ti
door tina Mar 25, 2010 om 18:14
Auto & vervoer

5 jaar garantie Toyota

Toyota maakt veel publiciteit met hun 5 jaar garantie, maar als na 4 jaar en zeer weinig km de katalysator stuk gaat komen ze met de uitleg dat dit maar 3 jaar garantie heeft.
Heeft iemand daar ervaring mee ?

11486 14 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 25, 2010 om 18:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Standaardgarantie is 3 jaar.

Toyota biedt u standaard drie jaar een betrouwbare en uitgebreide garantie voor uw Toyota.
Maar als u langer met uw Toyota rijdt, wilt u natuurlijk ook profiteren van die zekerheid. Dat kan, want u kunt nu kiezen voor een of twee jaar Extra garantie op uw Toyota.

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Mar 25, 2010 om 19:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

tina

Een defecte katalysator zal wel een exclusie zijn bij de aanvullende garantie en dat zal wel expliciet genoemd woorden in de aanvullende garantievoorwaarden.

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Mar 25, 2010 om 19:07
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Mar 25, 2010 om 19:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

magicscanman schreef op donderdag 25 mrt 2010, 19:07: Toyota garantie

mvg

Je link is niet goed. Moet deze zijn: Toyota garantie

ve
door verwijderd - Mar 25, 2010 om 20:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

VWB internet:

rood kruisje inplaats van een afbeelding
Het kan voorkomen, dat je bij het surfen op internet 'n rood kruisje ziet i.p.v. een afbeelding.
Waarschijnlijk ligt het aan je instellingen in Internet Explorer:
Ga naar IE (Internet Explorer) en kies in de menubalk: Extra - Internet Opties.
Kies tabblad Beveiliging en klik op Aangepast niveau:

Je moet even door die lijst heen scrollen en alles op Inschakelen zetten,
en vooral bij: toestemmingen voor Java de optie Normale beveiliging kiezen.
Uitzonderingen:
- Items op bureaublad installeren: Vragen.
- Machtigingen softwarekanalen: normale beveiliging
- Starten van programma's en bestanden in een IFrame: vragen
- Toegang tot gegevensbronnen tussen domeinen: vragen
- Aanmelden: automatisch aanmelden met huidige gebruikersnaam
-Alle andere items dus op Inschakelen zetten.
Hier te lezen.
Suc6

ve
door verwijderd - Mar 26, 2010 om 20:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

slijtage delen vallen nooit onder garantie. en daar hoort ook een kat bij.

ve
door verwijderd - Mar 26, 2010 om 22:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zie nu dat er een antwoord van mij (25/3 20.32) in dit topic staat dat er helemaal niet thuis hoort. Wilde dit antwoord gisteren bij een andere vraag geven en was opeens verdwenen. Hoe het nu hier terecht is gekomen?
Heeft niets met toyota's te maken, maar dat hebben jullie natuurlijk wel begrepen.
Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Mar 27, 2010 om 19:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Daarbij hebben die weinige kilometers juist gezorgd voor het kapot gaan van de kat.

Door heel weinig rijden wordt de kat niet goed warm, kan dus niet de boel zo filteren als hij dat zou willen.

Daarnaast is het inderdaad een slijtage onderdeel, die zijn altijd uitgesloten van garantie.

ve
door verwijderd - Mar 27, 2010 om 22:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

edrick3

Je schrijft: Zie nu dat er een antwoord van mij (25/3 20.32) in dit topic staat dat er helemaal niet thuis hoort. Wilde dit antwoord gisteren bij een andere vraag geven en was opeens verdwenen. Hoe het nu hier terecht is gekomen?

Ik begon echt al aan mezelf te twijfelen.

