jcjoppe
door jcjoppe Feb 3, 2008 om 16:27
Auto & vervoer

90km/uur ipv 80

hallo allemaal, ff een vraag, ik rij 90 bij een trajektcontrole waar ik 80 mag en rij later nog een stukje 70 maar ik word met ongeveer 90 geflitst ben ik strafbaar?? ik reed gemiddeld NIET te snel ... graag jullie reakties! J

1067 12 Rapporteer

labswans
door labswans - Feb 3, 2008 om 16:40
1918 Antwoorden / 10 Vragen

als u op moment flitsen 90 km per uur reed is dat een terrechte misdaad. Dat moet beboet worden. Dit gebeurd met een flitspaal meestal

Zit er een undercover poilitie auto er bij en zij den een traject controle krijgt u een gemiddelde van dat traject. Zit u te hoog dan wordt u ter plekke aangehouden. Dan gaat een wettelijke correctie ervanaf. Deze boete is dan van een gemiddelde traject controle. Hierover krijgt u dan de boete.

Dus er geld : ben u door een flitspaal gefototgrafeerd dan ben u 90 km per uur de klos en geld nooit een gemiddelde afstand

Ben u ter plekke aangehouden dan zal ee ntrajectcontrole minus weetelijke correctie uw boete worden

discussieren hierover heeft geen nut of zin

gewoon betalen deboete is mijn advies

groetjes ,labswans

hell-rider
door hell-rider - Feb 3, 2008 om 16:41
573 Antwoorden / 0 Vragen

Hai Johan,

Met 90 km/u ga je op deze plek te snel want dat is 80 km/u.
Trajectcontrole of niet, te snel is te snel, later je snelheid iets compenseren is niet correct.
Een kleine troost is dat 90 km/u op je teller niet echt 90 km/u is.

Groet,
Hell-Rider

wi
door wippie - Feb 3, 2008 om 16:47
260 Antwoorden / 0 Vragen

@labswans, je zegt een misdaad? Een verkeersovertreding, daar krijg je een boete voor. Terecht. Gezien je schrijfwijze heb ik een vraag? Smaakt die?

labswans
door labswans - Feb 3, 2008 om 16:57
1918 Antwoorden / 10 Vragen

het is toch zoals ik het zeg. De boete is een afkoop dat bij betaling het afgedaan is. Anders zou ik het niet zeggen. Blijf erbij

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 3, 2008 om 17:32
16888 Antwoorden / 202 Vragen

ik begrijp de vraag niet, bij trajectcontrole geldt de gemiddelde snelheid en u heeft dus naar alle waarschijnlijkheid gemiddeld echt te snel gereden. M.i. valt dit wel onder de "lichte"overtredingen maar ja, de heer Spee moet ook bijdragen aan het spekken van de schatkist.

door 4711 - Feb 3, 2008 om 17:44
885 Antwoorden / 2 Vragen

Als je ¼ 70 en ¾ 90 kom je gemmiddeld op 85 dus net boven de grens!

Qwiskunde is tenslotte mijn specialiteit dus bij traject is het gemiddelde over de gemeten afstand van belang en niet de piek.

Maar in Amsterdam staat nog een oude voor piekmetingen omdat ze weten dat effe gas geven mag... dus als ze een stuk 60 sukkelden en dan tot 90 gasgeven, hangen ze toch!

De tellers van diverse auto's in een rij met bumperkleven was tussen de 80 en 87 en gemiddeld 84 waarbij de voorste de snelheid bepaalde dus zoveel verschil is mogelijk!

Ook zal je bij nieuwe banden met veel rubber een hogere snelheid halen dan met gladde dus daar zit ook een marge op!

Verder wil ik Uw hartelijk danken voor deze bijdragen zodat ik weer voor mijn kinderen gratis schoolboeken kreeg!

