24 Vragen

Dan maar een ander bedrijf zoeken.

Ik heb wel een creditcard waar ik best wel vaak mee betaal, maar als ik spullen bij bedrijven bestel waar ik op rekening betaal, die betaal ik altijd de dag na ontvangst. Betalen moet ik toch en dan kan ik het net zo goed direct doen.

marita5
door marita5 Nov 7, 2022 om 19:13
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Juist .

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 7, 2022 om 19:12
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Dit is nu iets hetgeen een verkoper en dus ook Zalando zelf kan bepalen en indien u dat niet wenst, simpel, er niet meer kopen!

Er is geen enkele wettelijke regel die een verkoper dit verbiedt. Dn toch ook: u weet dat betalen met een creditkaart normailrer ook het voodeel heeft dat u verzekerd bent indien de aankoop niet goed is.

sira
door sira Nov 7, 2022 om 21:34
2361 Antwoorden / 24 Vragen

Wanneer je creditcard gekoppeld zit aan je bankrekening, is het andere voordeel dat het niet direct wordt afgeschreven. In ieder geval bij mij 1x per maand.

heremietkreeft
door heremietkreeft Nov 8, 2022 om 10:09
16885 Antwoorden / 202 Vragen

@SIRA, niet alle creditkaarten zijn te direct koppelen aan een bankrekening.

Ja
door JannyBoe - Nov 7, 2022 om 19:49
521 Antwoorden / Vragen

Hier het volledige bericht van Zalando waar Sira aan refereert.en waar u zich niet herkend.

Oftewel, we hebben redenen op basis waarvan we betaalmethodes uitsluiten maar we kunnen niks zeggen over die redenen omdat we de systematiek daarachter uit hebben besteed...

Ik kan me voorstellen dat u de lust vergaat om nog bij Zalando te gaan winkelen.

sira
door sira Nov 7, 2022 om 21:38
2361 Antwoorden / 24 Vragen

Ik heb nog nooit iets gekocht bij Zalando, er blijven nog voldoende andere bedrijven over ;-))

rj
door rjw Nov 7, 2022 om 22:08
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Zongek is het toch niet om als bedrijf niet alles te vertellen? Jouw werkgever zal toch ook niet alle details over de bedrijfsvoering publiceren.

tenormin
door tenormin Nov 8, 2022 om 00:03
16847 Antwoorden / 108 Vragen

@sira, ik heb bij Zalando best veel schoenen gekocht (zonder creditcard), lang geleden overigens, maar kreeg altijd super service. Ook bij Omoda, maar ja, het is altijd behelpen als men niet meer kan shoppen en op on line afhankelijk bent.

Ja
door JannyBoe Nov 8, 2022 om 08:32
521 Antwoorden / Vragen

@RJW, ze kunnen een individuele klant beste vertellen over uitgesloten betaalmethodes. Dat weet die tenminste waar hij/zij aan toe is.

sira
door sira Nov 9, 2022 om 09:53
2361 Antwoorden / 24 Vragen

@Tenormin, ik koop meestal (merk)schoenen bij Scapino. Ik bespaar me daarmee een hoop geld.

Mabelle
door Mabelle Nov 9, 2022 om 11:58
453 Antwoorden / 1 Vragen

Koop al jaren bij Zalando, zeer tevreden over de shop. Bij retour staat het geld weer binnen een paar dagen op je rekening. Ik vind niet dat een bedrijf verplicht is inzage te geven in zijn bedrijfsvoering.

va
door vanlotjegetikt - Nov 7, 2022 om 22:15
809 Antwoorden / Vragen

Heeft te maken met uw hoeveelheid retouren.

panter22
door panter22 - Nov 8, 2022 om 07:34
6599 Antwoorden / Vragen

https://www.zalando.nl/zalandoplus-algemene-voorwaarden/
a
rtikel 6. Je kunt via creditcard of paypall betalen. Je mocht dus ook op rekening kopen.
Er moet dus iets gebeurd zijn, waardoor je voortaan vooraf moet betalen.

Bestelde je misschien veel artikelen tegelijk en stuurde je het meeste terug.

mo
door mof - Nov 9, 2022 om 09:57
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Dan koop je toch gewoon niet bij zalando? Zij willen van hun klanten af blijkbaar.

re
door red1 - Nov 9, 2022 om 11:54
329 Antwoorden / 1 Vragen

Ik koop al jaren bij Zalando pas nog 2 broeken gekocht en gewoon betaald , nooit iets gezien om met creditcard te betalen

Ko
door Kosgr - Nov 9, 2022 om 12:29
7 Antwoorden / 1 Vragen

Heb je al een creditcard, dan is wegens inkoop bescherming, beter voor jou om deze te gebruiken.

Jo
door Joenco67 - Apr 23, 2023 om 09:26
1 Antwoorden / Vragen

Ik zit op dit moment in precies dezelfde discussie. Tot voor kort was ik jarenlang een trouwe én tevreden klant van Zalando en heb altijd met Paypal betaald. Zonder enige aankondiging kan ik nu alleen nog maar met creditcard betalen, dus ook niet vooraf of zo.

rj
door rjw Apr 23, 2023 om 09:38
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Je hoeft je geld niet te besteden bij bedrijven die worden gefinancierd door durfkapitalisten. Je kunt ook gewoon bij een lokale winkelier iets kopen. Wel zo leuk. En het mes snijdt aan meerdere kant. Jij hoeft spullen niet terug te sturen als het niet goed is, de winkelier heeft weer klandizie waardoor de winkelcentra en dus leefomgeving aantrekkelijker worden en je straft Zalando voor hun beleid.

va
door vanlotjegetikt Apr 23, 2023 om 10:02
809 Antwoorden / Vragen

Wehkamp doet het op een andere manier. Retouren door de klant laten betalen
Zalando laat bij teveel(te laat en gebruikt) retourneren de achterafbetaling vervangen door betalen met creditcard, iets met klantenbescherming.
Als je dat niet doorhebt helaas.