Groeten, ReadAC.

ve
door verwijderd - Mar 27, 2010 om 23:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

bij de aanvullende verzekering van Toyota staat het duidelijk gemeld bij de uitsluitingen:

Concreet betekent dit dat Extra garantie niet geldt voor de volgende onderdelen:
filters, bougies, ruitenwisserbladen, V-riemen, uitlaat (inclusief katalysator), remschoenen,
remblokken, remschijven, remtrommels, accu, verlichting, zekeringen,
carrosseriedelen (lak), velgen, banden, raam-en deurrubbers, glas, sierlijsten, bekleding
en afwerking, diverse leidingen, aandrijfashoezen en stabilisatorstangrubbers.
Hybride onderdelen: HV batterij, elektrische regelunit HV batterij, centrale elektrische
regelunit hybride en koppelomvormer van hybride unit.

ve
door verwijderd - Oct 20, 2010 om 00:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb ook een toyota avensis bouwjaar 2007 ,na het tweede jaar was de katalysator (roetfilter) stuk gegaan ,ik heb via de garantie een nieuwe gekregen.
nu 2010 krijg ik een tik in de motor ,heb bij de dealer laten inlezen wat het probleem is ,de diagnose is de vijfde verstuiver is stuk,de dieselpomp te hoge druk
en de katalysator is weer stuk of verstopt
advies is een ruilmotor ik zou dan wel eens willen weten wat onder de garantie valt
voor de duidelijkheid de auto is altijd voor onderhoud bij de dealer RARA toyota????????

ve
door verwijderd - Oct 20, 2010 om 10:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

testcase schreef op zaterdag 27 mrt 2010, 23:02: bij de aanvullende verzekering van Toyota staat het duidelijk gemeld bij de uitsluitingen:

Concreet betekent dit dat Extra garantie niet geldt voor de volgende onderdelen:
filters, bougies, ruitenwisserbladen, V-riemen, uitlaat (inclusief katalysator), remschoenen,
remblokken, remschijven, remtrommels, accu, verlichting, zekeringen,
carrosseriedelen (lak), velgen, banden, raam-en deurrubbers, glas, sierlijsten, bekleding
en afwerking, diverse leidingen, aandrijfashoezen en stabilisatorstangrubbers.
Hybride onderdelen: HV batterij, elektrische regelunit HV batterij, centrale elektrische
regelunit hybride en koppelomvormer van hybride unit.

OMG... Wat valt er eigenlijk wel onder de aanvullende garantie/verzekering?!?

Klinkt als een hele slechte deal; U koopt een extra verzekering bij Toyota zodat u garantie heeft voor alles, maar zodra het ook maar iets met de auto zelf te maken heeft, valt dit buiten de duurbetaalde garantie...

ve
door verwijderd - Oct 20, 2010 om 18:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

cesar. ik heb ook een toyota avensis bouwjaar 2007 ,na het tweede jaar was de katalysator (roetfilter) stuk gegaan ,ik heb via de garantie een nieuwe gekregen.
nu 2010 krijg ik een tik in de motor ,heb bij de dealer laten inlezen wat het probleem is ,de diagnose is de vijfde verstuiver is stuk,de dieselpomp te hoge druk
en de katalysator is weer stuk of verstopt
advies is een ruilmotor ik zou dan wel eens willen weten wat onder de garantie valt
voor de duidelijkheid de auto is altijd voor onderhoud bij de dealer RARA toyota????????

als u een dealer onderhouden auto heeft weet ik zeker dat er door verhoogd olie gebruik etc een goede coulance regeling geld.
maar de km stand mag dan max 180000 km zijn.
is het een 2.2 of 2 liter diesel?
de storing als omschreven klopt niet het een is een oorzaak en het andere een gevolg.

ve
door verwijderd - Nov 7, 2010 om 21:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi meneer Grindweg de eerste keer dat de katalisator stuk ging kreeg ik een nieuwe (onder garantie) ze hebben alleen gemonteerd maar niet naar de oorzaak gekeken (een katalisator hoort toch niet met zo weinig km stuk te gaan of er moet iets aan de hand zijn met de motor zo niet dan fabrieks fout).2007 de eerste katalisator en nu 2010 de tweede keer de katalisator stuk en een tik in de motor,dit maak ik alleen mee met de toyota, het gaat om een 1AD-FTV 2.0-D4D 2007 150.000 op de teller ,wat zou de oorzaak kunnen zijn, ik zou het graag willen horen
bvd grtz cesar