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 3, 2008 om 17:47
16888 Antwoorden / 202 Vragen

4711@ is Qwiskunde een Vodka merk?

hutch
door hutch - Feb 3, 2008 om 18:18
4517 Antwoorden / 29 Vragen

Dag J,

bij een trajektcontrole wordt inderdaad over dat gedeelte, waar de trajektcontrole wordt gehouden (boven de weg...), de gemiddelde snelheid aangehouden. Indien je dus de eerste helft 90 km/u rijdt en de tweede gedeelte 70 km/u zal er een gemiddelde van 80 km/u uit 'rollen'. Indien daar 80km/u geoorloofd is, is er niets aan de hand.

Maar...... er zit wel een klein addertje onder het gras!

Er zijn bepaalde plaatsen, zoals bijv. op de A12 bij Arnhem (bij het Velperbroekcircuit), waar de (vaste) trajektcontrole uit meerdere controlepunten bestaat. Als er dus over een lengte van bijv. 3 km een trajektcontrole wordt gehouden, kan er ook 3x geflitst worden.

1e keer bij het begin, de 2e keer halverwege en de 3e keer aan het eind. Over het gehele trajekt heb je dus inderdaad gemiddeld 80 km/u gereden, maar in jouw geval (indien natuurlijk van toepassing) de eerste helft 90 km/u (= dus fout en een terechte boete) en de tweede helft 70 km/u (= niets aan de hand).......

Daarnaast staat het de politie vrij om jou een 'bekeuring' te geven, indien jij gevolgd wordt. Dit staat dan helemaal los van een eventuele aanwezige trajektcontrole. Wel is het dan zo, dat je dan geen boete mag krijgen i.v.m. die trajektcontrole. Want dan zou je dus 2x gestraft worden voor één en hetzelfde feit. Dit laatste is in Nederland verboden.

Gr. Hutch

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Feb 3, 2008 om 18:51
3809 Antwoorden / 46 Vragen

4711, je vergeet de bandenspanning van de aangedreven wielen nog.
Dat maakt nog meer uit dan de profieldikte;-)

Mijn devies voor die z.g.n. snelle slimme jongens: zet op de aangedreven wielen z.g.n. lage banden op. B.v.  185 x 60 i.p.v. 185 x 70 of nog hoger. Dat scheelt heel wat bekeuringen en je hebt toch het idee dat je (te) snel rijdt.
Met voorwielaandrijving scheelt dat ook nog iets brandstof door minder windweerstand.

Ervaringsdeskundige met meer dan 2,5 miljoen Km.

Hardware ERror MAN.

door 4711 - Feb 3, 2008 om 19:27
885 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Johan,

Er is geflist met 90 maar omdat je daarna 70 ging zou de 2e opname soms de boete kunnen laten vervallen...

Er is dus geen zekerheid maar een kans.

Verder Harde Mannetje; Bandanspanning van geen 2.1 maar 2.5 is voor deze Anti Groen Links Tractor bestuurder wegens het overhellen in bochten en lager brandstof verbruik.

Verder zullen dankzij mijn bochten de zijkanten nu minder slijten dan midden en zo vlakker zijn na 80.000 km... en alleen stilstaand zal de auto minder doorzakken en bij rijden minder vervormen dus zuiniger zijn!

De versleten banden geven meer snelheidsverschil dan de spanning want zoveel krijg je die dikke koordlagen niet ronder!  Iemand die ook veel vloog en dus niet kon rijden!

Uw trouwe brokken piloot die liever op verkeersdrempels een beetje gaat vliegen en spingen...  eerst remmen dus inveren, dan gas en uitveren en dan snel en soepel uitgeveerd over de drempel... dus ik ben vaak extra snel en comfortabeler dan met rustig rijden dus bij Russen die zo kuilen in de weg hadden gaan juist extra snel over de drempels en als ik dit alle Nederlanders zou leren zouden ze weer snel weg gehaald worden!

grindweg
door grindweg - Feb 3, 2008 om 19:53
2308 Antwoorden / 28 Vragen

bij een traject controle word u gefilmd en niet geflists. dus u weet pas als er een brief van het cjb op de deurmat valt wat er aan de hand is. dus als u die nog niet heeft begrijp ik uw vraag niet

poltol
door poltol - Feb 3, 2008 om 20:09
3885 Antwoorden / 22 Vragen

@grindweg,

Helemaal mee eens. Zinloze diskussie.

Vr.gr. poltol